Juu elikkäs kysyisin että onko kukaan modannut FZR:än takapään katteita?
Itte kyllästyin hyvän pyörän laiskaan ulkonäköön ja aloin muokkaamaan takapäätä. Ajattelin että jos jollain olis kokemuksia asiasta tai peräti jopa kuvia olis kiva nähdä.
Ei näytä tuo kelikään ihan heti muuttuvan ainakaan täällä kokkolassa niin on nyt hyvää aikaa rakennella.![]()
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
Varmaankin rykkösen perän modaaminen mihinkä tahansa pyörään on suosittu harrastus. Luulisi löytyvät sellaisesta projektista kuvaa jostain. Eli "KVG"...![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Mulla on sellainen työn alla. Yritän tähän selostaa hieman projektia, mutta sekavalta se tulee kuulostamaan.
Tilasin GFK mototeilen 98-99 R1 single seat perän ja siihen undertrayn. Ja toisesta putiikista takavalon. Ajatuksena mulla oli, että mahd. pienin muutoksin perä paikalleen. Eli runkoa muuttamatta ja käyttäen alkuperäisiä penkkejä ja lukitusta niille. Paisuntasäiliön alapuolella kiertävä tanko sai lähteä molemmilta puolilta ja ihan perästä rälläköin kaiken muun pois paitsi sen raudan johon takapenkin kiinnitysklipsu tulee.
Sitten sahailin katteeseen paikan takapenkille ja lasikuidutin takapenkin ympärille sopivasti lisää, että näyttäisi istuvan katteeseen paremmin. Pakkelilla (lasikuitukitillä) olisi päässyt helpommalla, mutta en ole vakuuttunut sen kestävyydestä. Joten pakkelia aion käyttää vain ihan pieniin pinnan epätasaisuuksien paikkaamiseen.
Kiinnikkeet taivutin ihan jostain teräslevystä, parin sentin levyset 90-asteen kulmassa. Kuidutin ne kiinni katteen sisäpuolelle ja ne tulee pulteilla rungon alkuperäisiin kiinnikkeisiin kuskin penkin alla.
Takapenkin avaukselle on toistaiseksi vain avaimenreikä katteessa, siihen pitäisi tehdä sopiva "kuppi".
Undertray ei ollutkaan mitään juhlaa sitten, ja se on vielä pahasti kesken. Koko takakate kapeni muokkauksissani sen verran, että UT:tä piti kaventaa muutama sentti koko matkalta. Sitten huomasin, että takavalo on aivan liian suuri undertrayn rei'ille, joka olikin ilmeisesti tarkoitettu vain koristeeksi ilman valoa. Ja toinen vittumainen käänne oli, että mikään (FZR / R1) takavalo ei mahdu kuitenkaan katteen sisään.
Sitten sahasin UT:hin kämmenen kokoisen reiän johon kuidutan FZR:n oman takavalon ylösalaisin. Silloin siitä tulee "virtaviivaisen" näköinen, viistosti nousevä perän loppua kohti. Alkuperäinenhän on juuri päin vastoin viisto.
Viimeiseksi päätin, että kuidutan myös undertrayn kiinni katteeseen, jolloin perästä tulee varsinainen bolt-on -perä. Onpahan ainakin saumaton ja siisti. Painonsäästöä tässä projektissa ei voi miettiä. Pahasti on vielä kaikki kesken, mutta ehkä se kesäksi siitä...
All in all, jos tekisin nyt uudestaan, etsisin varmaan takahäkinkin ja hitsaisin kiinni. Luultavasti helpottaisi projektia noin about 346%. Kuvia ei nyt tässä ole, mutta voin koittaa joskus yrittää liittää jonkun. Kuinka se muuten tapahtuu, kun ei ole käytössä kotisivuja mihin laittaa?
kirjoitti
Tänne luot oman tilin ja lisäät kuvat sinne.
Ex:t
Aprilia RS125 -99
Ducati SS750FF -00
Yamaha 1000R Thunderace -02
Nykyiset:
Ducati 999S -06
Honda CR250R -06
Yamaha R1 -04 (kilvetön)
Jees.
Mä ite tein alkuperäisistä katteista lasikuidulla muotit.
Sitte mä tein niihin muotteihin kuidusta varsinaiset kappaleet, ja kavensin niitä alareunasta.
Sitte mä tein siihen lampunkotelon päälle pahvista muotin, ja laminoin siihen lasikuidulla katteen, ja sen kui´vuttua revin pahvit alta pois.
Itsekkin suunnittelin että laitan oman takavalon nurinpäin katteen sisään *
Tässä on pari kuvaa siitä miltä se näyttää alkuperäisenä ja muokkauksen jälkeen, siis periaatteessa.
http://s169.photobucket.com/albums....-bw.jpg
http://s169.photobucket.com/albums....ttu.jpg
Laitan oikeita kuvia kunhan saan jotain valmiiksi
*Suzuki GSX-R 750 K1
Thänks NikoL.
Jos luoja suo, niin tuolla on pari kuvaa:
http://s152.photobucket.com/albums/s177/t0000959/
Velmu muuten, ootko ajatellu perän nostoa?
Mun pyörässä ainakin melko varmaan on lyhyempien koiranluiden vaihto edessä tän jälkeen.
Jos olet, niin onko sulla käsitystä mitä kokoluokkaa uudet luut pitäisi olla? Mulla ei nimittäin ole...
En oo itseasiassa miettiny viel sellasia ku on niin pahasti kesken vielä muutenki. Mut kattotaan sit ku ajankohtaista.
Pitää pistää kuvia taas jos sais tänään tehtyy taas jotain.
Niin ja phaser laita lisää kuvia ku rojekti etenee![]()
*Suzuki GSX-R 750 K1
Pari kuvaa lisää.
Siitä sitten tosiaan tulee tollanen "kaikki yhdes koos" -paketti. Teippasin ilmastointiteipillä takavalon ympäriinsä, asettelin sen mieleiseen kohtaan ja kuidutin päälle. Vielä kun se kuivumisen jälkeen lähtisi irti, niin hyvä.
Undertray siis tulikin kiinteäksi osaksi perää. Tuon jälkeen on vielä avaimenreiän "kupin" mallaaminen kohdilleen ja katteen yläpuolella vähän tasoitteluhommia. Sitten hiomista niin perkele*sti...
Onko kellään vinkkejä hinta/laatusuhde -maalareista Tampereen alueella?
Tässä on todella hyvin selostettu kuvien kanssa perän vaihto: http://heath.agdog.com/fzr/workbench...il/index.shtml
Omassa FZR:ssä on samanlainen perä kun phaserilla. Undertail on tehty alumiinistä, alkuperänen takavalo on paikallaan ja penkki on tehty uudestaan vanerista. Vielä pitäs maali saada laitettua niin sitten on homma valmis. Kuvia en tähän hätään saa, kun en kameraa omista.
Laitetaan nyt omakin luomus tänne.
Sivuprofiili
Undertailia
Sitten muutama kuva valmistusvaiheesta..
kuva1
kuva2
kuva3
Takakate on ryöstetty 954 bladesta ja pikkasen muokattu lasikuidulla. Helposti se sinne vanhaan häkkiin istuin kun antoi rälläkkää ja poltti puikkoa. Undertaili tehty rosterista ja semmosta.
Ensi kesäksi tulee: *
Gixxerin etukate
17'' takavanne
Kaikki mun kuvat
Hyvän näköistä!
Tulee aika herkullisen näköinen paketti tuolla etukatteella.
Missä olet maalauttanut osat, vai onko omaa tuotantoa?
Tampereen seudulta pitäisi löytää omalle takakatteelle maalauspaikka.
No ni!
Nyt olis vähän saatu rojektia etiäpäin.
Katteen muoto alkaa hahmottumaan,
mutta kovasti on vielä viimeisteltävää...
