Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
  1. #31
    Ennemin tollanen tubeless satsi mukaan, usein niissä tulee mukaan hiilidioksidi patrunoita, joilla normi 180/17 renkaan paineet saa nostettua n. 2 baariin. Tyrepaskat sun muut "hätä" -nesteet vaan sotkevat vanteen ja pahimmillaan sotkevat reiän ympäristön sellaiseksi, ettei siihen enää paikkaa saa. Osaava kaveri paikkaa tuollaisen mopon renkaan 5:stä 10 minsaa tolla kamelinjätöksellä.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  2. #32
    ...ajaisitko tolla renkaalla 250 km/h.....?
    ....se on sillä lailla, ettei oikeen millään lailla....
  3. #33
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 30 2007,22:17) kirjoitti
    kätsää. pitäneekin hankkia tollanen koiranlöysä ensitilassa. jos vaikka jossain lapin korvessa reissuilla kumi sihahtaa, niin kyllä tuollainen paikka on todella tarpeellinen ja sitten joku paineilmapullo tai kaksi siihen, entäs sellainen tyre holds-paikkauspullò? riittäisikö senkin paine hätäpäissään varailmoiksi paikkauksen jälkeen? sekin pullollinenhan paikkaa ihan pienet vuodot samalla. kerran olen reissussa joutunut käyttämään kun oli juurikin ruuvi keskellä kulumapintaa. silloin annoin ruuvin olla paikallaan, menin huoltikselle, laskin ilmoja vähäsen pois, laitoin tyre holdsia puoli pulloa ja lisäsin normipaineet ilmaletkulla, sitten eikun varovaista ajoa kunnes kotipäässä vaihdoin kumeksen.
    tuossa Biker Pointin satsissa on siis mukana 3-patruunaa
    sekä noita paskoja en muista paljonko mutta useita,sitten
    sisältää sen "raastimen" jolla hoonataan se reikä,sekä itse
    pujotus meisselin jolla paska tällätään reikään,sekä tietysti liima,
    ja kaikki tämä siistissä "laukussa" oliko tarpeeksi hyvä mainos ;)
  4. #34
    Lainaa (KUIKKIS @ Huhti. 30 2007,23:45) kirjoitti
    ...ajaisitko tolla renkaalla 250 km/h.....?
    Tullut ajettua aina silloin tällöin ja mittarin mukaan kovempaakin.On myös tullut ajettua tyhjälläkin renkaalla samoja vauhteja.Senkin kun yleensä ensimmäisen kerran huomaa vasta kun vauhti laskee alle sataan ja silloinkin ekana jäykastä käyttäytymisetä.
    Puhun tietysti taaskin takarenkaasta ja sportpyörästä.



    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  5. #35
    Lainaa (jarijii @ Touko. 01 2007,00:00) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 30 2007,22:17) kirjoitti
    kätsää. pitäneekin hankkia tollanen koiranlöysä ensitilassa. jos vaikka jossain lapin korvessa reissuilla kumi sihahtaa, niin kyllä tuollainen paikka on todella tarpeellinen ja sitten joku paineilmapullo tai kaksi siihen, entäs sellainen tyre holds-paikkauspullò? riittäisikö senkin paine hätäpäissään varailmoiksi paikkauksen jälkeen? sekin pullollinenhan paikkaa ihan pienet vuodot samalla. kerran olen reissussa joutunut käyttämään kun oli juurikin ruuvi keskellä kulumapintaa. silloin annoin ruuvin olla paikallaan, menin huoltikselle, laskin ilmoja vähäsen pois, laitoin tyre holdsia puoli pulloa ja lisäsin normipaineet ilmaletkulla, sitten eikun varovaista ajoa kunnes kotipäässä vaihdoin kumeksen.
    tuossa Biker Pointin satsissa on siis mukana 3-patruunaa
    sekä noita paskoja en muista paljonko mutta useita,sitten
    sisältää sen "raastimen" jolla hoonataan se reikä,sekä itse
    pujotus meisselin jolla paska tällätään reikään,sekä tietysti liima,
    ja kaikki tämä siistissä "laukussa" oliko tarpeeksi hyvä mainos ;)
    oli ja on.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  6. #36
    Mitenkäs tämä korjausasia on?
    Kävin juuri viemässä Michelin Pilot Sportin paikkaukseen kun kehoittivat näin tekemään ihan MP-liikkeessä.
    Eli 200 km ajettuun takanakkiin meni ruuvi läpi ja kävin vaihtamassa tilalle uuden. Koska rengas oli uusi niin kehoittivat korjaamaan autorengasliikkeessä.
    Tässä siis korjaus ei ole mikään kamelinpaskaviritys, vaan ihan oikea vulkanoitu renkaankorjaus.
    Kuitenkin rengasliike sanoi, että tuolle et saa mitään takuuta ja he eivät ota vastuuta yms.

    Eli kestääkö tuo gummi ajoa vai pitääkö se polttaa pihalla taivaan tuuliin.
    Joka tapauksessa ajattelin myydä gummin pois, jos jotakuta kiinnostaa.
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=66494
    KTM 950 SM
  7. #37
    Lainaa (Durdet @ Touko. 09 2007,09:05) kirjoitti
    Mitenkäs tämä korjausasia on?
    Kävin juuri viemässä Michelin Pilot Sportin paikkaukseen kun kehoittivat näin tekemään ihan MP-liikkeessä.
    Eli 200 km ajettuun takanakkiin meni ruuvi läpi ja kävin vaihtamassa tilalle uuden. Koska rengas oli uusi niin kehoittivat korjaamaan autorengasliikkeessä.
    Tässä siis korjaus ei ole mikään kamelinpaskaviritys, vaan ihan oikea vulkanoitu renkaankorjaus.
    Kuitenkin rengasliike sanoi, että tuolle et saa mitään takuuta ja he eivät ota vastuuta yms.

    Eli kestääkö tuo gummi ajoa vai pitääkö se polttaa pihalla taivaan tuuliin.
    Joka tapauksessa ajattelin myydä gummin pois, jos jotakuta kiinnostaa.
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=66494
    tuosta on väännetty kättä aika paljon,ja ainakin minä olen saanut
    sellasen vastauksen että ei ole "laillinen"kun ehkä nelipyöräisissä
    autohan ei ole niin kriittinen jos yksi rengas puhkee,mutta pyörä,
    mitenkä käy jos vauhtia tarpeeksi,ja tuon saman vastauksen,mitä
    sinäkin sait saa käsittääkseni joka kerta,kaikki ei edes suostu paikkaamaan.

    mitenkähän mahtaa olla itsellä kun tulee tuollanen tilanne,kun sinulla
    pyöräily ei ole muutenkaan halpaa ja jos menee uusi kumi hajalle,
    empä taitais ottaa riskiä,vaan vaihtaisin uuden gummin,on tää
    elämä vaan sen verran hauskaa (ainakin pyöräily).
  8. #38
    Ihan infoksi muutama kuva korjatusta renkaasta. Hieman luotettavamman oloinen kuin "kamelinpaska". Käytännössä en tiedä.

    KTM 950 SM
  9. #39
    Lainaa (BMWR1100RT @ Huhti. 30 2007,19:07) kirjoitti
    ei noita paikkaussarjoja myytäisi jos niiden käyttö olisi kielletty...
    Saa niitä käyttää mutta ei ole suositeltava tapa paikata varsinkaan mp:n rengasta. SUOMESSA ON LAILLINEN!!!

    Suositeltava tapa paikata mp:n rengas on esim. "hiirenhäntä" eli läpi vedettävä sisältä ulos päin. Sisäpinnalle jää laippa n.4cm halkaisialtaan. Tai sitten toi edellä mainittu/kuvattu vulkanointi.



