Eli, miten teette uuden ajohanskan sissäänajon?
Itellä ongelmia kun viime mp messuilta ostin sweepin lagunasegat ja on niin jäykkät sormista ettei niitä pariaminuuttia kauemmpaa pysty oikopuristelee😩
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Eikös ne ole ihan syystä muotoiltu niin ettei sormia saakaan kunnolla suoraksi..
Mutta niin sehän on nahkaa, tee sama mitä porukka tekee puvuille.. hanska käteen ja saunomaan.
Tai sitten menet vaan aurinkoisella säällä heittämään parin tunnin lenkin. Eiköhän se siitä vetreydy.
Itse sain joskus Eurobikersista sellaisen ohjeen, että kastaa hanskat lämpimällä vedellä läpimäräksi, ja sitten hanskat käteen. Nahka venyy ja muotoutuu hyvin, eikä kovetu. Toinen vanhan kansan ohje on, että nahkakengät venytettiin laittamalla jalkaan viinalla kasteltu villasukka, ja sitten kengät jalkaan.
Mutta lähtisin kokeilemaan tuota ensimmäistä.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
mä en oo jaksanu ihan läpimäriksi kastella mut kunnolla kosteaksi kuitenkin tai kohtuu märäksi.
Sitten käteen - ajaessa asettuu parhaiten ajamista varten, mut ihan nyrkkiin puristelu, käsien hierominen kuin pesis niitä jne toimii kans
Sen jälkeen kun alkaa olla liki kuiva oon ottanu pikkasen Woly Perfect Geliä ja hieronut sen hanskoihin, ihan käsiä toisinsa hieromalla - se ei jätä nahkaa liukkaaksi mut notkistaa vähän ja suojaa sitä. Lopuksi pyyhkiny ylimääräset pois, jos on ollu.
Toki tuon voi hoitaa ajamalla sateessakin.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Hieman OT:tä..
Aikoinaan venäjällä työmaalla paikallinen asentaja loukkasi jalkansa. Seuraavana aamuna sama tyyppi oli takaisin työmaalla vaikka olin varma että ko tyyppi ei ole enää kykeneväinen töihin. Kysyin asiasta ja vastaus .."vodkaan saappaaseen.." Vesi muka vanhin voitehista, ei näköjään VenäjälleRautainen asenne työhön oli kyllä tällä tyyppillä
![]()
Suzuki Hayabusa
mukaan vaikka huurteen yöjutaukseen niin alkaa takasin tulles hanska toimia...
jos ei sit ala joku muu paikka hiertämään
Ainakin omat Reuch hanskat sopeutui aika hyvin käteen kun ajelin 250 km kunnon sateessa. Mutta eipä näpit kastuneet
Taivas saa odottaa
Eikös noissa ole kengurunnahkaa osittain? Se ei kai juuri veny kuten tavan lehmähanska?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)