Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    kawasaki zzr 500 -90

Toinen etuiskari alkanut vuotaan öljyä. Minkälaisesta hommasta kyse ja mitä luokkaa tulisi maksamaan liikkeessä korjautus. Pystyykö ajamaan ollenkaan ennen korjautusta?
    etustefahan se siellä vuotaa. kuluva osa, joka pitää vaihtaa aika ajoin (vaihdetaan samalla molemmat tiivisteet)

kotitöinä muutaman tunnin homma kaikkine muoviosien purkuineen...
    liikkeessäkin varmaan hinnoitellaan 2-3 tunnin työt + tiivisteet pari kymppiä + öljyt kympin

kyllä sillä vähän aikaa voi ajaa mutta ennen pitkää rupeaa öljy tursuamaan renkaalle ja jarruihin = ei hyvä...

teetin just saman homman, rmheinolla n.230euroo, +jos jarrut on kastunu ja pilalla, n.60euroo lisää, vaihettiin samalla etukumi , n.160euroo
    halpaa ku pensa!!!!
    <p>gubbe</p>
    Lainaa (peepee @ Huhti. 20 2007,10:53) kirjoitti
    teetin just saman homman, rmheinolla n.230euroo, +jos jarrut on kastunu ja pilalla, n.60euroo lisää, vaihettiin samalla etukumi , n.160euroo
    halpaa ku pensa!!!!
    varjele, mitä hintoja... *

eipä ole vähään aikaan tullut käytyä korjaamolla...

Lainaa (gs650gt @ Huhti. 20 2007,11:18) kirjoitti
    halpaa ku pensa!!!!
    varjele, mitä hintoja... *

Mielestäni hinta on ihan kohtuullinen. Miksi tehdä itse, jos joku muu tekee sen puolestasi pientä korvausta vastaan?
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Hinta vois olla huokeampi jos irrotaisi itse pumput pyörästä, ja vie pelkät pamput huoltoon...

Itsekkin vähän arka noiden iskareiden huollon kanssa kun ei ole riittävää knowhauta kyseisistä laitoksista, ja ovat aika tärkeät turvallisuuden kannalta.
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    JV-motorsportsilla 18tkm huollon yhteydessä stefojen vaihto:

2 h työtä : 2 x 58e
    stefat: 25e
    öljyt: 12e
    153e

Irtopumpuille varmaan edukkaampaa...
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    TR-Pyörä Turku

otin itse pumput pois
    2h töitä
    stefat
    pölysuojat
    öljyt
    180€

jo tätä pidin kalliina olen tähän asti tehnyt itse mutta laiskuus yllätti
    mutta en varmasti enää vie minnekään.
    Pumput pois. Itse. Stefat ja öljyt bungas 19€ ja sentit päälle.
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
    Lainaa (jusetus @ Huhti. 20 2007,10:37) kirjoitti
    kawasaki zzr 500 -90

Toinen etuiskari alkanut vuotaan öljyä. Minkälaisesta hommasta kyse ja mitä luokkaa tulisi maksamaan liikkeessä korjautus. Pystyykö ajamaan ollenkaan ennen korjautusta?
    ...läheskään aina ei ole tarpeellista vaihtaa niitä stefoja, usein pelkällä puhdistuksella päästään vielä pitkälle eteenpäin. Kannattaa ensin kokeilla puhdistaa nuo tiivisteet mahdollisista vuotoa aiheuttavista roskista, esim. hyvin ohuella rakotulkilla... (huom. erityinen varovaisuus) Jos öljyä on vuotanut pidemmän aikaa/paljon kannattanee tarkistaa öljyn määrä (pumppujen toiminta). Parhaassa tapauksessa ajoissa tehtynä ei maksa mitään ja aikaa n.5 min
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
    uncle_mickeyn puheessa on vinha perä. usein stefat korkkaa juuri ajokauden alussa, kun edellisen kauden kuivunut lika syö tiivisteet.

