Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Viime syksynä hankin Speedmasterin, vm. 06. Kilometrejä mittarissa n. 2000. Muuten orkkis, mutta asennettu lyhyet TORrit.

    Kysymys kuuluukin, onko tarvetta säädättää seoksia? Olen ymmärtänyt, että ovat turhan laihalle säädettynä tehtaalla saastemääräyksien vuoksi? Onko noilla putkilla mitään merkitystä asiaan? Ja mitä liikettä suosittelisitte mahd säätöön Oulu-Kokkola -akselilta?



    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  2. #2
    Hyvähän toi on säädättää, hengittää huomattavasti paremmin noilla lyhyillä TOR:eilla ja käy todella laihalla tehtaan jäljiltä. Suosittelen ennen säädättämistä vaihtamaan K&N:n vapaavirtaus ilmansuodattimen ja ainakin harkitsemaan suuttimien vaihtamista samalla. Mulla myös lyhyet TOR:it + K&N ja pyörä tuntui pelkällä säätämisellä ihan eri peliltä. Mulla tosin 790cc.

    Itselläni noi suuttimet jäi harkinnan asteelle *

    Jos et halua, että putket sinistyy (ellei ole jo siniset), hanki AI revoval kit samalla eli siis tuon turhan lisäilmansyötön poistoon tarvittavat kilkkeet.

    En tunne liikkeitä tuolla suunnalla, joten siihen en osaa sanoa juuta enkä jaata.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  3. #3
    Onko olemassa estettä käyttää ihan jotain yleismallin vapaavirtaussuodinta, kuten vaikka DICEn, joka löytyy Allrightin kuvastosta? Ei ole hinnalla pilattu. Osaako joku sanoa, mikä on oikea koko? Tietämätön tiedustelee..

    Tuolla Triumph finlandin foorumilla jo tiedustelinkin jo samaa asiaa.

    Tilasinkin jo tollasen removal kitin yhdessä kromisten venakoppien kanssa. Juu, kromi ei vie kotiin, mutta...
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  4. #4
    Tuossa noita tietoja mitat mukaan lukien. Ota huomioon, että jos laitat vääränkokoisen (lue; liian pienen, liian isohan ei sinne pönttöön mahdu), homma kusee, kun suodattimen läpi pääsee sontaa koneeseen. Se voi olla sitten legendaarinen "kallis säästö" taas kyseessä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  5. #5
    Eli tuo korvaa alkup. suodattimen boksin sisällä? Näin ainakin ymmärsin.
    Entä sitten nuo suppilo-malliset suodattimet, jotka kirrataan kaasariin suoraan kiinni, voiko suositella?

    Varmaan tuollainen alkuperäisen boksin sisälle asennettavat on käytännön kannalta parempia, pysyy vesi pois tms.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  6. #6
    Kaikkea saa rahalla, mutta omasta mielestäni tuokin kaikkine rahteineen, tulleineen ja alv:eineen tulee hyötyyn nähden liian kalliiksi.

    Olen itse tyytyväinen tuohon K&N:n suodattimeen, eron kun huomasi ajossa etenkin alaväännön selkeänä paranemisena.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  7. #7
    Ok, eiköhän laiteta K&N tilaukseen. Kiitos vastauksista.

    Tuolla new speedmaster-sivustolla on kyllä kaikkea vänkää, on vaan pirun kallista..



    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  8. #8
    "Säätäminen" viimein valmis. Speedmasterissa siis nyt TORit, K&N suodin ja Dynojet suuttimet. Ja säätö tieten penkissä.

    Takarattaalle tulee 56hp ja 78Nm.

    Penkitys TT Motorsportilla Oulussa, jota voin tällä kokemuksella suositella muillekkin.
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
  9. #9
    Mitä tuli "Säätäminen" kustantaan?
  10.  
  11. #10
    425e koko höskä osineen (suodin&suuttimet, putket oli jo valmiina), asennuksineen ja säätöineen.

    Onko se sitten kallista vai ei... kyllä pyörä muuttui aikalailla parempaan suuntaan. Tyytyväinen
    Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993