Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Eli onko RC36 mallissa joitain ns. tyyppivikoja? Mitä kannattaa ottaa huomioon, jos kyseistä pyörää on ostamassa? Paljonko nämä VFR:n koneet yleensä kestää ajamista..?? Onko kansi/venttiili vikoja tms.. jakopään vikoja tms..? On myynnissä paljon n.15vuotta vanhoja pyöriä joilla on ajettu 40-70tkm... Onkohan todennäköisempää, että toinen kierros on menossa vai ajetaanko niillä tosiaan niin vähän?

Kaikki tieto kiinnostaa kyseisestä pyörästä..

Myös jos jollain on sellainen hyväkuntoinen ja oikean hintainen niin olen kiinnostunut.
    Tyyppivikoja on melkoisen vähän. Jännitteensäädin lienee tunnetuin akilleenkantapää.
    VFR on pirun luotettava kampe. Itse ostin omani reippaat puolitoista vuotta sitten. Sillä on nyt tultu joku vajaa 90tkm, joista itse olen jyrännyt 24 tkm. Renkaita, öljyjä ja suodattimia vaihdettu, muuten on ollut ongelmatonta elämä pyörän kanssa.
    Kuulemma takapyörän laakerit samoin kuin yksipuoleisen takaswingin laakeri ovat kalliita, mutta onneksi en ainakaan vielä ole joutunut niitä uusimaan.
    Noin yleisesti ottaen varsin jelepakka pyörä.
    Honda CBR 1000 RR -08
    RC36:ssa ei ainakaan jakopään vikaa lienee näköpiirissä sillä voimansiirto on toteutettu rattain... ei oo ketjuu eikä hihnaa=ikuinen. Omalla kakkospyörälläni (90 VFR) on ajettu kohta 100.000 ja ei vikoja... mie oon ajanu sillä 40.000...edes yhtään polttimoa en ole joutunut vaihtamaan. Se jännitteensäätäjä on ainoa tyyppivika ja kun ostaa jäähdytysrivoitetun tarvikesäätimen ei sekää enää pauku.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95

Mainio pyörä kaiken kaikkiaan ja tunnetaan tosiaan lähinnä ikiliikkujana. Omastani kärähti kyseinen jännitteensäädin (regulator/rectifier, Google kertoo lisää...) noin 500 km hankinnan jälkeen * Ilmeisesti akku oli huonossa latingissa talven jälkeen ja siksi kosahti heti alkuunsa.

Virittelin PC:n tuulettimen siihen säätimen päälle, tuskin on mitään vaikutusta mihinkään, mutta ainakin se keskustelunavauksia kirvoittaa *

Ohjauslaakeri vaatii ainakin kiristystä jossain vaiheessa, takapamppu saattaa "kuolla" ja tietty se swingin/taka-akselin laakerikin mennä. Yleensä ovat kai ongelmia vasta lähemmäs sata tonnia ajetuissa, jos niissäkään.

Heposia saisi olla parikymmentä lisää, mutta eikös se ole niin kaikissa...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Jep, ei paljo VFR:n kanssa tarvi olla rappaamassa kun perushuollot vaan hoitaa kunnolla.
    Itse ostin ~18 000 km ajetun vm -94 VFR:n pari vuotta sitten. Eihän tuota kilometrimäärää kukaan uskonut kun kerroin, mutta koeajon ja renkaanpotkimisien jälkeen uskoivat kyllä.. *

Omassani ei ole vielä tuo jännitteensäädinkään mennyt, mutta starttikytkimessä on pientä häikkää.. Todennäköisesti noi starttikytkimen jouset ovat kuoleentuneet -> pikku homma fixata.

Ei todellakaan ole mikään rataohjus (~100hv/~240kg) mutta erittäin mukava matka-ajossa. Ja henk. koht. *mielipide on että RC36 on yksi tyylikkäimmistä pyöristä mitä on tehty vielä nykymittapuun mukaankin.. *
    ...ei tämä tästä...
    Onko muuten VFR:n ajoasento yhtään pystympi kuin vaikka CBR 1000F Sc24. Ja samoin polvikulma, onko se loivempi? Mulla nyt tuo Cebari mutta se tarvis koroke palat sarviin mutta voi olla että vaihdan pyörää tässä kohta ja VFR ei olis mahdoton ajatus.
    Lainaa (killa @ Touko. 29 2007,14:32) kirjoitti
    Virittelin PC:n tuulettimen siihen säätimen päälle, tuskin on mitään vaikutusta mihinkään, mutta ainakin se keskustelunavauksia kirvoittaa

Ohjauslaakeri vaatii ainakin kiristystä jossain vaiheessa
    Mulla on uudempi malli (RC46) ajettu n.60000km mistä minä olen ajanut n. 40000km. Muuta ei oo tarvinnut tehdä paitsi uusia ohjauslaakerit ja minä uskon kyllä et PC-tuuletin tosiaan auttaa siinä säätimen päällä koska minuun pyörääni sitä ei ole vaihdettu vielä ja siinä on ollut flekti siitä lähtien kun ostin sen. Onhan se jenkeissä ihan tutkittu juttu toi flektihomma, sehän kärähtää ylikuumenemisen takia ja flektihän auttaa siihen
    Oman vfr:n(-92) hommasin viime elokuussa. Matkaa taitettu nyt n. 70tkm joista kympin oon ite ajellu. Kytkimen remppasin syksyllä(helppo ja huokee homma) muuta ei kuluvia osia lukuunottamatta ole ollu. Erittäin tyytyväinen pyörään olen ollut ja kiva on mamman kans 2 päälläkin kurvailla.
    Lainaa (FLA5H @ Touko. 29 2007,16:02) kirjoitti
    Ja henk. koht. *mielipide on että RC36 on yksi tyylikkäimmistä pyöristä mitä on tehty vielä nykymittapuun mukaankin.. *
    Olen vilpittömästi samaa mieltä
    Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
    Aprilia Shiver 750
    Minä ajoin aikanaan omalla -93 RC36:lla noin 70tkm. Mekaanisesti siinä ei kertaakaan ollut mitään ongelmaa, ei tarvinnut edes venttiilejä säätää vaikka ne 24tkm välein tarkistettiinkin.

Sähköpuolella sitten olikin hieman säätöä. Regulaattori kärähti kerran, ostin uuden netistä (Electrexin tarvikesäädin) joka sekin kärvähti. (Kun jäin toistamiseen tien laitaan niin kyllä v*tutti rajusti). Syyksi osoittautui sitten laturin käämitys joka oli hajonnut ja vei regun mennessään. Laturin korjauksen jälkeen ei enään regutkaan kärähtäneet.

Sanottakoon vielä että VFR:ssä on kaikista aikanaan omistamistani pyöristä ehdottomasti parhaat äänet, varsinkin Laserin not-for-road-use -sliparilla. Jos Blackbirdin sais V4:lla...

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    ´91 alla jo kolmatta kesää. Mittarissa vajaat 90tkm, josta itse ajamana noin 22 tkm. Mitään ihmeelistä ei ole ollut, toimii ja pelittää. Ei tarvii miettiä jääkö tien päälle.

Pientä säätöä öljyjen valinnassa kytkimen suhteen, mutta se menee hienosäädön puolelle.

Oiva peli työmatkoilla ruuhkaliikenteessä sekä myöskin pidemmällä touringilla.
    A-P
    Honda on julakissut molempiin fillareihin (RC 36 ja 46) parannetut jännitesäätimet. Molemmat erittäin kookkailla jäähdytysrivoilla, RC 36ssa ajoin kolme kesää ja reilun 30 tkmia ilman ongelmia ja RC 46ssa menossa 4. kesä ilman onglemia parannetulla versiolla.

RC 36ssa erityisesti onglmallinen koska Suomessa ei polteta kuin toista poltinta lähivaloilla, "ylimääräinen 60W" hukataan lämmöksi jännitesäätimeen. Joten tästäkin syystä hyvä pitää ajovalot aina päällä.
    Erkki Hugg
    Briteissä mp lähetti ajo vfr:llä 800tmiles ekalla koneella 400tmiles. Eiköhän se todista jo jotain.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Lainaa (Motohead @ Kesä. 01 2007,22:34) kirjoitti
    Honda on julakissut molempiin fillareihin (RC 36 ja 46) parannetut jännitesäätimet. Molemmat erittäin kookkailla jäähdytysrivoilla, RC 36ssa ajoin kolme kesää ja reilun 30 tkmia ilman ongelmia ja RC 46ssa menossa 4. kesä ilman onglemia parannetulla versiolla.
    Kerroppas tarkemmin mistä tuollaisen saa RC46 malliin?

Minkä kokoisia tuulettimia olette laitelleet noihin? 80mm?
    Miten pc tuuletin kestää korroosiota sun muuta ulkokäytössä?
    Mulla on neljäs kausi meneillään samalla PC tuulettimella nyt(50mm) ja tähän asti on kestänyt ihan hyvin. Ja ajettu on sadekelilläkin. Kilometreissä mitattu n. 50000km elikkä ihme hyvin ne näköjään kestää
    Ja alkuperäinen säädin on kestänyt tähän asti ainakin (62000km)

Nyt on minullakin 80mm kuulalaakeroitu alumiinirunkoinen tuuletin paikoillaan.

Jospa tuo kestää...
    Kyllä se moottorikin voi hajota: linkki
    CBF 1000 S
    "88200 km on mittarissa"...

"Joo, se oli kaikki tai ei mitään moottori. Katkennut veivin pää oli juminut männän helmaan eli mäntä pilalla ja lisäksi kolo sylinterissä. Vaihteistossa lisäksi melko pyöreiksi kuluneet nelosvaihteen rattaat ja kaiken lisäksi joku on koneen joskus avannut, hakannut lohkoon sisälle ihmeellisiä koloja ja vääntänyt pultit omaan momenttiin jonka vuoksi yksi kannenpultti katkesi avatessa."

En kyllä usko
    Eikö Honda moottorit olekaan ikuisia??
    Apua, meitä on petetty!
    Life is hard, then you die...
    Do dii. Nyt se VFR on tallissa ja malliltaan -96 aj. 58tkm

Kävin ajamassa monia cbr1000f -93-95, mutta pidin enemän vfr:n ajoasennosta. Toivottavasti tämä pelittää nyt hienosti..

Tuossa aiemmin joku sanoi, että rc36:ssa ei pala suomessa kuin toinen etuvalo lyhyillä.. Tässä omassa palaa kumpikin joten onkohan siihen tehty joku "viritys"..?? ONko haittaa jos kummatkin palaa..??

Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (eizzi @ Heinä. 09 2007,09:27) kirjoitti
    Do dii. Nyt se VFR on tallissa ja malliltaan -96 aj. 58tkm

Kävin ajamassa monia cbr1000f -93-95, mutta pidin enemän vfr:n ajoasennosta. Toivottavasti tämä pelittää nyt hienosti..

Tuossa aiemmin joku sanoi, että rc36:ssa ei pala suomessa kuin toinen etuvalo lyhyillä.. Tässä omassa palaa kumpikin joten onkohan siihen tehty joku "viritys"..?? ONko haittaa jos kummatkin palaa..??
    On tehty viritys jos molemmat palaa. Toista umpiota ei ole suunniteltu lyhyiden käyttöön.

Taitaa olla sinänsä parempi kun molemmat palaa niin jännitteensäätäjä ei ole niin kovalla kuormalla.

Tietääkö kukaan mitä vfr:n umpio maksaa? Omasta meni ilmeisesti kivi läpi lasista...
  21.  
    Noin 200ege Saksasta näköjään, puretusta saa halvemmalla klik

Edit: hinta