Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Terve ! Mistä löytyy jäykemmät jouset ja pyörä on xj 900 vm.89. Ja oletteko laittaneet kyseiseen pyörään jäykempiä jousia.Stormilla näyttäs olevan 10 % jäykemmät ,mutta tuntuisi että ei paljon muutu.Kertoilkaa jos on kokemusta moisen rakkineen jousien sielun elämästä.Hei sitten!
    Tuli mieleen että miksi tarviit jäykemmät jouset. Monasti keulaputkien öljynvaihto tekee keulasta jo paljon paremman. Kannattaa ainakin kokeilla ensin sitä.
    Niin olen kokeillut vähän kaikenlaisija öljyjä ja toissa kesänä vaihoin uudet alkuperäistä vastaavat jouset ja prikkoja olen kokeillut ja purkanut ja kerinyt etupäätä moneen kertaan.Taidan tyytyä nykyiseen ja kyllä pyörä ihan ajettava on ,mutta hitaassa ajossa on ärsyttävän nyökkivä.
    Jouset on liian löysät. Tuon ikäisissä pyörissä on yleensä erittäin pieni jousivakio etujousissa, ehkä jopa luokkaa 0,5kg/mm kun optimi voisi olla 0,8-0,9kg/mm. Öljyt eivät vaikuta jousivakioon vaan vaimennuksiin, joiden tehtävänä on vain auttaa jousta. Paksuilla öljyillä ei kannata kompensoida liian heikkoa jousta. Tuloksena on keula, joka on hydraulisessa lukossa lähes jokaisessa nopeassa liikkeessä ja hitaissa liikkeissä edelleen pullataikinaa.
    Joo pullataikinaa oli jäykemmillä öljyillä ja jälkeenpäin ajateltuna ihan järkeenkäypä homma.Nyt on siis vakio öljyt eli 5w ja viiden millin prikat jousen jatkeena.Tiedä häntä onko sanottavasti hyötyä,mutta pyörä on tosi hyvä ajella ,menee kuin juna
    Ja jos ei ole aiemmin vaihdettu, niin ton ikäisessä jouset saattaa olla jo sen verran kuoleentuneet, että uudet vakiojousetkin parantaa elämää jo kummasti. FJ:hin sain White Powerin progressiiviset kierukat MR-powerista jokuvuosi sitten..
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
    Jouset on vaihettu kesä pari sitten,siis alkuperäistä vastaavat.
    Lainaa (äksjii @ Touko. 28 2007,17:40) kirjoitti
    Nyt on siis vakio öljyt eli 5w ja viiden millin prikat jousen jatkeena.
    ...
    Tiedäthän että prikat nostavat keulaa, eli korjaavat vaimennuksen toimintapistettä, mutta ne eivät muuta jousen jäykkyyttä.

Olen kuvitellut että XJ:n löysä keula johtuisi siitä että vanhemmissa XJ:ssä oli anti-dive keula. Sunnittelija oli sitä mieltä että jousi voi sitten olla pehmeämpi. Jostakin vuosimallista lähtien se jäi pois ja ehkä jousi jäi vaihatmatta tiukemmaksi (?)
  9.  
    Niin mun pyörässä ei ole sitä anti dive systeemiä ja minun mielestä jousi jäykistyy kun laittaa prikat.Mutta kyllä taian antaa olla etupään ihan tällä tavalla.Jos tulee tällä pyörällä ajeltua vielä lähivuosinakin, niin suottaahan tuota jäykemmät jouset jostain ehtii.