Selasin stormin uutta luetteloa ja huomasin siellä Glpro vaihdenäytön jossa on sisäinen rajoittimen poistaja (advanced timing retard eliminator). Siinä kerrottiin että laite parantaa kaasunvastaavuutta ja kiihtyvyyttä osakaasulla pienimmillä vaihteilla ja parantaa myös ala- ja keskivääntöä täyskaasulla ja poistaa tietyissä malleissa nopeusrajoittimen. Onko kellään kokemusta kyseisestä laitteesta? Itselläni on Suzuki gsx r 1000 k1. Onkohan sillä muuta vaikutusta pyörään, että vaihteen näkee näytöltä!?
Kokemusta ei vielä ole moisesta. Tarkoitus olisi nyt laittaa pyörään kiinni tänä keväänä. Ainakin ulkomaisilla forumeilla (V-Strom) on laitetta kehuttu. Stromin kohdalla laite on melkein must jollei mapita ruiskua yoshilla tai muulla. Gipro/watre:lla voi mapittaa kaikki vaihteet joko 4:s, 5:s tai 6:s vaihteen kartalla ja poistaa siten 2:s ja 3:s vaihteen liian laihat säädöt. Samaten se 4:sen kartalla poistaa 6:s vaihteelta rajoitukset. Tämä siis V-Strom1000:lla. Lisäksi tietysti mukana on vaihteennäyttäjä. Voisi sitä laittaa 125 egee turhempaankin.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Itse laitoin gipron kiloiseen k2:seen. Huomattava ero keskikierroksilla! Keula nousee entistä innokkaammin eikä käyttömukavuus ole vähentynyt laisinkaan, kiitos gipron suunnittelijoille(vaihde vapaalla/kytkin pohjassa sytkäsäätö giprosta offilla). Ei tosiaankaan harmita 120e laittaa tuollaiseen, itse näyttökin toimii ilman lageja![]()
GixxeR 1000 K2