Onhan näitä zumoketjuja kyllä, avasin silti uuden reititykseen.
Zumo ei taida tykätä turhasta ajelusta. Kahdeksikon muotoinen reitti onnistuu kyllä tehdä, mutta leikkaispisteestä "zumo-täti" ohjaakin takaisin alkupisteeseen.
Mitäs sitä turhia mutkateitä ajeleen, kyllä zumo tietää mihin haluat. Näin kävi jostain syystä mulle, täytyypä vielä lähteä uudestaan kokeileen.
Nyt rupee meneen hermo tän MapSourcen kanssa.
Jos jollakulla on hyvä vihje tai aikaa katsoa, niin mä yritän tehdä reittiä Kroatiassa paikkojen Novalja ja Zadar välille.
Sen sijaan että reitti menis tietä nro 29 pitkin n. 50km, MapSource tekee 455km lenkin. Saa*ana, en saa sitä millään tolle maantielle. Jos lisään pisteitä, reitistä tulee n.1150km pitkä. Jostain syystä MapSource on päättänyt että tosta ei ajeta.
![]()
![]()
![]()
Apuva!
Ei nää täydellisiä ole.Tervetuloa Navigaattoreiden ohjelmoinnin ihmeelliseen maailmaan. Jos kerran tiedät, mistä ajat, niin meet sieltä mistä itte paremmin tiedät ja luotat siihen, että gaattorin uudelleenreitittämisominaisuus pääsee jyvälle siitä mitä aiot/haluat.
<p>2002-2014</p>
En kyseisestä laitteesta tiedä mitään, mutta kuullostaa siltä että sulla on asetuksissa joku "vain mutkapätkät" päällä eikä sen vuoksi tahdo mennä tylsille valtateille...?(R2-D2 @ Touko. 06 2007,14:08) kirjoitti
![]()
<p><strong> </strong></p>
Kun oliskin, mutta ei.(Muukka @ Touko. 06 2007,22:25) kirjoitti
Ainakin Krotiassa Map Source tekee puppua. Kahden paikkakunnan väli on 20km. Siitä tehdään 220km:n reitti, jossa ajetaan väärään suuntaan 100km, tehdään U ja palataan lähtöpisteen, josta sitte ajetaan oikea tie.
Tota ei voi zumon kanssa ajaa, koska se vaan yrittää saada ajamaan älyttömyyksiä.
Kroatia... Mulla viikko sitten Gardalla Quest ei ollut ollenkaan ajan tasalla, Saksanmaalla kylläkin, voisko olla että joissain maissa, tulkitkaa tätä ihan miten vain, tieinfo ei kansanluonteesta tai muusta syystä ole ajan tasalla. Rehellisyyden nimissä mainittakoon että mulla on karttatietokannat n. 4v., mutta muutama tieosuus Italiassa oli varmastikin ainakin 50v mutta Quest ei suostunut yhteistyöhön, tosin mulla oli karttoja ladattu n. 220megaa ja suositushan on Quest 1:lle (kokonaismuistin määrä 243mb) että 100megaa pitäis jättää vapaaksi reititystä varten. Zumossahan tämmöistä tilanpuutetta ei ole ja prosessorikin on varmasti nopeampi.
Do you have premonitions of déjà vu?
Zoomailkaapa huviksenne noita tienpätkiä oikein lähelle, niin huomaatte että Garminin kartoissa on tie poikki aina joskus... Törmäsin tähän ongelmaa mm. Itävallassa ja Italiassa ja ihan suomen Hangossa ja Sevettijärvel... Koitappa sitten reitittää, kun tie on poikki.
Nuorena miehenä tuli tehtyä reititysohjelma. Idea oli, että joka paikkakunnalla oli tieto naapureistaan, välimatkasta ja tien laadusta.
En tiedä onko Garminin algoritmi samanlainen, mutta jos on, niin sitten puutteellinen naapuritieto tekee kyllä älyttömiä reittejä.
Saako näihin karttohin muuten päivtyksiä jostain?