Olen tilaamassa saksasta uusia renkaita Zetaan, ja kaipaisinkin käyttökokemuksia muutamista rengasvaihtoehdoista. Hakusessa on sport-touring rengas. Kestävyys olisi tärkeää, kun matka-ajoa paljon ajelen, mutta sais sitä pitoakin olla
Näitä vaihtoehtoja olen ajatellut:
Pirelli Diablo Strada
Metzeler Z6
Dunlop D220ST
Bridgestone Batlax BT-020
An eye for an eye makes the whole world blind.
-Gandhi-
tilaa tuolta niin ei tartte lähteä merta edemmäs kalaan...![]()
-Yamaha YZF600R Thundercat-
samanlaista rengasta (sport-touring) matka / mutka-ajoa ja satunnaista rata-ajoa harrastavana olen miettinyt Metzelerin M 3:sta..
mitenköhän toi kestää.. kestävämpi vaihtoehto vois juurikin olla tuo Z6.
^ niin ja eihän tässä ostopaikasta nyt ollu kyse. jokainen tilatkoon mistä haluaa.. asiakirjoituksia kiitos.
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Z6 kestävyys on erittäin hyvä ja pito rittää useimmille jopa radalla. Mutta tourinki gummi se kuitenkin on.
Jos tehoja on riittävästi niin Z6 tuntuu kyllä liukkaalta, etenkin näillä keleillä saa olla kaasun annostelussa tarkkana.![]()
+100m/s club finland / 376,61km/h
eli taitaa sittenkin lähteä illalla tilaus ORG! shoppiin tuosta Z6:sta eikä M3:sta. 260€ ei oo paha.![]()
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Mulla on Sportec M-1 edessä ja Z6 takana. Olen ollut tyytyväinen, jotenkin turvallisemman tuntuista kun edessä on pehmeämpi rengas. *Z6 tuntuu kestävän tosi hyvin takasena, eikä pidossakaan ole moittimista. Itse asiassa radalla ajettu supercorsa tuntui kevään viileillä keleillä kadulla kiihdytellessä paljon liukkaammalle kuin Z6, vaikka mopona oli silloin viimeisen päälle laiteltu Thundercat *
. No luulis R1:stä silti enempi potkua löytyvän
Ja tosiaan kyllähän jotku vetää radallakin kovaa Z6:lla.
Perus-Diablot ottaisin ennemmin katukurvailuun kuin Stradat. Kestävä rengas sekin.
Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
Metzelerit on itellänikin ollut käytössä. Kestäviä ovat olleet. Mutta osaisko kukkaan sanoa vielä tosta Batlaxista? Kun nyt on ollut alla BT-14, joko on ollut kyllä muuten hyvä rengas, mutta kun ei kestä mitään. Oisko toi 020 sit kestävämpi??
An eye for an eye makes the whole world blind.
-Gandhi-
BT-20 on ainakin sukupolvea vanhempaa designia kuin BT-14. Ajo-ominaisuudet sen myötä ja ennen kaikkea pito,sen lisäksi että se on luokkaa rauhallisempaan ajoon.
Se tosin hieman uudistui sen jälkeen kun oon viimeksi ajanut ja eikös siitä nyt oo tullu BT-21? tms?
Olen ajanut BT-020,010 ja 014, varsinkin 020 ja 010 eturenkaat kuluivat aalloille. 014 ei niin kovasti. Mut tuskin ihan heti bridgestoneen palaan. Paljolti mieltymys kysymys.
Mut yleisesti suositelisin valitsemaan tuoreempia malleja kuin tuo 020, kehitys on ollut nopeaa. Oikeesti.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mulla on rengastuksena Diablo edessä ja Diablo Strada takana. Pito on riittänyt niin radalla kuin kadullakin eikä hirveän älyttömät ole kulumaan (juuri menee vaihtoin n. 12 tkm jälkeen). Voin suositella![]()
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
eilen meni Metzelerin RoadTec Z6:set tilaukseen ORG! shopista.. 258€ tuli maksamaan noudolla.![]()
Tuo 20-Battlaxi on itselläni nyt takana.
Kestävyys on mielestäni hyvä.
Entisessä pyörässä kesti (BT-45) jtn 10tkm.
Pidosta paha mennä sanomaan, mutta normaaliajossa ainakin ihan ok. Mutta sanotaan nyt sen verran että tänä keväänä säikähdin vähän kun vähän ripeämmin kiihdytin, ja vettä oli tiellä. Komean näköistä kuulema se "luisu" oli, mutta vähänhän tuossa ite säikähti.![]()
Suzuki GSX-1300R Hayabusa '05
ex: Suzuki SV650S '99