    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  10. #40
    Lainaa (BMWR1100RT @ Huhti. 30 2007,19:07) kirjoitti
    ei noita paikkaussarjoja myytäisi jos niiden käyttö olisi kielletty...
    kyllä täällä maassa myydään niin paljon sellasta tavaraa joiden
    käyttö,on "ei suositeltavaa" eikä kukaan ole sanonut että kielletty
    totta helkutissa on jotain tehtävä että matka pääsee jatkumaan,oli
    sitten kyseessä auto/m-pyörä,mutta haluampa nähdä esim.
    kun kolisee ja vak.yhtiö (tarkastaja) hokasee tollasen (paskan)
    renkaassa,saavat syyn olla korvaamatta,tämä ei sitten perustu
    mihinkään faktaan,kunhan heitin,sillä ne jos ketkä ottavat
    kyllä vastaan,mutta ovat kovin kitsaita antamaan.

    PS:eli myydä saa mitä vaan mutta se käyttö voikin olla sitten eri asia
  11. #41
    Lainaa (Ninja 900 @ Touko. 09 2007,18:31) kirjoitti
    Lainaa (BMWR1100RT @ Huhti. 30 2007,19:07) kirjoitti
    ei noita paikkaussarjoja myytäisi jos niiden käyttö olisi kielletty...
    Saa niitä käyttää mutta ei ole suositeltava tapa paikata varsinkaan mp:n rengasta. SUOMESSA ON LAILLINEN!!!

    Suositeltava tapa paikata mp:n rengas on esim. "hiirenhäntä" eli läpi vedettävä sisältä ulos päin. Sisäpinnalle jää laippa n.4cm halkaisialtaan. Tai sitten toi edellä mainittu/kuvattu vulkanointi.
    Ei ole suositeltavaa ja on suositeltavaa.Joku jollekin sanonut ja joku taas ei ole jollekin sanonut.Kysymys.Kuinka monelta on kamelinpaskapaikkaus pettänyt sport-luokan renkaasta,vastaaminen edellyttää tietysti että on paikannut ja tehnyt sen oikein.
    Se niin sanottu hiirenhäntä,missä lukee että se on sitten hyvä,muualla kuin oorraitin luettelossa.Mikähän mahtaa muodostua kamelinpaskalla paikatun renkaan sisäpuolelle vaikka se ulkopuolelta laitetaankin kun paikka on oikein laitettu.Ei tunnu monikaan tietävän.
    Mutta katsotaan moneltako se paikka(kamelinpaska)on irronnut.
    Tuohon ns vulkanointiin(näyttää kylläkin paistetulta)en viitsi edes ottaa kantaa.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  12. #42
    Lainaa (lippa @ Huhti. 22 2007,20:23) kirjoitti
    Matka jatkuu ja paikka pitää.
    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img417164.jpg
    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img417165.jpg
    Vajaa 800km niin se pari tuhatta tulee täyteen paikkauksesta.Eiköhän siihen päästä koska tätä laittaessa km:ä on tullut paljon lisää.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  13. #43
    Viime kesänä paikkasin pilot powerin tollasella paikalla, meni ruuvi 200km ajettuun (taka)renkaaseen. Eipä sen kans mitään ongelmia ollu, hyvin piti ilmat sisällä. Mielestäni kestää sitä lämpenemistäkin aivan normaalisti, radallaki kävin ajamassa yli 300km ja hyvin toimi. Kestää myös yli 120km/h nopeuksia
    2012 Aprilia Shiver 750
    2021 Beta RR 250 racing
  14. #44
    Mulla meni eilen kanssa naula viikon vanhaan Metzeleriin. Vianor kieltäytyi korjaamasta. Renkaan ostin Frank Nymanilta, soitin sinne ja ne sano et tuo tänne niin korjataan. On kuulemma korjannut paljon kumeja ja kaikki on kestäny. Ne korjas sen n. 5min ja tolla "paskalla".
  15. #45
    Renkaan vaihdon aika-n3400 km tuli loppujen lopuksi paikkauksen jälkeen rullattua.Arvelin silloin 2000 mutta tuli Baltian puolella parissa viikossa hiukan enemmän lomareissussa.Paikkaus piti kuten aina ennenkin,ei ongelmia.Pari kuvaa vielä.
    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img551422.jpg
    http://kuvablogi.com/nayta/iso/img551423.jpg
    Matopaikka on se vaalea piste.
    Jos joku ihmettelee miksi rengas on enemmän keskeltä kulunut kuin reunoilta-öhöm vaimon pyörä.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  16. #46
    Kun teillä kaikilla pitänyt niin hemmetin hyvin niin kerron sitten omatkin kokemukset. Viime kesänä meni joku perkeleen naula renkaasta läpi ja hain sitten motonetistä tuommoisen kamelinpaskasatsin 7.90e. Paikkaus oli kaikinpuolin helppoa ja näytti pitävän oikeinhyvin. Ajelin n.200km osittain myös melko reippaasti ja kas kummaa kun ilmaa sihisi taas pihalle. No katsoin että paikka ei pidä ei muuta kuin uusi reikä tilalle ja uusi paikka ja matka jatkui noin 50km ja paskanmarjat sieltä sitä ilmaa pihisee ulos vieläkin. Vieläkin paikkailtiin vitutuksissamme ystävien avustuksella ja näytti hetkellisesti pitävän taas, oli jo myöhä syksy joten pyörä menikin talliin odottamaan kevättä ja talvellahan oli rengas jo tyhjentynyt kokonaan.

    Keväällä vaihdoin uuden renkaan ja nyt PITÄÄ! Vitun kamelinpaskat!
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  17. #47
    ^^EVO
    RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06

    My Yamaha is mine.
  18. #48
    Minulla 1800 wingissä ruuvi kun oli ajettu 790 km ja nyt 11300 ja hyvin on tubelesspaikka/ruskea räkäpaikka pysynyt ja meinaan ajaa rattaan loppuun...samoin korjattiin 1500:ssa ja pysyi n.7000km kunnes ratas vaihtoon, renkaalla ajettiin 24700.... Eturengasta en paikkaisi.....kai se paikka pysyisi siinäkin....jotkut liikkeet paikkaavat takanakin mutta eivät etusta...



  19. #49
    Lainaa (Durdet @ Touko. 09 2007,17:59) kirjoitti
    Ihan infoksi muutama kuva korjatusta renkaasta. Hieman luotettavamman oloinen kuin "kamelinpaska". Käytännössä en tiedä.

    No tuon paikan pitäisi kullä kestää jos on oikein laitettu. Eturenkaan paikkaus taas tollakin sydeemillä voi tuottaa ongelmia jos paikka menee renkaan olkapään alueelle. Silloin se voi alkaa ravistamaan tai jympyttämään ikävästi
  20. #50
    Eilen puhkesi rengas, joku saatanan pissis heitti kaljapullon autosta suoraan eteen. En tajunnut että rengas puhkesi ennenkuin tulin takaisin pyörälle parkkipaikalle. Motonetistä käyn huomenna katsomassa onko tuota kamelinpaskaa niin saa paikattua renkaan.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  21. #51
    Helppo ainakin asentaa ja kyllä tuo jotenkin tuntuisi kestävän, saa nähdä sitten miten pidemmällä aika välillä.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  22.  
  23. #52
    Itellä ollu keväästä asti neljä (4) kamelin paska paikkaa kiinni. Onnistuin ajamaan naulakasaan (dyckert) ja 3 viikkoo vanha etunen. Nyt kilsoja takana noin 10 000 km ja hyvin on kestäny. Huippunopeudet ollu noin 140 km/h. Eihän custulla kovempaa.

    Ajelen viel ens kesän sillä etusella.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12