Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Olis vm.98, 600 Fazerissa ropleemia.
    Elikkä. Mihin liittyy kierroslukumittarin seilaus olipa pyörä kaynnissä tai vain virrat päällä. Yksi huolto-ohjekirja sanoo, että nopeusmittarin anturi olisi viallinen ja toinen ohjekirja viittaa kaasuasentotunnistimeen.
    Olisiko kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

    T: Vessa70
  2. #2
    Lainaa (Vessa70 @ Huhti. 23 2007,20:08) kirjoitti
    Olis vm.98, 600 Fazerissa ropleemia.
    Elikkä. Mihin liittyy kierroslukumittarin seilaus olipa pyörä kaynnissä tai vain virrat päällä. Yksi huolto-ohjekirja sanoo, että nopeusmittarin anturi olisi viallinen ja toinen ohjekirja viittaa kaasuasentotunnistimeen.
    Olisiko kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

    T: Vessa70
    Kappas. Tuttu juttu aikanaan meikäläisellekin. Ilmestyi uutena ostettuun pikku-Fasuun ennen sisäänajon loppumista, muistaakseni aika tarkkaan 900 km kohdalla.

    Ohjekirjan mukaan tuo viittaa TPS-tsydeemin (Throttle Positioning Sensor eli kaasuläpän asentotunnistin) vikaan. Se on se pikkuinen musta mötikkä kaasareiden kyljen tuntumassa. Taitaa olla kyseisen mallin "ominaisuuksia" äänekkään vaihdeaskin ja hapertuvien kaasarin kurkkujen ohella.

    Omassa -99 Fasussa vaihdettiin muistaakseni 2 TPS:ää turhaan, todellinen vian aiheuttaja oli maavuoto tms. pyörän johtosarjassa. Silloin oli iloinen siitä, että pyörässä oli takuu ja kaikki korjaukset meni sen piikkiin ilman mukinoita. Ainoastaan kerran piti maahantuojan johtoportaan suuntaan avautua kun 1/2 tulitikkuaskin kokoista osaa sai odottaa 5 viikkoa vaikka Finnair lentää Jaappaniin lähes päivittäin.

    Oli muuten joskus aikanaan helppo voittaa kaljat sillä että kenen pyörä on hiljaisin 3000 rpm taulussa.
    "Abstraktin vaaran satunnainen aiheuttaja"
    "Kiihdytti protestina hitaasti madanneelle moottoritien ajoneuvoletkalle"
  3.  
  4. #3
    TSP, kaasun asennon tunnistin. Mulla ilmaantu vaan kun oli revittänyt hirmuisesti, ja katos kun pisti virrat pois ja takas...
    Joten tsekkaa sen tunnistimen liitokset, ynnämuut piuhat, äläkä enää pese pyörää painepesurilla hirveen läheltä oikeelta puolen.
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"