Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 52:sta
  1. #1
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  2. #2
    Kiitos kuvista, mutta saisiko hieman tekstiäkin? Eli mitä tuo salamin näkönen on, ja purkissa oleva töhnä? SPE .. CEM.. ? btw kannattaa hehkuttaa sitä pitkän matkan ajamista vasta sitten kun se on suoritettu ;)

    Missä on lopputuloskuva? Eikai se tuo http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331690.jpg ole, ihan sen näköinen että lähtee ekassa kiihytyksessä salamit lentelemään



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Itse ainakin ajoin n. 2000km paikatulla takarenkaalla. Mistähän tuota liimaa/vulkanointi-mönjää saisi tuubissa/purkissa? Paikat ja työkalut kulkee mukana, mutta tuota liimaa ei tullut paketissa.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  4. #4
    Oon ajellu viime kesänä paikatulla renkaalla ja syy; meni 2 kertaa ruuvi samalla viikolla takarenkaaseen,(paska tuuri..aloinkin epäillä vittumaista naapuriani..) muuten hyvä kuntoseen..enpähän jaksanu ostella uutta niin tiuhaan,paikkautin sen kummallakin kerralla ja hyvin kesti loppu kesään! Tupla paikkauksesta oltiin kyllä montaa mieltä..



    CBR 600f -05

    Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
  5. #5
    olisimpa vähän eri mieltä tuosta "ajelee pitkän pätkä" on
    sen verran kulahtanut jo että meneppä 1-tuhatkin niin hyvä on.

    ei tuohon tarvita sen kummallisempaa liukastetta kun tavallinen
    kumi liima käy,sillä ei ole muuta tarkoitusta kun liukastaa tuo
    "paska" kai se liima siinä vähän pitääkin,mutta on vaan pirun
    vaikea saada kuiviltaan tuo "räkä" sinne reikään.

    koko paketti löytyy tuolta (halvimmalla) Biker Poin:tista
    olisko ollut 14-15 € tai sitten esim. motonet ostaa kaikki erikseen
    tuolla ensin mainitussa ovat siistissä paketissa,suosittelen,itse
    en ole vielä tarvinnut,mutta kerran olen kanssa motoristin auttanut
    jatkamaan matkaa,on mulla aina mukana satulan alla.
  6. #6
    Millä makkaralla toi paikattiin . Katsoin eka kuvista, että nyt sinne laitetaan pekonia vakuumista ..

    Paikkamato ?

    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  7. #7
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 22 2007,21:00) kirjoitti
    olisimpa vähän eri mieltä tuosta "ajelee pitkän pätkä" on
    sen verran kulahtanut jo että meneppä 1-tuhatkin niin hyvä on.

    ei tuohon tarvita sen kummallisempaa liukastetta kun tavallinen
    kumi liima käy,sillä ei ole muuta tarkoitusta kun liukastaa tuo
    "paska" kai se liima siinä vähän pitääkin,mutta on vaan pirun
    vaikea saada kuiviltaan tuo "räkä" sinne reikään.

    koko paketti löytyy tuolta (halvimmalla) Biker Poin:tista
    olisko ollut 14-15 € tai sitten esim. motonet ostaa kaikki erikseen
    tuolla ensin mainitussa ovat siistissä paketissa,suosittelen,itse
    en ole vielä tarvinnut,mutta kerran olen kanssa motoristin auttanut
    jatkamaan matkaa,on mulla aina mukana satulan alla.
    Joo,onhan tuo rengas jo parhaat päivänsä nähnyt mutta sopi tähän juttuun juuri sopivasti tyhjenemään. N. 1,5mm siinä enään on pintaa jäljellä mutta prosentuaalisesti aion hyötyä vielä n15% käyttöikää.
    Tämä on tosiaankin vain kuvaelma tämän kertaisesta paikkaamisesta,olen aina ennenkin paikannut ja kaikki renkaat loppuun asti ajanut.Paikkaus ei ole koskaan pettänyt.Niin ja olen myöskin vääntänyt monesti tästä asiasta täälläkin.
    Se sininen aine on todellakin liimaa Special Cement Bl joka varmistaa asiaa mutta kyllä se pelkkä matokin paikkaa.
    Kyllä se on loppukuva jonka jälkeen vain kovaa ja huoletonta ajoa.
    Seuraavaksi tulee video kun rengas on tyhjä ja kotiin tai johonkin on päästävä.Ensin ajoa tullaan kuvaamaan yksin ajaen ja osa matkasta jopa kaksi kyydissä.Se tulee sitten kun seuraavan kerran käy näin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  8. #8
    Lainaa (Athene @ Huhti. 22 2007,22:06) kirjoitti
    Millä makkaralla toi paikattiin . Katsoin eka kuvista, että nyt sinne laitetaan pekonia vakuumista ..

