Moro kaikki,
Sain laitettua tuon Kerkerin Megaphonen Lawsoniin ja nyt on hieman ohivuotoa havaittavissa kollektorin kohdalla.
Kerkerin Meggihän on sellainen putkisto, mikä kasataan kollektorin kohdalla erillisistä pakosarjan kaarista ja puristuu neljällä jousella kiinni.
Nyt kysymys kuuluu, uskaltaako/ voiko käyttää autoissa tuttua pakoputken asennus/ tiivistystahnaa tässä kohtaa.
Ärsyttää tuo pieni PRÄÄT ääni, kun antaa Rexille enemmän happea, kun mutka aukeaa.
Kiitos
-Hessu-
Kawasaki ZX14 2008
Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
Miksi ei?
Ne toimii ihan kuin luvataan tiivistää ja irrottaminen on helpompaa kun menee pikku liikahduksesta jauhoksi. On tullu käytettyä sekä autossa että pyöräissä.
Se mitä muistelen jonkun varoitelleen että jotkut /joskus/tms olisivat sisältäneet aineita jotka ovat haitallisia katalysaattorille ja/tai lambda-anturille,
Mut oikeesti, miten nuo tällä hetkellä kaupassa olevat aineet vaikutaa kattin tai lambdaan en tiedä.
Mahtaisiko joku tietää paremmin?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tuo Megaphone on oikeasti mekaaniselta viimeistelyltään *ihan sontaa. Tiivis se ei voi olla koskaan ilman omaa viimeistelyä.
Se vuodon prätkytys oli todella epämiellyttävä. Itse kokeilin ensin niitä harmaita asennustahnoja mutta ne karisi pölynä tallin lattialle viimeistään toisella käynnistyskerralla. Pyörän kone tärisee ja värisee niin paljon, ettei niistä asennustahnoista ole pyöräkäyttöön.
Sitten löysin Permatex Ultra Copperin. Sotkuista asentaa mutta tuntuu pysyvän ja on tiivis... Autotarvikeliikkeestä lähtee kullanvärinen tuubi hintaan n. 7€ (Hessumobiili)
Toi mureneminen varmaa voi olla ongelma niissä kovettuvissa.
Liitokset joissa oon käyttänyt, on olleet mekaanisesti tukevia puristimella kiinni, mut ei kaasu tiiviitä, yleensä sliparin kiinnityksiä yms. Sellaisessa toimii.
jos on vaan jousella kiinni että pääsee elämään, niin varmaan murenee.
ovat tosi hauraita- pikku koputtelu vaikka kumivasaralla ->menee jauhoksi ja irtoo helposti.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
kuparitahnalla kannattais ehkä kokkeilla. saattas vaikka alakaa pittääkki.
- Suzuki Bandit GSF1200N -
jos sulla on toleranssia niissä muhveissa,niin laita sitä mustaa
nauhaa joka on tarkoitettu autojen pöntön "korjaukseen"
nimeä en nyt muista mutta on mustaa 30-40mm nauhaa jossa
mukana myös alumiini nauha,tuolla systeemillä sain pitävät
liitoksen edelliseen isoon V-kakkoseen,tosin kesti vain kaksi
ajokautta,mutta nuo tahnat on perseestä,kun kuumenee murenee pois.
Itsellä on kanssa samanlaista ongelmaa,vaihdoin rykköseen devilin sliparit,toimii ei vuoda,mutta toinen putki liikkuu paikaltaan vaikka vetää putkien liitospannan kuinka kireään,hermot menee kun saa molemmat symmetrisesti kohilleen ja käy ajamassa lenkin niin toinen on taas vituillaan,onko antaa vinkkejä millä pysyis paikallaan?.
tzr125--fzs600--fz6--R1--Hayabusa k8
Pistä vakio änkkärit takas...(04rykkönen @ Touko. 03 2007,16:13) kirjoitti
![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Kikka viis, poraa liitoskohtaan esim 3mm reikä ja perään sopivan kokoinen popniitti/peltiruuvi.(04rykkönen @ Touko. 03 2007,16:13) kirjoitti
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)