Tässä yks kuva
*Suzuki GSX-R 750 K1
Heh heh....
Slipari on varaston hyllyllä, niinku kaikki muutki kilkkeet.
Tuli tilattua dynojetin suutinsarja,
ku on jo tuo KN:n pestävä vapari.
Niin juu ja tilasin samalla tuplakupla pleksinki![]()
*Suzuki GSX-R 750 K1
![]()
![]()
Tänään tulee tuplakupla pleksi![]()
*Suzuki GSX-R 750 K1
Jos mahdollista, niin lykkäätkö kuvaa ja joskus kokemuksia siitä tuplakuplasta. Olen itse paininut myös ajatuksen kanssa, että pitäisikö hommata touring- tai tuplakuplapleksi.
Ainakin vakiopleksillä tuntui aika paljon puhaltavan päähän heti yli 80 nopeuksissa, mutta koitetaan nyt ensin uudella kypärällä hetki ajella, josko vaikuttaisi fiilikseen.
Juu mä laitan kuvaa tulemaan ku saan paikalleen.
Asialliselta se näyttää ainaski pöydällä ku vanha on vieressä.
Uskoisin että kypärän muodoilla on suurempi vaikutus päähän kohdistuvaan virtaukseen, mutta on tuo tuplakupla ainakin vähän korkeampi ja sporttisen näköinen ns. Racing henkinen *
Tulis vaan se kesä!!! *![]()
*Suzuki GSX-R 750 K1
Taas nitkahti projekti hitaasti eteenpäin, siitä pari uutta kuvaa.
Sitten vaan hiomista hiomisen perään ja toivottavasti pian maalarille.
Hyvältä näyttää *
Pitääpä lisäillä itekki kuvia iltasella.
Mulla tuli vaan tenkkapoo sen takavalon kans
ku se ei enää sovikkaan sinne katteen sisään *
Nyt pitäis vaan löytää joku pikkunätti takavalo *![]()
*Suzuki GSX-R 750 K1
No sopihan se orkkisvalo sinne katteen sisään
Pienellä sovittelulla se uppos sinne, kuvia voisin laittaa jahka töistä kotiin pääsen.
Niin muuten phaser onko pyörä jo ajossa???
*Suzuki GSX-R 750 K1
Moro, ei ole vielä kasassa. Olin lomalla pari viikkoa ja nyt tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus kursia palapeli kasaan. Huomenna haen perän maalarilta, toivottavasti tuli hyvä. Laitan sitten kuvaa jos kehtaan.
No niin, alkaa oleen palikat kasassa. Muutama uusi kuva.
Perää nostin hiukan tekemällä sentin lyhyemmät koiranluut. Viimeöisen n. 50km lenkin (sade ja +1 lämpötila...) perusteella ei tehnyt pyörää mitenkään levottomaksi ajettavuudeltaan.
Kilpitelineen taittelin happoteräslevystä. Vielä tarvii hommata paremmat peilit ja ehkä tumma pleksi.
Tulipas tyylikäs peli!
Suosittelen hankkimaan tuon savunvärisen tuplakuplapleksin.
Ainakin mulla se muutti ulkonäköä edukseen.
Pitäis laittaa kuvaa ku kerkiäis.
Nyt on omaan fizzeriin vaihdettu DynoJet:in suutinsarja ja tilattu LeoVince slipari
Jos saan osat kasaan viikonlopuksi ni täytyis lähteä kemoralle kattoon asfalttikunkkua
*Suzuki GSX-R 750 K1
Onko perstuntumaa, kuinka tuplakupla vaikutti ilmavirtoihin vakioon verrattuna?
Ja jos saa udella, mistä ja paljon?
No ainakin kypärämelu pieneni ja ilmanpyörteet väheni.
Niin ja tieteski se katu uskottavuus
Stormilta sen tilasin, hinta taisi olla 95 egee.
*Suzuki GSX-R 750 K1