Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Olen kysellyt asiasta varmaan jo aiemminkin asiasta eri palstoilla, mutta haluaisin vielä kootusti kysyä kokemuksia toteutetuista virityksistä. Mieluimmin omia kokemuksia ja toteutetuista hankkeista.

    Itselläni tilanne on tämä: BMW R1150GSA vm. -02, Laserin Y-kollektori lambdalla ja ilman katalysaattoria (suora putki) sekä Laser Deeptone vaimennin. Ei vielä muutoksia polttoaine/ilmapuolella.

    Tiedossani olevat mahdollisuudet toteuttaa facelift: a) Laserin Powerchip for Motronic b) Rapid Bike c) Power Commander d) Techlusion. Ja putsariksi joku K&N.

    Muita ehdotuksia? Miten on pelannut, missä kannattaa teettää?
  2. #2
    R1200ST - Techlusion + Laser DuoTech = Iso askel parempaan...
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Mulla on -06 HP2:ssa SK-racingin kokoputkisto ilman kattia ja lamdoja, Rapid Bike ja vapaavirtausfiltteri. Vaikutti suhteessa enemmän moottorin käytökseen kuin meissään edellisessä härvelissä vastaava "viritys". Voin suositella.



    GSXR 1000 Turbo K3
    HD rocker SE 113" -08
  4. #4
    Vainko kaksi on yrittänyt? Ylös ja uudestaan.
  5. #5
    Minulla "sama" operaatio aikeissa (TFI+K&N) Mistä tuo Y-kollektorin saa edullisimmin?

    Kiitos



  6. #6
    pyörässä (r1150gs-00) on y-väliputki ja remuksen äänenvaimennin,turbotecin lastu ja k&n filtteri odottavat asennusta,kun ei ole itse kauheasti tekniikasta perillä ,neuvokaa te viisaammat mitä pahimmillaan voi pyörästä rikkoa lastua asennettaessa.kaikki asennusvinkit otetaan myös kiitoksella vastaan...
    peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
  7. #7
    Lainaa (juha.jiitee @ Touko. 11 2007,16:09) kirjoitti
    pyörässä (r1150gs-00) on y-väliputki ja remuksen äänenvaimennin,turbotecin lastu ja k&n filtteri odottavat asennusta,kun ei ole itse kauheasti tekniikasta perillä ,neuvokaa te viisaammat mitä pahimmillaan voi pyörästä rikkoa lastua asennettaessa.kaikki asennusvinkit otetaan myös kiitoksella vastaan...
    Pahimmillaan? Motronic-yksikön.... Kun asennuksen tekee rauhassa, ajatuksella ja ohjeidenmukaan huolella, ei isoa riskiä ole.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on R1150R:ssä kiinni bbPowerin lastu, Laserin Y-kollektori ja wanha, etupäästä puhki palanut (!) Laserin Pro Stock vaimentaja. Asennusta odottaa Laserin Duotech-slipari vanhan pöntön tilalle sekä K&N:n filtteri.

    Kysymys kuuluukin, että pitäisikö tuon operaation jälkeen tehdä jotain ruiskun säätöä tms.?

    Tai olisko jotain muuta mitä tuolle kannattaisi vielä tehdä? Olisko esim. avarammista imukanavista jotain iloa?



    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  9. #9
    Vie pyöräs dynoon, niin seokset selviää siellä.

    Ruiskua et voi säätää, mutta ota molemmat ilmanputsarit mukaan, niin selviää kumpi toimii virilastun kanssa paremmin.

    Jos seokset on molemmilla filsuilla metsässä, niin sitten vakiolastu ecuun takaisin ja joku controlleri hankintaan, sitten säädöt löytyy dynossa takuuvarmasti.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  10. #10
    Onkohan kenelläkään varmaa tietoa siitä, että jos Gessussa on y-putki, hengittävämpi vaimennin ja putsari, kuinka paljon noilla lastuilla saa tämän jälkeen lisää tehoja?
    Vai onko kyseessä ihan rahan polttaminen, ja kannattaako pistää säästetyt rahat tiukempien kansien hankkimiseen?
  11. #11
    Mulla on vakiossa tehtaan ilmoituksen mukaan 122 bhp ja HP2 sportissa 10 enemmän. Paukkua on 12,5:1 . Kai sen Gessun saa näille lukemille päivitettyä helpostikin. Eri asia on mimmosta vääntökäppyrää ja käytöstä tarvitset/haluat ajoosi. Mulla ei tapahdu juurikaan mitään alle 4000 rpm ja se reippaampi voima aika kapealla 6500 - 9000 tietämissä.
  12. #12
    Lainaa (raisio.offroad @ Helmi. 12 2008,17:20) kirjoitti
    Mulla on vakiossa tehtaan ilmoituksen mukaan 122 bhp ja HP2 sportissa 10 enemmän. Paukkua on 12,5:1 . Kai sen Gessun saa näille lukemille päivitettyä helpostikin. Eri asia on mimmosta vääntökäppyrää ja käytöstä tarvitset/haluat ajoosi. Mulla ei tapahdu juurikaan mitään alle 4000 rpm ja se reippaampi voima aika kapealla 6500 - 9000 tietämissä.
    Gessua ei saa päivitettyä helposti noille lukemille.

