Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 259:sta
  1. #61
    Lainaa (Antilooppi @ Touko. 22 2007,20:28) kirjoitti
    Mjaa-a.... tähän viestiketjuun voinen minäkin purkaa patoumiani Ajoharjoittelu ois nyt sitte takanapäin ja torstaiksi on varattu aika ajokokeeseen. Mutmut... eipäs suju pujottelu sitten millään ja ope ehdotti ylimääräistä lisätukiapukoulutusta vielä huomisen illan ratoksi. Kasawika ER-6f kääntyy kyllä vasemmalle ihan jees, mutta oikealle _ei_. Joku tsykolookinen juttu kaiketi Oispa jo oma pyörä, jota pyörittää ympäri ämpäri Prisman parkkipaikkaa. *sigh*
    Itsekkin tuossa juuri pari viikkoa sain kortin ja podin samaa ongelmaa tuon oikealle kääntymisen kanssa ja itse pääsin ko. ongelmasta ottamalla rauhallisemmin sekä kytkin+kaasu+takajarru yhdistelmää paremmin oppimalla. Kertausta vain siihen oikealle kääntymiseen ja kyllä se tuntuma sieltä löytyy

    Tsemppiä ajokokeeseen
  2. #62
    Lueskeltuani näitä mielenkiintoisia kokemuksia ajamisen alkumetreiltä pohdiskelin omia tunnelmia ja vaikeuksia hitaissa, tiukoissa käännöksissä.

    - vasemmalle käännös on minulle hankalampi, tuntuu kuin painopiste olisi ulkokurvin puolella koko ajan,
    - oikealle käännettäessä tulee tunne, että pyörä kaatuu sisäkurvin puolelle.

    Ennen kaikkea vasemmalle ja oikealle kääntymiset ovat eri asioita, ja ilmeisesti niitä ei aivan symmetrisesti voikaan tehdä. Minulla on ainakin eri tyylit 30 v harjoittelunkin jälkeen.

    Kerran olen kaatunutkin, vasemmalle kääntyessä ja tietenkin sisäkurvin puolelle.


    vuodesta 1971 ....
  3. #63
    Lainaa (xala @ Touko. 22 2007,20:49) kirjoitti
    Lainaa (Antilooppi @ Touko. 22 2007,20:28) kirjoitti
    Mjaa-a.... tähän viestiketjuun voinen minäkin purkaa patoumiani * Ajoharjoittelu ois nyt sitte takanapäin ja torstaiksi on varattu aika ajokokeeseen. Mutmut... eipäs suju pujottelu sitten millään ja ope ehdotti ylimääräistä lisätukiapukoulutusta vielä huomisen illan ratoksi. Kasawika ER-6f kääntyy kyllä vasemmalle ihan jees, mutta oikealle _ei_. Joku tsykolookinen juttu kaiketi Oispa jo oma pyörä, jota pyörittää ympäri ämpäri Prisman parkkipaikkaa. *sigh*
    Itsekkin tuossa juuri pari viikkoa sain kortin ja podin samaa ongelmaa tuon oikealle kääntymisen kanssa ja itse pääsin ko. ongelmasta ottamalla rauhallisemmin sekä kytkin+kaasu+takajarru yhdistelmää paremmin oppimalla. Kertausta vain siihen oikealle kääntymiseen ja kyllä se tuntuma sieltä löytyy

    Tsemppiä ajokokeeseen *
    Minulle kanssa toi oikealle käääntyminen on hankalampaa, ollut alusta asti. Onnistuin kääntymistä harjoitellessa viela tietenkin kaatumaan omalla pyörällä (siis miehen ja mun yhteisellä ) ....siinä sitten kirosin ja katselin miehen ilmettä kun peili on vinossa...onneksi se olikin ainut mitä kävi. Ja arvaatte varmaan, ettei se ainakaan helpottanut oikealle kääntymistä jatkossa...nyt on vielä muistissa, että tää voi tosiaan kaatuakin .

    Voiko olla niin, että se vasemmalle kääntyminen on helpompaa, koska tukijalkana vasenjalka joka ei makaa siellä "turvajarrulla"...siis tarkooitin, että on pelottavaa laskea oikealle kääntyessä "jarrujalka" maahan...siis psykologisesti. Ja kyllähän minä sen tiedän, että kurveissa ja kääntyessä ei parane paljoa jarrutella, jos ei halua asfaltti-ihottumaa.

    Huomenna on mulla maantieajo (taisin joskus täällä höpöttää että olisi tiistaina, mutta muisti petti) odotan innolla. Ensi viikolla on sitten varattuna muutamat tunnit keilojen kesyttämiseen.

    Viimeisen viikonaikana olen harrastanut mielikuvaharjoittelua niin paljon, että jo on kumma jos ei se rupea käytännössä sujumaan.
  4. #64
    Silloin kun itse ajoin korttia niin vaikeinta oli pujottelussa se oikealle kääntyminen.

    Sanoin vain opettajalle, että voitasko harjotella tota pujottelua vähän ja parin kerran jälkeen se meni jo hyvin.

    No lopulta inssi meni läpi ja käsittelykin (molemmat ekalla).
    Eli ei mitään paineita, kyl se siitä lähtee
    <span style='color:#728FCE'>"Hitaat jäävät aina toiseksi"</span>
  5. #65
    Hidasajohan on oikeastaan pelkkää jalkatyöskentelyä, eli aluksi kannattaa opetella ajeleen seisaaltaan että oppii painonhallinnan. Oikealle kääntyminen on hankalampaa kuin vasemmalle koska oikealla räpylällä painetaan sitä takajarrua ja samalla kallistaa pyörää oikealle ellei osaa painaa vasemmalla yhtä kovaa tasapainon pitämiseksi.

    Eli siis yleisin aloittelijan virhe hidasajossa on että pyörää yritetään pitää pystyssä heilumalla satulassa kun oikea tyyli olisi jaloilla painaa jalkatappeja. Kaipa tuo oikea tyyli teoriatunnilla kerrotaan mutta näyttää aika monelta unohtuvan kun pääsee pyörän selkään....



  6. #66
    Lainaa (naukkis @ Touko. 22 2007,23:17) kirjoitti
    Hidasajohan on oikeastaan pelkkää jalkatyöskentelyä, eli aluksi kannattaa opetella ajeleen seisaaltaan että oppii painonhallinnan. Oikealle kääntyminen on hankalampaa kuin vasemmalle koska oikealla räpylällä painetaan sitä takajarrua ja samalla kallistaa pyörää oikealle ellei osaa painaa vasemmalla yhtä kovaa tasapainon pitämiseksi.

    Eli siis yleisin aloittelijan virhe hidasajossa on että pyörää yritetään pitää pystyssä heilumalla satulassa kun oikea tyyli olisi jaloilla painaa jalkatappeja. Kaipa tuo oikea tyyli teoriatunnilla kerrotaan mutta näyttää aika monelta unohtuvan kun pääsee pyörän selkään....
    Kerrotko mulle kuin se homma tapahtuu customilla missä jalat menee eteenpäin??
    Ja kun kädetkin on niin lyhyet et tuntuu et loppuu ennen kun stonga on kokonaan kenossa..
    No mä meen viikonloppuna ajaan omalla mopolla niin eiköhän se siitä rupee suttaantuun.. ja voinhan mä suorittaa silläkin sen käsittelyn
  7. #67
    Lainaa (jeroira @ Touko. 23 2007,09:34) kirjoitti
    Kerrotko mulle kuin se homma tapahtuu customilla missä jalat menee eteenpäin??
    Sun pitää kysyä sitä joltain kustomikuskilta... mun käsitys on että siinä istutaan matalalla sen takia että jalkoja voi käyttää apupyörinä ja matalan painopisteen ansiostahan luulis moisen härvelin pysyvän pystyssä melki itsestään heti kun sen saa liikkeelle. Kai ne käsittelykokeissa ottaa pyörän rajoitukset huomioon eli jos pyörän kääntösäde on aluetta suurempi niin ei se kuskin vika ole....
  8. #68
    Täällä yksi "MC Epätoivon" jäsen *

    Eräästä sattumuksesta johtuen tuo ajotuntien määrä tulee opettajan mukaan lisääntymään pakollisista jonkin verran... Hiljakseen päryyttelen ympäri kenttää, liikenteeseen en todellakaan vielä menis näillä taidoilla.

    Nyt sain vinkin, että vois ostaa halvan vaihteellisen mopon ja harjotella sillä tuota käsittelyä, jotta sais luottoa lisää.
    Yritin selailla nettimotossa noita mopoja, mutta kun en juurikaan mitään niistä ymmärrä.
    Rekisterissä pitäis olla, jotta täällä kaupungissa vois harjotella ja korkeutta pitäis olla enemmän ku Monkeyssä ja PV:ssä jotta ei näitä koipia tarvitsisi korviin saakka laittaa solmuun... *

    Mitkäs olis varteenotettavia vaihtoehtoja? Harmi kun vaarin pappatuna meni romuttamolle 15 vuotta sitten. Eikä tarttis ola mikään jokapojan viriviriunelma vaan ihan käyttökuntoinen mieluummin virittämätön laite jossa jarrut ja vaihteet pelaa.

    Mutta sen olen päättäny, että kortin saan, vaikkakin pitkän kaavan kautta (tuli tuo autokoulu alotettua jo viime kesänä * )
    XJ600 Diversion
  9. #69
    Jos ei pujottelu sujunut toissapäivänä, niin eilen sitten onnistuminen oli about fifty-sixty -tasoa. Sadekeli ei juuri mieltä viilentänyt katsastuskonttorilla käsittelyajon alkaessa. Toisaalta rata näytti parikyt senttiä leveämmältä katsastuskonttorilla, kuin autokoulun harjoituksissa. Täälläpäin autokoulut eivät saa harjoitella katsastuskonttorin radalla, kun muuten olisi liikaa ruuhkaa... hmm... omalla pyörällä tuolla olisi myöhään illalla käyty, jos olisi ollut pyörä

    Hermostuneisuus näkyi ylimääräisenä hoippumisena keilojen välissä sujutellessa. Kissa vieköön!... minulle se kaikista vaikein eli toiseksiviimeinen käännös oikealle meni pipariksi, kun etupyörä rullasi narun päältä. Noh eikaitsiinä... voin siis ottaa vielä kerran uusiksi, mutta katsastusmiäs olikin jo vakuuttunut pujottelutaidoistani(!) Siinäpä ne loput paineet sitten karisivatkin, sillä tiesin että muut käsittelytestit + inssi = kauraa || kuin marjoja poimisi.

    Jep...kortti tuli (tai siis sellainen ajo-oikeus -lappunen) Ajokertoja tulikin sitten näemmä jopa 17, mutta koulutuksen hinta ei kasvanut lainkaan. Tsemppia muille!!!
    <span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
  10. #70
    Vähän valoa tunnelin päässä, eilen pujoittelu- ja käännösharoitukset menivät jo välillä rajojen sisällä (paitsi oikealle kääntyminen *). Mutta kuitenkin ja paaaaljon paremmin kuin aiemmin.

    Lisätunneille menee silti, mutta näin arvelin jo alusta pitäen käyvän.

    Liikenteessä ajo sujui hieman paremmin, joskin melkoista hapuilua välillä *.

    Mutta mikä parasta, pari kertaa sain jo morjestaa vastaantulevalle motoristille *.

    Ei muuta taaskaan kun että jatketaan harjoituksia ja tsemppiä itsekullekin *.
    Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
  11. #71
    Rujokatti, jollei ukkosi ole jo tuota Ajo Hanskassa opusta sulle neuvonut mielikuvaharjoituksia tukemaan, niin kannattaa lukaista. Itse ainakin sain sieltä monia järkevän oloisia mielikuvia kun sitä viime keväänä lueskelin ajotuntien lomassa. Varsinkin hidasajoon ja vastaohjaukseen se antaa musta paremmat teoreettiset ohjeet kuin ajokoulun oma kirja.

    Mutta eihän sitä ajamista kirjoista opi, eli muuten sitten vaan sitä täälläkin paljon sanottua treenaamista. Yllättävän nopeasti monelta nuo tuntien opit unohtuvat kortin saatuakin, kannattaa treenata vaikeita juttuja aina vaan lisää silloinkin.
    "We cannot choose the time we live in
    - all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
  12. #72
    Tsemppiä kaikille käsittelyn kanssa painiville, kyllä se siitä iloksi muuttuu

    Tulihan sitä aikoinaan muutamat itkupotkuraivarit ja unettomat yöt käsittelyn vaikeuden takia koettua, erityisesti juuri tuo oikealle kääntyminen tuotti ylitsepääsemättömiä ongelmia. Mutta kappas vain, itse kokeessa tuli nappisuoritus ja kehut pyörän hienosta hallinnasta.

    Reeniä, reeniä ja sitä kautta itseluottamusta, niin varmasti homma onnistuu!
    Yamaha XJ6 -09 | That's one freedom you'll never take from me.
  13. #73
    Lainaa (rujokatti @ Touko. 18 2007,18:32) kirjoitti
    kiva kuulla etten ole ainoa täällä jolla on (ollut) pieniä vaikeuksia tuon kääntämisen kanssa...
    vastauksista päätellen paras lääke tähän vaivaan on siis kärsivällinen treenaus, onneksi mulla on melko hyvin venyvä pinna, siis omasta mielestä ainakin
    Kääntymisen A ja O on katse. Muista katsoa aina sinne minne olet kääntymässä, ei metri eteen eikä sinne mihin ei saa osua. Hartiat rennoksi ja katse määränpäähän, niin sinne se kääntyy. Katse, katse, katse... Sitä ei voi koskaan toitottaa liikaa.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  14. #74
    Kolmen ajotunnin jälkeen ympyrän ajaminen onnistuu keskimäärin joka viides kerta. Etenkin myötäpäivään kierretty ympyrä on vielä hakusissa. Mulla taitaa olla liian vähän vauhtia kyseistä tehtävää suorittaessani, koska joudun useasti hakemaan jalalla maasta tukea.
    Honda CBR600RR
  15. #75
    Liittyi Jun 2006
    35km riihimäki, 30km lahti, 30km mäntsälä = keskellä ei mitään..
    Itse ajoin viime kesänä A-kortin. Ainoa kakspyöräinen alla ennen koulua oli polkupyörä ja koulussa aloitin piikillä, mutta tunnin jälkeen ajoin jo koululle. Iso pyörä oli seuraavana pikku bandit jota en meinannut saada ollenkaan pujottelusta läpi, niin vaihdettiin kesken harjoittelun suuntaa ja johan rupesi toimimaan.

    Inssissä meni pujottelu viimeisessä mutkassa pilalle kun osui jalka maahan, ja varmaan opettajakin kuuli sen huudon mikä kypärän sisällä kaiku. Tutkinnon vastaanottaja pyysi tekemään pujottelun uusiks, mutta pyysin jos voisi tehdä muut pois alta ensiksi ja sehän sopi. Muuten kaikki meni ihan hyvin...

    Onnea tuleviin insseihin ja ajoihin
    Oli kesä, oli mopo...
  16. #76
    Lainaa (Diplomaatti @ Touko. 25 2007,23:23) kirjoitti
    Kolmen ajotunnin jälkeen ympyrän ajaminen onnistuu keskimäärin joka viides kerta. Etenkin myötäpäivään kierretty ympyrä on vielä hakusissa. Mulla taitaa olla liian vähän vauhtia kyseistä tehtävää suorittaessani, koska joudun useasti hakemaan jalalla maasta tukea.
    Vauhdin lisääminen auttoi minulla. Muutaman kerran joutui ope jankkaamaan lausetta "Ei voi kallistaa jos ei ole vauhtia" ... uskoin lopulta
    <span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
  17. #77
    Nyt se sitten tapahtui...tänään meni ajot sen verren hyvin, että varattiin aika ensi viikolla inssiin. *

    Kyllä jännittää nyt jo valmiiksi * Tiedän kyllä itsekin, että suurin haasteeeni on pitää oma pää kasassa..jos ajatus ei harkaile ja en hermoile niin läpi se menee.

    Ennen koitosta mielikuvaharjoittelua ja psyykkaan itseeni kovan asenteen ja sitten jo huristelenkin omalla pyörällä ilman kuulokkeita ja sitä oranssia vyötä .

