Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    JOVVAI...nkohan..?




    ........Naaaaa, no nyt sattu semmonen juttu mitä kyllä ihmettelen ! On selvästi Bayern:in tuotelaadunvalvonnan Kardan-Staffel-Fuhrerille tapahtunut ERHE, eikä mitään vastaavaa ole esim. tuon RT:n kohilla siis siinä kun edelleen toimii kaikki mutta kun se onkin vuonna 1988 kasattu !

    Harvemmin kun tuota tulee taaksepäi jutattua mutta satunnaisesti kuitenkin, niin eilen, kun oli tuolle avustimelle käyttöä niin eipä tuo LT sitten lähtenytkään peruuttamaan !!??
    Pakki menee kyllä päälle, R-valo syttyy ja kierrokset kyllä nostaa kuten pitää (starttia painettaessa), mutta mitään ei sitten tapahdu paitti että R-valo vilkuttaa kun DAS BOOTIN hälytyslamppu ? Manuaalista koettelin kahtella että olisiko jokin rele joka olisi talven jäljiltä hiukkasen horroksessa, vaan kun muistelin jotta POZO olis joskus huikannut että voisi olla jokin "lämpörele" jossain joka olisi mennyt...? Muistatko pozo ? Mistä kaivella, ei ainakaan electronics box:ista moista löydy eli onkin piilossa laatikossa/kupeessa ?

    Meinasin josko ottas akun irti ja kytkis uudelleen kun pakki on JO päälle lyötynä tms. eestaas vatkasi. Oliko valtaväestöllä kokemuksia ?

    Eikähän tuo nyt jutaamista haittaa mutta JOSKUS on se niin kätevä vaikka ylämäkeen pakitella varsinki kun on kaikki romppeet päällä ja itekseen väylälle lähteny. Että saisi se nyt toimia tuokin !
  2. #2
    Sama ongelma Rahikaisella. Ainoastaan, notta minun mopossa on tuo perus-LT-ongelma, eli pakki toimii ainoastaan hetken kerrallaan. Lähtee siis periittämään, mutta tekee sitä vain puoli metriä, metrin. Tuo vaiva oli Pozollakin ja korjautui käsittääkseni vasta lootassa olevan liikesensorin vaihdolla. Tuo lienee se normaali tyyppivika / sen ratkaisu.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Nonniin, ai se on ihan totaalisen mykkä, eli ei liiku sitten pätkääkään...Tuo CADin kuvaama vika (joka oli sitten minullakin) hoitui tuolla lootan akselin pyörimissensorin vaihdolla. Mutta meillä mopo sentään pakitti noin puoli metriä - metrin ja sitten tyssäsi. Lähti taas uudelleen kun nappelia painoi.

    Eli tämän mainitun pyörimissensorin vian ilmentymä on nimenomaan pätkivä pakki. Siis starttimoottori käynnistyy ja kuskaa mopoa taaksepäin. Sensori ei huomaa vaihdeakselin liikettä koska on sökö TAI SEN TANKIN LETKUJEN VIERESSÄ OLEVA LIITIN ON LÖYSÄLLÄ / IRTI ja tämän seurauksena pakittamainen loppuu pienen pätkän jälkeen.

    Tuo totaalinen liikkumattomuus haisee kyllä jollekin muulle.
    Mulle vaihdettiin takuuseen myös ketjun edellinen lenkki, eli se "reverse control unit", joka on siellä ABS-rasian takana akusta takavasemmalla oleva aika suuri alumiinikuorinen mutikka. Siellä on jotain mystistä sähkötavaraa sisällä eikä se ole edes hajottamatta avattavissa. Tämän vaihdolla ei tuo pätkittäinen pakki hoitunut.
    Ei myöskään tankin alla olevassa pääsähkökotelossa olevan releen vaihdolla. Tästä Tampereen Heinolla korjaus itse asiassa taannoin aloitettiin, sillä kun Kymäläisen Harrin kokemuksen mukaan oli hoitunut kuntoon jokin aiempi potilas. En enää muista (ja liekö älysin kysyäkään) oliko tuon potilaan taudinkuva pätkittäinen pakki vai totaalinen mykkyys.

    Tuo, että kierrokset nousee, kun painat starttinappia on positiivista. Mulla ei jossain vaiheessa tehnyt sitäkään, mutta kun kaikki pakkiin liittyvät sähkötavarat oli lopulta vaihdettu tuli tuokin vika vahingossa korjatuksi.

    Tämä ei ole kovin harvinaista LT:llä, joten luulisi merkkikorjaamon kavereilla olevan kuvaamaasi vikaan tarjolla ihan täsmähoitoakin. Tämä meikäläisen kokema "kaikkien osien vaihto" passaa kyllä takuuaikana, mutta omaan piikkiin teetettynä kyllä sylettää...

    Sori, että ossaa ihan tarkkaan osoittaa, että mikä siellä mättää..

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  4. #4
    JOVVAIN !


    ......Naaaa, kiitos vastauksista C-A-D & POZO, tiesin että teihin voi luottaa.....juu totaalisen mykkä on nyt ja olihan siinä semmosta viime kaudella että pakitteli kuten teillä molemmilla, elikkäs ihan varovasti 1m ~ 2m aina yhdellä kertaa, vaan tuohan yleensä riittää enkä edes "nähnyt" tuota oireena / vikana. Eli jos kuitenkin olisi samaa juttua kuitenkin ?

    Palataampa asiaan kun tutkailen kuvia tarkemmin....
  5. #5
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 23 2007,20:34) kirjoitti
    ........Naaaaa, no nyt sattu semmonen juttu mitä kyllä ihmettelen ! On selvästi Bayern:in tuotelaadunvalvonnan Kardan-Staffel-Fuhrerille tapahtunut ERHE, eikä mitään vastaavaa ole esim. tuon RT:n kohilla siis siinä kun edelleen toimii kaikki mutta kun se onkin vuonna 1988 kasattu !
    JOVVAIN....Heehhhee hee..




    ........Naaaa, JOS jollain tulee samaa vikaa ku mulle tul, niin mää voin sit auulisti auttaa ja korjata tuommosen vian ihan vaikka tällä kanavalla konsultoien....


    ps. eikä muuten ollu Kardan-Staffel-Fuhrerille mitää virhettä sattunu ! Että tämmönen tapaus.
  6. #6
    Lainaa (mchuurre @ Touko. 17 2007,13:56) kirjoitti
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 23 2007,20:34) kirjoitti
    ........Naaaaa, no nyt sattu semmonen juttu mitä kyllä ihmettelen ! On selvästi Bayern:in tuotelaadunvalvonnan Kardan-Staffel-Fuhrerille tapahtunut ERHE, eikä mitään vastaavaa ole esim. tuon RT:n kohilla siis siinä kun edelleen toimii kaikki mutta kun se onkin vuonna 1988 kasattu !
    JOVVAIN....Heehhhee hee..




    ........Naaaa, JOS jollain tulee samaa vikaa ku mulle tul, niin mää voin sit auulisti auttaa ja korjata tuommosen vian ihan vaikka tällä kanavalla konsultoien.... *


    ps. eikä muuten ollu Kardan-Staffel-Fuhrerille mitää virhettä sattunu ! Että tämmönen tapaus.
    Noh. Mikäs oli vian syy?
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    JOVVAIN..



    .........Naaaaaa, kun ei kato kunnolla eikä enää keväällä muista! Toinen +kaapeli oli irti sivulle piilotettuna he hee...

    Elikkäs kun LT:n akun +napaan tulee kaksi (2) aivan samannäköistä kaapelia ja jos vaan toisen laittaa paikoilleen, pyörä pelaa kuin junan vessa, mistään muusta et tota hommaa huomaa kuin vasta peruuttaessa, mitään ei tapahdu vaikka kierrokset nouseekin!

    Syksyllä akkua iroitettaessa laitoin ja työnsin sen toisen +kaapelin sivukatteen ja apurungon väliin sillei "pois tieltä" ja siellähän se sitten oli vieläkin ! Olipa edullista korjaamista
  8. #8
    No helkkari...tämä pitääkin lisätä sinne seuraavan avustettavan höpelön vinkkilistalle.


    Ja vissin vielä sekin, että "...vai ei pakki toimi eikä oikein mikään muukaan. Onkos akkusi varmasti kiinni pyörässä vai onko vielä talven jäljiltä uuninpankolla...?"

    T. Pozo

    PS. Muutama sakumakkara ja yks norjalainen ja yks jenkki ovat jo katselleet Ränssin LT-Treffien brosyyreitä "sillä silmällä"

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9.  
  10. #9
    Jos niistä kahdesta laittaisikin vain "sen toisen", niin voisiko sillä pyörällä sitten ainoastaan peruuttaa ?