Suunnittelen kikseriin Riderin kiinnittämistä. Yksi ihannepaikka olisi mittariston vierellä vasemmalla. Tiukalla sovituksella ei ottaisi tankoon kiinni ohjaus ääriasennossa. Kiinnitysraudan suunnittelu on vain tosi hankalaa, samoin sen rakentaminen.
Millä lailla olette saaneet sen järkevästi kiinni niin, ettei peitä mittareita ja pitkillä reissuilla voisi vielä käyttää tankkilaukkua?
Katselin noita kuvia kiinnityksiä esim XX:ään, ja eivät oikein lämmittäneet omaa sielua.
Miten paksua pitäisi kiinnitysraudat olla, ettei esiintyisi hirveitä tärinöitä?
Pyörä on -05 tonninen kikseri, jos sillä on suurta merkitystä.
Jyrki
Mulla on tuo samassa pyörässä.
Pikapatenttina väänsin itse pellistä kiinnikkeen, jonka laitoin siihen ohjausmutterin alle kiinni. Eli ohjausmutteri irti, kiinnike väliin, ja takaisin kiinni. Siinä se oli ihan hyvä, muualle ei oikein mahtunut. Eli se oli suoraan siinä keskellä yläkolmion päällä, mielestäni paras paikka kun sitä mallailin.
Kiinnike oli n. 5cm leveästä pellistä väännetty ja siihen porattu reiät, jotka saa TomTomin omaan telineeseen kiinni. Sivultapäin katsottuna taitoin pellin U:n muotoon.
Kun mallailin sitä, tulin siihen tulokseen, että ajan myötä tuo pelti katkeaa tärinästä ja TomTomin painon takia. Luultavasti navigaattori myös heiluisi ja väpättäisi liikaa telineessä, tie kun ei koskaan ole täysin kuopaton. Tai miten esimerkiksi mukulakivillä..
Sen takia lisäsin sinne U:n sisään, ohjausmutterin päälle kumisen "iskarin", joka ottaa TomTomin painon vastaan, ja käytännössä se ei väpätä yhtään. Vastaava iskari kannattaa siis kyllä laittaa. Omani tein ylimääräisestä prätkän ohjaustangon tupista *
Tässä kuva tästä yksinkertaisesta telineestä, vasemmalla pelkkä leikattu pellinpala reikineen. Oikealla sama pellinpala on kuvattuna sivultapäin ja taitettuna U:n muotoon, navigaattori telineineen on siinä päällä ruuveilla kiinnitettynä.
Enää en sitä kuitenkaan käytä, haluan keskittyä ajamiseen enkä navigaattorin tuijottamiseen *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Toi on aika hyvä. Tein itse tälläisen koekiinnityksen:
kuva, ei vielä oikein siisti. Kiinnitys on tankin pulttien alla ja raiderin mukana tullut kiinnitysrauta.
Tärinävaaran takia laitoin palan retkipatjaa alle, samoin tein pienen lisäyksen telineeseen, jottei pätkisi latausta. Tuntuu ainakin nyt olevan napakasti telineessä.
GPS on verraton, kesällä tarkoitus kruisalla Italiassa parisen viikkoa.
Jyrki
Samaan kohtaan näytit sinäkin navigaattorin laittaneen *(jykki @ Huhti. 29 2007,17:12) kirjoitti
*Kiinnityspaikka vain hiukan eri. Eihän tuossa ota se teline kiinni yläkolmioon kun kääntää laidasta laitaan?
Olisin tuohon pellinpalaseeni mieluummin tehnyt pyöreän reiän ohjausakselia varten. Silloin vain oli kiire saada navigaattori kiinni, eikä siihen hätään löytynyt sopivia työkaluja tehdä niin isoa reikää. Sen takia tuollainen päädystä leikattu kolo. Näytti se silti pysyvän kiinni, vaikka se reikä oliskin ollu parempi..
On tuo GPS kyllä kätevä peli, siitä näkee kätevästi myös todelliset huippunopeudet eri välityksillä *Niissä vauhdeissa on vaan melko jännän tuntuista kääntää katse yläkolmioon, pois tiestä (tarkoitan siis lentokenttää tai saksan autobaanaa) *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
TechMount (-klik-) tuntuu toimivalta ratkaisulta, jos raaskii uhrata 75 euroa. Itselläni on Nokia 770 (=nettiselain, jossa Navicoren ohjelmisto), jonka saa hyvin näkökenttään, eikä tunnu edes tärisevänkään. Kiinnitys on mukana tulleella Velcro-tarralla.
Busa K8