Seuraatko kieppimittaria, vaihdevaloa vai veräkkö korvakuulolla/tuntemuksella.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Valoa seuraan, silloin kun sellainen on ja jos ei ole niin sit perstuntuman tai viimeistään rajottimen mukaan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
persdyno kertoo koska vääntökäyrät kääntyvät jyrkkään laskuun ja on aika vaihtaa
(vuohi @ Touko. 04 2007,21:44) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Silmäkulmassa näkee valon ja sit perstuntuma on kova sana. On tainnut rajoitin kertaalleen ilmottaa liiasta innosta. Mutta yleisesti kyllä näppi-perstuntumalla mennään.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kyllä se sieltä persuksen seudun värinästä tulee.
kypäpärä
Suzuki Bandit 1200 N
Paukahduksen kuuluessa putkesta on aika vaihtaa...
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
En koskaan aja ylinopeutta,joten mun ei tarvi tietää mitään tuntumaa. Joku saa ostaa multa tosi tukkoisen pelin joskus.![]()
No sehän nyt riippuu tietenkin tilanteesta, mutta perstuntumalla on pärjätty tähänkin saakka![]()
Korvakuulolla ja perstuntumalla mennään.
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Absoluuttisella vaihtamiskorvalla, jota avustaa absoluuttinen perstuntuma.![]()
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Varvimittarista jos mennään "täysiä"..
Perstunt.![]()
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Eiköhän sitä vaihdeta ihan persdynon pohjalta... ja siinä samalla kiekkoja kuunnellen. Ei juuri kerkiä kiekkamittaria katsomaan kun oikeesti ajetaan isoakovaa.....
Amerikkalainen ja makarooni on niin hitaita, että kerkii tärinän ja tutinan määrästä arvioida vaihtokohdan
Pääasiassa myöskin näillä, mut sitten ku mennään isoa kovaa niin sitten seuraan kiekkamittaria/vaihtovaloa.(2jorma2 @ Touko. 04 2007,22:53) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Katse suoran päässä, kyllä sivusilmällä huomaa kun "vaihtovalo" eli kaikki mittariston valot syttyy.![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Perstuntumalla ja kuulolla..![]()
Kawasaki ZX-12R -04
Yamaha YZF R1 -02
Yamaha YZF 1000R Thunderace -96
Valo kertoo mikäli persekin on niin huumassa ettei osaa ilmaista asiaa.
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
Mitäs jos perse on tunnoton kun ajanut niin pitkään??(suurii @ Touko. 04 2007,23:18) kirjoitti
![]()
Ajelin jonkun vuoden noita kiihdytyskilpailuja silloisella competition- luokan pyörällä ja huomasin sellaisen jutun, että riippui vaihteesta millä kierrosluvulla kannatti vaihtaa. Kyllä se piti tietää etukäteen kunkin vaihteen vaihtamis ajankohta. Valolla pääsee kyllä varmaan aika lähelle mutta se pitäisi ehkä säätää vähän alle, jotta reagointi aika jää pois.(jennica @ Touko. 04 2007,23:41) kirjoitti
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
joo perstuntumalla,paukkurajalla. Ei oo tota vaihto valoo mut riippuu tilanteesta![]()
Näin hifistinä huomaan vaihtoajankohdan helposti, kun äänialue rupeaa sisältämään huomattavan diskantti alueen korostuman siellä päältä kolmen kilohertzin taajuusalueella. On taajuusvaste siinä vaiheessa sen verta pyllyllään, että saattaa pidempään kuunnellessa aiheuttaa lievää kuunteluväsymystä. Silloin on aika vaihtaa pykälää suurempaa, jotta pääsee taas nauttimaan hetken pyörän erittäin ilmavasta keskiääni-alueesta. =)
Elikkäs kyllä tuo pyörä, ainakin meikäläiselle sen verta haipakkaan kiihtyy, notta en siinä kyllä jouda mitään mittareita kattelemaan, kun tuppea väännän..
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Tunteella yliluonnollisella, koska olemmehan yhtä kun tiellä olemme![]()
Noin kai se menee.. Sitten normi kiihytyksessähän ei tartte kuin kuunnella..(jarim @ Touko. 04 2007,23:16) kirjoitti
köhköh, putput, pampam..
ykköseltä kakkoselle silloin ku keula alkaa olemaan aika korkeella. Loput kiekkamittarin mukaan..
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
(Midas @ Touko. 04 2007,22:01) kirjoitti
samoin,kun putkessa paukahtaa,ja tulee samal valoilmiö,niin silloin isompaa tupaan.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
rajottimesta![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Perstuntumalla vaihdetaan, mut myönnetään et täs uudes pyöräs on kiekat viel todella alhaalla kun jo vaihtaa suurempaa... Eli jos kaiken "ilon haluais irti" pyörästä niin tarttis varmaan ainakin omalla kohdalla kattoa sinne mittariinkin...![]()
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)