Varmaan kohtuullisen idiootti-kysymys, mut kysynpähän kuitenkin..![]()
Aika moni varmaan irroitellut tankin ZX-6R:stä tms. (mulla kyseinen aparaatti vm. '98), ite en vielä moiseen hommaan ole tarttenu ruveta. Varmaan lähiaikoina vois tulla kyseeseen sellanenkin homma, eli kysynkin että lähteekö sieltä tulemaan muutakin roinaa mukana kun nostaa tankkia pois paikaltaan? (No, hana nyt varmaan ainakin... Terävä havainto) Ja jos lähtee, niin mitä? Siks kyselen että osaan olla tarpeeks varovainen, viittis kuitenkaan mitään rikkoo noin niinku tyhmyyttään...
Joskus oon sinne väliin sen verran kurkkinut, että hanasta lähtevä letku on kyllä niin jämpti ettei ole löysiä yhtään jätetty välille. Otin myös tankkia sen verran löysälle että pääsin sitä vähän liikuttelemaan, ja näyttäis että muitakin rojuja liikkuu mukana kun tankkia liikuttelee. Enempää en sillon lähteny päätäni vaivaamaan koko asialla, kun ei ollu tarvetta mitään tehäkkään. Talvella vaan jotain aikani kuluksi roplailin...
Eli mistä kohtaa tankin alta pitää mitäkin ottaa irti että tankki lähtee ja sellaset osat jää paikalleen minkä ei kuulukaan lähtee mukana? Ja kaikki osat jäis mielellään ehjäksi? On sen verran ahtaat välit ettei sinne paljoa näe, eikä viitti arpomaankaan ruveta...
Varmaan ainakin hanan jälkeen tarttee osata letku irrottaa sopivasta kohtaa, mutta mistä? Tuo aiemmin mainitsemani letku on tosiaan niin lyhyt, että arvelen että vois olla joku muu letku kun irrotella pitäis..?
Joskus aikoinaan vanhasta kawasta tuli tankki ruuvattua irti monta kertaa, ja siinä ei muistaakseni tarttenu kun yks letku irrottaa hanan jälkeen, mut miten lie sit näissä "uudemmissa"... Nimim. "Tekniikka kehittyy, minä valitettavasti en"
Ninja forever, man!
Mulla lukee rekisteriotteessa '99 joten on varmaan aika lailla sama proseduuri.
* Satula veks
* hanasta filtteriin menevä letku irti
* hanasta ristipää ruuvarilla se vääntöjuttu irti
* tankin etu ja takapäästä parit pultit irti
* huohotinletku irti tankin takapäästä
* tankin nosto pois paikoiltaan
Niin, voishan ihan linkinkin antaa..
http://www.themcdonalds.net/richard....k.shtml
'03 ZX-9R
No niin, kyllä noilla ohjeilla pitäis onnistua! Kiitti paljon!(ArhPos @ Touko. 04 2007,14:02) kirjoitti
Eipä olis varmaan tullu ihan ekana mieleen ruveta bensahanan hantaakeja irti ruuvailemaan...
Ninja forever, man!