Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Kaverin tarvisi tehdä hieman maalipinnan suojauksia (pehmolaukut ja tankkilaukku) teipeillä. Mikä teippi on riittävän lujaa pysyäkseen kiinni, mutta samalla riittävän helppoa pois otettavaksi ilman liimäjäämiä?

    Maalarinteippi? Kontaktimuovi? Jeesusteippi? Mikä?
  2. #2
    Vaha alle ja kontaktimuovi päälle. Tuo on ainakin ollut ihan toimiva yhdistelmä joka irtoaa helposti ainakin parin-kolmen viikon jälkeen..
  3. #3
    itte käyttäsin varmaa maalarinteippii mitää äkästä kuten esim tuo jesari ni sitä en ainakaa tunkis
    600rr
  4. #4
    3M kivenisku kalvo... Tai sitten jos haluaa helposti pois niin ihan normaali ikkuna kalvo...
  5. #5
    Lainaa (Köpi @ Touko. 02 2007,09:18) kirjoitti
    Maalarinteippi? Kontaktimuovi? Jeesusteippi? Mikä?
    Maalarinteippi kuivuu ajan myötä. Mitä lämpimämpi, sitä nopeammin se jämähtää alustaan kiinni. Ei hjuva. Roudarinteippi jättää jälkiä ja on hankala irrottaa sille päälle sattuessaan. Vahaa, kontaktimuovia ja kiinnitys lämpimässä tallissa. Askartelutarvikeliikkeistä saa ruiskumaalauksen peitekalvoa. Se lähtee helposti pois eikä taatusti jätä jälkiä. Rullatavaraa kuten kontaktimuovikin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #6
    Pintasuojakalvokin on yksi hyvä vaihtoehto. Myydään yleensä rullina
    mutta jos tarvitsee pienempiä määriä, niin kannattaa kysellä mainostoimistoista.
  7. #7
    Lainataampa tätä ja kysäsen jotta...Millä myrkyllä 2puoleisen "karhutarran" saa helpolla irtoamaan

    Köpi:lle vinkki jotta tuo 3m.. staattinen kalvo kestää hyvin hankausta & paikoillaan ja on helpompi poistaa kun poskiparta

    Kyllä se staattinen kalvo kesti noin 3 viikkoa tankin kyljissä moitteetta, kunnes painepesurilla menin sohimaan.... yllättävän hyvin pysyy kun märkänä asentaa.

    Tankkilaukun alla on itsellä tuollasta liukueste mattoa palanen.. suojaa tankkia ja tuo ripauksen lisäpitoa magneettien avuksi.



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  8. #8
    Staattinen kalvo tuskin jää riittävän lujasti kiinni...liimapintaa pitänee olla, teipit paikoillaan viikon, ehkä kaksi.

    Ilmeisesti siis vaha ja kontaktimuovi toimivin juttu?
  9. #9
    Ruiskumaalauksen peitinkalvo rules.. saa uudenmaankadulta esim Tempera...
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  10. #10
    Rautakaupasta saa mustaa muovista rakennusteippiä. Siitä ei jää liimaa irroitettaessa. Esimerkiksi rata-ajossa peilien ja lamppujen teippaamiseen parempaa, kuin maalarinteippi.
    Hande G.
  11. #11
    Lainaa (handegunnar @ Touko. 02 2007,10:07) kirjoitti
    Rautakaupasta saa mustaa muovista rakennusteippiä. Siitä ei jää liimaa irroitettaessa. Esimerkiksi rata-ajossa peilien ja lamppujen teippaamiseen parempaa, kuin maalarinteippi.
    Jeps tuo unohtui multa... Toimii todella hyvin ja helppo irroittaa ja toisaalta helppo venyttää eri muotoihin...
  12. #12
    Mulla lähti aikoinaan lakat irti tankista, kun irrottelin kontaktimuovisia naarmuuntumissuojia. Ei tosin tainnu olla just vahattu pinta alla ja teipit oli ollut kiinni muistaakseni useamman kuukauden. Mut sen jälkeen en ole kontaktimuovia uskaltanut käyttää...
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  13. #13
    Lainaa (samu69 @ Touko. 02 2007,09:58) kirjoitti
    Lainataampa tätä ja kysäsen jotta...Millä myrkyllä 2puoleisen "karhutarran" saa helpolla irtoamaan

