Elikkä kyseistä pyörää olen mahdollisesti hankkimassa.Joten olisiko hyvä tietää jotain hyviä/huonoja puolia.
Viissatasesta ei omia kokemuksia, mutta tuo Hondan V4 on aika teknillinen vehje, aikanaan kalliita ja siksi vähän liikenteessä.
Varaosat voivat olla tiukassa, vaikka kulutusosat Stormilta löytyvätkin. Ja sitten se kuuluisa nokka-akseliongelma, joista nuo alkupään VF:t olivat tunnettuja: voi olla kulunut tai sitten ei, on joskus tuurissaan. Itse laitoin tuhakkuutioiseen sellaisen öljynkerron parannussarjan, jolla pitäisi huolettomien kilometrien jatkua.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Mulla on ollu tuollainen viime kesästä ja ihan tyytyväinen olen ollut, ei temppuile - ainakaan vielä.
Kiva käsiteltävä mun mielestäni.
mukava pyörä sen ikäiseksi. kaks päällä+pakattuna perä löysä. muistelisin et ne nokka-akseli viat vaivas 750:stä.
Perusvika, eli huonosti mietitty öljynkierto vaivasi koko ensimmäistä V4-sarjaa 400-kuutioisesta 1100-kuutioiseen asti. Lisäksi Hondalta oli livahtanut karkaisuvikaisia tai muuten vaan liian pehmeitä nokka-akseleita erityisesti 750-kuutioisiin, eikä se juuri mainetta parantanut.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Minulla oli aikoinaan VF 500 ja oli todella hyvä pyörä vasta alkajalle.Tämä voiteluongelma ei esiinny 500 ollenkaan vaan koskee 750 ja siitä ylöspäin.Ongelmia ei ainakaan minulla esiintynyt ollenkaan.Putkirungon alaosaan koneen molemmin puolin voisi porata pieniä reikiä että vesi pääsee ennen talvea pois. Muuten voi pieni profiiliputki pullistella ulospäin jos talvella pääsee jäätymään.