Edelleen on vaimennin ostamatta ja näyttää siltä, että kaikkien valmistajien osalta vaimentimet ovat enemmänkin tilaustavaraa.
Joten antakaahan vinkkejä jos sellaisia olisi tulevan vaimentimen hankkimiseen. Vaihtoehtoina ko pyörään olisi Leovince, Akrapovic, Devil tai Micron. Mistä näistä saisi parhaimman vastineen rahoille. Kannattaisiko esim jommasta kummasta vaimentimesta maksaa yli 500€ (devil ja akra). Vai ajaako edullisemmat saman asian. Olen hakemassa Carbon värityksellä olevaa vaimenninta. Ja vaatimuksena komeet äänet sekä muutama lisäheponen, ilman erillisiä säätöjä(näin aluksi).
Että tälleen![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Ihan sama minkä tilaat, kaikki ne ovat suurin piirtein samalla halkaisijalla ja pituudella olevaa suoraa putkea. Akrasta saanet eniten katu-uskottavuuspisteitä.
Allekirjoittanut päätyi ostamaan mieluummin samalla rahnalla halpisputken ja commanderin.
Jeps, tämä samainen on käynyt myös mielessä(isojussi @ Huhti. 26 2007,12:17) kirjoitti
Oletko penkittänyt pyörää commanderin asennuksen jälkeen? Paljonko noilla eväillä tuli hepoja ja vääntöä lisää vakioon verrattuna? En muista oliko tästä juttua aikaisemmissa keskusteluissa.
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Leo Vince <a href="http://cgi.ebay.de/LeoVince-Auspuff-Endtopf-HONDA-CB-1300-Bj-03-05_W0QQitemZ260109477416QQihZ016QQcategoryZ49
773QQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">täältä</a> alumiinina 249 €, hiilarina 329 €, titaanina 345 €. Siihen postikulut päälle. Ei paha, ostaostaosta...![]()
Commanderi on vasta tulollaan, joten penkkin mennään ehkä toukokuun aikana, jos väliin sopii. Niiden ruiskukarttojen mukaan, joita olen nähnyt, on tuo säätö suurinpiirtein yhtä tarpeellinen niin vakioänkkärillä kuin sliparillakin. Toisin sanoen siis myös yhtä tarpeetonta. Tarkoittaa siis sitä, että jos hyvän haluat, niin säätöön se menee vaikka et sliparia laittaisikaan. *(Tepe1 @ Huhti. 26 2007,12:42) kirjoitti
Sliparin asennuksen jälkeen saattaa etupää olla vähän kevyempi, mutta uskoisin että sekin johtuu vain keväästä *
Edit: italian pojilla on näköjään pari kymppiä halvemmat hinnat kuin germaaneilla, vaikka talvesta ovatkin hieman hintojaan rukanneet.
Löytyisikö suoraa linkkiä myös tuohon Carbonin väriseen vaimentimeen? Ja miten tuo maksu ja toimituspolitiikka? On hieman heikkoa tämä Saksan ymmärtäminen(Pahus @ Huhti. 26 2007,12:58) kirjoitti
Hinnat vaikuttavat olevan hyvinkin kohdillaan![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Muutama vaihtoehto myös Bladerunners
BMW K1300S
Eka sun pitää avata käyttäjätili tonne eBayhyn, se on ihan ilmaista ja riskitöntä. Käytä vaikka babelfishiä apuna, niin minäkin tein kun en osaa germaania hydrauliikkafilmien sanavarastoa laajemmin. Sitten menet tonne ja paiskaat myyjälle kysymyksen kohdasta: Frage an den Verkäufer. Sinne lurittelet englanniksi mitä oot vailla ja kysyt hintaa toimitettuna. Sitten vaan sovit sen kanssa maksutavan, tuolla ei näemmä ole Paypalia joten varmaan "rahat tilille ja paketti postiin"- ratkaisu toimii. Näkyypä olevan vielä todella luotettava myyjä palautteista päätellen. Palikka tulee yleensä viikon päästä maksun siirtymisestä kotiin DHL:n tai jonkun muun kuriirin kautta.(Tepe1 @ Huhti. 26 2007,16:37) kirjoitti
Muutamia esineitä oon tuolta hankkinut (eBaystä) eikä vielä ole kusetettu. Kannattaa kuitenkin aina katsoa myyjän tiedot ja palautteet.
Varteenotettava vaihtoehto on myös Mivv. Irtoaa niin perusputkia, GP-style kuin X-Cone mallejakin hintahaarukalla ~300-450e. Mivvin mukaan säätämistä ei tarvita ja merkki ei ole "halppis". mm. tämän kauden Repsol Hondan virallinen sponssi![]()
..kettu kuittaa
Löytyykös mivviltä tarjontaa myös CB1300:lle? Kieltämättä nykytrendin mukainen GP-sarvi voisi olla tuollaisessa lehmässä melko borno *(smirre @ Huhti. 27 2007,12:26) kirjoitti
Niinpä tietenkin...eipä taida löytyä.. unohtakaa edellinen viestini(isojussi @ Huhti. 27 2007,12:48) kirjoitti
Niin moniin malleihin löytyy, että ei tullut edes mieleen cb1300 puuttuminen.![]()
..kettu kuittaa
Kirjauduin eilen tuonne Ebayhin, mutta tunnareiden aktiiviseksi saanti ottaa sen pari kolme päivää. Hitsiläinen kun jaksaisi odottaa tätä vaimentimen vaihtoa![]()
Toisaalta olen tiedustellut Suomenmaalta melkein kaikista vaimentimia myyvistä liikkeistä, eikä missään ole CB:n vaimenninta hyllyssäJoten odottamiseksi menee ja pitänee nyt vain naatiskella vakkariputken mehevästä "pröpinästä"
![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Dodii, nyt olis sitten LeoVince vihdoin kotosalla
Pieni "amatöörimäinen" ihmetys tähän ennen asentamistaTänään olisi tarkoitus asentaa vaimennin paikoilleen, mutta kummastelin tätä väliputken kiinnitystä vaimentimeen. Onko niin, että vaimennin tulee putkeen kiinni pelkän jousen varassa ja onko ratkaisu käytännössä tiivis? Edellisen kerran kun sliparia asentelin, niin tämä väliputki oli kiinteä vaimentimen kanssa.
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
mulla on Remuksen vastaava ja ihan tiiviisti pysyy kiinni, ei ole ollut ongelmia
BMW K1300S
Tähän vielä pari kommenttia asennuksesta.
Asennus sujui kutakuinkin hienosti, vaikka jonkin verran ihmettelinkin, että millä tiivistän väliputken ja pakosarjan. Ilman tiivistettä homma toimi kuitenkin buenostiDb-killerin alkuperäisen ruuvin irroittaminen aiheutti pientä hikoilua, joka sekin onnistui lopulta sahan ja porakoneen käytön jälkeen.
Loppuhyvin kaikki hyvin, ei vuotoja ja ne äänet
Ajelkaahan turvallisesti![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Oho, omastani lähti ruuvitaltalla ja vasaralla erittäin kevyesti naputtelemalla. Ko ruuvi kun oli niin pehmeää tavaraa, että siihen sai kynnystä talttapäällä melkein painamalla.(Tepe1 @ Touko. 04 2007,09:33) kirjoitti
Eron alkuperäiseen on tosiaan melko radikaali, mutta silti yllättävänkin kohtuulliset. Eli jos mökää haluaa, niin leo vince ei varmasti ole paras vaihtoehto.kirjoitti
Tuolta sitten commanderia...![]()
Killerin ruuvi oli tosiaan aika tiukilla ja siksi sen kanssa sai hieman hikoilla. Itseasiassa rautasahalla sain tehtyä uran ruuvaria varten ja näin ruuvi aukesi(isojussi @ Touko. 04 2007,10:32) kirjoitti
Porailu oli vain "hölmöläisen" terienrikkomispuuhaa
Commanderia pitänee tulevaisuudessa miettiä, mutta katsotaan nyt kuinka mopo pelittää näillä eväillä
Paljonkohan tuo pelkkä pönttö mahtaa tuoda voimia lisää?
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..