    Osia menee vaihtoon myös koneen sisältä ja voima tulee sen myötä aika ylhäällä ulos. *

    Toisin on vakio sisuskaluilla. Voima hyytyy kuuden tonnin jälkeen, lopulla kahdella tonnilla teho kasvaa noin 5 prosenttia. *

    Nollakasissa Gessussa lienee matkamallin kone, koska puristussuhde on noussut ja muistaakseni suurimman väännön kierrokset myös ja tehokin siinä samassa viisi heppaa. Tiedä sitten onko oletukseni konetyypistä pelkkää arvailua.

    HP2 Sportissa onkin sitten ihan omanlainen kansirakenne, joten se ei ole suoraan vertailukelpoinen näiden muiden 1170 cc koneiden kanssa, joihin osat käy ristiin.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  13. #13
    Kerrataanpa, tämä taitaa olla jo jossain täällä muuallakin. Toivottavasti saan myös käppyrät tähän näkyviin.

    Eli:
    - laser y-putki
    - laser deeptone
    - PCIII (mukana uusi lambda)
    - K&N
    - Ansavuoren kartta

    näyttää tältä:
  14. #14
    Eihän tuosta kuvasta saa mitään selvää. Toisaalta en isompaakaan tiedostoa saa tulemaan.

    Kriitilliset mitat:

    - max hp 77,62 => 84,52
    - max Nm 99,21 => 105,95

    ja niin on tasasta kuin Hondalla ajais...


    EDIT: tarkennuksena, että kyseessä on PCIII:n, säätämisen ja K&N:n aiheuttama muutos. Pakoputkiviri oli jo ennen tuota.



  15. #15
    Lainaa (mikan @ Helmi. 12 2008,19:24) kirjoitti
    HP2 Sportissa onkin sitten ihan omanlainen kansirakenne, joten se ei ole suoraan vertailukelpoinen näiden muiden 1170 cc koneiden kanssa, joihin osat käy ristiin.
    No niinhän se olikin. Eilen sitä lehdestä itsekin luin. Se oli eilen. Miesmuistihan on tunnetusti kolome varttia.

    Mutta eikös tuo Gessu sitten vaihda maisemaa ihan sutjakkaasti jo muutoinkin. Annostelee sillä oikealla kahvalla reippaamin, jos Jalla Jallaa pitää mennä. Hyytyykö se esim. Keski-Suomen sorateiden korkeuseroissa. Ei kai sentään.
  16. #16
    Lainaa (R1100 @ Helmi. 12 2008,16:59) kirjoitti
    Onkohan kenelläkään varmaa tietoa siitä, että jos Gessussa on y-putki, hengittävämpi vaimennin ja putsari, kuinka paljon noilla lastuilla saa tämän jälkeen lisää tehoja?
    Vai onko kyseessä ihan rahan polttaminen, ja kannattaako pistää säästetyt rahat tiukempien kansien hankkimiseen?
    Hämennlinnassa oli Tawastia-bikessä vielä pari kuukautta sitten ylijäänyt Laserin Powerchip for Motronic tuollaiseen R1100:een.

    Sillä lastulla saa pois sen hinkuyskän eli kaakkua alkaa tulla lisää ja sen mukana myös sitten sitä mojoa. Pelkällä tuuloetuksen korjauksella saat aikaiseksi vain sen, että Motronic säätää minkä pystyy ja kun säätövarat loppuu, tuloksena on entistä laihemmat seokset ja käynti on sen mukaan.

    Lastu ja pakoputki ei kuitenkaan kaiketi ole vaihtoehto rautavirille. Mikä kannattaa, mikä ei, siitä en osaa sanoa.
  17.  
  18. #17
    Lainaa (raisio.offroad @ Helmi. 12 2008,19:53) kirjoitti
    Mutta eikös tuo Gessu sitten vaihda maisemaa ihan sutjakkaasti jo muutoinkin. Annostelee sillä oikealla kahvalla reippaamin, jos Jalla Jallaa pitää mennä. Hyytyykö se esim. Keski-Suomen sorateiden korkeuseroissa. Ei kai sentään.
    Ei kyse ole hyytymisestä, motti vaan on vakiona mielestäni tylsä.

    Voimaa saa alas ja keskelle paljon lisää täysputki+pc+filsu virityksellä, muttei ylös, sehän oiskin liian hyvä ollakseen totta.

    Mutta soralla pyörä onkin sitten paljon haastavampi ajaa lisätehon myötä, piti tilata uudet iskaritkin. Eikä turhaan, tuli luistonesto kaupanpäälle, enää ei vie pyörä miestä niin paljon.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup