Vähentää jumalatonta polttoaineen kulutusta ja sammahtelua liikennevaloissa. Alunperin käy armottoman rikkaalla alhaalta. Uudella eculla ei keuli kaasulla yhtä herkästi.(ZR-7herwood @ Touko. 09 2007,19:30) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Hmm... Juuri tellun ostaneena kyselisin hieman arvioita... Pyörä on -99 S malli, saksan tuontipeli joka muutettu saksassa täystehoksi... Tähän on myös tehty ns. airboxmod, asennettu bmc:n vapari, Sebring tehoputket(hyvin avarat kammiot, ei läpi koska saksan ääniterrorismi) ja Ivan´s tre-mod kohta paikallaan... Tlzone.com joku väitti että vastaavilla modeilla irtoaisi koneelta n.135-140 hv?! kenelläkään kokemuksia? tietty säädettynä... Kuulostaa melko hurjalta mielestäni, ainakin kun kattoo muiden tehoja. No ens kuussa jos pääsis kattoo penkkiin noi tehot ja seokset kohdalleen...![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Anteliaita on ollu penkit. Olisi kiva nähdä pari käppyrää ja kuka on tehnyt.
No anteliaalta kuulostaa omaankin korvaan, tosin onhan noita hv standardeja useampia... mitä heppoja lieneet olleet, ei ollut mainittu... Ja saahan sitä tehoa helpolla, iridium tulpat +2hv, vapari +2-3hv, öljyt +1hv, "bensaletkumagneetti"+2hv j.n.e. niin kohta mulla on 200hv ahtamaton "vakio" tellu... Uskon kun olen käyny korpiaholla...katon jos löydän sen käppyrän jostai, tuli meinaa vastaa vähän vahingos...
![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
TL kanssa paperitehoon ei ole uskomista. vaikka rivinelikko puskee 150heppaa paperille, niin ei se tunnu samalta kun nappaa kaasua tellulla ykkösellä tai kakkosella esim aloittaen 4000 kierroksesta. TL keulii suoraan siitä varttikaasulla. rivinelikot odottelevat parempia kierroksia vielä pitkään.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
http://www.kaasutinexpertti.fi/(ouzi @ Tammi. 17 2008,23:09) kirjoitti
Tuolta kun alkaa käydä listaa läpi, niin se 200hv on kevyttä kauraa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Niin kyllähän ajotuntuma on v2.ssa ihan mahtava, mutta sen verran kommentoin. Eli ei ihan voi noinkaan r4:sta yleistää, koska erillaisia viritysasteita niissäkin löytyy. Esimerkiksi mun 1250 banditin paras vääntö on n. 3200 kierroksen kohdalla (koneelta 130,5/takaselta115,5Nm) ja tehotkin on kaikki (ne vähätkin) käytössä jo 6500rpm mennessä. Noista keulimisista en niin tiedä kun ei oikein tule harrasteltua. Tuskin osaisinkaan.(jaket @ Tammi. 18 2008,21:22) kirjoitti
Eli ei kait sitä niin pitkään tarvitse odottaa, vai kuinka.
Tellusta sen verran, että kyllähän se v2 on aika hauska kone ja pyörä on mukavan keveä ajettava. Ehkä vois itsekin hurahtaa vielä joskus...
korjasin tuon tehon kierrokset 9000->6500, hups
-
TL:llä ei tarvitse osata, kun se keulii väkisin.
tämä nykiminen johtuu hetkellisestä laihuudesta. Itsellä oli TLS:ssä lambdasensori putkessa ja silloin kun pyörä empii, niin se käy laihalla, se on jossain siellä 4000tietämillä(en oikein muista). Itse korjasin ongelman niin, että säädin TPS anturin vähän pieleen, niin että se antaa tiedon vähän suuremmasta kaasun asennosta. se korjaa tilanteen ja pyörä on todella tehon tuntuinen. kuitenkin lambda näytti, että liian rikkaalle ei mene silti.kirjoitti
97 tellun liika rikkaus johtuu osaltaan siitä, että lämpötilaanturi on syylärissä, kun taas myöhemmissä se on sylinterien välissä termostaattikotelossa. sen voi siirtää sinne termostaattikoteloon. tämä muuttaa lämpötiloja selvästi, 75 asteinen ruiskun tieto muuttuu 85 asteeseen(vaikka lämpötilahan on sama. anturi vain eripaikassa). ja tämä on merkittävää koska ryyppybensa lisä menee pois vasta 80 asteessa. tämä oli myös suurin syy siihen, että TL sai öljypinnan nousemaan, kun bensaa meni öljytilaankin.
kaikenkaikkiaan 97 tellussa on ollut helvetisti lastentauteja. uusi malli jne.. ecut, kytkin(5 jousta-luistaa, myöhemmin 6), takaiskari(huono ja runko murtuu), lämpöanturin paikka(käy ryyppy päällä), huohotinsysteemi(97 ei venttiilikopassa ole huohotinta, myöhemmissä on, aiheuttaa painetta kampikammioon, kytkinkoppa ei pidä), ohjausiskari(takaisinkutsu, asennettu kaikkiin). 98:siin tuli jo monta parannusta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Osaatteko valaista mitä erityistä kannattaa tuommoisesta 2001 TL1000S:stä tarkastaa? Oon nääs huomenna menossa katsomaan yhtä yksilöä ihan ostomielessä..
(Okei, vähän off-topic, muttei paljon.. Tarkoitus laittaa pakettiauton perään ja samalla luopua euro-kasasta, jos kaikki kunnossa.. Prkl, näitä kelejä, eli ei päässe kokeileen kuin paikallaan käyntiä).
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Tervehdys!
Tossa ekalla sivulla kun oli noita penkki tuloksia ilmotettu useammankin kirjoittajan toimesta ni oisko noi tulokset kuitenkin kampiakseli tehoja eikä takapyörä? En mitenkään halua kommentoida provosoiden vaan tuli tollanen mieleen ku olin sv:n kanssa tänään penkissä....eikä tulokset ihan noin positiivisia olleet![]()
No mitäs sulla sitten oli takapyörällä.
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen...
-
Tellut tuppaa olemaan jonkin verran tehokkaampia. Tollanen perus pönttöviritteinen sv1000 antaa yleensä n.105-110hv renkaalta.(Sume @ Maalis. 29 2008,20:21) kirjoitti
Heittikö kauas tosta haarukasta??
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
(ouzi @ Tammi. 17 2008,23:09) kirjoitti
![]()
Iridium tulpat + 2 hp ..... tohon väittämään jos joku löytää todisteita kaikista niistä mopoista , joiden puristussuhde ei ylitä 12,8 .... kiitos ja kuitti !!!!...
Ei kauas heittäny tosta haarukasta eli tohon n.104hv renkaalta, mut toi vaan kummastuttaa kun konetehoissa ei oo ku 5hv ero tehtaan ilmotukseen ja takarengas tehoissa noin paljon....eli mulle ei joku täsmää noista jutuista(Pahkasika @ Maalis. 29 2008,21:05) kirjoitti
![]()
![]()
Mikä telluissa on niiiiin erinlaista ku sv:ssä?
Onhan niiden moottoreissa eroja, muistaakseni esim. venat on sv:ssä pienemmät.(Sume @ Maalis. 30 2008,10:59) kirjoitti
SV:n tehot on ehkä ilmoitettu hiukan yläkanttiin, paperilla näyttää aika samantehoiselta kuin esim. Aprilian twini mutta käytännössä antaa 10-15hv vähemmän renkaalta.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Juu uskon kyllä et sv on tehottomampia, mut noilla takapyörä tehoilla mitä telluista on tullut ni kampiakselitehot on 135-140hv.
Ei ole provo, mut oisko menny takapyörä ja kampiakseli tehot sekasin?
![]()
![]()
Ärrätellusta pitäisi löytyä noin 119-126 hv takarenkaalta riippuen penkistä, säädoistä ja vaimentimista orkkiskäyrästöillä.
mun -99 ärrä tellusta mitattu -05 138hp 113nm koneelta.
-07 takaselta 119,5hp 97,4nm,eri penkeissä kumpiki.
commanderi,yoshimuran pöntöt,k&n-suodatin
No juma!!! Tänään korpiaholla penkissä ja 107,5hv... Mitä ihmettä, pyörä on saksanmallia, "rajoitinpiuha" poikki ja imukurit poissa, asennettu bmc:n vaparifilsu ja tehty airboxmodi... Sitten siinä on jotku Sebring merkkiset kannut kiinni jotka on ilmeisesti kammiot... tehon kehitys loppuu tuohon 8k kiekan paikkeille, penkkittäjä meinas että kannut ahdistaa... osaako joku tuosta dynokäppyrästä mitään sanoa? Toisin kuin tuossa lukee ovat kaikki mopot siinä S telluja ja 120hp puskenut on vain datakannasta vertailuna siinä, 100 hp tulos on rajoitinpiuha kiinni... Lähinnä käy mielessä esim. eri syttökartat y.m. 100hp version muutokset "oikeaan" verrattuna... Kun ei tuo kakkosella kaasusta keuli eikä ykköselläkään niin kovin ihmeellisesti, ei alle 5krpm ja melkeen täyskaasulla...![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Meikäläisen kuukausi sitten ostamassa S:ssä tuli mukana viime kesältä käppyrät joissa 111hp/95Nm renkaalta.
Jotkut prkl:een äänekkäät Termignoni-kannut on putkiston päässä. Toivottavasti eivät ainakaan hirveästi laske tehoja.. Ei muita modauksia.
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Täällä taasen eilen ostamassani -98 R:ssä tuli mukana Bike Doctorin dynolappu, jossa 127hv ja 98Nm takasella.
Termignoni kannut ja ilmanottoon tehty jotain muutoksia. Muuten vakio.
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
Pyörä TL 1000S -01 kiinni jotku merkittömät hiilaripöntöt. Viime kesänä 11.6. Riku Motor, kampiakselilta 124.9hp/8167rpm. Huippuvääntö oli myös tuolla 8000rpm kohdilla 106Nm.
TL:n moottori on erilainen, kuin 1000 SV:n ja 1000 V-Stromin kannen osalta. Uusimissa 1000-V2 -moottoreissa on kannen imukanavat, ruiskun kurkut, imuventtiilit ja nokka-akselin nosto pienemät, kuin TL:ssa.(Sume @ Maalis. 30 2008,10:59) kirjoitti
SV:n ja V-strom 1000:n takapyörältä näyttäisi lähtevän maailmalla mitattujen tietojen mukaan n. 92 hv, kun moottorille luvataan 98 hv.
Käyttämällä asiallisesti säädettyä Power Commanderia, yhdessä kunnollisten Sliparien ja vapaavirtaussuodattimen kanssa, on maailmalla saatu V-Strom 1000:iin 98 hepposta takapyörälle. Siis melkoinen matka sinne 120 hv -lukemiin...
->![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Kyllä tuo SV 1000:n teho takapyörältä painuu vakiona jonnekkin 105 - 110 hujakoille järjestänsä mitä sv-portalilta noita olen mulkoillut. Oma sisävessani kävi viaberilla järvenpäässä viimme kesänä ja vakiopöntöllä takaselta 107.4 / 91.6 ja nyt Yoshin TRS pöntöillä 111 / 92.5 molemmat ajot PC3:lla säädätettynä. Tehot eivät toki mitään huimia ole mutta ihan vaan korjatakseni ettei se nyt mitään 92 hepan luokkaa ole
Edit: lisäsin jotta juu säädetty o PC3:lla
Sitten pitää vielä muistaa että dynoissa on aika reiluja eroja.
Saa nähdä kun pitää kohta käyttää oma tl säädettävänä mitä näyttää, tampereella hyviä paikkoja ?
26.5 oma sv1000s menossa Bike Doctorille trella.(jpirtu @ Touko. 13 2008,00:50) kirjoitti