Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    eli lyhyesti eilen tapahtunut.

    olimme pyörillä broidin kanssa liikkeellä ja pysähdyimme malmin nesteelle tankkaamaan. minä tankkasin ja broidi oli muijansa kanssa pyöränsä päällä ja odotteli kun kävin maksamassa. noh, sain maksettua ja piti lähteä liikkeelle niin yhtäkkiä citroen "joku pikku pakettiauto" peruuttaa helvetinmoista vauhtia suoraan päin broidia ja pyörä kumoon aika rytinällä.poliisit tuli paikalle ja vahinko laput täytettiin ja kuski myönsi syyllisyytensä

    pyörä on -00 cbr joka sai muutaman haavan eli.ainakin nopsaan katottuna, katteeseen naarmut ja tarrat repes,vilkku poikki, peiliin naarmut,putkeen naarmu ja pieni lommo, kummankin kypärään naarmut ja kahvapaino rikki. eli katsooko tarkastaja sen sillai että kaikki osat tulee uusiksi vaikka olisi pienikin naarmu?

    pyörää hän on pitänyt kuin kukkaa kämmenellä eikä naarmun naarmua ole ollut.vitutus oli sen mukainen mutta onneksi ajamaan pääsee

    itse en olisi uskonutkaan et noin voi käydä s******n puusilmiä liikenteessä



    Gsx-r limited edition -04

  2. #2
    Kyllä pitää vaatia virheettömäksi korjattu,elikkäs voi itse vähän päättää,korjataanko vanhat osat maalaamalla ja kumpi loppulaskussa edullisempi tai vakuutus yhtiö ottaa/ostaa rikkoontuneet osat itselleen edelleen käyttöä varten ja silloin kaikki tulee uutta osaa tilalle.Kantsii vaatia siis uudet osat koska korjattu on aina korjattu/uus on aina uus.....kaikki vaan uutta vaikka pienikin naarmu,sitä vartenhan me niitä kalliita vakuutus maksuja maksetaan ja kun ko tapauksessa vastapuoli maksumiehenä ja selvästi syyllinen.Kypäräthän kans....
    KEPPI-G
  3. #3
    joo näin pitää tehdä,toivottavasti ei tarvisi kauheesti inttää tarkastajan kanssa

    joo ja vakuutusyhtiö saa pitää vanhat osat kunhan uutta tulee tilalle! saako itse päättää minne pyörän korjattavaksi vie? jos niin mikäs on pääkaupunki seudulla hyvä paikka.
    Gsx-r limited edition -04

  4. #4
    Lainaa (amiko @ Huhti. 29 2007,12:40) kirjoitti
    pyörä on -00 cbr joka sai muutaman haavan eli.ainakin nopsaan katottuna, katteeseen naarmut ja tarrat repes,vilkku poikki, peiliin naarmut,putkeen naarmu ja pieni lommo, kummankin kypärään naarmut ja kahvapaino rikki. eli katsooko tarkastaja sen sillai että kaikki osat tulee uusiksi vaikka olisi pienikin naarmu?
    Riippuu yhtiöstä, tarkastajasta, tarkastajan päivästä ja broidisi neuvottelutaidoista. Äkkiseltään sanoisin, että pyörään tulee uutta kaikki muu paitsi kate. Muita osia ei voi/kannata korjata, mutta jos katteessa on vain naarmut niin maalaukseen se menee. Kypärä tuskin menee maalaukseen, mutta selviö ei ole että saisi uuden kypärän, vaan tod näk joku välimallin ratkaisu.

    Kun pyörä on noinkin vanha, niin vakuutusyhtiö on varmaankin hyvin nihkeä uusimaan osia, joita voi korjata. Ja loppupeleissähän se on aivan sama onko osa uusi vai korjattu, koska ammattimies tekee niin hyvää jälkeä, että vain harvoin pystyt lopputuloksesta sanomaan kummasta toimenpiteestä on ollut kyse.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  5. #5
    ainoa juttu tuossa katteessa on se että se on alkuperäiseltä väriltään mattamusta jossa näyttäisi olevan helmiäistä mukana niin luulempa vain että maalaus ei onnistu niin että saman värisävyn saisi

    mutta aion itse osallistua tuohon väittelyyn ja laitan infoa miten se meni
    Gsx-r limited edition -04

  6. #6
    Lainaa (amiko @ Huhti. 29 2007,12:57) kirjoitti
    saako itse päättää minne pyörän korjattavaksi vie?
    Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä tai -tarkastajalta. Mut yleensä kai kaikki valtuutetut merkkikorjaajat käy...
    bandit600s --> zx6r --> zx10r --> gsxr 600 --> zx6rr --> nyttemmin tauolla

