Olen uusi xx kuski ja kiinnostunut etuplekseistä. Olen jo kerennyt kuulla mm tuplakuplasta, joka ois hyvä. Millaisia eri etupleksejä olemassa, ominaisuuksia, kokemuksia, jne. Mistä saa ja mihin hintaan?
Yleisimmät ovat vakion lisäksi tuplakupla ja touring. Tuo tuplakupla on toiminut ainakin minun käytössäni hyvin ja on mielestäni paremman näköinen kuin touring. Toki tuo touring antaa luultavasti paremman suojan matka-ajossa. Yleisimmät merkit ovat MRA ja Puig. Molemmat luultavasti hyviä. Omat kokemukset Puigista, joka lienee hieman halvempi. Värisävyjä on useita. Edullisesti noita saa tilaamalla vaikka Louisilta (muistaakseni Puig oli jotain kuus seittemän kymppiä), mutta myös täältä Suomesta vaikka Stormilta löytyy. Hinnatja mallit löytyy helpoiten Stormin, Duellin ja Allrightin nettisivuilta.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
mulla on mra touring pleksi olen siihen tyytyväinen suojaa hyvin.takamatkustajaa ei tarvi kyllä tällä pleksillä ottaa tekee kovan pyörteen kuskin taakse.
ei aina voi voittaa ei edes joka kerta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Omassa xx:ssä on mra:n tuplakupla ja se on minulle 174-senttiselle kuskille hyvä normaaleissa maantienopeuksissa, motarinopeuksissa oikeastaan parhaimmillaan. Kaipaan hieman tuulenpainetta helpottamaan etunojaista ajoasentoa ja siis käsille tulevaa painoa. Pienemmissä nopeuksissa tuulenpainetta sais olla enemmän. Voisin kuvitella, että 170-180 km/h nopeuteen asti pleksi toimii loistavasti. Lisää kuvittelemalla yli 200 km/h nopeusissa tuulenpaine muuttuu jo repiväksi eli pleksi on niissä nopeuksissa liian matala.
Eli ei ole tarvetta vaihtaa pleksiä.
Mulla on touring-plexi ja VFR:n cliparit. Oikein hyvä yhdistelmä. Ei valittamista.
-strider-
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Jos haluat ostaa mra:n tuplakuplan niin myyn (pyöränvaihdon jälkeen jäin sellanen hyllylle) plexin 50 ekulilla. Plexi (tumma savunvärinen) on Helsingissä mutta en viitsi lähetellä mihinkään....eli jos asustelet pk-seudulla. Kunto on hyvä.
s-posti zxr750@suomi24.fi