Mua todella harvoin v*tuttaa ja en ehkä koskaan oo ollu niin v*ttuuntunu kuin vajaa tunti sitten tallilla. Mä oon tässä kaiken liikenevän vapaa-ajan (ja rahat) uhrannu trialimoponi korjaamiseen. Aattelin, että joko tänään tai huomenna viimeistään pääsen jo mettään rämpimään piiitkästä aikaa. Oon s**tana hiekkapuhaltanu ja maalannu kaikki osat, vaihtanu koneesta kaikki laakerit ja stefat hieronu ja puunannu ja voi v*ttu vaikka mitä. Nyt sit äsken polkasin sen tulille ekaa kertaa. Kun se sinnikkään polkemisen jälkeen hörähti käyntiin, oli kierrokset jostain todella v*tun tuntemattomasta ja käsittämättömästä syystä ihan tapissa koko ajan. Lisäksi kun maalasin myös raiserit, ei tangossa oleva sammutusnappi teitenkään toiminut!!!! Kone siis huutaa täysillä, mopo on pukilla, kytkimen toiminnasta ei ole tietoa ja sammutusnappi ei toimi. Hieno homma. Ainoa tapa sammuttaa vehje oli tempasta bensaletku irti ja ootella, että kaasari tyhjenee. En tiedä kerkeskö tyhjentyä vai ei, mutta AINAKI SE S**TANAN PASKA LEIKKAS KIINNI!!!!!!!!!!!! VOI V*TTU, ETTÄ VITUTTAA!!!!!!!!
Anteeksi vuodatus, poistan tän varmaan huomenna tai joskus kun ei enää v*tuta, mutta pakko saada avautua jonnekin.
Kerran kaverin 250cc 2t huusi kierrokset pohjassa ja sammutusnappi ei toiminut. Revin pyörästä tulpanjohdon irti niin siihen sammui heti
Ei riemulla rajaa kun suzukilla ajaa...
Kyllähän se sillä sammuukin, mutta kun trialipyörät on niin kompakteja paketteja, että tulppaan käsiksi päästäkseen pitää irrottaa bensatankki. Eipä sekään oo ku pikakiinnikkeillä, et ois voinu onnistuakin ajoissa, mut ei tullu mieleen. Helpoin vaihtoehto ois ollu survoa kutonen väkisin silmään ja yrittää sammuttaa vehje takajarrulla... eiköhän se sillä ois toennu. Mut eipä arvannu vaihteisiin koskea ku seuraavaks oltais oltu paskalla säkällä seinässä. Ja tossa kun on sen verran vääntöä, että esim. kakkosella se ei sammu vielä mitenkään.(klones @ Huhti. 29 2007,03:08) kirjoitti
Pain is just weakness leaving the body
Tän laskisin jo kalliiks vi**uiluks(mekanik @ Huhti. 29 2007,03:54) kirjoitti
Ei muutakun mopo uusiks atomeiks ja kasaan...Tee työtä jolla on tarkoitus
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
vois sanoa, että paska säkä...
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Tuloo pekkaa,panaania ja ehkä tunnuksien poisto(TeeVee @ Huhti. 29 2007,08:51) kirjoitti
![]()
Vähintään...(pc25 @ Huhti. 29 2007,10:46) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Eikö tuo ole jo liian kova rangaistus?(pc25 @ Huhti. 29 2007,10:46) kirjoitti
![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
No niin... uusi päivä, uudet kujeet. Pitääpä tästä lähtä tallille ja kattoa josko saisin männän ja sylinterin erotettua toisistaan vielä jotenkin. Sitten ei muuta kun tarkistetaan, jotta pääsenkö pelkän männän ostamisella, vai pitääkö ostaa sylinteri ja kenties kiertokankikin... Ja kaasarikin pitää purkaa, jottei seuraavalla kerralla kävis samanlailla. Ja tietty raaputella vähän maaleja pois jostain, että sammutusnappi saa maata... Vahingoista viisastuu
Just tuli vieläpä mieleen, että kaveri soitteli, että saattais olla varaosapyörä tohon tiedossa, joten ei välttämättä tullu edes niin kalliiks. Toivotaan ainakin näin. Tohon on nimittäin menny jo niin paljo rahaa, et se on melkein laitettava kuntoon, makso mitä makso
Edit: Varaosapyörää ei ole, tieto oli virheellinen. Kaverilla saattaa olla tommosen vehkeen mäntä ylimääräsenä, mutta ans kattoo nyt. Nyt mä lähen tallille kattomaan josko saisin männän ja sylinterin erotettua toisistaan jollakin konstilla... Enää ei vituta juuri ollenkaan, sattuuhan noita
Kaasarissa saattaa olla luisti väärinpäin, mikä saattas aiheuttaa tuon huutamisen. Paska säkä kyllä
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
tein saman joskus 15v ikäsenä mopolle... toinen käsi rungossa... enkä enää toiste tee(klones @ Huhti. 29 2007,03:08) kirjoitti
![]()
KTM
Auts. Olipa tuuria. Ja eiku uusiks vaan..
****************
VT750C2 -2000
Yöllä kun tämän luin niin nauroin ihan maha kippurassaPaska säkä, ei voi minkään. Silloin ei vain kehdannut kirjoittaa kun ketjun aloittaja oli sen verran huonolla tuulella vielä silloin.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Miten niin vahingon ilo on paras ilo(teude @ Huhti. 29 2007,16:15) kirjoitti
Onhan tossa vähän huvittavia piirteitä, mutta kyllä pieni myötätunto v*tutus on paikallaan.
Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
Suzuki Hayabusa -07
Suzuki 1200s bandit -03
Kawasaki zx10r -06
Honda 600cbr -98
Ajattelepa omalle kohdallesi.........(teude @ Huhti. 29 2007,16:15) kirjoitti
varmasti silloin![]()
![]()
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Tiedän, mutta oli vain niin huvittava kun kaikki, mikä voi mennä pieleen, menee pieleen.(Pave. @ Huhti. 29 2007,20:55) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Madman käväisi tossa alkuillasta ja oli normaali rauhallinen itsensä, joten se v*tutus on jo ohi.kirjoitti
![]()
Juu, eihän tässä mitään hätää enää ole. Kaasarissa oli kaikki kasattu ihan oikein, kuten mopossa muutenkin. Huutaminen johtui siitä, että vaijerinkuori ei ollut kunnolla kaasarissa olevan holkin pohjalla, vaan kanitti siinä reunalla. Sitähän ei tietysti sitten nähnyt kun siinä on kuminen suojatutti päällä... Ja kaasu siis toimi ihan normaalisti, oli vaan sen verran vähän tavallista lyhyempi liike, etten osannu epäillä mitään, varsinkin kun en oo vuoteen ajanu koko vehkeellä.
Sylinteri menee pinnoitettavaksi ja mäntä uusiksi, muuta ei hajonnut. Kolmesta kohtaa lähti sylinteristä pinnoite irti, eli on ainaki laajentunu suht tasasesti, jos positiivisesti kattoo :P
Tänään meinasin taas, jotta ei pitäis vissiin koskea mihinkään teknisiin vehkeisiin enää ikinä. Poistelin hapettumia Twingon virtalukon pohjasta ja siinä sitten kasatessa ihmettelin rattilukon luistin laiskaa liikettä. Selkeästi liian vähän jousivoimaa. Sitä purkaessani sitten irrotin vahingossa väärän sokan ja lukkosylinteri tuli puoliksi ulos lukkopesästä, avaimineen. Eikä tietenkään liikkunut ei eteen eikä taakse, ei varovasti eikä voimalla. Sitten sieltä alkoi tipahdella sellaisia about 1,5x3mm kokosia osasia ja pienenpieniä jousia. Siinä vaiheessa ajattelin, että tais tulla lukkosepälle asiaa. Ajattelin homman olevan kuitenkin siinä, niin runttasin vasaralla lopunkin sylinterin ulos pesästä ja aloin ihmetellä sen rakennetta.
Puolentoista tunnin kuluttua lukko olikin purettu osiin ja kasattu toimivaksi. Muutama haittatappi jäi puuttumaan (kai ne siellä lattialla jossain on), mutta siellä on vielä niin monta jäljellä, ettei sitä ihan millä tahansa avaimella vieläkään käyntiin saa. Nyt lukko toimii taas ihan niinkun pitääkin, joten tällä tarinalla oli onnellinen loppu. Eikä ees missään vaiheessa enää ketuttanu, pieni juttuhan toi oli eiliseen verrattuna
![]()
Kaverille kävi lukioaikoina noin, en muista mikä mopo, mutta jokin 350cc vehjes muistaakseni.
Kotipihalla ei saanut edes vaihteella sammutettua, kipaisi sitten puuliiteristä oksanpätkän, jonka nuiji pakoputkesta sisään.
Tukehtuihan se masiina hetken kuluttua![]()
Siirsinpä tämän tänne MP-tallin puolelle, remonttijuttua kun on.
sori mutta repesin totaalisesti huutonauruun täällä toimistolla kun kuvittelin ton tilanteen. *kirjoitti
![]()
ei helvetti..kirjoitti
tonne huumoripuolelle tää threadi kuuluu.
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Jeps, saman kokenut. Kaverin pv mopediin laitettiin muistaakseni piristetty helkaman kone kahdeksi päiväksi, kun kone odotti pääsyä mikroauton runkoon. Saatiinhan se siihen kiinni ja kaasuvaijeri taisi olla ainoa yhteys moottoriin. Mopo lähti laakista käymään, ja alkoi huutamaan kuolemaa. Siitä piti huolen väärin asennettu kaasuvaijeri ja 20 millinen dellorto. Kaveri polkaisi paniikissa vaihteen päälle, ja alkoi keulia ympäri autotallia. Vehje pysähtyi lopulta tallin nurkkaan keula ylöspäin, kun ketjut irtosivat takarattaalta pyörien hurjasti takahaarukan ympärillä. Sammutin mopon irrottamalla tulpanjohdon. Sain kovan sähköiskun, ja käteni tärisi pitkän aikaa. Lisäksi pelkäsin kuulovauriota(zuha @ Huhti. 29 2007,13:35) kirjoitti
![]()
Honda CBR 600F
*reps*![]()
Chuck Norris tilasi Hesessä Big Macin, ja sai sen.
Tätä kaikkea voit tehdä vain kotona ja yksin tai kaverien kanssa viihteellä.
Ihmettelen suuresti ettei kukaan ole liriä sinne tulpanhattuun kokeillut vielä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
yks keino sammuttaa olis ollu myös pakoaukon tukkiminen kengällä tai muulla vastaavalla.
Tai kääntämällä pyörän ylösalaisin!(NgkR @ Huhti. 30 2007,19:21) kirjoitti
![]()