    Köpi:lle vinkki jotta tuo 3m.. staattinen kalvo kestää hyvin hankausta & paikoillaan ja on helpompi poistaa kun poskiparta

    Kyllä se staattinen kalvo kesti noin 3 viikkoa tankin kyljissä moitteetta, kunnes painepesurilla menin sohimaan.... yllättävän hyvin pysyy kun märkänä asentaa.

    Tankkilaukun alla on itsellä tuollasta liukueste mattoa palanen.. suojaa tankkia ja tuo ripauksen lisäpitoa magneettien avuksi.
    Itse olen poistanut tarroja ja muoveja katteista ja plexeistä joko lämmittämällä kuumapuhaltimella tai PRF:n Label Off Tarranpoistoaineella jota saa vähän paremmista rautakaupoista En ole itse kokeillut karhutarraan mut uskoisin että toimii myös siihen...
    -- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

    -- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

    -- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

    -- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
  14. #14
    Liimat irtoo ihmeen hyvin myös WD-40sellä. Monikäyttönen ihme öljy ;)
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  15. #15
    jeesusteippi jää liian kovin kiinni ei hyvä kontakti muovi voi
    olla pienen ajan,mutta esim. ajokausi on liian pitkä aika,se
    palaa siihen kiinni,tavallinen NITTO teippi pysyy ja lähtee
    hyvin irti,ja jollei vuosikausia ole siinnä,ei jätä liimaakaan maalipintaan.
  16. #16
    Todella äkäiset liimat poistin vanhasta pyörästä ksyleenillä muovisesta katteesta -helppoo ku heinän teko.

    Automaalikaupasta, litra n. 10€ eli halpaa ku saippua. Parilla desillä tekee n. ½ neliötä?

    http://www.kiilto.com/fi/tuotteet/tu...kanta/?prod=63



    Silence is golden when you can't think of a good answer.
    - Muhammad Ali -
  17. #17
    Lainaa (Dymond @ Touko. 04 2007,11:30) kirjoitti
    Todella äkäiset liimat poistin vanhasta pyörästä ksyleenillä muovisesta katteesta -helppoo ku heinän teko.

    Automaalikaupasta, litra n. 10€ eli halpaa ku saippua. Parilla desillä tekee n. ½ neliötä?

    http://www.kiilto.com/fi/tuotteet/tu...kanta/?prod=63
    Ksyleenin kanssa pitää vain muistaa että vaikka ei vahingoita muoviosia niin liuottaa kyllä yleisimpiä lakkoja, maaleja ja epoksia... Eli jos on katteet maalattu tai on epoksipohjaisia kuituja... niih.. en suosittele.
    -- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

    -- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

    -- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

    -- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
  18. #18
    Lainaa (Köpi @ Touko. 02 2007,09:18) kirjoitti
    Kaverin tarvisi tehdä hieman maalipinnan suojauksia (pehmolaukut ja tankkilaukku) teipeillä. Mikä teippi on riittävän lujaa pysyäkseen kiinni, mutta samalla riittävän helppoa pois otettavaksi ilman liimäjäämiä?

    Maalarinteippi? Kontaktimuovi? Jeesusteippi? Mikä?
    Heps!
    Maalarinteippi,väriltään sininen!
    Tarkoitettu just tähän työhön,pitää hyvin mutta ei liian tiukasti,ei jätä liimaa vaikka seisoisi kauempinkin paikallansa.
    Vinkkinä tavallisen maalarinteipin käyttöön: Teippi poistetaan heti maalauksen jälkeen,eli kun homma tehty=teippi pois!
    Lukee muuten jossakin käyttöohjeessakin.
    Sinistä teippiä myy luultavasti kaikki rautakaupat,ainakin k-rauta ja rautia.
    Toinen hyvä vaihtoehto on teippi jossa muovikalvo mukana,eli maalarinteippi ja lapinäkyvää kahisevaa muovia,tarkoitettu vissiinkin automaalaukseen.siinä on hyvä puoli ettei tarvi teippailla niitä vanhoja raton sivuja,vaan rullasta vaan vetäset,teippaat,vedät muovin suoraksi,ja avot sanoi hän hiano keksintö ja nopeeee
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  19. #19
    Lainaa (Rubreht @ Touko. 05 2007,21:50) kirjoitti
    Lainaa (Dymond @ Touko. 04 2007,11:30) kirjoitti
    Todella äkäiset liimat poistin vanhasta pyörästä ksyleenillä muovisesta katteesta -helppoo ku heinän teko.

    Automaalikaupasta, litra n. 10€ eli halpaa ku saippua. Parilla desillä tekee n. ½ neliötä?

    http://www.kiilto.com/fi/tuotteet/tu...kanta/?prod=63
    Ksyleenin kanssa pitää vain muistaa että vaikka ei vahingoita muoviosia niin liuottaa kyllä yleisimpiä lakkoja, maaleja ja epoksia... Eli jos on katteet maalattu tai on epoksipohjaisia kuituja... niih.. en suosittele.
    joo,meiän pojat plantraa maaleja,super-rostexia, tolla ksyleenillä,on vaarallista maalipinnoille ja vähän muullekin!
    Raskasbensiini ja tärpätti ovat kovia sanoja,eivätkä tuhoa maalipintoja,mutta aika pian näiden aineiden jälkeen kannatta pinta pestä saippualla tai vastavalla,se neutralisoi noiden myrkkyjen vaikutukset.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  20. #20
    Duunissa kun joutuu pintoja suojaamaan ulkosalla, ja usein ne on kuukausia teipattuna, niin sanoisin tuohon tarkoitukseen keltaisen/oranssin muoviteipin olevan kuluttajalle helpoin saatavilla oleva koska sitä löytyy joka rautakaupasta. Sen kanssa ei tule ongelmia ennen kuin se on jäätynyt.
    Maalarinteippi sulaa kiinni kastuttuaan ja jeesusteippi muuten vaan aika lyhyessä ajassa.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  21. #21
    Rautakaupasta jäi käteen joku "sähköteippi", sitä kokeillaan ensin...
  22. #22
    uskaltaakos tolla ksyleenillä nyt sitten vetästä maalatun/lakatun muovikatteen päältä tarrajäämät pois vai lähteekö lakat saman tien?
  23. #23
    Samu69:lle: Mulla ainakin on toiminut todella hyvin ns. vanhan ajan "läskilaikka" poistamaan teippien liimat maali/lakka- ja muovipinnoilta. Tosin muovin kanssa saa olla sikäli varovainen ettei poista liian suurilla kierroksilla joilloin muovi sulaa lämmöstä. Ihan vaan akkuporakoneeseen kiinni ja 1-vaihtella hiljalleen surraa liimaa pois.

    Näyttäis löytyvän esim. Biltemasta: Koristenauhan irrotin
    Itellä on tosin vaan jostain pehmeästä kumista tekastu ympyrälätkä + ruuvivarsi ja hyvin pelittää
    ~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
  24. #24
    Lainaa (lassep @ Kesä. 05 2007,11:03) kirjoitti
    uskaltaakos tolla ksyleenillä nyt sitten vetästä maalatun/lakatun muovikatteen päältä tarrajäämät pois vai lähteekö lakat saman tien?
    Jos on vanha maalipinta niin huoleti voit ksylenillä pyyhkiä. Ksyleni on suhteellisen "mietoa" ainetta verrattuna esimerkiksi tinneriin ja asetoni on vieläkin vahvempaa. Noita kahta viimeksi mainittua en suosittele, mikäli vaan on mahdollista ksyleeniä käyttää. Niiden kanssa voi tulla ongelmia, ovat sen verran vahvoja aineita.

    (Edellyttäen tietysti, että on aikoinaan maalattu/lakattu kunnolla ja kunnon aineilla.)



    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  25. #25
    Lainaa (TiieM @ Kesä. 05 2007,17:39) kirjoitti
    Samu69:lle: Mulla ainakin on toiminut todella hyvin ns. vanhan ajan "läskilaikka" poistamaan teippien liimat maali/lakka- ja muovipinnoilta. Tosin muovin kanssa saa olla sikäli varovainen ettei poista liian suurilla kierroksilla joilloin muovi sulaa lämmöstä. Ihan vaan akkuporakoneeseen kiinni ja 1-vaihtella hiljalleen surraa liimaa pois.

    Näyttäis löytyvän esim. Biltemasta: Koristenauhan irrotin
    Toimii
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  26. #26
    kiitos Pave:lle, ksylenillä tosiaan tarrat lähti kuin talonmies jäiseltä peltikatolta, eikä tehnyt maali/lakkapinnoille mitään. sivukatteiden teipit irtos noin 3 minuutissa
  27. #27
    Pitäis pyörän muovisesta takakatteesta saada irti auringon päivettämä ja kovettama muovikalvo.
    Kalvo on halkeillut ja tiukassa, kynnellä rapsuttamalla ei lähde yhtään irti.

    Vinkkejä millä kovettuneen ja halkeilleen muovin saisi pois maalipintaa pilaamatta?

    Muovin liimapinnan poistamiseenhan tässä on tullut jo paljon hyviä vinkkejä, joten se varmasti hoituu kun itse muovin saa vaan päältä pois.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  28. #28
    Lainaa (handegunnar @ Touko. 02 2007,10:07) kirjoitti
    Rautakaupasta saa mustaa muovista rakennusteippiä. Siitä ei jää liimaa irroitettaessa. Esimerkiksi rata-ajossa peilien ja lamppujen teippaamiseen parempaa, kuin maalarinteippi.
    Tuo suojateippi on juuri omiaan tuollaiseen touhuun, eikä jää liimajälkiä yms...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  29. #29
    Lainaa (wiltzu @ Kesä. 30 2010,08:40) kirjoitti
    Pitäis pyörän muovisesta takakatteesta saada irti auringon päivettämä ja kovettama muovikalvo.
    Kalvo on halkeillut ja tiukassa, kynnellä rapsuttamalla ei lähde yhtään irti.

    Vinkkejä millä kovettuneen ja halkeilleen muovin saisi pois maalipintaa pilaamatta?

    Muovin liimapinnan poistamiseenhan tässä on tullut jo paljon hyviä vinkkejä, joten se varmasti hoituu kun itse muovin saa vaan päältä pois.
    Kokeileppa vaikka veistellä puusta (esim koivu) pieni lasta, ja sitten hiustenkuivaajalla lämmittää sitä muovia ensin.

    Tai sit jo tuolla aikaisemmin mainitulla toffeelaikalla
    http://www.biltema.fi/osteri....e=20001



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Mika 14R @ Touko. 06 2007,01:58) kirjoitti
    Duunissa kun joutuu pintoja suojaamaan ulkosalla, ja usein ne on kuukausia teipattuna, niin sanoisin tuohon tarkoitukseen keltaisen/oranssin muoviteipin olevan kuluttajalle helpoin saatavilla oleva koska sitä löytyy joka rautakaupasta. Sen kanssa ei tule ongelmia ennen kuin se on jäätynyt.
    Maalarinteippi sulaa kiinni kastuttuaan ja jeesusteippi muuten vaan aika lyhyessä ajassa.
    Ääni keltaiselle/oranssille muoviselle suojainteipille!! Halpaa ja hyvää!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen