Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Hankin viikko takaperin Yamaha Thunderace:n, vm-96,ajettu 38tkm. Kaverini kanssa ihmeteltyämme, miksei oljynpaineen merkkivalo pala koskaan, huomasimme polttimon puuttuvan. Asensin uuden polttimon tyhjään kantaan ja kyllähän se nyt palaa oikein komeasti, muttei suostu sammumaan koneen käydessä. Olisiko kellään tarkempaa tietoa avuksi ongelmaan, missä öljykello sijaitsee, onko kaapeloinnissa tyyppikohtaisia hamkautumapaikkoja yms ?.Olen ajanut pyörällä noin 400 km, enkä havainnut minkäänlaisia todellisia öljynpaineen alhaisuuteen viittaavia oireita.
  2. #2
    Acesta nyt varmaksi mee sanomaan mut monissa jammuissa öljyn pinnan korkeuden varoitusvalo tuo eikä suinkaan öljynpaineen, cateissa fasuissa yms. ainakin näin
    V60
  3. #3
    Yleensä Jampuissa on tosiaan öljynpinnan varoitusvalo. Siellä on jonkinmoinen koho tms. jumissa...tyyppivika monessa Jampussa.
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
  4. #4
    Lainaa (Patteri @ Huhti. 24 2007,11:32) kirjoitti
    Yleensä Jampuissa on tosiaan öljynpinnan varoitusvalo.
    Ja Thunderacessa se ainakin on näin. Paineitten kanssa valolla ei mitään merkitystä..
    Äksteeär
  5. #5
    Lainaa (Midis @ Huhti. 24 2007,11:40) kirjoitti
    Lainaa (Patteri @ Huhti. 24 2007,11:32) kirjoitti
    Yleensä Jampuissa on tosiaan öljynpinnan varoitusvalo.
    Ja Thunderacessa se ainakin on näin. Paineitten kanssa valolla ei mitään merkitystä..
    Miten tarkka tuo valo on eli miten vajaa saa öljytäyttö olla, että se alkaa palamaan? Itselläkin tuo vilkahti pariin otteeseen, mutta minulla jäi ilmeisesti öljynvaihdossa täyttö hieman vajaaksi. Laitoin 3 litraa koneeseen ja vaihdoin myös suodattimen.
    *** mopoton ***
  6. #6
    Minulla diversionissa syttyy vaikka öljyä olisi ylärajalle. Näin käy varsinkin kun käynnistää sivutuella, jolloin pyörä on kallellaan juuri toiselle puolelle missä anturi on.
  7. #7
    Monessa Yammussa on tosiaan näin, että öljytason tunnistun on säädetty järjettömän ylös.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (Jose @ Huhti. 24 2007,20:07) kirjoitti
    Lainaa (Midis @ Huhti. 24 2007,11:40) kirjoitti
    Lainaa (Patteri @ Huhti. 24 2007,11:32) kirjoitti
    Yleensä Jampuissa on tosiaan öljynpinnan varoitusvalo.
    Ja Thunderacessa se ainakin on näin. Paineitten kanssa valolla ei mitään merkitystä..
    Miten tarkka tuo valo on eli miten vajaa saa öljytäyttö olla, että se alkaa palamaan? Itselläkin tuo vilkahti pariin otteeseen, mutta minulla jäi ilmeisesti öljynvaihdossa täyttö hieman vajaaksi. Laitoin 3 litraa koneeseen ja vaihdoin myös suodattimen.
    Jos valo välähtelee normiajossa Acessa, öljynpinta on aika alarajalla. Sitten jos tykkää / osaa ajaa pitkiä siivuja keula kytkettynä yläasentoon niin se valo kyllä sitten syttyy.
    Äksteeär
  9. #9
  10. #10
    Kiitokset kaikille vastanneille vinkeistä. Polttimon viesti siis oli vain alhaisesta oljyn tasosta, mikä osoittautui virheelliseksi viestiksi, silmästä tarkistettaessa. Sain tänään hankittua Haynes:in kirjasen aiheesta. Siitä ilmeni anturan sijainti öljypohjan alla, releen sijainti tankin alla. Kummasta päästä lähtisi purkamaan...no eihän tuo suuri kipiä oo laskee öljyt purkkiin ja tutkimaan. Kestääkös "Ässän" laatikko grossimaisen ylöspäin vaihtamisen(siis ilman kytkintä)?
  11.  
  12. #11
    Lainaa (jhurn @ Huhti. 24 2007,22:05) kirjoitti
    Kestääkös "Ässän" laatikko grossimaisen ylöspäin vaihtamisen(siis ilman kytkintä)?
    Kestää. Riippuu vaan että mitkä litkut siellä myllyssä pyörii ja siitä voitaisiin vääntää vaikka kuinka kauan Itellä Bel Rayt koneessa ja hyvin rusahtelee vaihteet silmään ilman kytkintäkin...

    Edit: Mutta sitä en osaa sanoo että kuinka kauan se kestää



    Äksteeär