Väittivät ettei ko. pyörää voi kuristaa 25kw:ksi, enkä halua uskoa sitä, että rahat meni hukkaan, ja siksi kysynkin teiltä, että osaisiko kukaan kertoa kuka tuon voisi kuristaa?
Ite päädyin vaimon pyöräksi kawan 6r:ään juuri tuosta syystä. Eivät pysty tarjoamaan kuristussarjaa ruiskuhondaan.
Jos käyt kuristuttamassa sen jossain pajalla esim. kaasulapän aukeamista rajoittamalla ja penkityspaperilla todistat tehon, vielä jää osoitettavaksi päästöt kun toimenpiteelle ei tehdas ole tehnyt käytön aikaisia mittauksia.
Olen nähnyt joitakin hondia 25kw tehoilla. Joku on aikoinaan saattanut saada kuristettua ko. pyörän Suomessa tai sitten on toisessa maassa muutettu. Nykyään se ei pykälien mukaan käsittääkseni ole enää mahdollista.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
sain selville että pyörän voi kuristaa kaasun liikettä rajoittamalla, mutta vielä tarvisi löytää tästä kouvolan läheltä joku joka sen tekee, lähin tekijä on tällä hetkelle tampereen kx-center,mutta ei niin kauas viitsisi lähtä, joten tietääkö kukaan kellä on kouvolan lähettyvillä tehonmittauspenkki, koska se tarvii olla että,kuristuksen voi tehdä?
Tottakai tehoa pystyy laskemaan mainitsemallasi tavalla Kawassa jopa läppärungossa valmiit reiät kierteillä 25kw ja 74kw paikoille rajoitinpulttia varten.(mixfo @ Touko. 02 2007,22:27) kirjoitti
Varmistu nyt katsastuskonttorilla ensin siitä, hyväksyvätkö pelkillä tehopapereilla (pari vuotta sitten vielä riitti nyt ei enää, ja tätä ei kaikki penkittäjät edes tiedä ainakaan viime kesänä). Voihan olla, että jossain konttorilla eivät ymmärrä vielä kysyä päästöjen perään -> äkkiä muutoskatsastamaan.
Eihän ne päästöt siitä suurene, jos samalla pyörällä ajetaan vain osakaasulla, mutta ei auttanut meidän tapauksessa. Tämä siis vain uudemmissa pyörissä. Vanhoja (alle -91) voi edelleen muutella, vertaa turbottaminen.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
nyt löytyi kotkasta penkittäjä mutta hän sanoi että jos kaasunliikettä vähentämällä kuristaa niin sillä ei oikein voi edes ajaa koska kahva liikkuu niin vähän. onko kellään kokemuksia kuristetulla ruiskuceparilla ajosta? ja osaako kukaan sanoa onko mitään muuta mahdollisuutta kuristaa kuin kaasusta? esim. joku uusi boksi ruiskulle tai joku muu kurisarja?
Ei muuten pidä paikkaansa, jos luet tarkemmin AKE:n ohjeen --> AKE(svahnm @ Touko. 03 2007,08:38) kirjoitti