    Nyt kaivataan peukkuja ja viime hetken vinkkejä *



  18. #78
    Itte jännitin käsittelykoetta niin paljon, että kaadoin autokoulun pyörän juuri ennen kokeen aloitusta Ei onneks hajonnut.
    Mulle ainakin ope neuvoi, että pujottelun voi ajaa ilman kytkimen käyttöä, vaikka joku tuolla mainitsikin ettei se olisi sallittua. Pare kuitenki pelata varman päälle ja käyttää sitä.
    Kyllä se hyvin menee, yrität vain "meditoida" ittes sellaseen mielentilaan ettet ole jännityksestä lukossa ( helposti sanottu )
    Mulla oli inssinä sellanen keski-ikäinen mies jolla oli asenne, et kaikki naiset pitäs reputtaa. Mutta eipäs voinu ku ajosuoritus oli sen verran hyvä
    Hyvin se menee, luotat vaan ittees! Selkä suorana, katse EI SAA harhailla vaan katsoo riittävän kauas sinne minne on tarkoitus mennä, ja riittävästi vauhtia niin pujottelukin sujuu.
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

    Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
  19. #79
    Kiitos vinkeistä ja kannustuksesta....

    Viime yö meni ajaessa, on se vaan jännä kun sen inssipäivän sai varmistettua, niin ajatukset on nyt kokoajan siinä "puolituntisessa" *.

    Jännityksen tunne on inhottava....mutta toisaalta yritän psyykata itseäni sillä, että kaikki on minusta kiinni.....kukaan ei mun puolesta sitä koetta aja.

    Kohta se on kuitenkin ohi * ja sitten *



  20. #80
    RUJOKATTI Miltäs harjoittelu tällä hetkellä näyttää? Alkaako ajotunnit olemaan plakkarissa? Mielenkiinnolla seuraan harjoituksiasi

    Omasta kokemuksesta on aikaa 8 vuotta, olin silloin 24 vuotias ja tuntui että ei niin "vanhan" olis enää pitänyt alkaa hommaan...kun oli autolla ajanut jo pitkään ja tullut perstuntuma kaikkeen
    Ajotunnit meni parilla lisätunnilla (ajokokemus siihen mennessä mopolla 14 vuotiaana pusikkoon, matkaa ehkä 20 metriä )ja inssi ekalla läpi...mutta mutta...ne kirjalliset...tuli värkättyä 4 kertaa Jos kysyttiin että saanko mennä (oli kapea silta ja toisella puolella siltaa auto ja mulla oli sitten se väistämis velvollisuus merkin mukaan), niin minä arvioin KUVAN perusteella et se toinen oli sen verran kaukana että nopiiaan suhaan sen sillan läpi, ehdin iiiihan hyvin No persiilleen meni se kyssäri sekä moni muukin Vetosin siihen, että kun olin jo ajanut autolla ja oppinut juurikin elämään liikenteessä tilanteen mukaan, niin oli hankalaa taas tehdä kaikki oppikirjojen mukaan...liikennemerkkejä noudattaen

    Tsemppiä! Kyllä se siitä!

    Laitteleppa kuulumisia!
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  21. #81
    Lainaa (Liinu @ Touko. 30 2007,10:49) kirjoitti
    RUJOKATTI Miltäs harjoittelu tällä hetkellä näyttää? Alkaako ajotunnit olemaan plakkarissa? Mielenkiinnolla seuraan harjoituksiasi *
    vastaan tähän mamman puolesta *
    pakolliset ajotunnit käyty, tänään ekat ylimääräiset, itseasiassa klo11 *
    autokoulun ope on ajattamassa kattia käsittelykokeen suorituspaikalle, siellä on ilmeisesti tänään muilla tutkintoja.
    veikkailtiin eilen että laittaiskohan se kattisen kokeilemaan sitä käsittelykoetta.

    e:eiköhän se itte illalla tule kommentoimaan kuulumisia ja edistymistä



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  22. #82
    Kyllä se siitä lähtee. Ei minullakaan ollut pyöristä kokemusta aiemmin, velipojan PV50:llä olin ajanut n.18 vuotta sitten viimeksi.
    Nyt sain ison pyörän kortin viime viikon maanantaina, sekä käsittelykoe, että inssi kerralla läpi. En tarvinnut lisätunteja, mutta viimeisellä ajokerralla (juuri ennen koetta) rukoilin kaikki mahdolliset avut ylhäältä ja alhaalta että onnistun käsittelyssä. Siinä ennen koetta kun tahkoin käsittelyrataa niin juuri pujottelu oli se vaikein. Aina jokin meni pieleen, katse putosi kääntyessä ja kohta oli jalka maassa tai pyörä vähän "ryntäsi" kun annoin hätäpäissäni vähän liikaa vetoa... kaikki vit..ks ja moneen kertaan.
    Sitten ajomaikkakin jo puuttui tilanteeseen ja komensi mut vähän rauhoittumaan. Olin lievästi sanottuna vähän hermona, en ollut omasta mielestäni päässyt eri syistä harjoittelemaan käsittelyä ihan tarpeeksi.
    Pieni pysähdys oli siinä kohtaa ihan paikallaan, hengittelin hetken syvään ja kertasin mielessäni pikku jipot, kytkimellä säädellään vauhtia ja kaasua voi pitää ihan reilusti päällä. Takajarrun käyttö samalla on hyvä apu vauhdin säätelyssä.
    Ja kuinkas ollakaan, kun käsitetlykokeen aika tuli, meni kaikki hienosti läpi!! * Ja ei kun liikenteeseen, jossa pörrättiin Tapiolan suunnalla ja vähän Länsiväylällä. Kortti tuli taskuun vaikka itse aamulla herätessäni olin varma että turha edes yrittää. Nyt olen päässyt siihen "itseopiskelu"vaiheeseen, joka jatkuukin sitten koko lopun motoristi-iän.
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
  23. #83
    Mun kokemus mopoista ennen ku otin A1 kortin oli aika lähellä 0. Jokunen kerta tuli ajettua pikku honda monkeylla korttelin ympäri tjv. ihan juniorina.. * Olihan se alussa hankalaa.. mutta aina käsittelyharjotusten ja ajotuntien jälkeen huomas vaa et kehitty aina vaan lisää ja lisää. Kannattaa jatkaa MPkäsittely harjotuksia myös sen jälkeen kun olet saanut kortin, varsinki ku herättää pyörän talviunista.. Tuskinpa kenestäkään tulee 'mestari' vaikka 'harjotus tekee mestarin'. Ota rennosti vain ja älä mieti liikoja tai turhia sen aikaa kun ajelet. *
    Mutta Onnea ja Tsemppiä! *
    Yamaha FZ6-S, vm 2004.
  24. #84
    joopajoo, tänään käytiin kokeilemassa käsittelykokeen tehtäviä pötkössä... ja yllätysyllätys, kaikki muu sujui ihan nappiin paitsi se hemmetin pujottelutehtävä. keilojen pujottelukin sujuu, mutta kääntyminen menee pitkäksi melkein joka kerta, kun hartiat menee lukkooon eikä yläkroppa käänny tarpeeksi alkaa jo ihan oikeesti masentaa tää juttu...

    muutenkaan tänään ei ollut mun päivä; samantien kun päästiin sinne radalle alkoi hirvee kaatosade, vettä tuli ihan esteristä, ja vaatteet oli (alusvaatteita myöten) läpimärät. saipahan harjoitella kaatosateessa ajamistakin siinä sitten. ja tietenkin sade loppui välittömästi kun tunti oli ohi ja parkkeerasin pyörän autokoulun pihaan.

    niin, liikenteessä on jo ajeltu ilman suurempia hölmöilyjä mitä nyt ajolinjat on pari kertaa olleet turhan loivat mutta mitään vaaratilanteita en ole aiheuttanut itselle enkä muille. niin, ja vastaantulijoitakin jo moikkailtu...

    kunhan nyt vielä oppis ajamaan sen tarpeeks pienen ympyrän, niin pääsis harjoittelee oman mopon käsittelyä, mikä onkin sitten eri juttu...
  25. #85
    Nyt hyvät ystävät tarvitaan peukkuja...ajokoulusta soittivat tänään ja ilmoittivat, että vapautui inssiaika huomiselle aamulle..... ja tämähän tyttö menee

    Kädet tärisee jo nyt, mutta toivottavasti ei huomenna

    Toivottavasti ei sada kaatamalla

    Rujokatti: Mulla minimi tunneissa reilu ylitys..en viitsi edes mainita kuinka paljon. Tunnelmat olivat mullakin tuskaiset siinä minimitunti rajan kohdalla. Mä kuitenkin tarvitsin ne ylimääräiset tunnit, koska viimeiset 4 ajokertaa homma on tuntunut oikeasti kivalta, mutta en sano että helpolta...mokia sattuu edelleen. Mulla tosiaan vaikeuttaa sekin, että kotona ei ole sellaista pyörää jolla voisi hieman treenata ylimääräistä. Harkitsin muuten yhdessä vaiheessa jopa ER6 ostoa..ihan vaan harjoitteluun ... no se siitä huomenna on siis tosi kyseessä ja fiilis on luottavainen...mitäpä muutakaan voin.



  26. #86
    Tsemppiä, kyl se siitä.

    Hartiat alhaalla ja rento ote. Elä jäkitä.
    Muista et sie viet pyörää, eikä pyörä sinua.

    Pieni/iso sade EI haittaa jos se ei tunkee kypärään ja silmille!! Sillä joskus joudut ajamaan pakostakin sateella ja isossa sellaisessa. Läpi on mentävä vaan, ei voi jäädä odottelemaan sateen loppumista.





    e:kirj virheet.



    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  27. #87
    Rujokatti, kokeileppa että kääntyessä liike lähtee lantiosta. Ettet käänny vain hartioiden ja selän osalta. Mua helpotti ainakin se, kun sain pepun siirrettyä vastakkaiselle puolelle kun mitä kääntyy. Toinen kikka oli se et aloin vain ajaa niin pientä ympyrää kuin mahdollista, ihan reilulla vauhdilla. Siinä huomasin, et kyllä se pyörä kääntyy pienemmässäkin tilassa. Ja sitten suunnan vaihto.
    Se pujottelu on kyllä ihan kirottua!!!! Välillä se meni ihan mallikkaasti ja sitten seuraavalla kerralla tuli sitten taas virhe
    Tsemppiä!
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

    Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
  28. #88
    Lainaa (rujokatti @ Touko. 30 2007,18:07) kirjoitti
    joopajoo, tänään käytiin kokeilemassa käsittelykokeen tehtäviä pötkössä... ja yllätysyllätys, kaikki muu sujui ihan nappiin paitsi se hemmetin pujottelutehtävä. keilojen pujottelukin sujuu, mutta kääntyminen menee pitkäksi melkein joka kerta, kun hartiat menee lukkooon eikä yläkroppa käänny tarpeeksi alkaa jo ihan oikeesti masentaa tää juttu...
    pää kääntyy ni kaik muu kääntyy,eli katse sinne minne menossa...helppo sanoa mut vaikee toteuttaa..vieläkin

    ja sit ku oikein vatuttaa tee jotai muuta harjotusta välillä ja sit taas uudestaa ympyrää...

    älä masennu ...treenaa vaa...kyl se siitä...
  29. #89
    Lainaa (maraVZ800 @ Touko. 30 2007,22:21) kirjoitti
    Nyt hyvät ystävät tarvitaan peukkuja...ajokoulusta soittivat tänään ja ilmoittivat, että vapautui inssiaika huomiselle aamulle..... ja tämähän tyttö menee

    Kädet tärisee jo nyt, mutta toivottavasti ei huomenna

    Toivottavasti ei sada kaatamalla

    Rujokatti: Mulla minimi tunneissa reilu ylitys..en viitsi edes mainita kuinka paljon. Tunnelmat olivat mullakin tuskaiset siinä minimitunti rajan kohdalla. Mä kuitenkin tarvitsin ne ylimääräiset tunnit, koska viimeiset 4 ajokertaa homma on tuntunut oikeasti kivalta, mutta en sano että helpolta...mokia sattuu edelleen. Mulla tosiaan vaikeuttaa sekin, että kotona ei ole sellaista pyörää jolla voisi hieman treenata ylimääräistä. Harkitsin muuten yhdessä vaiheessa jopa ER6 ostoa..ihan vaan harjoitteluun ... no se siitä huomenna on siis tosi kyseessä ja fiilis on luottavainen...mitäpä muutakaan voin.



    Ei muuta onnea isolla kädellä "läts".
    Honda Monkey -81, Honda NSR -94, Honda cbr 600 f -95
  30.  
  31. #90
    Onnea maraVZ800.

    Mulla jäi ekalla yrityksellä kanssa tosta pujottelusta kiinni. Mutta kyllä se siitä sujuu.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen