Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
    Ostin viime kesän lopulla ensimmäisen pärräni ja mitä nyt olen semmoset 6000km yhteensä ajellut tähän päivään mennessä. *
    Suoraanhan osaa kuka tahansa ajaa isoa lujaa mut sitkun mutka tulee eteen niin siinä ne taidot punnitaan.
    Vasemmalle kallistaminen onnistuu "melkein" yhtä hyvin kuin Valentino Rossilta mut oikealle kun koittaa kallistaa niin tuntuu et ei uskalla sitten yhtään. Pakko hiljentää vauhtia rajusti jotta homma hoituu tyylikkäästi.

Osaatteko antaa mitään vinkkejä, jotta ongelma poistuisi?
    ex R6 '00
    Itsellä juuri toisinpäin, oikeelle ihan ok, vasuri tuottaa vaikeuksia...
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
    Radalle treenailemaan
    Autto ainakin mun ajamista kamalasti .

(siihen saattaa kyllä jäädä koukkuun )
    Yammutar
    Vai että veri vetää enemmän vasemmalle, kai äänestit sen mukaan Asiaan, itsellä kanssa vasemmalle paljon kallistaminen tuntuu luonnollisemmalle. Ajan kanssa tuli luottamus kallistaa reilusti myös oikealle. Sama juttu kurapyörien kanssa, vasemmalle uskaltaa vetää isoa siivua kylki edellä. Oikealle päin mennessä tuntui et ei ois ihan näpeis. Joku viisas osaa varmaan sanoa mistä nää johtuu, oisko jotain tekemistä oikea/vasenkätisyyden kanssa. Itse tuppaa oikeaa kättä käyttämään kaikessa... *
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
    Ja enhän mä mitään tiiä, mutta aatellu kun oon oikeejalkanen ja se vasemmalle kallistaminen tuntuu paremmalta.. niin vasenhan se on tukijalka myös vaikkapa jalkapalloa potkaistessa.. liekö tos mitään yhteyttä

Edit: pystyn kyllä melkolailla yhtähyvin kanttaan kummallekki puolelle, vaikka ois vauhtiaki. Se vasen vaan tuntuu silti helpommalta..

köhköh, putput, pampam..
    Olet 3 vuotiaana pyörällä harjoitellessa kaatunu sille puolelle ensikaatumisesi. Alitajunta nähkääs!
    Mulle on kanssa iät ja ajat tuottanu tuo oikealle kanttaaminen takertelua. Pikkasen olen sitä saanut parannettua seuraavasti: Vähän ennen pistettä, josta kääntö alkaa, olen vielä korostetummin (verrattuna vasempaan) muuttanut ajoasentoani aktiivisempaan suuntaan. Eli kroppaa sisäkurvan puolelle ja hieman eteenpäin. Ja pelkkien jalkaterien muuttaminen tapeilla (varpailla olo- asentoon *)tuntuis vaikuttavan, muuttaen omalta osaltaan aktiivisempaan ajoasentoon. Aikansa sitä kyl meikä pystyy ajelee ku veltto p***a mopon selässä, mut vauhdin noustessa alkaa näihinkin asioihin kiinnittää huomiota. *
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Kunhan kilomeetrejä karttuu vielä lisää, niin eiköhän se molempiin suuntiin kallistaminenkin ala luonnistumaan. Itsellä takana vasta runsaat 100000km pyörällä ja aina silloin tällöin sitä vaan jotain uutta oppii kun pyörällä ajelee. Ota siis lunkisti. Kyllä se siitä...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (YAMMUTAR @ Huhti. 20 2007,21:00) kirjoitti
    Radalle treenailemaan
    Kannattaa.. ehdottomasti.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    kyllä se vähän huonompi on se oikea, kyllä polven maahan saa oikeallekkin, mutta ei se taitto oo niin rento ja nopea kuin vasemmalle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Juu, komppaan edellisiä eli radalle mars mars. Pari kertaa radalla auttoi ainkin mut pois tuösta kanttaamis ongelmasta.
    Mä kanssa huomaan eron oikean ja vasemman välillä; oikealle ei kallistele niin mielellään. Sama juttu lasketellessa yms. Mutta juuri lasketellessa sain homman hoidettua tarpeeksi suurella treenaamisella joten oletan että radalla saisin karistettua peikon kyydistä myös prätkällä. Kai sitä pitäis joskus uskaltautua sinne.....
    Suzuki GSX750
    Itellä vasemmalle kallistaminen on "vaikeampaa" (/"pelottaa").

Johtunee ehkä siitä, kun kerran tuli auto aika nätisti mutkassa vastaan mun kaistalla ku siihen suuntaan olin kallistanut. No, onneks ei käynyt mitään. Pyörä vaan äkisti pystyyn, jarrua niin pirusti, hiekalle, karvan verran ojan puolella käymistä, pyörä vatkaten takas tielle.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Suosittelisin myös että alkaa heti opettelee vastaohjauksen käyttöä kurveissa... siinä kun kallistuu vähän niinkuin itsestään

Niih... ja työntöohjaukseksi sitä myöskin haukkuvatten

-- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

-- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

-- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

-- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
    Harjoitusmielessä moottoriteiltä poistuvat rampit ovat hyvä, koska ne kääntyvät yleensä oikealle. Vastaohjaus, katseen käyttö ja painoa ulommalle jalkatapille. Kyllä se siitä lähtee.
    ZX-11D5
    Ihminen taitaa olla aina hieman "toispuoleinen" olento, sille ei voi mitään ( paitsi treenaamalla ). Itse tunnustan myös kuuluvani tuohon vasurimutkaan helpommin taittavien kastiin eikä se kohtuullisella rata-ajolla ole vielä helpottanut. Jopa käsittelyharjoittelussa tiukan ympyrän ajaminen ohjaus topparissa on helpompaa vasemmalle kuin oikealle. Jopa ihan itsensä kääntäminen oikean kautta tuntuu "epäluonnolliselta", vaikeuttaa perinteistä suomalaista paritanssi -sessiota

Kai se radalla treenaminen on ainoa tehokas tapa oppia; toistoja pitää olla tarpeeksi ja keskittyä juuri tuohon asiaan eikä esim. suorilla luukkuttamiseen .
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Kannattaa tuota miettiä, että mitä tekee eri tavalla toiselle puolelle. Itse löysin eroavaisuudet radalla ja pystyin niihin virheisiin puuttumalla löytämään yhtäläisen rentouden molempiin suuntiin kääntyessä. Ajoasennosta se ainakin mulla oli kiinni ja rentous on kaiken a ja o.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Tämä nyt ei varsinaisesti vastaa vasen/oikea -juttuun, mutta noin yleisesti ittelläni olen huomannut, että mutka-ajoa auttaa kun ottaa tietoisesti hiukan agressiivisemman ajoasennon => päätä alemmas ja eteenpäin, jalat tapeilla vähän taemmas, polville tukea tankista. Toki jos pyörä on valmiiksi kyykky, niin voi olla vaikea rueta laittamaan vielä kyykympään, mutta semmosille "normaalin" ajoasennon omaaville malleille...

Mutua:
    Henkisellä puolella asiaa voisi käsitellä jotenkin näin; hyväksyy sen että päässä on jonkinlainen lukko eli ei ainakaan lähde väkisin runtaamaan niitä oikeita mutkia. Sen sijaan miettii ja pohdiskelee ajosuoritusta ja käy sitä päässä läpi, missä kohtaa se pelko iskee. Nukkuu yön yli, antaa ajatusten hautua, unohtaa asian hetkeksi kokonaan jne. Kun on kuupalle on selvinnyt että mitään järjellistä syytä onglelmaan ei ole niin, sitten lähtee taas kokeilemaan ja treenaamaan. Ota ns. Finlandia-hiihto -asenne, päättäväinen (tiedät että menee läpi) muttei ylilatautunut, jännittävä.

Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa (TIJ @ Huhti. 20 2007,23:34) kirjoitti
    Toki jos pyörä on valmiiksi kyykky, niin voi olla vaikea rueta laittamaan vielä kyykympään, mutta semmosille "normaalin" ajoasennon omaaville malleille...
    Kyllä se toimii kyykymmälläkin pyörällä. Tiukempaa otetta tankista polvilla ja yrittää päästä vähän enemmän "pyörän päälle." Pikkusen kun antaa painoa olkapäästä niin saa kallistukseen sellasen letkeän fiiliksen. Ja reilusti sitä katsetta kurviin - vähän vaikka liioitellusti treenatessa.
    <p>-- Backman</p>
    kyllä se tosiaan näim on et vasemmalle menee polvi maahan(ja pari kertaa jalkatappikin pompauttanu), mut ei oikeelle, niin rennosti
    ja muuten, sama juttu luistellessa, siis pitkillä bleideillä(ja ehkä hokkareillaki?)
    mystistä?
    <p>gubbe</p>
    itelläki ois tarpeen oppia lisää kallistamista.

mutta hyviä vinkkejä: radalle, ajoasento, katse jne

lisäksi itseä on auttanu ku pitänyt melko tasaisen kaasun kurvissa (joskus aiemmin kun on jännittäny niin tullut himmattua ja kiihdytettyä ja himmattua jne. se ei ainakaan oo avuksi )
    Juu se radalla käynti vois olla kova sana ja on ollu mielessä jo pitemmän aikaa. Pitteepä tuossa kesemmälllä lähtä käymään ratapäivillä

Olen tosiaan koittanut kropalla avittaa tuota ja että kattos kauemmas mutkaan mut silti se ei tunnu onnistuvan. Nytkun muistelee niin tämä onkkelma oli jo mopedi aikoihin.

Isot pojat sanoo et ei sen ainakaan pyörästä pitäs olla kiinni kun on r6 alla. Täähän on vissiinkin melkein niinku ratapyörä muunneltuna siviilikäyttöön?
    ex R6 '00
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 20 2007,21:24) kirjoitti
    Radalle treenailemaan
    ahvenisto opettaa
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
    Kiinnitä huomiota, kun painatat oikealle, ettet samalla "junnaa vasemmalla vastaan". Eli anna vasemman käden olla vain rennosti kapulalla ja nojaa yläkroppaa olkapäästä alas oikealle.
    Tää korjaantuu helposti harjoittelemalla ja sit kun sen on sisäistänyt ytimeen, niin sit se menee luonnollisesti molempiin suuntiin.
    ÄLÄ TEE VÄKISIN, OTA ISOMPI VASARA
    Joo, tuon vasemmalla vastaan junnaamisen olen havainnut itsekkin.. ikäänkuin molemmilla käsillä vastaohjais yhtäaikaa.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Lainaa (kavanaki @ Huhti. 21 2007,05:50) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 20 2007,21:24) kirjoitti
    Radalle treenailemaan
    ahvenisto opettaa
    Saattaa vaan käydä kalliiksi... Helposti käy niin että pitää ostaa kaikkea tarpeellista.... Niinkun ratapyörä esimerkiksi
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Suurin osa meistä on oikeakätisiä, mutta myös oikeajalkaisia. Silloin me käytämme vasenta kättä tukipisteenä ja oikea käsi tekee tarkemman työn. Jos avaa Kossupullon niin vasen käsi pitää kiinni pullosta ja oikea kiertää korkin auki.
    Samalla tavalla useimmat meistä nousee fillarin selkään vasemmalta puolelta: vasen on tukijalka ja oikea tekee tarkemman työn.
    Luulen, että kallistamisessa on sama juttu, tuntuu luontevammalta kun paino on tukipuolen eli vasemman puolen päällä.

Ootteko muuten huomannut, että useimmissa kaupoissa myymälä kierretään vastapäivään. Johtuu samasta asiasta; oikeajalkaisuudesta.
    Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
    Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
    Se on tietellisesti todistettu että vasemmalle kääntyminen on ihmiselle jotenkin helpompaa, luontaisempaa.. Koskee juuri esim. moottoripyörällä ajoa kuin myös vaikkapa kilpajuoksua (tämän takia rataa kierretään vastapäivään, jolloin kaarretaan aina vasemmalle). Joskus luin jostain tieteen kuvalehdestä tuon jutun. Mistähän tuo sitten johtuu loppujenlopuksi, en tiedä

Eiku harjottelemaan
    ACE ACE baby
    Se riippuu kätisyydestä.. Omasta mielestäni..
    niin kuin edellinen kaveri sanoi, että oikea jalka heilautetaan ja vasen tukena, mopon päällekkin kun mennään.. itse olen sekä kätinen ja jalkanen (?) Vasen kuitenkin hieman vahvempi.. joka kerta kun pyörän päälle kiipeän niin tuntuu pikkuusen "vammaselta" homma.. pyörässähän tuo sivuseisontatuki on vasemmalla... Ikävä kiikkua oikeelta puolen yli.. *Reenauksella se onnistuu. vaikka niillä luistimilla reenaat ekaksi. yritä tehdä ympyrää oikeelle päin käsi mahdollisimman lähellä maata.. ja sirklaus on kova juttu.. ja sitte mopolla radalle tai polkupyörällä ekaksi esim.

tämmöösiä.

voi jesus.. ymmärtääköhän kukaan tosta mitään.. en ala kuiten pyyhkimään poijjes..

HÖH
    Honda cbr 1100 Super Blackbird
    Honda XRV 750 Africa Twin
  30.  
    Lainaa (skoge @ Huhti. 21 2007,10:54) kirjoitti
    Jos avaa Kossupullon niin vasen käsi pitää kiinni pullosta ja oikea kiertää korkin auki.
    Minä ainakin teen toisin päin. Korkki aukeaa vastapäivään, jolloinka saa saa enempi ja tarkemmin voimaa, koska ranneliike on sisään päin.
    Useimmiten oikeakätisillä on myös oikeassa enemmän voimaa, jolloinka riski pullon pudottamiseen on pienempi.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen