Onhan tästä aiheesta ennenkin väännetty!Helpottaa asian kinaamista kun voi myös katsella kuvia.Tällä renkaalla ajetaan vielä pitkä pätkä ongelmitta.Paikattu tänään ja sen jälkeen ajettu jo yksi lenkki.Seuraava km kuva tulee tähän kun vaihdan uuden renkaan.Aika kuvauksineen n.10min.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331657.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331658.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331663.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331673.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331675.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331678.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331679.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331682.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331684.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331688.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331690.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331692.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331695.jpg
Huomioida pitää että kyseessä on takanakki.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Kiitos kuvista, mutta saisiko hieman tekstiäkin? Eli mitä tuo salamin näkönen on, ja purkissa oleva töhnä? SPE .. CEM.. ? btw kannattaa hehkuttaa sitä pitkän matkan ajamista vasta sitten kun se on suoritettu ;)
Missä on lopputuloskuva? Eikai se tuo http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331690.jpg ole, ihan sen näköinen että lähtee ekassa kiihytyksessä salamit lentelemään
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Itse ainakin ajoin n. 2000km paikatulla takarenkaalla. Mistähän tuota liimaa/vulkanointi-mönjää saisi tuubissa/purkissa? Paikat ja työkalut kulkee mukana, mutta tuota liimaa ei tullut paketissa.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Oon ajellu viime kesänä paikatulla renkaalla ja syy; meni 2 kertaa ruuvi samalla viikolla takarenkaaseen,(paska tuuri..aloinkin epäillä vittumaista naapuriani..) muuten hyvä kuntoseen..enpähän jaksanu ostella uutta niin tiuhaan,paikkautin sen kummallakin kerralla ja hyvin kesti loppu kesään! Tupla paikkauksesta oltiin kyllä montaa mieltä..
CBR 600f -05
Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
olisimpa vähän eri mieltä tuosta "ajelee pitkän pätkä" on
sen verran kulahtanut jo että meneppä 1-tuhatkin niin hyvä on.
ei tuohon tarvita sen kummallisempaa liukastetta kun tavallinen
kumi liima käy,sillä ei ole muuta tarkoitusta kun liukastaa tuo
"paska" kai se liima siinä vähän pitääkin,mutta on vaan pirun
vaikea saada kuiviltaan tuo "räkä" sinne reikään.
koko paketti löytyy tuolta (halvimmalla) Biker Poin:tista
olisko ollut 14-15 € tai sitten esim. motonet ostaa kaikki erikseen
tuolla ensin mainitussa ovat siistissä paketissa,suosittelen,itse
en ole vielä tarvinnut,mutta kerran olen kanssa motoristin auttanut
jatkamaan matkaa,on mulla aina mukana satulan alla.
Millä makkaralla toi paikattiin. Katsoin eka kuvista, että nyt sinne laitetaan pekonia vakuumista
..
Paikkamato?
![]()
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Joo,onhan tuo rengas jo parhaat päivänsä nähnyt mutta sopi tähän juttuun juuri sopivasti tyhjenemään. N. 1,5mm siinä enään on pintaa jäljellä mutta prosentuaalisesti aion hyötyä vielä n15% käyttöikää.(jarijii @ Huhti. 22 2007,21:00) kirjoitti
Tämä on tosiaankin vain kuvaelma tämän kertaisesta paikkaamisesta,olen aina ennenkin paikannut ja kaikki renkaat loppuun asti ajanut.Paikkaus ei ole koskaan pettänyt.Niin ja olen myöskin vääntänyt monesti tästä asiasta täälläkin.
Se sininen aine on todellakin liimaa Special Cement Bl joka varmistaa asiaa mutta kyllä se pelkkä matokin paikkaa.
Kyllä se on loppukuva jonka jälkeen vain kovaa ja huoletonta ajoa.
Seuraavaksi tulee video kun rengas on tyhjä ja kotiin tai johonkin on päästävä.Ensin ajoa tullaan kuvaamaan yksin ajaen ja osa matkasta jopa kaksi kyydissä.Se tulee sitten kun seuraavan kerran käy näin.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Se on nimenomaan mato myös "koiranpaska" ym.Elikkä ihan tavallinen tubeless paikka millä autonrenkaat paikataan.(Athene @ Huhti. 22 2007,22:06) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Joo,eihän tuo tubeless tapin laitto mitään rakettitiedettä ole,oikeanlaisella koukulla se menee kuin veitsi voihin,ei siitä liimastakaan toki haittaa ole. Toiminee pyörän renkaassa siinä missä autonkin,yhteenkään pyörään en oo noita laittanut,ainakaan vielä,auton rattasiin useinkin......![]()
Vastataan tähän vielä erikseenkin että se on lopputulos eikä lähde mihinkään lentoon.Harmi kun ei ole vanteen sisäistä kameraa,näkisit sen miksi ei lähde.(jyk4 @ Huhti. 22 2007,20:44) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Noita renkaanpaikkaus pakkauksia sai ainakin viime kesänä myös stormilta. Sisältää kaiken tarvittavan, myös 2 vai 3 painepulloa renkaan täyttämiseen paikkauksen jälkeen. Onneksi ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla, mut toimii varmaan tarvittaessa.
***** GSX-R 1000 *****
Mulla meni viime kesänä melko vähän ajetusta Pirellin Diablosta kuvion pohjasta terävä kivi läpi.
Kaverin paikkaus-satsilla rengas paikattiin ja hyvin on kestänyt.
Kyllä tuommoinen paikkaus-satsi on tästä lähin aina mukana pidemmillä reissuilla.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Minä voin ottaa vastaan naulan lävistämiä renkaita joissa on kuviota jäljellä. Maksan jopa postimaksunkin kunhan koko on 190/120 ja pintaa enemmän kun 2mm.
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Miten eturenkaan paikkaus eroaa takavastaavasta?(lippa @ Huhti. 22 2007,20:23) kirjoitti
![]()
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska *
Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.
tiedä tuon laillisuudesta ainakaan kukaan vastuuntuntoinen(Ninja 900 @ Huhti. 23 2007,16:45) kirjoitti
mp-korjaamo ei suostu tuolla systeemillä korjaamaan,ja kuka
itse korjaa reissulla niin ottaa vastuun itse,en hen.koht.
tuollasen kanssa jatkais normaalia ajelemista,vaan teen
tuon homman ja ensi tilassa uutta kummia.
olen tubelessillä paikannut mm, kauhakuormaajan ja mehumaijan renkaita, siinä ne ainakin joutuu rasituksella ja hyvin kestää. Nopeissa olosuhteissa ei ole kokemusta tubelessin toimivuudesta, mutta yli 3 ja 4 barin paineet kestää loistavasti.
Näillä mennää!
Mulla kävi sitten varmaan hyvä tuuri, kun tuolla paikatulla Diablolla tuli huristeltua 2 päivää rataa viime juhannuksena.(Ninja 900 @ Huhti. 23 2007,16:45) kirjoitti
Kilsoja radalla tuli jotain 350 kilometriä.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Nii mullakin .. vaihdoin takarenkaan 2vk ennen Gibraltarille menoa.(Ekku @ Huhti. 23 2007,17:53) kirjoitti
Olin ajanut varmaan pari päivää täällä ja sitten mietin, että mitenkä
näin vippasee mutkissa. Painetta ei ollut juuri mitään. Hitto - uutta
painetta ja sama taas hetken päästä. Hitto - siellä oli oikein kunnon
piikinkanta näkyvissä. Rengasliikkeisin soittelin ja sanoivat kuorossa,
että uutta rengasta vaan. Hemmetti - ihan uusi rengas - ei käy.
Sitten ajelin sillä autonrengasliikkeeseen ja nyppäsivät piikin pois
(oikein hieno ja kiiltävä 2,5 tuumainen popniitti) ja tilalle panivat
sellaisen liimatankotupsupaikan semmoisella virkkuukoukunnäköisellä
vehkeellä - ilmat sisään ja eiku menox. Paikkuu kesti 3 min.
Piikkejä ei missään tapauksessa kannata itse mennä liian aikaisin
poistelemaan - siellä ei sitten pysy ilmat yhtään hetkeä enää.
Tiesin ja tiedän, että Saksassa tuommoinen on laiton, mutta ihan
uusi rengas - eihän sitä roskiin voi tuupata. Sitten tuli ajeltua
hieman YLI 20.000 km sillä renkaalla. Gibiksen reissussa tuli yksistään
9980km. Hyvin kesti sen minkä pitikin ja vähän enemmänkin.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
pari vuotta sitten ostin saven toriautosta sarjan tais olla 9,90e
kuorma-autosta kerran paikkasin eturenkaan ja onhan se pitänyt useamman 10 tuhatta km ja painetta ~8bar
kamelin paskaksi olen kuullut myös kutsuttavan.
Mikä se oikea tubeless paikka on ellei tuo??
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Käsittääkseni se "kamelinpaska" on juuri tuollainen kuituinen, ruskea ja tahmea pätkä.(mika69 @ Huhti. 23 2007,19:39) kirjoitti
Bemarin satsissa taasen ne paikat on sellaisia kantikasreunaisia rinkuloita .
Yhdessä Italiassa tuodussa Hondassa oli muuten 4 tuommoista paikkaa samassa takarenkaassa, kun sen vaihdoin.
Mihinköhän naulakasaan lienee ajanut?
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ei se periaatteessa eroakkaan mutta eturenkaan puhkeaminen on aivan eriasia kuin takasen.Tyhjällä takasella moni on ajanut pitkiäkin matkoja ja huomannut vasta kun vauhdin syystä/toisesta hiljentänyt jotakin outoa kankeutta pyörän käytöksessä.(rauman @ Huhti. 23 2007,12:27) kirjoitti
Toisaalta etunen on huomattavasti edullisempi vaihtaa uuteen ja kestää paljon kauemmin.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Varmasti kestää yli 120km/h ongelmitta.(Ninja 900 @ Huhti. 23 2007,16:45) kirjoitti
Tämä on aivan oikea tubeless paikka.
Kaverisi rengas saattoi olla jo muutenkin kudosvaurioinen jos kerran paikattu. Ei aktivoidu lämmittämällä.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Juu kyllä tuolla paikalla ajelee vielä pitkään jos se on oikein laitettu (riittävän syvälle, ettei pullahda pois). Tänään kattelin Pörssi tavaratalossa jossa ko. setin hinta 2-3 eur en muista ihan tarkkaan. Ite ostin lidlistä ja makso muistaakseni 5 eur. Ilman sitä liukasteliimaa.
Autoissa jossa on palkeenkieli (iso viilto tms.) laitetaan "tassu" renkaan sisäpintaan samalla menetelmällä kuin nuo tubeless paikatkin, mutta sillä erotuksella että sisäpinta on isompi, toimenpide vaatii jo renkaan poisottoa vanteelta. Paikataan sisäpinnalta ulkopintaan päin. Mutta jos rengas on hyvä ja kallis (lue: amerikan autot) niin kandee korjata.
Mut mitä välii tilataan uus tai vaikka parikin jos pappa betalar.
Mä korjailin noita joskus -80 luvulla...
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Itsellä meni heti tän kauden ekana ajopäivänä ruuvi takarenkaaseen ja paikkasin sen tolla kamelinpaskalla ja ainaki tähän asti on pitäny hyvin.
Pakkaus maksoi 10€ ja sisältää paikat 3 isoa ja 5 pientä sekä liiman ja työkalut paikaukseen.
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
Tai jos vaan itsellään on rahaa(Kawa LTD @ Huhti. 23 2007,23:40) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Catissa on paikatu takarengäs eikä ongelmia ole ollut.Hyvin se kestää vauhdissa kuin vauhdissa kun ei ole tarve Rossia haastaa.
![]()
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Opeta sitten kun tiedät... silloin kun rengas sulaa niin hienosti näyttää irtoovan. Otin koneella irti kun vaihdoin kumin....(lippa @ Huhti. 23 2007,23:15) kirjoitti
Itse sen paikkasin silloin ja tehnyt useita vastaavia paikkoja oikeestaan vain kuorma-autoihin.
Ja saksassa on kielletty nimenomaan sen takia kun nopeudet todella korkeita (muistaakseni oli juuri tuo edellä mainitsemani 120km/h).
Oikea ja nykyaikainen tubeles paikka on noin 4cm halkaisijaltaan oleva "sieni" joka vedetään renkaan läpi sisältä ulos päin. Paska on alkujaan 70 luvulta ja aikansa huippu tekniikkaa.
Normi henkilö-, paketti- ja kuorma-autoissa kestää mutta moottoripyörän rengas on hiukan vaativampi ja teknisempi.
ei noita paikkaussarjoja myytäisi jos niiden käyttö olisi kielletty...
kätsää. pitäneekin hankkia tollanen koiranlöysä ensitilassa. jos vaikka jossain lapin korvessa reissuilla kumi sihahtaa, niin kyllä tuollainen paikka on todella tarpeellinen ja sitten joku paineilmapullo tai kaksi siihen, entäs sellainen tyre holds-paikkauspullò? riittäisikö senkin paine hätäpäissään varailmoiksi paikkauksen jälkeen? sekin pullollinenhan paikkaa ihan pienet vuodot samalla. kerran olen reissussa joutunut käyttämään kun oli juurikin ruuvi keskellä kulumapintaa. silloin annoin ruuvin olla paikallaan, menin huoltikselle, laskin ilmoja vähäsen pois, laitoin tyre holdsia puoli pulloa ja lisäsin normipaineet ilmaletkulla, sitten eikun varovaista ajoa kunnes kotipäässä vaihdoin kumeksen.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)