RIP
Kyllä pyörä näköjään tekee autollekkin pahannäköistä jälkeä. Tämä niille apinoille, jotka väittävät vaarantavansa vain oman henkensä ajaessaaan reikä päässä
Kuski ilmeisesti kuoli [R.I.P]
GSF 650 bandit -05/06
Eipä näy ilman kirjautumista
Mutta kiitokset kuitenkin että muistit meitä apinoitakin![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Onhan tää nähty jo monasti. Mutta jatketaan apinointia![]()
"Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"
On kyllä esimerkillisen heikkoa toimintaa onnettomuuspaikalla. Toivottavasti sattuu vähän paremmin homman hanskaavia ihmisiä paikalle, jos itselle käy samalla tavalla![]()
premier
emeritus
Eipä tuossa minua haittaisi kuinka nopeaa toimintaa olisi jos henki lähtisi välittömästi.(premier @ Touko. 02 2007,21:43) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Mitäs sä sitte olisit tehny siinä onnettomuuspaikalla? Antanut tekohengitystä Rykkösen kuskille? Leikannut matkustajan autosta?(premier @ Touko. 02 2007,21:43) kirjoitti
Mun mielestä parempi antaa tollasten mahdollisten kaularankavammojen odottaa ensihoitoväkeä...toinen juttu tietenkin, että kuinka kauan siihen tuossa Romanian tapauksessa menis aikaa...
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95
Sehän tossa olikin. Kaverit retuutti sitä autossa istuvaa ihan miten sattu.
Katottiinko me sama video?
Ja kukaan ei tuntunu välittävän siitä rykkösen kuskista. Toki jos ne huomas sen kuolleen ja niskan olevan poikki niin sitten ymmärrän, kun ei oo paljon tehtävissä, mutta tiedä häntä. Kokeiliko kukaan edes pulssia?
premier
emeritus
Niin ja sitten tietenkin se, että ambulanssi ei tullut paikalle tossa ajassa. Joku tosi fiksu kuvaa videota kuolevasta miehestä ja kukaan ei tajua ohjata liikennettä.
premier
emeritus
Vissiinkin kolme kertaa sen videon aikana kuuntelivat hengitystä ja kokeilivat pulssia. Ja mistä tiedät kuinka kauan tuosta kolarista oli jo ollut aikaa ennenkuin video rupesi pyörimään?(premier @ Touko. 02 2007,22:57) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
En tiedä eikä se tee tilanteesta yhtään parempaa vaikka siitä olis ollu pidempiki aika. Pahemman itseasiassa.
premier
emeritus
Puusilmä autoilija. Mitäs tuli eteen, ihme ettei vanha rytö syttynyt tuleen. Siel autossa sentään oltiin ees jossain määrin hengissä.(Lutikka^ @ Touko. 02 2007,17:27) kirjoitti
Kivaa kevättä toivoopi juurikin se apina.
Heinäpään Härkä, zx-10r
Voihan se olla että kuskin pulssi yms. on katsottu ennekuin kolari tapahtui? Vai onko mahdotonta?(premier @ Touko. 02 2007,23:24) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
...ihan kiva, et >30 v ja >100.000 km stongassa, ja vielä...
eikun ihan oikeesti: ottakaa iisisti.![]()
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Olisivat nyt edes yrittäneet sydänhierontaa...............
Melko harmaan näkönen oli MP kuski.... tuli elävästi mieleen eräs tapahtuma jossa nuorta kuljettajaa yritin auttaa muutama syksy sitten....
Ruman näköistä mutta mutta... kenen vain kohdalla mahdollista.
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Enpä ollut tätä ennen nähnyt.
Aika julmaa jälkeä kyl.
Niinpä niin, jos vedät 80:n alueella 120 ja kolaroit ni jälki ei iha tollasta ole. 200 lasissa onki sit iha eri.
Jos perusfysiikalla laskee, niin rykkönen + kuski = kevyesti noin 250 kiloa. Jos se yhdistelmä paukkaa 230 lasissa niin liikemäärää iskussa on mopon puolelta noin 16000kgm/s. Jos tämä suhteutetaan auton massaan eli noin 1000 kiloa, niin vastaava vaurio autojen kolarissa aiheutuis siitä ku auto törmää samaan kohtaan noin 60km/h ....
Miettikää ny vähä ennenku luukutatte iha hulluja. Niin kauan ku nopeus alkaa julkisella tiellä ykkösellä, niin se on ees jossai rajoissa, mutta ku se alkaa kakkosella, ni sit on jo laskutaidossa vikaa ja tosi paljon kusta päässä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Luulen että kuskin syke oli aika korkee juuri ennen kolaria...(teude @ Touko. 02 2007,23:43) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Luulis et pyörän kuski ois lentäny kauemmas kuin tuossa näkyy jos vauhtia ois ollu sen +200?? Tuttu lensi 35metrii joskus muinoin samantyyppisessä kolarissa ja vauhtia n.90km/h... Mutta joka tapauksessa pahannäköinen onnettomuus. Ja sinä Lutikka^ omaat varmasti 98,4 prosenttisesti saman perimän kuin me muutkin apinat *
loppu 1,6% onkin sinun täydellisyyttäsi *
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Se nyt vähän riippuu kuinka paljon kuski osuu törmäyksessä siihen autoon vai lehteekö suoraan vapaaseen ilmaan.(mikta @ Touko. 03 2007,10:09) kirjoitti
Jälkimmäisessä lentomatkat saattavat olla pitkiäkin, jälkimmäisesessä ne palaset mitä kuskista on jäljellä ajopuvun sisällä putoavat lähemmäs törmäyspistettä.
Lisäksi lähtökulmalla on iso merkitys. Jos se on kovin alaviistoon, niin kyllä se kuski aika äkkiä jarruuntuu jos tekee nurmikolle mahalaskun ja heittää siinä muutaman voltin.
Ylläolevissa onkin jo noin 200 tapaa tappaa itsensä tai halvautua kaulasta alaspäin, joten koitetaan välttää empiiristen omakohtaisien tulosten keruuta.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Edelleenkään en ole väittänyt ajavani hiljaa ja rauhallisesti, mutta kun porukka tuntuu perustelevan kovaa ajamistaan sillä, että eihän siinä kukaan muu vaarassa ole. Laitoin videon vain sen takia, että tuohon ei enää voi vedota. Mutta edelleen: kun ajetaan lujaa, valitaan paikka paremmin kuin edesmennyt R1 kuski. Eikö?![]()
GSF 650 bandit -05/06
Karmee pätkäIhan pahaa tekee kun ajatuksella kattoo.
Otetaan rauhallisesti ja jos vedättää pitää, niin valitaan paikka huolellisemmin kuin videon heppu...
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Tässä taas nähtiin mihin sitä ensiapukoulutusta tarvitaan.(premier @ Touko. 02 2007,21:43) kirjoitti
Itse olen vielä 17 kesäinen ja olen koulutukseni itselleni hankkinut. Se 50e mitä se muistaakseni maksoi, on äärettömän pieni hinta siitä että tarvittaessa pystyy auttaamaan ja kenties pelastaan kaverinsa, tai jonkun muun hengen.
Edit: kaikkein naurettivinta tuossa on vielä se että se prätkäkuski makaa siellä YKSIN ja SELÄLLÄÄN ja ollaan huolestuneita mitä jälkiä paskaan autoon on jäänyt. Ja sitten että vähän sinne autoon huudahtelu "mama" ei euta asiaa vaan mikäli minkäänlaisia elonmerkkejä näkyy eivätkä vauriot näytä kovin suurilta (autossa olleilla) niin ihmiset ulos sieltä oikeaan asentoon makaamaan, mikä loukkaantuneet eivät ole tajuissaan. Jos väkeä riittää (niinkuin tässä tilanteessa) ja hoitohenkilökunta on mahdollista saada piakkoin paikalle, niin koitetaan auttaa niitä autossa olevia ihmisiä ihan siellä auton sisällä.
Saakeli kun en nyt muista sitä lukua mutta ei varmaan paljoa mene metsään jos sanon että 65% ihmisistä kuolee TUKEHTUMALLA liikenteessä. Ja arvatkaan mihinkä ne tukehtuu? no omaan kieleensä... Hei kamoon miettikää mikä vaiva on nostaa se sieltä ulos autosta ja laittaa kylkiasentoon tai jos ei saada autosta ulos niin pitää edes päätä takakennossa, ettei kieli mene henkitorven tukkeeksi, kun siellä tajuttomana röhnötetään. Jos on henkilö tajuissaan niin tilannehan on hieman eri
Mielestäni on varsin edesvastuutonta olla ensiaputaidoton.
Pahinta on jos joku luulee tietävänsä että tietää mitä tehdä ja tekeekin tilanteen pahemmaksi tekemällä. Eli joko tuo motoristi oli vainaa (luulis et olis elvytys ollut käynnissä jossei elonmerkkejä), tai sitten henki pihisi ja pumppu jyskäsi. Ei uhria saa missään tapauksessa ruveta siellä kääntelemään jos ei ole välitöntä hengenvaaraa. Pelastushenkilökunnalla on oikeat laitteet sitten siirrellä (niskatuet yms.).
Mielestäni olisi hyvää yleisen turvallisuuden parantamista, se että jo kouluissa opetettaisiin onnettomuuspaikalla toimiminen ja sitä myös harjoiteltaisiin säännöllisesti. Sillä yhden kurssin käyminen ei paljoa auta koska ne opitut taidot tuppaavat unohtumaan ilman toistoa ajan saatossa, tai sitten niitä ei osata käyttää tarpeen vaatiessa (stressaava tilanne). Itsellänikään ei taidot varmasti ole enää kohdillaan vaikka niitä tuli 9kk armeijassa harjoiteltua miltei jokapäivä, siitäkin on jo 5v.
Jep jep. Turvallista kesää *![]()
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Jonkin näköiset alkeet olisi hyvä opettaa. Homman voisi melkein hoitaa niin että lukioon ja amikseen tulisi esimerkiksi puolikas kurssi ensiapua. Tosin aika vaikeasti järjestettävissä mutta yksi mahdollisuus.(mikta @ Touko. 03 2007,15:13) kirjoitti
Mitähän se yks poitsu siinä videolla teki joka juoksi koko ajan paikasta toisee? Taisi olla hihaton paita päällä.
Hätänumeroon VOISI soittaa, josta varmasti kerrotaa miten pitäis tehä hommat.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
(PrivateeR @ Touko. 03 2007,18:23) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Joo ei mielellää mennä retuuttaa sitä autossa olevaa ulos sieltä jollei ny auto oo ilmiliekeis...ainoo mitä voi tehä jos tyyppi on jumis siel ja tajuissaa ni rauhotella puhumalla...jos ei ole tajuissaan ni koittaa pelaako pulssi ja kulkeeko hengitys, helpottaa painetta rinnan päältä jos mahdollista ja repiä vaikka paita edestä auki notta
henki kulkee paremmin...sen kielen voi nypätä sieltä kurkusta sormilla jollei oo leuat lukossa...
...ja mielellään joku/jotkut hoitamaan sitä liikennettä jotteivat ambulanssimiehet joudu tarjoomaan ryhmäalennusta...
...Illaksi kotiin...![]()
Hups, typo. Mutta ymmärsit varmaan, tai ainakin toivon. Eli ennen kuvaamista.(Jalase @ Touko. 03 2007,08:42) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K7
Ainakin meillä ammattikoulun sähköpuolella käytiin EA1-kurssi heti alkuun.. Eli oli kolaritilanteen harjoittelua ynnä muuta.. Ainoa vaan että sen saisi uusia vaikka kerran vuodessa, koska kertaamalla oppii.. Toi EA1-korttihan on voimassa kolme vuotta, mutta tuntuu ettei niitä asioita paljon muistu..(Leppäkerttu @ Touko. 03 2007,16:37) kirjoitti
![]()
köhköh, putput, pampam..
Näytti olevan verta paidassa, olisko peräti auton kuski? Ja ehkä etupenkillä oli lisäksi sen "mama".(Leppäkerttu @ Touko. 03 2007,16:37) kirjoitti