    ¤ttu, kirjoitin taas. Anteeksi. Mutku mul ei oo elämää...
  7. #7
    Kaveri ketasi ympäri joskus kalliilla mopollaan. Katteet isoille naarmuille ja penkkiin pieni naarmu. Vakuutusyhtiö korvasi kaiken lähtien joka pikkunippelistä lähtien. 150e oli omavastuuna, josta vak.yhtiö antoi valita omavastuun maksamisen ja vanhan penkin pitämisen välillä (uuden penkin hinta olisi ollut tuo 150e). Kaveri juuri ja juuri pystyi jatkamaan köröttelyä tuolla penkillä jossa oli naarmu.
  8. #8
    Lainaa (Make80 @ Huhti. 29 2007,13:57) kirjoitti
    Lainaa (amiko @ Huhti. 29 2007,12:40) kirjoitti
    pyörä on -00 cbr joka sai muutaman haavan eli.ainakin nopsaan katottuna, katteeseen naarmut ja tarrat repes,vilkku poikki, peiliin naarmut,putkeen naarmu ja pieni lommo, kummankin kypärään naarmut ja kahvapaino rikki. eli katsooko tarkastaja sen sillai että kaikki osat tulee uusiksi vaikka olisi pienikin naarmu?
    Riippuu yhtiöstä, tarkastajasta, tarkastajan päivästä ja broidisi neuvottelutaidoista. Äkkiseltään sanoisin, että pyörään tulee uutta kaikki muu paitsi kate. Muita osia ei voi/kannata korjata, mutta jos katteessa on vain naarmut niin maalaukseen se menee. Kypärä tuskin menee maalaukseen, mutta selviö ei ole että saisi uuden kypärän, vaan tod näk joku välimallin ratkaisu.

    Kun pyörä on noinkin vanha, niin vakuutusyhtiö on varmaankin hyvin nihkeä uusimaan osia, joita voi korjata. Ja loppupeleissähän se on aivan sama onko osa uusi vai korjattu, koska ammattimies tekee niin hyvää jälkeä, että vain harvoin pystyt lopputuloksesta sanomaan kummasta toimenpiteestä on ollut kyse.
    ammattimies no ehkä nää ammattimiehet on parempia moottoripyörien kanssa kuin autojen kanssa, koska auto kuin auto, niin ammattimies pystyy sanomaan, onko auto mällätty ja korjattu vai ei..

    niin ja itsehän en mällätystä ja vakuutusyhtiön piikkiin korjatustakaan autosta täyttä hintaa koskaan maksa..



    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  9. #9
    Minun ehdotukseni on kertakorvauksen pyytäminen. Vakuutusyhtiö kun laskee osille hinnat suoraan merkkiliikkeen ovh:sta, eli tuollaisestakin vahingosta tulee aika ison kokoinen summa kertsarina, vaikka vakuutusyhtiö yleensä antaakin kerta´korvauksena hiukan vähemmän kuin listahinta olisi. Sitten kun mytty on kädessä niin ostaa secondhanded osia tai meikkaa vanhoja. Erotus on todellakin kohtuullinen mitä käteen tuolliasesta jää

    Itse olen tehnyt useita pyöriä ja erotus on tyyliiin: Vak.yhtiön korvausarvio 5500 e ja kertakorvaus 5000 (tai ehkä 4700)--> Niiden osien hinnat, jotka on pakko vaihtaa = 900e. Sitten hiukan maalausmeikkausta ja ehkä uusi teippi kylkeen a 400 e. Ja Avot.....rahun tuloa ei voi estää.

    Sanoisin arviolta, että 50% kertakorvaussummasta saa joka tapauksessa jäämään kotiin.

    Lainaa kirjoitti
    niin ja itsehän en mällätystä ja vakuutusyhtiön piikkiin korjatustakaan autosta täyttä hintaa koskaan maksa..
    Tähän vielä, että kertakorvaus ei näy asiakirjoista, joten kolaroimattomana menee. Tosin soittamalla saa historiasta jotain selville, mutta harva soittelee edellisen omistajan vakuutusyhtiöön jos peli ei ole kaksikilpinen, jota siis kertakorvattu ei ole.



