Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    ..pullosta on ollut tarkoitus jo pitempään aiheuttaa keskustelua ,joten;
    Menin sitt hätäpäissäni ostamaan, muistaakseni viime kesänä, "piilteemasta" sellasen ketjurasvapurkin kokoisen pullon jonka tulisi sisältämän renkaanpaikkausjuttua.Ponnikaasun avulla pitäis kuulemma tulla jotain ainetta pullosta..jne jne *(no kyllä te tiedätte)..
    Onko teistä arvon pyöräilijöistä kukaan koskaan joutunut käyttämään edellä mainitsemaani tököttiä? ja toimiiko tuote,vai viekö puteli turhaan tilaa jakkaran alla?
    Hölömö mutta Innokas
  2. #2
    Paikkausvaahdosta on hyötyä jos vuoto ei ole kovin suuri. Vaahdon käyttö on lähinnä ensiapu että pääsee korjauttamaan renkaan asianmukaisesti. Jos kyseisen tahnan käytöstä kysyy rengasliikkeistä tms., niin suhtautuvat siihen erittäin negatiivisesti, mutta hauskempa se kuitenkin on ajaa sinne renkaan korjaukseen kuin työntää.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  3. #3
    Kaverilla meni jokunen vuosi sitten Euroopan reissussa ollessa maaseudulla takanen. Piti laittaa kaksi pulloa mömmöö sisään et saatiin se siihen kondikseen et pystyi ajamaan kunnolla. Sit se vetikin sillä renkaan loppuun saakka, eli tuosta hetkestä vielä reilun 6000 km. Se vajui yön aikana aina noin 0.1-0.3 yksikköä, aamulla ilmaa sisään ja ajoon.
  4. #4
    Lainaa (Gari @ Huhti. 23 2007,14:04) kirjoitti
    Kaverilla meni jokunen vuosi sitten Euroopan reissussa ollessa maaseudulla takanen. Piti laittaa kaksi pulloa mömmöö sisään et saatiin se siihen kondikseen et pystyi ajamaan kunnolla. Sit se vetikin sillä renkaan loppuun saakka, eli tuosta hetkestä vielä reilun 6000 km. Se vajui yön aikana aina noin 0.1-0.3 yksikköä, aamulla ilmaa sisään ja ajoon.
    Kaverillas taitaa olla aika lehmän hermot...ite samassa tilanteessa ajattelis vaan kokoajan et paljonkohan sieltä on poistunut ennen seuraavaa mutkaa...
    "...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
  5. #5
    Itse jätän renkaan paikkaukset suosiolla ja ostan uuden kumin.
    Viime kesänä joku (kateellinen? ) oli parkkiksella työntänyt piikin renkaaseen... paikkaus tubeless paikalla kesti jonkun matkaa, mutta irtosi sitten lopulta. Uusi paikkaus tienpäällä paikkapullolla, seurauksena renkaan tyhjeneminen lopulta mutkapätkällä, mutkassa... oli muuten pyörässä piteleminen (vauhtia oli ***). Onneksi oli kuitenkin takarengas.
    Siispä pidän hätävarana pulloa mukana, mutta renkaan vaihdatan vahingosta viisastuneena niin pian kuin mahdollista.
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
  6. #6
    Viime syksynä kaveri ajoi keskisuomessa mutkatiellä puunkorjuusta jääneeseen puupalikkaan, jonka seurauksena takavanne solmuun ja renkaasta pikkuhiljaa ilmat pihalle. Ei muuta kuin kohdalle sattuneesta maatalosta kyselemään olisiko lekaa tms. Saatiin moska jolla kun aikasa mätki saatiin vannetta senverran suoraksi että kokeiltiin pysyisikö piltemailma sisällä.Pullosta riittii renkaaseen painetta noin kaksi kiloa jolla päästiin huoltsikalle lisäämään ilmaa.Sen jälkeeen ajeltiin vielä illalla mökille ja seuraavana päivänä kotia muutama sata kilometriä. Ilman paikkapulloa oltaisiin oltu pikkasen vaikeuksissa.
  7. #7
    Viime kesänä puhkesi takanakki kesken matkan.
    Tielle oli pudonnut karkeaa sepeliä, ja rengas kerralla tyhjäksi.
    Onneksi oli jo mutkasta ulos ja pyörä suorassa,muuten varmaankin
    lähtö lähellä.
    Renkaaseen tuli keskelle kuin puukonpiston mallinen haava.
    Matoja onneksi mukana ja pullo Bililmaa.
    Mato kesti renkaassa 100km,jonka jälkeen taas kumi tyhjä.
    Matoja vielä jäljellä jäljellä ja ohikulkija-autoilijalla sytkärikompura,niin kotiin selvittiin.
    Hätävarana itsellä ainakin matoja ja pullo,on se tarvittaessa painonsa väärti,ainaskin näin korpitaipaleilla.
  8. #8
    Entäs sitten toi maastopyörän pumppu lisänä jos vanhentuneesta pullosta ei paine riitä.
    HONHON
  9. #9
    Lainaa (ceepari @ Huhti. 23 2007,19:34) kirjoitti
    Viime kesänä puhkesi takanakki kesken matkan.
    Tielle oli pudonnut karkeaa sepeliä, ja rengas kerralla tyhjäksi.
    Onneksi oli jo mutkasta ulos ja pyörä suorassa,muuten varmaankin
    lähtö lähellä.
    Renkaaseen tuli keskelle kuin puukonpiston mallinen haava.
    Matoja onneksi mukana ja pullo Bililmaa.
    Mato kesti renkaassa 100km,jonka jälkeen taas kumi tyhjä.
    Matoja vielä jäljellä jäljellä ja ohikulkija-autoilijalla sytkärikompura,niin kotiin selvittiin.
    Hätävarana itsellä ainakin matoja ja pullo,on se tarvittaessa painonsa väärti,ainaskin näin korpitaipaleilla.
    Ei oikein nuo "madot" tahdo pitää tuollaisessa pitemmässä reiässä. Mutta hyvin onnistuu kyllä paikkaus jos on joku naula tai vastaava menny läpi renkaasta.

    Mutta tuota Topo68:n tapausta ihmettelen että miten se paikka on irronnut? Ite en oo koskaan törmänny tuohon että tuo tubeless paikka irtoais mikäli se on oikein laitettu.

    Ja aiheeseen vielä niin kyllä kait nuo paikkavaahdot hätävarana toimii mikäli ei varpusen kokoista reikää ole renkaaseen tullut.
  10. #10
    Lainaa (Tengga @ Huhti. 23 2007,20:04) kirjoitti
    Entäs sitten toi maastopyörän pumppu lisänä jos vanhentuneesta pullosta ei paine riitä.
    Taidanpa pitää pullon vielä mukana..mutta tuo pumppu alkoi mietityttämään kans...
    -kiitokset ajatuksista ja ajakee ihimisiksi-
    Hölömö mutta Innokas
  11. #11
    huonoja kokemuksia noista vaahtopulloista.. Yhtä vanhaa romua siirtäessä ostettiin olikohan teboililta?? neljä vaahtopulloa, yksi joka renkaalle. Yksikään ei toiminut!!

    paljonkohan vtuttas jos olis kiroillut pullon kantamista repussaan kolme vuotta kunnes jonain päivänä se rengas menisikin tyhjäksi eikä tämä helvtin pullo toimisikaan
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  12.  
  13. #12
    Kerran olen ko tököttiä käyttäny, hyvin toimi kyllä.
    Renkaan vaihtaja ei kyllä siittä tykänny, kuulemma inhaa vaihtaa rengas ton tökötin jälkeen
    04 Buell xb12s