Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Olisko kellään käryä mikä mahtaa olla vialla, kun meinaa sammua ripeässä kiihdytyksessä vaihteen vaihtamisen välillä. Käy nätisti tyhjäkäyntiä n. 1100 rpm paikallaan ja paikallaan kaasuteltaessa tyhjäkäynti ei niiaa. Korostuu isommilla vaihteilla, esim. kun vaikka kiihdyttää ripeämmin nopeusrajoituksen vaihduttua vitosella kytkin pohjaan kaasu pois ja kutosta sisään niin sammuu. Nyt kun olen tuota seurannut niin kiusallisen usein kierrokset tippuu vaihtamisen aikana n. 500rpm tyhjäkäynnistä. Muutaman kerran tosiaan sammunut isoimmilla vaihteilla ja kerran kakkoselta kolmoselle jolloin takapyörä meni lukkoon. Jos taas kiihdyttää rauhallisemmin niin tyhjäkäynti ei "niiaa" vaihtamisen välillä. Tuntuu tekevän tätä alle kymmenen asteen lämpötiloissa. Eikä tunnu olevan koneen lämmöilläkään merkitystä. Sama ilmiö vaikka olis vartin sijaan ajellu pari tuntia. Tänään nostin tyhjäkäynnin n. 1300, ei vaikutusta niiaus efektiin... Täytyy viedä masiina pajalle, onneks on takuuta vielä jäljellä.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  2. #2
    Tänään vaihdettiin huollossa ilmasuodatin, ei vaikutusta. Töistä kun lähdin niin sammui kolme kertaa kun vähänkään reippaammin yritin kiihdyttää. Siis vaihteitten vaihtamisen välillä. Tarkennetaan sen verran, että kylmänä ei näemmä siedä ripeämpää kiihdytystä juuri ollenkaan ja lämpimänä tyhjäkäynti niiaa hetkellisesti 500 - 800 rpm. Tässä on nyt näitä mielipiteitä tullut suuntaan ja toiseen. Toi ilmansuodatin oli yks ja toinen on että kävis tyhjäkäynnillä liian laihalla. No toi ilmansuodatin ei ainakaan auttanut...
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  3. #3
    ruiskun säädöt ei kohillaan? siis käy laihalla



  4. #4
    Epäilen että käy rikkaalla. Paljonko on pyörällä ajettu? Jos alle 500 km niin ongelma poistunee. Jossain oli juttua että seos on rikkaalla ensimmäiset 500 km.
  5. #5
    Ajettu 14tkm, Yoshin slip on missä db-killeri vai mikä olikaan paikoillaan. Ilmasuodatin alkuperäinen, ei mikään vapaavirtaus härdelli. Pönttö on ollut uudesta asti ja se säädettiin silloin samaisessa puljussa josta pyörän hommasin. Muistaakseni nimen omaan tyhjäkäyntipäätä rikastettiin aavistuksen. Vetää puhtaasti eli nykimistä ei esiinny, eikä myöskään prötää taikka paukuta putkessa. Viime kesän ja syksyn toimi kuin unelma, yhtä kylmillä keleillä kuin nyt. Niin joo mitään vikavaloa ei jää palamaan kun sattuu sammumaan. No perjantaina pääsee huoltoon uudestaan.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  6. #6
    Onko TPS eli Throttle Position Sensor tarkistettu?
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  7. #7
    Onkoos siinä kaasuttimet vai ruisku?
    No niin, no
  8. #8
    Lainaa (Mopo @ Touko. 03 2007,08:47) kirjoitti
    Onkoos siinä kaasuttimet vai ruisku?
    Ruisku
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  9. #9
    ...oletkos säädellyt kaasuvaijereita? Jos vituralleen ruuvailee niin probleemaa saattaa pukata?
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  10. #10
    Niinpä, kaasuvaijerin säätö vaikuttaa ruiskuun tai ainakin sen toisen, "muista sitte kummman"
    HONHON
  11. #11
    Busassa perseellään oleva TPS tosiaan aiheutti vastaavanlaisen "ominaisuuden". Tuohan tarkistetaan ainakin GSX-R sarjan pyörissä niin että "maintenance mode" päälle ja mittaristossa vikakoodin (C00 = ei vikoja) edessä on viiva (-) joka pyörän käynnissä ollessa tyhjäkäynnillä pitäisi olla keskellä. Perseellä ollessaan on alhaalla tai ylhäällä. Säätö tapahtuu ruiskurungossa olevaa anturia "pyörittämällä". Tuskin GSX1400 tuon osalta poikkeaa muista ruisku Suzukeista?
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  12. #12
    Tänään oli mopo huollossa ja ilmeni että kävi aikas rikkaalla ainakin tyhjäkäynnillä. Oli vissiin alunperin säädetty sitä silmällä pitäen, että se db-killeri heivataan mäkeen. Mulla se on ollu siis koko ajan paikoillaan. Mahtokohan kone tukehtua sen niiaus ilmiön aikana, en tiedä . Nyt on vakio säädöt ja ongelma poistui.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  13. #13
    Oisko ollut poikaa heivata se Db-killeri kuitenki
    Kukkakepeille
    Pakkotoisto.com
  14.  
  15. #14
    Lainaa (gsf1157 @ Touko. 04 2007,20:38) kirjoitti
    Tänään oli mopo huollossa ja ilmeni että kävi aikas rikkaalla ainakin tyhjäkäynnillä. Oli vissiin alunperin säädetty sitä silmällä pitäen, että se db-killeri heivataan mäkeen.
    No tyhjäkäyntisäätöihin ei pakoputkiston muutokset vaikuta yleensä millään tavalla, eli aika yllättävää jos säätöhommissa tyhjäkäyntiseoksia muutetaan oleellisesti. Joskus vähän epäilyttää nuo säätäjien tekemiset, eli tiedetäänkö mitä ollaan tekemässä ja minkä takia.....