    Paikkamato ?

    Se on nimenomaan mato myös "koiranpaska" ym.Elikkä ihan tavallinen tubeless paikka millä autonrenkaat paikataan.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  9. #9
    Joo,eihän tuo tubeless tapin laitto mitään rakettitiedettä ole,oikeanlaisella koukulla se menee kuin veitsi voihin,ei siitä liimastakaan toki haittaa ole. Toiminee pyörän renkaassa siinä missä autonkin,yhteenkään pyörään en oo noita laittanut,ainakaan vielä,auton rattasiin useinkin......
  10. #10
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 22 2007,20:44) kirjoitti
    Kiitos kuvista, mutta saisiko hieman tekstiäkin? Eli mitä tuo salamin näkönen on, ja purkissa oleva töhnä? SPE .. CEM.. ? btw kannattaa hehkuttaa sitä pitkän matkan ajamista vasta sitten kun se on suoritettu ;)

    Missä on lopputuloskuva? Eikai se tuo http://kuvablogi.com/nayta/iso/img331690.jpg ole, ihan sen näköinen että lähtee ekassa kiihytyksessä salamit lentelemään
    Vastataan tähän vielä erikseenkin että se on lopputulos eikä lähde mihinkään lentoon.Harmi kun ei ole vanteen sisäistä kameraa,näkisit sen miksi ei lähde.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  11. #11
    Noita renkaanpaikkaus pakkauksia sai ainakin viime kesänä myös stormilta. Sisältää kaiken tarvittavan, myös 2 vai 3 painepulloa renkaan täyttämiseen paikkauksen jälkeen. Onneksi ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla, mut toimii varmaan tarvittaessa.
    ***** GSX-R 1000 *****
  12. #12
    Mulla meni viime kesänä melko vähän ajetusta Pirellin Diablosta kuvion pohjasta terävä kivi läpi.

    Kaverin paikkaus-satsilla rengas paikattiin ja hyvin on kestänyt.

    Kyllä tuommoinen paikkaus-satsi on tästä lähin aina mukana pidemmillä reissuilla.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  13. #13
    Minä voin ottaa vastaan naulan lävistämiä renkaita joissa on kuviota jäljellä. Maksan jopa postimaksunkin kunhan koko on 190/120 ja pintaa enemmän kun 2mm.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  14. #14
    Lainaa (lippa @ Huhti. 22 2007,20:23) kirjoitti
    Huomioida pitää että kyseessä on takanakki.
    Miten eturenkaan paikkaus eroaa takavastaavasta?
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  15. #15
    Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska *

    Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  16. #16
    Lainaa (Ninja 900 @ Huhti. 23 2007,16:45) kirjoitti
    Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska

    Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.
    tiedä tuon laillisuudesta ainakaan kukaan vastuuntuntoinen
    mp-korjaamo ei suostu tuolla systeemillä korjaamaan,ja kuka
    itse korjaa reissulla niin ottaa vastuun itse,en hen.koht.
    tuollasen kanssa jatkais normaalia ajelemista,vaan teen
    tuon homman ja ensi tilassa uutta kummia.
  17. #17
    olen tubelessillä paikannut mm, kauhakuormaajan ja mehumaijan renkaita, siinä ne ainakin joutuu rasituksella ja hyvin kestää. Nopeissa olosuhteissa ei ole kokemusta tubelessin toimivuudesta, mutta yli 3 ja 4 barin paineet kestää loistavasti.



    Näillä mennää!
  18. #18
    Lainaa (Ninja 900 @ Huhti. 23 2007,16:45) kirjoitti
    Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska

    Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.
    Mulla kävi sitten varmaan hyvä tuuri, kun tuolla paikatulla Diablolla tuli huristeltua 2 päivää rataa viime juhannuksena.

    Kilsoja radalla tuli jotain 350 kilometriä.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  19. #19
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Ekku @ Huhti. 23 2007,17:53) kirjoitti
    Mulla kävi sitten varmaan hyvä tuuri, kun tuolla paikatulla Diablolla tuli huristeltua 2 päivää rataa viime juhannuksena.

    Kilsoja radalla tuli jotain 350 kilometriä.
    Nii mullakin .. vaihdoin takarenkaan 2vk ennen Gibraltarille menoa.
    Olin ajanut varmaan pari päivää täällä ja sitten mietin, että mitenkä
    näin vippasee mutkissa. Painetta ei ollut juuri mitään. Hitto - uutta
    painetta ja sama taas hetken päästä. Hitto - siellä oli oikein kunnon
    piikinkanta näkyvissä. Rengasliikkeisin soittelin ja sanoivat kuorossa,
    että uutta rengasta vaan. Hemmetti - ihan uusi rengas - ei käy.
    Sitten ajelin sillä autonrengasliikkeeseen ja nyppäsivät piikin pois
    (oikein hieno ja kiiltävä 2,5 tuumainen popniitti) ja tilalle panivat
    sellaisen liimatankotupsupaikan semmoisella virkkuukoukunnäköisellä
    vehkeellä - ilmat sisään ja eiku menox. Paikkuu kesti 3 min.
    Piikkejä ei missään tapauksessa kannata itse mennä liian aikaisin
    poistelemaan - siellä ei sitten pysy ilmat yhtään hetkeä enää.
    Tiesin ja tiedän, että Saksassa tuommoinen on laiton, mutta ihan
    uusi rengas - eihän sitä roskiin voi tuupata. Sitten tuli ajeltua
    hieman YLI 20.000 km sillä renkaalla. Gibiksen reissussa tuli yksistään
    9980km. Hyvin kesti sen minkä pitikin ja vähän enemmänkin.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  20. #20
    pari vuotta sitten ostin saven toriautosta sarjan tais olla 9,90e

    kuorma-autosta kerran paikkasin eturenkaan ja onhan se pitänyt useamman 10 tuhatta km ja painetta ~8bar

    kamelin paskaksi olen kuullut myös kutsuttavan.
    Mikä se oikea tubeless paikka on ellei tuo??
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  21. #21
    Lainaa (mika69 @ Huhti. 23 2007,19:39) kirjoitti
    Kamelin paskaksi olen kuullut myös kutsuttavan.
    Mikä se oikea tubeless paikka on ellei tuo??
    Käsittääkseni se "kamelinpaska" on juuri tuollainen kuituinen, ruskea ja tahmea pätkä.

    Bemarin satsissa taasen ne paikat on sellaisia kantikasreunaisia rinkuloita .

    Yhdessä Italiassa tuodussa Hondassa oli muuten 4 tuommoista paikkaa samassa takarenkaassa, kun sen vaihdoin.

    Mihinköhän naulakasaan lienee ajanut?
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  22. #22
    Lainaa (rauman @ Huhti. 23 2007,12:27) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Huhti. 22 2007,20:23) kirjoitti
    Huomioida pitää että kyseessä on takanakki.
    Miten eturenkaan paikkaus eroaa takavastaavasta?
    Ei se periaatteessa eroakkaan mutta eturenkaan puhkeaminen on aivan eriasia kuin takasen.Tyhjällä takasella moni on ajanut pitkiäkin matkoja ja huomannut vasta kun vauhdin syystä/toisesta hiljentänyt jotakin outoa kankeutta pyörän käytöksessä.
    Toisaalta etunen on huomattavasti edullisempi vaihtaa uuteen ja kestää paljon kauemmin.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  23. #23
    Lainaa (Ninja 900 @ Huhti. 23 2007,16:45) kirjoitti
    Muistakaahan sitten että tollaset paikat on esim. saksassa kiellettyjä sen takia etteivät kestä varmuudella olikohan yli 120km/h vauhtia... Suomessahan toi on ihan laillinen ja hätäratkasuna mun mielestä loistava, mutta kunnon tubeless-paikka on paras jos aikoo ajaa vielä renkaalla pidempään. "Paska" on aina paska

    Ja radalla ei kestä ollenkaan, kaveri kävi paskalla paikatulla renkaalla rikkomassa autosta vanteen. Ei kestä lämpenemistä läheskään niin hyvin kun luulis.
    Varmasti kestää yli 120km/h ongelmitta.
    Tämä on aivan oikea tubeless paikka.
    Kaverisi rengas saattoi olla jo muutenkin kudosvaurioinen jos kerran paikattu. Ei aktivoidu lämmittämällä.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  24. #24
    Juu kyllä tuolla paikalla ajelee vielä pitkään jos se on oikein laitettu (riittävän syvälle, ettei pullahda pois). Tänään kattelin Pörssi tavaratalossa jossa ko. setin hinta 2-3 eur en muista ihan tarkkaan. Ite ostin lidlistä ja makso muistaakseni 5 eur. Ilman sitä liukasteliimaa.

    Autoissa jossa on palkeenkieli (iso viilto tms.) laitetaan "tassu" renkaan sisäpintaan samalla menetelmällä kuin nuo tubeless paikatkin, mutta sillä erotuksella että sisäpinta on isompi, toimenpide vaatii jo renkaan poisottoa vanteelta. Paikataan sisäpinnalta ulkopintaan päin. Mutta jos rengas on hyvä ja kallis (lue: amerikan autot) niin kandee korjata.

    Mut mitä välii tilataan uus tai vaikka parikin jos pappa betalar.

    Mä korjailin noita joskus -80 luvulla...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  25. #25
    Itsellä meni heti tän kauden ekana ajopäivänä ruuvi takarenkaaseen ja paikkasin sen tolla kamelinpaskalla ja ainaki tähän asti on pitäny hyvin.
    Pakkaus maksoi 10€ ja sisältää paikat 3 isoa ja 5 pientä sekä liiman ja työkalut paikaukseen.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  26. #26
    Lainaa (Kawa LTD @ Huhti. 23 2007,23:40) kirjoitti
    Mut mitä välii tilataan uus tai vaikka parikin jos pappa betalar.
    Tai jos vaan itsellään on rahaa
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  27. #27
    Catissa on paikatu takarengäs eikä ongelmia ole ollut.Hyvin se kestää vauhdissa kuin vauhdissa kun ei ole tarve Rossia haastaa.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  28. #28
    Lainaa (lippa @ Huhti. 23 2007,23:15) kirjoitti
    Varmasti kestää yli 120km/h ongelmitta.
    Tämä on aivan oikea tubeless paikka.
    Kaverisi rengas saattoi olla jo muutenkin kudosvaurioinen jos kerran paikattu. Ei aktivoidu lämmittämällä.
    Opeta sitten kun tiedät... silloin kun rengas sulaa niin hienosti näyttää irtoovan. Otin koneella irti kun vaihdoin kumin....
    Itse sen paikkasin silloin ja tehnyt useita vastaavia paikkoja oikeestaan vain kuorma-autoihin.

    Ja saksassa on kielletty nimenomaan sen takia kun nopeudet todella korkeita (muistaakseni oli juuri tuo edellä mainitsemani 120km/h).

    Oikea ja nykyaikainen tubeles paikka on noin 4cm halkaisijaltaan oleva "sieni" joka vedetään renkaan läpi sisältä ulos päin. Paska on alkujaan 70 luvulta ja aikansa huippu tekniikkaa.
    Normi henkilö-, paketti- ja kuorma-autoissa kestää mutta moottoripyörän rengas on hiukan vaativampi ja teknisempi.



    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  29. #29
    ei noita paikkaussarjoja myytäisi jos niiden käyttö olisi kielletty...
  30.  
  31. #30
    kätsää. pitäneekin hankkia tollanen koiranlöysä ensitilassa. jos vaikka jossain lapin korvessa reissuilla kumi sihahtaa, niin kyllä tuollainen paikka on todella tarpeellinen ja sitten joku paineilmapullo tai kaksi siihen, entäs sellainen tyre holds-paikkauspullò? riittäisikö senkin paine hätäpäissään varailmoiksi paikkauksen jälkeen? sekin pullollinenhan paikkaa ihan pienet vuodot samalla. kerran olen reissussa joutunut käyttämään kun oli juurikin ruuvi keskellä kulumapintaa. silloin annoin ruuvin olla paikallaan, menin huoltikselle, laskin ilmoja vähäsen pois, laitoin tyre holdsia puoli pulloa ja lisäsin normipaineet ilmaletkulla, sitten eikun varovaista ajoa kunnes kotipäässä vaihdoin kumeksen.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen