Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 204:een 204:sta
  1. #181
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sanoivatko että mistä syystä ei?
    Ei. Olisko nää bemarit niin harvinaisia Suomessa, että ei löydy vehkeitä, jolla pystyy ohjelmoimaan pyörän omaa ECU:ta.
  2. #182
    Lainaa aivokirurgi kirjoitti Katso viesti
    Katumopo, jolla on tarkoitus ajaa radalla. Siirtymät kadulla ja jonkin verran matka-ajoa.
    Katumopojen ohjelmointi voi tulla tekijälle hyvin kalliiksi, joten voi olla syy siinäkin. Kilvettömän kanssa ei lainsäädäntö kai tule esteeksi.
    Lajin halpuus viehättää.
  3. #183
    Voi olla että kilpivehkeisiin innokkaiden tekijöiden määrä vähenee radikaalisti, olipa pyörän tai auton merkki mikä tahansa. Se kun on tuon ohjelmoinnin tekijä velvollinen osoittamaan että ajoneuvo on ohjelmoinnin jälkeenkin vaatimusten mukainen.

    https://www.traficom.fi/fi/ajankohta...-ja-muutoksiin
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  4. #184
    Aivan älyttömät sakot, ei mitään tolkkua. Jääköhän siitä jokin jälki ajoneuvon ECU:hun, josta ilmenee tekijä vai miten pääsevät jäljille... Ja mitä jos ajoneuvo on poistettu liikennekäytöstä, kun säätö tehdään.
  5. #185
    Lainaa aivokirurgi kirjoitti Katso viesti
    Aivan älyttömät sakot, ei mitään tolkkua. Jääköhän siitä jokin jälki ajoneuvon ECU:hun, josta ilmenee tekijä vai miten pääsevät jäljille...
    No siihen jäljille pääsyynhän riittää ihan jo se, että joku sanoo vaikka jollain foorumilla että tuolla onnistui
    Lajin halpuus viehättää.
  6. #186
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    No siihen jäljille pääsyynhän riittää ihan jo se, että joku sanoo vaikka jollain foorumilla että tuolla onnistui
    Totta! Todistusaineistoksi toivottavasti vaaditaan enemmän, kuin netissä kirjottelu.

    Moto-Seinäjoen voisi poistaa tuosta listasta, niillä ei ole ollut dynoa enää vuosiin.
  7. #187
    Lainaa aivokirurgi kirjoitti Katso viesti
    Totta! Todistusaineistoksi toivottavasti vaaditaan enemmän, kuin netissä kirjottelu.

    Moto-Seinäjoen voisi poistaa tuosta listasta, niillä ei ole ollut dynoa enää vuosiin.

    Taitaa tuollaiset temput olla enemmän tettäjän kuin tekijän vastuulla. Ja aikuisten oikeasti, mistä ihmeestä saisi selville kuka tai missä ko. toimenpide on tehty, jos tietoa ei tieten tahtoen ylöskirjaa toimenpiteen yhteydessä ja sittenkin, mikä totuusarvo on ECU:n vapaatekstikenttään(?) kirjoitetulla tekstillä?

    Nyt foliohattuja pois päästä.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  8. #188
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Taitaa tuollaiset temput olla enemmän tettäjän kuin tekijän vastuulla.

    Nyt foliohattuja pois päästä.
    Tuosta tän sivun ekasta viestistä löytyypi linkki Traficomin sivuille ja siellä todetaan seuraavasti: "Kesäkuusta alkaen vastuu kaikessa päästömanipulaatiomääritelmän täyttävässä palvelun tarjonnassa on päästöjen osalta palvelun tarjoajalla eikä asian vastuuta voi vierittää kuluttajalle".

    Sitä voi sitten jokainen tekijä tahollaan pohtia että haluaako lähteä ottamaan 30000€ riskin.

    Aiemminhan näitä myytiin saatesanoilla "Ei tieliikennekäyttöön" ja vastuu jäi sille kuluttajalle. Ihan yhtä kiellettyä se toki silloinkin katumopoissa oli.
    Lajin halpuus viehättää.
  9. #189
    Moottoripyöräfoorumilla viittaan moottoripyöriin tehtäviin muutoksiin.

    Jossitellaan, yksityishenkilö on asiaan kiinnostuneena hankkinut tarvikkeet ja laitteet, jolla saa peukaloitua ratapyöräänsä paremmin toimivaksi. Hyvää hyvyyttään tekee samankaltaisia muutoksia tuttavansa ajokkiin, joka myy pyöränsä eteenpäin muutettuaan sen takaisin tieliikennekelpoiseksi. Uusi omistaja sattumalta joutuu tilanteeseen, jossa ohjainyksikkö tarkastetaan ja todetaan peukaloiduksi.

    Kuka on maksuvelvollinen?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  10. #190
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyöräfoorumilla viittaan moottoripyöriin tehtäviin muutoksiin.

    Jossitellaan, yksityishenkilö on asiaan kiinnostuneena hankkinut tarvikkeet ja laitteet, jolla saa peukaloitua ratapyöräänsä paremmin toimivaksi. Hyvää hyvyyttään tekee samankaltaisia muutoksia tuttavansa ajokkiin, joka myy pyöränsä eteenpäin muutettuaan sen takaisin tieliikennekelpoiseksi. Uusi omistaja sattumalta joutuu tilanteeseen, jossa ohjainyksikkö tarkastetaan ja todetaan peukaloiduksi.

    Kuka on maksuvelvollinen?
    Käytäntöähän ei vielä ole mutta noita säädöksiä tavailtuani sakko lähtee molemmille, sekä säätäjälle että omistajalle. Sikäli nuo ecuun suoraan tehtävät muutokset ovat kivoja että noitahan ei voi todentaa muutoin kuin vertaamalla ecussa olevia karttoja alkuperäisiin vakiokarttoihin. Eli kiinnijäämisen riski on olematon. Maksimi sanktio on kuitenkin sen verran suuri että voipi olla että yrittäjillä ja ammatinharjoittajilla riskinsietokyky ei kuitenkaan riitä.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  11. #191
    Rangaistuksen suuruuteen ja yleensäkin rikoksesta tuomitsemiseen vaikuttanee myös se milloin oletettu muutos on ajoneuvon ohjainlaitteeseen tehty. Ennen vai jälkeen ajoneuvolakimuutoksen?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  12. #192
    Niin mikähän lieneen moisen "rikoksen" vanhenemis aika ja ainakin toistaiseksi on
    syytävällä osapuolella todistus taakka(tiedä sitten mikä nyky hallitus saa aikaan... ehkä juppi veron tms)

    Joitenkin pyörien(muitenkin koneiden) käytö/huolto ohjeissa lukee että säädöt on syystä tarkistaa tietyin aika/km välein/muutenkin jos epäilee että niissä on taphtunut jotain koska sehän vaikutta vähintään päästöihin,
    Innokas itse laiteensan huoltava motoristi ostaa dynon omavallat ammatilaiselta tuohon huolto vaiheesen kurssipaketin(opiskella suomessa saa... vielä)
    pakettin sisältyy säädön opastus dynossa miten saadaan pyörän arvot pysymään tehtaan tarkoitamissa arvoissa, päästöt pieninä ja myös tietenkin
    varoitettaan esimerkkiä näyttäen että älä sitten tee näin siinä voi päästöt ja tehot muuttua,
    sen jälkeen tulee sitten tietenkin kurssipaketin itsenäinen harjoitelu osuus,
    loppu keskustelut ja kahvit
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  13. #193
    Kuulemma tämä lakimuutos koskee käytännössä vain peltipurkkeja, koska viranomaisilla ei ole käytössään mopojen tehtaan ECU:ta, johon vertailu voitaisiin tehdä. Tekijöitä tähän toistaiseksi ainakin löytyy.
  14. #194
    Kuulemma tämä lakimuutos koskee käytännössä vain peltipurkkeja, koska viranomaisilla ei ole käytössään mopojen tehtaan ECU:ta, johon vertailu voitaisiin tehdä.
    Rohkenen epäillä onko katsastajilla edes autojen ohjainlaitteita verrattaviksi epäillyssä päästömanipulaatiotilanteessa. Esmes jonkun Prosche 911 Turbo S aivolaatikko kustantanee paperirahaa ja auto on melko harvinainen -> iso kulu konttrille ja olematon hyöty. Mutta, kyllä kait maahatuojalta voidaan ostopalveluna teettää ohjainlaitteen tarkistus - ehkä. Ja siltikin voi jäädä epäselväksi kuka on käynyt purkkia säätämässä ja onko se tehty nykyisen lain voimaantulon jälkeen.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  15. #195
    Lainaa aivokirurgi kirjoitti Katso viesti
    Kuulemma tämä lakimuutos koskee käytännössä vain peltipurkkeja, koska viranomaisilla ei ole käytössään mopojen tehtaan ECU:ta, johon vertailu voitaisiin tehdä. Tekijöitä tähän toistaiseksi ainakin löytyy.
    Ei ole myöskään 4 pyöräisten sää suojien ECU:ja
    lisä hankaludeen tuohon tuo vielä niidenkin kohdalla se että
    moniin autoihin ttehddän jo takuu aikan lukuisia eri päivityksisä/ositaisia johinkin osaan ohjlmaa päivityksisä
    ja sitten pitäis olla kaikki eri versiot vertalitavan,

    ei kantta vaipua mihinkään joukko hysteriaan

    lisänä vielä noihin 4 pyöräisin edes kaikken merkkien merkki huoloista ei enään kaikkiin kaiken ikäisiin saa uutta ohjlemaa
    vaan jouttu ostaman kokonaan uuden ecun
    jos vanhaasa epäilään ohjelma vikkaa(huonsti tehtyä viritys ohjlmaa tms )
    niin eivät sitä voi vaihtaa viimäisimpään tehtaan ohjlmaan
    mikä niiden kohdala vielä muutam vuosi sitten oli normali käytäntö,
    mistä voi päätellä että kaikkea alkuperäistä dataa ei enään ole säilössä valmistajilla
    mistä sitten ajatus jatkuu et mitenkäs tarkistellaan onko tehtaan jäljiltä vaiko ei
    jos valmistajallakan ei ole enään talessa kaikkia versioita vuosien varrelta,
    no sampa tuo milenkiintoista seurattvaa
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  16. #196
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GriZzLy kirjoitti Katso viesti
    Saataisiinko foorumiporukalla tämä lista ajan tasalle? Tulipa vain mieleen, kun TTM Factory Forssassa hommasi jarrudynon.

    Toinen tässä lähellä on Dynosipin penkki Halikossa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #197
    Samin autopaja (Espoo) - ei nettisivua
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  18. #198
    Bike & Tuning
    Tiiriskankaantie 10
    15860 Hollola
    -- Brake later and open the gas earlier --
  19. #199
    Prätkäpaja
    Jarrutie 1 Helsinki
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  20. #200
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Saataisiinko foorumiporukalla tämä lista ajan tasalle? Tulipa vain mieleen, kun TTM Factory Forssassa hommasi jarrudynon.

    Toinen tässä lähellä on Dynosipin penkki Halikossa.
    Lisä kehitys ehdotus, millainen penkki jarrullinen vaiko ilman jarrua(interia)
    listaan päivityksen päivämäärä,
    yhteystidot eikä pelkää nettisivulinkkiä,
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  21. #201
    Lappi, Kemi MC penkkiä ei ole enää.
    Kawasaki ZX10R 2005
  22. #202
    Tampereen jamaha sentteri eli nykyinen kx-sentteri ei ole penkkiä enään. Bike doctor sen sijaan kyllä on. Ainakin vajaa vuosi sitten oli.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  23. #203
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Tampereen jamaha sentteri eli nykyinen kx-sentteri ei ole penkkiä enään. Bike doctor sen sijaan kyllä on. Ainakin vajaa vuosi sitten oli.
    Lokakuun 5. 2023 Bike Doctorilla oli Dynojet 250iX jos se nyt jollekin jotain kertoopi...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  24.  
  25. #204
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Lokakuun 5. 2023 Bike Doctorilla oli Dynojet 250iX jos se nyt jollekin jotain kertoopi...
    Vähän termit hukassa, mutta eikös ole jarrudyno, kun voi ajella kuormilla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567