Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Mikäs mikäs.. Viime kaudella pelannut vallan mainiosti, mutta nyt oireilee seuraavanlaisesti: Kakkosella kun kiihdyttää kierrokset yli 7000:n ja kokeilee kolmosta päälle niin ei tahdo mennä. Vähemmän kierroksia / vauhtia niin ei mitään ongelmaa. Kolmosen saa vauhdissa päälle kun vähän pelailee, eikä pidä kytkeytyessään mitään ihmeellisempää ääntä.

    Mikä nyt estää vaihteen vaihtumisen? Samalla tavalla käyttäytynyt vanhoilla ja uusilla öljyillä. Täytyy kotimatkalla koittaa vaihtaako kolmoselle ilman kytkintä ollenkaan.
    Suzuki RF 900R
  2. #2
    Tuli kokeitua että rauhallisesti kun nostaa kierrokset korkealle niin vaihde menee normaalisti päälle. Eli ilmenee vain kovasti kiihdytettäessa ja nopeasti vaihdettaessa..
    Suzuki RF 900R
  3. #3
    Tippuuko kakkonen päältä, kun vedättää kovasti?
    Taitaa nimittäin olla rf:n ja suzukin tyyppi vikoja...
    Lahjattomat treenaa
  4. #4
    Lainaa (Juikka @ Huhti. 26 2007,21:30) kirjoitti
    Tippuuko kakkonen päältä, kun vedättää kovasti?
    Taitaa nimittäin olla rf:n ja suzukin tyyppi vikoja... *
    Tuota vikaa ei ole. Sitä tässä on odoteltu että alkaako sekin nostaa päätään, mutta ei.

    Yhtäkkiä vain tuo kolmoselle vaihto hankaloitui. Ainoa mitä olen huomannut tässä kolmen vuoden aikana että vaihteisto tai joku muu kahnuttaa hieman aina kun on veto päällä. Ääni ei ole siis kilometrien myötä muuttunut mihinkään. Olen kuitannut sen ominaisuutena.
    Suzuki RF 900R
  5. #5
    Lainaa (Kenguru @ Huhti. 26 2007,08:33) kirjoitti
    Mikäs mikäs.. Viime kaudella pelannut vallan mainiosti, mutta nyt oireilee seuraavanlaisesti: Kakkosella kun kiihdyttää kierrokset yli 7000:n ja kokeilee kolmosta päälle niin ei tahdo mennä. Vähemmän kierroksia / vauhtia niin ei mitään ongelmaa. Kolmosen saa vauhdissa päälle kun vähän pelailee, eikä pidä kytkeytyessään mitään ihmeellisempää ääntä.

    Mikä nyt estää vaihteen vaihtumisen? Samalla tavalla käyttäytynyt vanhoilla ja uusilla öljyillä. Täytyy kotimatkalla koittaa vaihtaako kolmoselle ilman kytkintä ollenkaan.
    Jättäisikö kytkin irroittamatta kunnolla? Ettei esim. kytkinkopan ruuvit ole löysällä? Tällöin vaihteensiirto vaikeutuu.Itsellä oli Hayabusassa näin.



    Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
  6. #6
    Pitääpä tarkistaa tuo kytkinkoppa. Voisiko se oireilla tavallaan vain kahden vaihteen välillä? Pyörä on kyllä kokoajan yrittänyt hieman viedä eteenpäin kytkin pohjassakin.
    Suzuki RF 900R
  7. #7
    Lainaa (Kenguru @ Huhti. 27 2007,08:34) kirjoitti
    Pitääpä tarkistaa tuo kytkinkoppa. Voisiko se oireilla tavallaan vain kahden vaihteen välillä? Pyörä on kyllä kokoajan yrittänyt hieman viedä eteenpäin kytkin pohjassakin.
    Kyllähän se kytkimen irroitusongelma kaikilla vaihteilla pitäisi ilmetä.Vaihteen vaihtumiseen kuitenkin moottoripyörässä vaikuttaa ajonopeus ja kierrokset sen verran , että voi jäädä huomaamatta isommilla vaihteilla.
    Kannattaa joka tapauksessa katsoa, että kytkinkopan ruuvit on kiinni,kytkinestettä tarpeeksi tai vaijeri oikein säädetty, jos siinä onkin vaijeritoiminen kytkin. Aika epätodennäköiseltä tuntuisi laatikkovika?



    Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
  8. #8
    Juu, kyllä luulis että laatikkovika oireilis muutenkin. Toi on hankala tuo kytkinnesteen määrä, kun säiliö on sen verta kenollaan ettei nestettä saa mielestäni tarpeeksi säiliöön.. Yli alarajan siis kuitenkin. Täytyy täyttää säiliö kunnolla samalla kun eturenkaan ottaa irti. Tulee silloin vinssattua keula ylös, josko silloin olis säiliökin paremmassa asennossa.
    Suzuki RF 900R
  9. #9
    Jaaha, oireilu jatkuu. Tänään kiihdytin kakkosella lähelle punarajaa ja koitin saada kolmosta päälle. Ei mennyt Vaikuttaa että nopeus on se ratkaiseva tekijä. Kierrokset alhaalla ei mennyt vieläkään päälle. Vasta kun vauhti laski hieman, meni päälle...

    Kuitenkin toisella ronskilla kiihdytyksellä kun vaihdoin ilman kytkintä, niin vaihde meni päälle. Tällöin saattoi kyllä olla että runttasin huomattavasti kovemmalla voimalla vipua koska valmistauduin vaihtamaan reippaasti.

    Ei vaan ymmärrä mikä moisen voi tehdä
    Suzuki RF 900R
  10. #10
    Nyt on taas vaihtaminen kolmoselle sujunut ongelmitta. Rupesin tuossa miettimään että olisiko syy uusissa ajokengissä Lesti on meinaan sen verta kapeampi kuin aikaisemmissa että huolimattomasti vaidettaessa vain vaihdevivun kärki ottaa tossuun kiinni. Voikohan vaihdevipu toimia eritavalla vain kärjestä nostettaessa? Vivussa ei ole turhia välyksia, se tuli heti tarkistettua.
    Suzuki RF 900R
  11. #11
    Mulla ainakin toistaiseksi vaihteet menee hyvin kohalleen, mutta aikamoisen kolauksen pitää kun heittää lämpösenä vapaalta yköselle. Kakkonen kolahtaa kans jonkin verran. Loput ei niinkää änekkäitä, tai sit sitä ei vaan kuule enää.

    Mitä luulet, onko kuinka iso merkitys öljyllä? Millä öljyillä itse ajelet?
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  12. #12
    Mullakin RF:ssä vaihteet napsahtelee ihan mukavasti paikoilleen vaikka kilometrejä jo yli 60 tuhatta mittarissa. En ole vielä semmoista mopoa nähnytkään missä ei ykkönen ja kakkonen kolahtaisi. RF:ssä oikeastaan aika mietoa tuo kolina tiettyihin ihan uusiinkiin ärräpyöriin verrattuna..

    Öljynä tällä hetkellä Bel-Ray, aiemmin Motul. Siis ihan niitä peruskuria. En ole huomannut mitään eroja noilla.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  13. #13
    Kolahtaahan toi ykkönen luonnollisesti. Joskus on muuten mennyt hiljaa päälle, ja silloin pelotti että hajosko joku Ja onhan toi RF:n vaihteisto tosissaan aika hiljainen moniin verrattuna. Mulla on nyt motulit koneessa, mutta sama huomio oli edeltävillä öljyillä.

    Pääsääntöisesti vaihteisto pelaa siis moitteettomasti.
    Suzuki RF 900R
  14. #14
    Lainaa (Kenguru @ Huhti. 27 2007,11:36) kirjoitti
    Toi on hankala tuo kytkinnesteen määrä, kun säiliö on sen verta kenollaan ettei nestettä saa mielestäni tarpeeksi säiliöön.. Yli alarajan siis kuitenkin.
    Mulla vähän sama juttu noiden nesteiden suhteen. Piti avata ruuvit tossa yhtenä päivänä ja lisätä nestettä, mutta tuntu olevan niin piukassa toinen suht pehmeetä matskua oleva ruuvi, että annoin olla.
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  15. #15
    Vaihda ketjut ja rattaat...

    Kuluneet (liian kireät ketjut) voivat aiheuttaa moista

  16. #16
    Lainaa (Kenguru @ Touko. 14 2007,11:35) kirjoitti
    Nyt on taas vaihtaminen kolmoselle sujunut ongelmitta. Rupesin tuossa miettimään että olisiko syy uusissa ajokengissä Lesti on meinaan sen verta kapeampi kuin aikaisemmissa että huolimattomasti vaidettaessa vain vaihdevivun kärki ottaa tossuun kiinni. Voikohan vaihdevipu toimia eritavalla vain kärjestä nostettaessa? Vivussa ei ole turhia välyksia, se tuli heti tarkistettua.
    Jepjep, mulla ainakin taannoin, kun bootseista vaihdoin ajosaappaisiin, oli noita vaihtamisongelmia kanssa, outo juttu.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  17. #17
    Luulempa että kengästä on nyt ollut kyse. Ajatuksen kanssa kun vaihtaa kolmoselle niin ei oo ollu ongelmia. Ilmasin lisäksi kytkimen, pari kuplaa tuli mutta muutos ei ollut suurempi..

    Kertokaapas joku mistä löytäis uudet ruuvit kytkinnestesäiliön ja jarrunestesäiliöiden kansiin? Pitää varmaan pienellä taltalla naputella ruuvit auki, kun ei minkäänlaisella ruuvarilla aukea. Kannat vaan pyöristyy *

    Niin toisaan, Ketjut ja rattaat hyvät ja ketjuissa välystä oikea määrä.



    Suzuki RF 900R
  18. #18
    Lainaa (Kenguru @ Touko. 29 2007,07:53) kirjoitti
    Kertokaapas joku mistä löytäis uudet ruuvit kytkinnestesäiliön ja jarrunestesäiliöiden kansiin? Pitää varmaan pienellä taltalla naputella ruuvit auki, kun ei minkäänlaisella ruuvarilla aukea. Kannat vaan pyöristyy *
    Ihan vaan arvauksena heitän, että eiköhän liikkeestä löydy hyllytavarana esim. gigserin ruuvit. Luulisin että sopii, mutta varmuutta ei ole.
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  19. #19
    Taidampa käydä sellaiset hakemassa jo valmiiksi. Tuskinpa montaa euroa kustantavat. Josko noi kannet sais vaikka lähipäivinä auki.
    Suzuki RF 900R
  20. #20
    Kerroppa sitten saitko ruuvit yhtenä kappaleena auki, vai jouduitko käyttämään porakonetta ja lopulta jenkatappisarjaa ennen uusien kinnittämistä.
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  21. #21
    Lainaa (Jarozlaw69 @ Touko. 31 2007,21:18) kirjoitti
    Kerroppa sitten saitko ruuvit yhtenä kappaleena auki, vai jouduitko käyttämään porakonetta ja lopulta jenkatappisarjaa ennen uusien kinnittämistä.
    En oo vielä saanu auki. Hauskinta on se että ne on sittekin ollu kummatkin viime kesänä auki. Nyt pitää laittaa jotain vaseliinia väliin ettei hapetu. Kävin tänään tilaamassa uudet ruuvit kumpaankin säiliöön. Ne kun saa käsiin, niin ekaks kokeilen terävällä taltalla ja vasaralla hieman kopauttaa ruuveja. Jos se ei auta niin järeemmät työkalut vaaan käyttöön.
    Suzuki RF 900R
  22. #22
    On kyllä pehmeetä "metallia" (HIM-tyylistä love-metallia? ) ne ruuvit. Itse jouduin viime kesänä kerran vähän tekemään viiltoa rautasahalla siihen säiliön kanteen, että sai talttameisselillä jotain tolkku ruuviin.. Vuosi nimittäin tuo pääsylinterin puoli siellä alhaalla, joten sai vähän väliä olla lisäämässä nestettä.

    Talvisäilön yhteydessä vaihdettiin pääsylinteri ja onneksi myös ne prkl:een ruuvit..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  23. #23
    Kokeilin tuossa jo hieman herkistellä taas ruuveja vasaralla ja taltalla. Ei p*kele... Aivan käsittämätöntä pehmometallia Yritän kyllä löytää jostain kuusiokolopultit kunhan nyt ekaks saa vaan väliaikaisesti ne uudet omat ruuvit. Nii ei siis liikahtaneetkaan.
    Suzuki RF 900R
  24. #24
    Koitin tänään taas varovasti availla niitä ruuveja, mut on jus sellasta sukkahousumetallia, et ei millää kestä. Sellaset kuusiokolot on pakko löytää tilalle kunhan auki saan
    RF 900 R -97
    ZZR 1100 -99
    GSX 1300 R k6
    GSX 1300 R k9
  25.  
  26. #25
    No nyt on ruuvit vaihdettu.
    Metalli taltalla ja vasaralla. Ei jäänyt yhteenkään ruuviin paljon kantaa jäljelle mutta aukesivat.

    Samalla sai kytkinnestesäiliön piripintaan ja tuntuu vaihtavan kolmoselle kytkimen kanssa helpommin. Voi olla että nesteet oli sittenkin aika vähissä..
    Suzuki RF 900R