Katso äänestykset tulokset: Kuinka käytät ON/OFF-bensahanaa? -

Äänestäjät
628. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Laitan hanan OFF-asentoon lyhyidenkin taukojen ajaksi

60 9,55%
  • Laitan hanan OFF-asentoon pyörän seisoessa esim. yön yli

85 13,54%
  • Käytän OFF-asentoa vain, jos tiedän että pyörä seisoo vähintään vuorokausia

29 4,62%
  • Käytän OFF-asentoa vain talvi- tms. seisonnan aikana

68 10,83%
  • En sulje hanaa koskaan, se on aina ON tai RES-asennossa

126 20,06%
  • Minulla on alipaineella toimiva bensansyöttö, eli OFF-asentoa ei ole

260 41,40%
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 80:sta
    Bensahanojen käyttö on yksi lukuisista asioista, joihin liittyy erilaisia tottumuksia. Monelle hanan käyttö on yhtä rutiininomaista kuin virta-avaimen kääntäminen, toiset kertovat etteivät hanaan koske. Valmistajien käyttöohjeissakin on pieniä eroja asian suhteen.

Kuinka itse käytät perinteistä ON / RES / OFF -mallista hanaa? Huom! Kysely ei muuten koske alipaineella toimivien hanojen omistajia, mutta laitoin heillekin tuon viimeisen vaihtoehdon, jotta samalla saa niidenkin osuuden kartoitettua.

Itse entisenä alipainehanan omistajana olen totutellut nykyisen vehkeen kanssa laittamaan hanan kiinni yön ajaksi, joskus useamminkin.
    Talviseisonnan ajaksi laitetaan Off:lle, muuten ei kannata, kun se lähtiessä kuitenkin unohtuu ottaa pois.

Juuri ensipyörän saaneena mietiskelin tätä, aluksi laitoin aina pois bensahanan mutta sitten näin että naapurikin pitää päivisin auki, suljen sitten yön ajaksi vaan minäkin
    Mun hooteessa luotetaan siihen, että lähes kaikki toimenpiteet tehdään lihaksilla eli hana kiinni, ettei kaasari huku. Muutenkin kaikenlainen elektroniikka on paholaisen keksintöjä. Mikä se sellanen vekotin, että itekseen rupeis temppuja tekemään? Kauhia ajatus.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
    CBR:n omistajan käsikirja kertoo ainakin että off-asento on tarkoitettu ainoastaan pitkäaikaissäilytykseen ja polttoainejärjestelmän huoltoon joten offilla vain talvisin.
    Esa Turunen
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Kyselystä puuttuu vielä vaihtoehto 'bensahanaa ei ole' .
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
    Kaikki vähänkin pidemmät pysäkit (yli tunnin siis) on mulla OFF asennossa. Ei tuosta ainakaan haittaa ole ollut..

Muuten se on sitten nuukana miehenä valmiiksi RES asennossa.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Aina auki...tai varatankki puolella! Onko siitä muuten oikeasti jotain haittaa..?
    * ZX-9R
    Lainaa (esc0 @ Huhti. 25 2007,14:21) kirjoitti
    CBR:n omistajan käsikirja kertoo ainakin että off-asento on tarkoitettu ainoastaan pitkäaikaissäilytykseen ja polttoainejärjestelmän huoltoon joten offilla vain talvisin.
    Joo niin lukee minullakin Hondan kirjassa, mutta toisaalta toisessa kappaleessa kohdassa "Pysäköiminen" lukee: "Kun olet pysäyttänyt moottoripyörän, kytke vaihteisto vapaa-asentoon, käännä polttoainehana OFF-asentoon..." Näitä ristiriitaisuuksia, mitä ohjeissa on...

Lainaa (terwo @ Huhti. 25 2007,14:49) kirjoitti
    Kyselystä puuttuu vielä vaihtoehto 'bensahanaa ei ole' .
    Joo mutta sen ajattelin kuuluvan tuohon viimeisen vaihtoehdon kohtaan, eli silloinhan ei ole myöskään OFF-asentoa kun ei ole hanaa. *
    Vanhuksissa missä on hana niin laitan aina sammuttaessa hanan kiinni varmuuden vuoksi.
    Itsellä oli 6r:ssä aina hana ON asennossa, talveksi vaan kiinni ja ei ongelmia.
    Nyt ei ole enää hanaa ollenkaan
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    Tulee kyllä pyöriteltyä lyhyilläkin pysähdyksillä yleensä OFF-asentoon.. ei nyt ihan aina..
    köhköh, putput, pampam..
    Mitä tohon ny vastais.. Hanaan ei pääse käsiksi kuin takasivukatteen puoliksi irrottamalla enkä sitä ole sulkenut kuin tankin irroittamisen takia.

Alipainehana siis, mutta ilman RES asentoa

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Ei oo hanaa. Viimeseen tyrkkäsin
    Sukisukimies
    Itse pidän aina ON asennossa.

Vähän aihetta sivuten: Mikä ihme on PRI- asento?
    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
    Lainaa (White @ Huhti. 25 2007,16:05) kirjoitti
    Itse pidän aina ON asennossa.

Vähän aihetta sivuten: Mikä ihme on PRI- asento?
    PRI-asennossa alipainehana on auki pysyvästi. Helpottaa esim. jos on tankki ajettu tyhjäksi asti niin saa gasot koneeseen.
    Suo, kuokka ja Suzuki
    Viimeseen loksahti, alipainehana kun on pyörässä
    Mä en ole löytänyt sitä bensahanaa vaik kuinka hain...visniin sit tuo alipaine..?
    Ei muuta ku kovaa
    CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
    "Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
    "Rakasta, kärsi ja kaadu"
    "Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
    ajaessa yleensä hana auki
    <p>gubbe</p>
    Talvella tuo tulee laitettua OFF -asentoon, mutta kesällä hädin tuskin muistan koskaan kääntää edes RES asentoon ja sitten...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Yleensä laitan sen kiinni, kunhan vaan muistais avata, ettei tarttis ihmetellä että mitä hittoa tää romu röpöttelee
    vaikka kysely ei ilmeisesti koske minua ni vastaan silti...
    eli nykyään en hanaan koske, kun ei o vipstaakia mitä käännellä. edellisessä pyörässä laitoin kiinni, jos poistuin pyörän luota, enkä vain pysähtyny tankkaamaan/jalotteleen tms. voi kyl johtua vanhasta tottumuksesta kun kevarissa oli pakko laittaa kiinni, jos seiso useemman tunnin. muuten kasteli koneen ja sai polkee käyntiin aika kauan. eli käytännössä auki vaan ku liikuttiin.
    jos hana on niin kai parempi avata/sulkee aina ni ei unohdu eikä o koskaan väärässä asennossa.

ps. äänestin siis ton viimesen vaihtoehdon
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
    Sähköinen pumppu joten ei ole hanoja.
    Näillä mennää!
    Lainaa (jamppa @ Touko. 01 2007,09:20) kirjoitti
    Sähköinen pumppu joten ei ole hanoja.
    On minullakin pumppu, mutta silti hana OFF-asennolla. Ja kaasarivehkeessä.
    RS:ssä kun bensahana oli, niin talveksi vain laitoin OFFille, ei se siitä miksikään mene jos yön pitää ONilla.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Eipä pääse hanaan (hanoihin) käsiksi muuta kuin tankin irroittamalla, eli käytän hanoja vain kun satun irroittamaan tankin. Ja tämäkin vain silloin jos sattuu olemaan tankissa bensaa.
    -Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
    -Yamaha FZR1000@1040 (ex)

http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
    Ei ole hanaa ollenkaan, eli viimeiseen ääni.
    Bandit 1200S -06
    kerran olen kuullut että kaasarin uimuri oli jäännyt jumiin ja bensat valunnu koneeseen, öljyt sen jälkeen ollut melko ohuet.
  30.  
    Unohtui aina ennen kiinni ja hyyty kilometrin päähän. Nykyään pidän suosiolla auki.
    "Häpy With Honda..."
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen