Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Nyt se sitten tapahtui, se miltä uskoin välttyväni! Nimittäin iski aivan mahdoton pyöräkuume. Nyt sitten kyselenkin kokeneemmilta, että minkälaista pyörää/merkkiä/mallia kannattais ensipärräks harkita? Kiinnostuksen kohteena ovat lähinnä matkasportit tai miksei ihan täyskyykytkin. Muutama satunnainen ajokokemus on esim. Honda CBR600:sta ja Hornetista, ne istui hanskaan ihan ok ajoasennon ja hallittavuuden osalta. Onko luotettavuudessa suuria merkkikohtaisia eroja? Entä kuinka vanhaa pyörää/millaisilla km:llä käytännössä kannattaa katsella? Harkinnassa vielä on, ostanko käytetyn vai sijoitanko uuteen. Pistän auton samalla jakoon, joten budjetti on n. 0-9000€. Horneteja näyttäis olevan markkinoilla suht edulliseen hintaan, samoin esim Suzuki GSX:ä, kellään kokemuksia näistä? Onko ideoita pyöristä, joissa ns hinta/laatu voisi olla kohdallaan?
    Suzuki GSX-R600

    Ekaks olin et ei vittu, mut sit olin et ei saatana
  2. #2
    Lainaa (Medic @ Huhti. 24 2007,12:51) kirjoitti
    Onko ideoita pyöristä, joissa ns hinta/laatu voisi olla kohdallaan?
    Kaikki parin vuoden ikäiset ns. peruspyörät.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  3. #3
    Jos nakupyörä kelpaa, on niissä hinta/hauskuus-suhde yleensä parempi kun ei tarvi maksaa "turhista" muoveista. Katepyörät on kuitenkin huomattavasti kalliimpia. Usein nakuissa on tehoista nipistetty turhankin kanssa, mutta vähän "vanhemmista" nakuista suht. tehokkaita ovat mm. juurikin Hondan Hornet, Yamahan FZ-6 ja Kawasakin Z750. Nuo on yleisesti ottaen hyviä ja suht. edullisia mopoja.

    My 2 cents. Nää on kuitenkin niin mielipideasioita ja päätöksiä ei oikein voi faktoilla perustella, joten suosittelen ostamaan sen kivoimman pyörän mihin rahat riittää. Sillä pääsee jo pitkälle.
  4. #4
    TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ, TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ löytyy jotain.

    Lähes kaikki on siitä kiinni minkä tyylisen pyörän haluaa, naku, katettu, kyykky, kustomi jne...Minkälaista ajoa, minkä kokoinen kaveri, paljonko on rahaa jms. Ja sitten alkaa se tyypitys, kylmätyypit kertoo jo paljon.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  5. #5
    Kyllä noilla cbr:llä on hyvä aloittaa. Hyviä pyöriä ja helppoja käsitellä. Osta mielummin muutaman vuoden vanha, vähän ajettu ja tietenkin halpa (liekkö onnistuu tässä vaiheessa vuotta), niin sitten kun kyllästyt ja haluat jotain hieman tehokkaampaa ei mene siihen vaihtoon niin paljon rahaa kun uusissa tuo hinta tipuu aika lailla ja muutaman vuoden vanhasta voit jopa myydessä saada omasi takaisin. Käy monessa liikkeessa koeajoilla eri pyörillä, niin pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan se mitä sinä voisit haluta. Ota frendi mukaan, niin ei käy vanhan aikaiset ja jää se eka pyörä plakkariin. Jopa ajelun viehätyksen voittaa uuden pyörän hommaamis prosessi se kannattaakin varautua tekemään vähintään kerran vuodessa Mielellään tietenkin useammin
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  6. #6
    Lainaa (MadMan @ Huhti. 24 2007,12:56) kirjoitti
    Katepyörät on kuitenkin huomattavasti kalliimpia.
    Näin on. Mutta puolikatteellisia (katteet puuttuvat prätkän alaosasta) saa ihan nakujen hintaluokkiin, esim. FZ6-S tai Kawan Z750:n vastaava versio.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  7. #7
    Ekana katot paljon on rahaa laittaa kiinni pyörään. Sitten vasta aletaan katteleen mitä sillä on mahollista saada.
    Tietenkin tehokkainta ja uusinta oman tyylisuuntaista pyörää sen jälkeen katteleen.
    Sen ihmeemmin kannata kevyitä ja helppoja käsiteltäviä katella, kun sitä on niin yltiövarovainen alussa ja kyllä sitä oppii ajeleen pyörällä, kuin pyörällä.
  8. #8
    Lainaa (willik @ Huhti. 24 2007,13:13) kirjoitti
    Ekana katot paljon on rahaa laittaa kiinni pyörään. Sitten vasta aletaan katteleen mitä sillä on mahollista saada.
    Ehkä mieluummin ostaisit asialliset varusteet ensin, ja sitten katot, paljonko jäi fyrkkaa prätkään...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  9. #9
    meil oli koulussa er 6n. on tosi mukava/helppo ajaa ja uuden saa 8000-9000 kahden vuoden takuulla
    Kawasaki ZXR 750 j -92

    Nyt: Kawasaki ZX-6R 636 -03
  10. #10
    Lainaa (rammus @ Huhti. 24 2007,13:05) kirjoitti
    Kyllä noilla cbr:llä on hyvä aloittaa. Hyviä pyöriä ja helppoja käsitellä. Osta mielummin muutaman vuoden vanha, vähän ajettu ja tietenkin halpa (liekkö onnistuu tässä vaiheessa vuotta), niin sitten kun kyllästyt ja haluat jotain hieman tehokkaampaa ei mene siihen vaihtoon niin paljon rahaa kun uusissa tuo hinta tipuu aika lailla ja muutaman vuoden vanhasta voit jopa myydessä saada omasi takaisin. Käy monessa liikkeessa koeajoilla eri pyörillä, niin pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan se mitä sinä voisit haluta. Ota frendi mukaan, niin ei käy vanhan aikaiset ja jää se eka pyörä plakkariin. Jopa ajelun viehätyksen voittaa uuden pyörän hommaamis prosessi se kannattaakin varautua tekemään vähintään kerran vuodessa Mielellään tietenkin useammin
    itsekki suosittelisin cbr:ää, luotettavuuden ja helpon käsittelyn takia
    Kawasaki Ninja ZX-10R
  11. #11
    Jos ajelet lähinnä toria ympäri niin nakupyörä ihan ok, jos taas tarkoitus reissata alkaa maantiellä kaipaamaan katteen suojaa. Taas toisaalta naku-pyörällä ei tule ajettua "niin" kovaa kun taas katetulla. Ja myös katteissa on eroja, pienempi kate voi suojata paremmin kuin iso. Ja koneen koosta, toissakesänä harrastuksen aloitettuani myin ensipyörän cbr 600 f syksyllä pois, ja seuraavana keväänä nykyinen tonninen alle. Tosin jos olisin suoraan siirtynyt tonniseen, en välttämättä kirjoittaisi tätä nyt. Ja viimeistään kuukauden käytön jälkeen tuntuu kaikki laitteet siltä että vois tää viel vähän parempi/nopeempi olla. Hinnasta, kimppapyörää voin henkilökohtaisten kokemusten perusteella suositella. Pyörän hankita ja vakuutus maksut menevät puoliksi, voisit kaverin kanssa hommata 0-18000€ pyörän. Käytöstä maksetaan sovittu kilometrihinta, jonka joutuisi jokatapauksessa maksamaan. Vuoroviikoin ajelu "riittää" ainakin itselleni, ja molemmat omistajat ollaan joustavia. Jos kaverilla on minun ajoviikolla haluja/tarvetta ajella, siitä vaan. Kevään ensi-innostuksen laannuttua kumpikin saa ihan tarpeekseen pyörästä, syksymmällä tulee kinaa kumpi joutuu pitämään pyörää pihallaan.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  12. #12
    Osta vaan gsx...ei tule niin mahdottomia ylinopeuksia pidettyä kun tuuli käy...mutta muuten on mukavaa... kevyt käsitellä kun liikkeelle saa ja vääntöä on hintaansa nähden ihan überisti.
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  13. #13
    Lainaa (Muukka @ Huhti. 24 2007,17:47) kirjoitti
    Hinnasta, kimppapyörää voin henkilökohtaisten kokemusten perusteella suositella. Pyörän hankita ja vakuutus maksut menevät puoliksi, voisit kaverin kanssa hommata 0-18000€ pyörän. Käytöstä maksetaan sovittu kilometrihinta, jonka joutuisi jokatapauksessa maksamaan. Vuoroviikoin ajelu "riittää" ainakin itselleni, ja molemmat omistajat ollaan joustavia. Jos kaverilla on minun ajoviikolla haluja/tarvetta ajella, siitä vaan. Kevään ensi-innostuksen laannuttua kumpikin saa ihan tarpeekseen pyörästä, syksymmällä tulee kinaa kumpi joutuu pitämään pyörää pihallaan.
    Jos on mahdollista hanki ikioman pyörän niin ei tarvitse jakaa kenenkaan kansa. Ja aina pääsee Oman pyörän en haluaisi jakaa kenenkään kansa vaika menisi noi maksut puoliksi.
    Mutta se on vain minun mielipide.
    Onnea hyvän pyörän hankinnassa.Ja muista myös hyvät ajovarusteet.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  14.  
  15. #14
    Lainaa (Koris @ Huhti. 24 2007,13:16) kirjoitti
    Lainaa (willik @ Huhti. 24 2007,13:13) kirjoitti
    Ekana katot paljon on rahaa laittaa kiinni pyörään. Sitten vasta aletaan katteleen mitä sillä on mahollista saada.
    Ehkä mieluummin ostaisit asialliset varusteet ensin, ja sitten katot, paljonko jäi fyrkkaa prätkään...
    komppaan Korista

    Eli varusteisiin kannattaa kyllä satsata. Ja kannattaa ostaa itselleen sopiva pyörä... liikkeisiin vaan koeajamaan niin kyllä se sopiva sieltä löytyy. Itselläni tommonen varttikatteellinen ja oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Pysyy ihan riittävän hyvin liikenteen mukana, ainakin aamuruuhkassa
    FZ6S ABS --> Nishiki 422 ;)