Hankin juuri vm.97 K 1200 RS:n ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia pyörään ilmeisesti saatavilla olevasta korkeammasta touringpleksistä. Vaikuttaako miten paljon ajoviimaan?
Helpottaa se hieman. Ainakin mulla kypärän vihellys väheni ( pit 178cm ) . Päästää kuitenkin tuulen olkapäihin.
Pituus ja koko muutenkin on ehkä täerkein tekijä mikä vaikuttaa siihen paljonko se auttaa.
ps. Joudun pitämään touring-pleksinkin yläasennossa.
<p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
Kaverille hommasin vuosi sitten sen korkeamman ja hän joutuu pitämään sitä ala-asennossa, Yläasennossa paukkuu kypärässä. Kaveri on hintelämpää mallia.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kiitoksia tiedoista. Itse olen 172 pitkä ja siitä huolimatta tykkään ajaa penkki yläasennossa. Kun ajan pleksi ala-asennossa, niin ei tule juurikaan meteliä, eli kypärä on häiriintymättömässä virtauksessa. Jos nostan pleksin yläasentoon, niin alkaa kauhea pauke ja meteli kypärän seuduilla. Moottoritienopeuksissa kaipaisi lisää tuulisuojaa, joten korkeampi pleksi voisi ehkä toimiakin tällaisella tumpilla, jos se vaikka veisi pyörteet kypärän yläpuolelle. Sellaistakin näytetään kauppaavan kuin Laminar-Lip, oliskohan kellään siitä kokemuksia?
Pleksien kanssa on tullu pelailtua, ja kokeiltua eri merkkejä: Secdem, Aeroflow ja Laminar Lip. Näistä ylivoimainen, ja ainut, joka oikeasti toimii on Aeroflow...ja tietty kaikkein kallein! Mulla on GT -03, jossa on kiinni Laminar Lip. No, auttaa se vähän siihen pyörteilyyn ja kypärämeluun, mutta edellisessä K100rs:ssä oli Aeroflow, joka mahdollisti avokypärän, ilman korvatulppia. Olenkin tässä alkanu selvitellä A-flown päivän hintaa suoraan valmistajalta Jenkeistä, vaan eivät ole vielä mailanneet vastausta. Tanskasta saa näitä myös tilattua MC-Kok nimisestä firmasta.
Kokeilin aiemmassa 98 mallisessa tavallista ja touring pleksiä. Tavallinen oli suhinoiden kannalta mukavampi, touring-mallilla suhinat lisääntyi huomattavasti. Penkkiä pidin silloin ala-asennossa..
Nykyisessä 2002:ssa on vaan alkuperäinen pleksi. Jos penkkiä pitää ala-asennossa, niin myös pleksin ala-asento on miellyttävämpi. Vaan kun nykyään olen mieltynyt penkin yläasentoon, niin pleksikin tuntuu paremmalta yläasennossa. Pituutta mulla on 185 cm luokkaa..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.