    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  10. #10
    itte aikanani kaadoin ihan uudehkon aprilian 5päivää kortin saannin jälkeen sitte siinä vakuutusyhtiölle selvitellessäbni sun muut rämpläilyt ja pyörä vietiin lappeenrantaan motsikkaan. käytännössä koko oikea puoli oli aivan naarumuilla ja ihan kaikki hilppeet vaihdettiin lukuun ottamatta alakatetta jossa oli kaksi hassua pinta naarmua ja sitten sen katteen hinta huomioitiin tossa omavasuttssa joka oli 50€. myös takki, housut, kännykkä, kypärä ja hanskat menivät vakuutuksen piikkiin koska nekin vaurioitu kaatumisen seurauksena. Itte selvisin kaautmiselta lähes vammoitta
    cbr600rr
  11. #11
    Yleisesti ajovarusteet eivät kuulu kaskon piiriin. Kysy tietenkin omasta vakuutusyhtiösatäsi ennenkuin mälläät ja pyydä vielä musataa valkoisella ja jos sitä ei anneta voit olla varma ettei yhtiössäsi korvata.
    Pääsääntöisesti korvataan omalle ajoneuvolle aiheutuneet vauriot, kypärä luetaan niihin vain ajajan kohdalta, sivulaukut, sekä lailliset viritys-ja customosat. Ajovarusteet niin kuljettajan kuin matkustajan osalta korvataan pääsääntöisesti kotivakuutuksesta. Kotivakuutuksesta korvataan myös kännykät, mikäli vakuutus korvaa irtaimoston osalta kaiken äkillisen ennalta-arvaamattoman vahingon.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  12. #12
    Lainaa (pronka @ Huhti. 30 2007,10:07) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Huhti. 29 2007,13:57) kirjoitti
    Lainaa (amiko @ Huhti. 29 2007,12:40) kirjoitti
    pyörä on -00 cbr joka sai muutaman haavan eli.ainakin nopsaan katottuna, katteeseen naarmut ja tarrat repes,vilkku poikki, peiliin naarmut,putkeen naarmu ja pieni lommo, kummankin kypärään naarmut ja kahvapaino rikki. eli katsooko tarkastaja sen sillai että kaikki osat tulee uusiksi vaikka olisi pienikin naarmu?
    Riippuu yhtiöstä, tarkastajasta, tarkastajan päivästä ja broidisi neuvottelutaidoista. Äkkiseltään sanoisin, että pyörään tulee uutta kaikki muu paitsi kate. Muita osia ei voi/kannata korjata, mutta jos katteessa on vain naarmut niin maalaukseen se menee. Kypärä tuskin menee maalaukseen, mutta selviö ei ole että saisi uuden kypärän, vaan tod näk joku välimallin ratkaisu.

    Kun pyörä on noinkin vanha, niin vakuutusyhtiö on varmaankin hyvin nihkeä uusimaan osia, joita voi korjata. Ja loppupeleissähän se on aivan sama onko osa uusi vai korjattu, koska ammattimies tekee niin hyvää jälkeä, että vain harvoin pystyt lopputuloksesta sanomaan kummasta toimenpiteestä on ollut kyse.
    ammattimies no ehkä nää ammattimiehet on parempia moottoripyörien kanssa kuin autojen kanssa, koska auto kuin auto, niin ammattimies pystyy sanomaan, onko auto mällätty ja korjattu vai ei..

    niin ja itsehän en mällätystä ja vakuutusyhtiön piikkiin korjatustakaan autosta täyttä hintaa koskaan maksa..
    Se on vähän eri asia jos autossa oiotaan runkoa ja suoristellaan peltejä tai mopossa maalataan moottorin poski ja toinen sivukate.

    Kaikki korjaukset jotka itellä on tullut vastaan (töiden teettäjinä virallisten mp-maahantuojien korjaamot) on ollut niin hyvää jälkeä, että on ollut todella mahdotonta osaa ulkoapäin katsomalla sanoa onko se uusi vai korjattu. Tietysti eri asia on, jos Paten pelti ja moottori saa tehdä korjaustyön ja vielä maalatakin osan, on niitäkin nähty.

    Kun uusi pyörä menee nurin, omistajalle on usein tärkeää että kaikki osat pitäisi laittaa uutta. Itsekin olen sitä ollut vaatimassa omalle pyörälle. Mutta kyseessähän on kuitenkin täysin fiilisasia. Mopon arvo tai ajettavuus ei siitä muutu jos katteessa on yksi muovihitsaussauma ja moottorinposkessa toinen, kunhan työ on tehty hyvin. Ja kun se on tehty hyvin, niin kuten sanottu, sitä ei todellakaan huomaan ulospäin muuta kuin röntgenkatseella varustettu superammattimies.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  13. #13
    Muiden yhtiöiden käytäntöihin en ota kantaa, mutta ainakin Tapiola korvaa kaskostaan ajovarusteet. Siis oikeat ajovarusteet, ei farkkuja ja t-paitaa, niitä voi kysellä kotivakuutuksesta. Broidi kippasi pyörän ja ajotakki, hanskat ja kypärä korvattiin kaskosta. Jalassa olleet farkut ja tavalliset kengät kotivakuutuksesta. Tällä kertaa farkut muuten kestivät ehjinä asvaltilla liuttelussa, nahkaan tuli tosin huosujen alle pientä verinaarmua. Päällä ollut uusi nahkatakki repesi hihasta ja olkapäästä, mutta suojasi kyllä nirhaumilta.
  14. #14
    10 vuotta sitten about tein yhen Kawan, johon en ostanu yhtään uutta katetta vaan kaikki palaset juotin kolvilla kiinni ja jos pala puuttui niin vanhasta yammun katteesta fylliä. Sitten kitti päälle, pohjat + maalaus ja parit orggisteipit ni ulkopäin ei pystyny sanoo, onko uutta katetta vai niputettu.

    Piruuttani mittasin (suurinpiirtein) juotossaumat, joita oli yhteensä siinä kahdeksan metriä. (kaikki katteet oli siis päreinä)



    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  15. #15
    Lainaa kirjoitti
    eli katsooko tarkastaja sen sillai että kaikki osat tulee uusiksi vaikka olisi pienikin naarmu?
    Lähde liikkeelle siitä, että tarkastaja, vak. yhtiö ja korjaamo yrittävät vedättää sinua jatkuvasti.
    1. Kirjaa ylös kaikki käymäsi keskustelut, henkilöiden nimet ja ajankohdat tarkastajan, vak. yhtiön ja korjaamon kanssa.
    2. Tutki ja valokuvaa pyörääsi tulleet vahingot mahdollisimman tarkasti, ja tee niistä listaus. Anna lista tarkastajalle. Neuvottele, älä anna periksi.
    3. Tutki korjauksien laatu, myös katteiden alta.


    Omakohtainen kokemukseni:
    1. Maalaukset huonot -> valitus -> maalattiin uudestaan.
    2. Korjaamolta lähtiessä peili irtosi ja tipahti asfalttiin -> peili kainalossa korjaamolle -> korvattiin uudella.
    3. Katteiden alta osia jätetty korjaamatta -> valitus -> korjattiin.
  16. #16
    Lainaa (Proffa @ Huhti. 30 2007,10:31) kirjoitti
    Minun ehdotukseni on kertakorvauksen pyytäminen. Vakuutusyhtiö kun laskee osille hinnat suoraan merkkiliikkeen ovh:sta, eli tuollaisestakin vahingosta tulee aika ison kokoinen summa kertsarina, vaikka vakuutusyhtiö yleensä antaakin kerta´korvauksena hiukan vähemmän kuin listahinta olisi.
    Höpö höpö.

    Kertakorvaus lasketaan: Pyörän hinta ehjänä - pyörän hinta rikkinäisenä = korvaus.
    Eli esimerkiksi vastaava ehjä nettimotosta 8000€ - tarkastajan näkemys kolaroidun vehkeen arvosta vaikkapa 5500e on yhtäkuin 2500€ kertakorvausta.



  17. #17
    kyllä itsekin ajattelin kertakorvausta,mut broidi haluaa et se laitetaan liikkees.

    autosta sain joskus kertsinä hyvän tilin tehtyä.

    tarvii tälläviikolla käydä näyttääs sitä broidin kans ja keskustella vakasti tarkastajan kanssa.
    Gsx-r limited edition -04

  18. #18
    Lainaa kirjoitti
    Höpö höpö.

    Kertakorvaus lasketaan: Pyörän hinta ehjänä - pyörän hinta rikkinäisenä = korvaus.
    Eli esimerkiksi vastaava ehjä nettimotosta 8000€ - tarkastajan näkemys kolaroidun vehkeen arvosta vaikkapa 5500e on yhtäkuin 2500€ kertakorvausta.
    No Höpö höpö. Jokaisen romun minkä olen ostanu (ja ne on ollu kaikki kertakorvattuja) niin niiden kertakorvaus on perustunut rikkinäisten osien hintaan. Sama juttu kun oman pyörän kippasin, niin kertakorvaus perustui osalistaan ja siitä ilmeneviin hintoihin (miinus vähän pois) Jo0ssain vanhoissa paskoissa voi tilanne ollla toinen.
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  19. #19
    Lainaa (jmhonka3 @ Huhti. 30 2007,11:44) kirjoitti
    Muiden yhtiöiden käytäntöihin en ota kantaa, mutta ainakin Tapiola korvaa kaskostaan ajovarusteet. Siis oikeat ajovarusteet, ei farkkuja ja t-paitaa, niitä voi kysellä kotivakuutuksesta.
    Lähivakuutukselta ja Pohjolalta olen tuota varusteiden korvausasiaa kysellyt ja molemmissa varusteet( = päällä olleet vaatteet) korvataan kaskon piikkiin. Kotivakuutus korvaa silloin jos varusteet varastetaan tms.
    Miksi ei allekirjoitus päivity?
  20. #20
    Lainaa (Proffa @ Touko. 02 2007,14:04) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Höpö höpö.

    Kertakorvaus lasketaan: Pyörän hinta ehjänä - pyörän hinta rikkinäisenä = korvaus.
    Eli esimerkiksi vastaava ehjä nettimotosta 8000€ - tarkastajan näkemys kolaroidun vehkeen arvosta vaikkapa 5500e on yhtäkuin 2500€ kertakorvausta.
    No Höpö höpö. Jokaisen romun minkä olen ostanu (ja ne on ollu kaikki kertakorvattuja) niin niiden kertakorvaus on perustunut rikkinäisten osien hintaan. Sama juttu kun oman pyörän kippasin, niin kertakorvaus perustui osalistaan ja siitä ilmeneviin hintoihin (miinus vähän pois) Jo0ssain vanhoissa paskoissa voi tilanne ollla toinen.
    +1

    Oman kipin kertakorvaus laskettiin juurikin osien hinnasta, maalauksesta yms.
    TL1000R
  21. #21
    Laitetaanpa tähän ketjuun jatkoksi.

    Oma pyörä meni kävelyvauhdista nurin vajaa kuukausi sitten. Pyöränä 2002 ZZR-600, jolla on ajettu noin 13000 km. Käsityksen vahingoista saa tuosta.

    Vein korjaamoon tarkastukseen ja laittoivat sieltä osalistan hintoineen vakuutusyhtiöön. Osien hinnaksi tuli suunnilleen 3200 + työt n.550 euroa. Listasta puuttui runko, johon tuli muutama todella pieni pintanaarmu. Nyt vakuutusyhtiön tarkastaja soitteli ja ehdotti pyörän lunastukseen menoa. Vahingot ovat kuitenkin pintanaarmuja sekä alakatteesta lohjennut pala ja pyörä on täysin ajokunnossa. Lunastuksessa tarkastaja arvioi pyörän arvoksi 6000-6500 euroa, joka on mielestäni pahasti alakanttiin. Katselin, että suunnilleen vastaavan ikäisistä noilla kilometreillä pyydetään 7500-8000. Muiksi vaihtoehdoiksi tarjosi, että n.1500 euron arvosta osia vaihdettaisiin ja lopuista tulisi joku korvaus tai maksaisivat 2650 kertakorvauksena.

    Yritän tässä pähkäillä mitä kannattaisi tehdä. Ajatuksena on, että kyselisin muutamasta liikkeestä hinta-arviota ja vääntäisin tuosta sen jälkeen tarkastajan kanssa. Onko hyviä ehdotuksia?
  22. #22
    Aika helposti lähtee zzr lunariin.

    Oma lippa käsitti 5000€:lla osia (katteet, v. moottoriposki, kahvat jne)
    sekä tietysti rungon tarkistuksen ja työn päälle jossa täytyisi
    avata koko kone jotta saadaan varmuus ettei sisällä ole mitään
    ylimääräistä, mm maa-ainesta... Silti tarkastaja oli kiikun kaakun
    korjataanko se vai pistetäänkö lunastukseen. Loppujen lopuksi se
    sitten lunariin meni, itse en paljon muuta vaihtoehtoo siinä nähnyt.
    Pyöränä ´04 ZX-10R ja yhtiö turva.

    Nopeaa toimintaa muuten. Lippojen jälkeen samana yönä korvaushakemus
    sisään verkon kautta (su), seuraavana päivänä käynti yhtiössä ja
    soitto tarkastajalle (ma), tarkastajan käynti (ti) ja päätös perjantaina.

    Suhteellisen ripeetä toimintaa, plussat siitä.
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
  23.  
  24. #23
    Niillä on kanan luita mustassa samettipussissa...... ne nakataan parkkihallin lattialle ja luetaan lunastus arvo ....

    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>