Nonniin, nyt kyrvähti sit veturista (ajettu 47.000km) toi lataussäädin... just se, joka on myös VFR:n tyyppivika.
Oli haljennut koko paska ja lykännyt jotain sulanutta eristysmassaa viel uloskin.
Tilasin enkuista uuden ehomman, jäähdytysrivoilla varustetun, saapui kolmessa päivässä, hinta abaut 80 egee kotiinkuljetettuna. Notta sillee.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Sama meni omasta Veturista 36 tonnin kohdalla...Se uus säädin oli ihan tyylikäs...ja muutenkin hyvä...verrattuna Hondan omaan joka olis maksanu jotain 300 €...
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Storminlta ostin 600 Cepariin joskus aikoinaan regun. satasen pintaan oli hintaa.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kerroppas mistä tilasit ja onko tuo sama regu myös RC46 VFR:ssä?
Pitäsköhän tilata jo valmiiksi... *
<p></p>
Tämä on taas niin tätä itteään. Tuossa pari päivää sitten lueskelin tätä topiccia ja mietin, että mahtaa tuo lataussäädin mennä vielä omasta XX:stäkin jossakin vaiheessa. No menihän se tai tarkemmin oli mennyt jo edellisellä ajolenkillä.
Tänään olin lähdössä vappuajelulle niin akku oli tyhjä eli ei lähdetty minnekään. Ilmeisesti edellinen ajolenkki ja muutama pakkasyö oli vienyt akusta mehut. Edes virtavaloja ei syttynyt. No laturi kiinni ja akkuun virtaa ja odottelemaan. Akku otti virtaa ja pyörä lähti käyntiin, mutta ei ladannut. Tuli heti mieleen tämä topicci ja Murphyn laki. Ei muuta kuin lataussäädin irti ja tutkimaan sitä. Sormet tarttui johonkin siirappiin mitä tuo oli sisältään ulostanut eli peli oli selvä. Eipä tuo vappuajon väliin jääminen harmita, kun kelikin oli mitä oli. Enemmän harmittaa tuon ylimääräisen satasen meneminen.![]()
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Itse myös uusin viime viikolla säätimen vfr:ään. Diodimittarilla kävin läpi niin parista kohtaa outoja arvoja ja muuten mittailin pyörän läpi niin siellä oli kaikki ok.
Muistaakseni osa oli sh612-12 tai jotain ja uusi (90euroa) näyttää samalta, mutta on eri koodilla. Luotan että kestää nyt kun on 60 euron arvoinen palanen lämpötarraa rungon ja säätimen välissä. Ei muuten edes ottanut kontaktia runkoon toi säätimen pohja ilman tarraa... Parempi tietty varmaan rivoilla varustettu, mutta eipä tuolla kauheasti ilma kierrä.
No johan oli kiskurihinta lämpötarrasta. Itse panin pohjaan lämpötahnaa, samaa jota käytetään tietokoneen prossujen siilien alla. Maksaa muutaman euron per tuubi. Kokeilin kädellä tuolta akkukotelon puolelta miten lämpö siirtyy niin meinasi sormet palaa. Lämpeni melko reippaasti. Tuon Stormin säätimen pistin. Aivan saman mallinen kuin alkuperäinenkin. Toivottavasti kestää...(wbaum @ Touko. 03 2007,17:53) kirjoitti
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Jo se nyt on kun säätimiä paukkuu... Multa meni kans eli akku tyhjä eikä lataa. Stormilta noin 100 egee uusi.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Jooh, eli se pala oli 10cm x 10cm ja siitä leikkaisin sopivan palan. Duunissa oli noita hyllyssä, aika laadukasta ja hintaa ilmassa varmasti. Mahdollista että olivat sampleja ja isompi pala maksaa sit sen 60e.(ruoste @ Touko. 03 2007,21:59) kirjoitti
On sitä itsekkin prossuja asennellu ja piitahnaa on hyllyssä, mutta toi rungon ja säätimen kontaktipinta oli ihan epätasainen ja väliäkin jäi kontaktipintoihin jotain 1-2mm. Epäilen että tahna ei olisi edes pysynyt välissä ja tolla "tarralla" se pursuaa sopivasti ympäriinsä kun korvakkeista kireälle veti.
Stormilta sai 90e:llä ;)
Missäs tämä osa on?
Päivällä tulin töistä ja virrat katos yhtäkkiä...
Piti hieman pyörää kävelyttää
Olsikohan tuo syynä?
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
Takakatteen alla, oikean jalan puolella subfreimiin kiinnitettynä...(FarOs @ Touko. 03 2007,23:04) kirjoitti
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Tilasin täältä: David Silver spares ja sieltä klikkaa "OE regulator/rectifiers".
VFR ja VTR säätimet ovat erilaiset. Tai siis viifferin (-90)säädin toimii kyllä veturissa (-98), mutta kiinnitysruuvien väli on erilainen. Näyttävät molemmat maksavan 55 puntaa+postikulut tuolla.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Jos virrat katoaa yhtäkkiä, niin vika ei tod.näk ole säätimessä, vaan kyseessä on esim. kontaktihäiriö liittimissä, virtalukossa tai akun navoissa, taikka sit on sulake palanut.(FarOs @ Touko. 03 2007,23:04) kirjoitti
Säätimen hajotessa akun teho hiipuu pikkuhiljaa kunnes ei enää jaksa startata.. virrat tulee kyllä päälle ja valot palaa himmeesti.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Tähän tulokseen tulin itsekkin, koska lähti käyntiin normaalisti työmaan pihas.
Sulakkeita menen nytten tarkistamaan, et jos olis sielä vika.
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
Pää sulake eli se 30A:n hylsy palanu.. Uutta tilalle ja poks, ei kestä... Mistä vikaa ettimään?
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
No, jos vain pääsulake on palanut, eikä myös joku niistä pienemmistä paukuista, eli 10A matkamittari, 10A puhallin, 20A ajovalo, 10A vilkku+jarruvalot+torvi, 10A mittari+takavalot, 10A sytytys+startti, niin vika rajoittuu joko starttimoottori/solenoidi pakettiin tai lataukseen. Sieltä regulator/rectifieriltähän lähtee 5 piuhaa: 3 keltaista menee laturille, Harmaa menee maihin ja puna/valkoinen menee akulle ton pääsulakkeen kautta. Epäilisin, että reg/rec on kärähtänyt niin, että akun latauspiuha(pun/valk) on maissa. Suosittelen mittaamaan yleismittarin Ohmi-alueella runkoa vastaan.... tai sit nappaat vaan regu/rectin liittimen irti ja koitat vieläkö paukahtaa 30A paukku, ellei, niin selvä tapaus: r/r rikki.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Niin ja sen laturin staattorikäämin kunnon pystyy myös mittaamaan siitä regun liittimeltä, elikkä ne kolme keltaista mittaillaan.... aina 2 keskenään toisiaan vasten ja sit jokainen erikseen runkoa vasten. Toisiaan vasten pitäisi löytyä 0,2 - 0,5 ohmia (20°C) ja runkoa vasten ääretön ohmia eli ei johda. Ja noi mittauksethan suoritetaan sit kaikki sähköt pois päältä, kuten myös noi edellisessa viestissä mainitsemani.
Happy hunting
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
r/r ilmeisesti rikki. Otin johdon pois ja pyörään tuli virrat, eikä sulake paukahtanut.
Mistä uus?
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM
Tarvike r/r haettu, 69 egee piti pulittaa..
Hyvin pelittää, ainakin hetken aikaa...
<a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
VTR 1000f FireStorm</a>
Suzuki DR-Z 400 SM