siispä talvisäilytyksen aluksi pölysuojat pois, varovainen puhdistus ulkopinnalta ja sopivaa rasvaa stefojen huulille, viimeistellään muutamalla etuhaarukan pumppauksella talven mittaan niin keväällä ei pitäisi tulla vuotoja
    Huomioi myös koska siinä mallissa varmaankin on suojaamattomat männät että käsin kokeilemalla niitä puhtaita putkia tunnet onko niihin tullut pieniä kiveniskuja eli kromaus karhea siinä kohtaa(Tuntuu vähän kuin hiekanjyvä).Ne kannattaa poistaa hienolla viilalla tai hioma jollakin varovasti.Stefat saa vaihdettua putkia pahemmin purkamatta jos ei halua putsata näin kesken ajokautta koko hommaa.Eli korkit löysään,putket irti,korkit irti,jousi pois,männät sisään,öljyt kaataa johonkin,pölysuoja ylös,lukitus irti,stefa sopivalla työkalulla(jonka jokainen keksii itse)ylös.Huomioi tässä vaiheessa kuinka tärkeää on että männän pinnät ovat todellakin puhtaat ja sileät koska joudut ne uudet stefat liuuttamaan takaisin sinne,tietysti stefa ja putket hyvin öljyttyinä.Suosittelen alkuperäisiä stefoja kokemuksesta laadun vuoksi,sopivuus on paljon tarkempi.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
    Lainaa (yammu1 @ Huhti. 21 2007,18:00) kirjoitti
    Huomioi myös koska siinä mallissa varmaankin on suojaamattomat männät että käsin kokeilemalla niitä puhtaita putkia tunnet onko niihin tullut pieniä kiveniskuja eli kromaus karhea siinä kohtaa(Tuntuu vähän kuin hiekanjyvä).Ne kannattaa poistaa hienolla viilalla tai hioma jollakin varovasti.Stefat saa vaihdettua putkia pahemmin purkamatta jos ei halua putsata näin kesken ajokautta koko hommaa.Eli korkit löysään,putket irti,korkit irti,jousi pois,männät sisään,öljyt kaataa johonkin,pölysuoja ylös,lukitus irti,stefa sopivalla työkalulla(jonka jokainen keksii itse)ylös.Huomioi tässä vaiheessa kuinka tärkeää on että männän pinnät ovat todellakin puhtaat ja sileät koska joudut ne uudet stefat liuuttamaan takaisin sinne,tietysti stefa ja putket hyvin öljyttyinä.Suosittelen alkuperäisiä stefoja kokemuksesta laadun vuoksi,sopivuus on paljon tarkempi.
    tässä varmaankin tarkoitetaan noita "liukuputkia" tai mikä
    se virallinen nimi sitten lieneekään,uusia stefoja laittaessa voi vanhoja käyttää suojina ja jollain sopivalla putkella painaa ne sisään, liukasteena olen käyttäny silikonia ja talven aikana ja
    ajokaudellakin suihkutan silloin tällöin sitä,pitää nuo kumit notkeena.

vaikka tuolla hieman ylenpänä pistinkin tuon vaihto hinnan,en sitä
    sen takia vaidattanut,että olis vielä vuotanut,mutta 7-vuotta
    (alkoperäiset) rupeaa olemaan jo sen verran korppuset,koska pyörä ei ole minulla uudesta ollut,ei siis saaneet silikoni kylpyjä,katsoin parhaammaksi vaihtaa ne talven aikana,kuten tuolla monikin mainitsee käy juuri niin kun saa kauden käyntiin,alkaa stefat
    vuotamaan,siinnä sitä sitten ollaan,jos ei itse hommaa voi tehdä
    niin ajokaudella nykyään tosi pitkät huolto jonot.

joku tuolla aiemmissa keskusteluissa on myös vaihtanut nuo
    paineilmaa käyttäen,eli tyhjennys ruuvi irti ja öljyt pois ja
    sitten pölysuojat pois,pistoolilla painetta niistä reijistä,ja ampuu stefat pois,ei tarvitse purkaa ollenkaa noita sisukaluja pois,
    en ole (vielä) kokeillut mutta kun seuraava ajankohta tulee,meinaan tuon tehdä.
    Lainaa (uncle_mickey @ Huhti. 20 2007,20:24) kirjoitti
    Lainaa (jusetus @ Huhti. 20 2007,10:37) kirjoitti
    kawasaki zzr 500 -90

Toinen etuiskari alkanut vuotaan öljyä. *Minkälaisesta hommasta kyse ja mitä luokkaa tulisi maksamaan liikkeessä korjautus. Pystyykö ajamaan ollenkaan ennen korjautusta?
    ...läheskään aina ei ole tarpeellista vaihtaa niitä stefoja, usein pelkällä puhdistuksella päästään vielä pitkälle eteenpäin. Kannattaa ensin kokeilla puhdistaa nuo tiivisteet mahdollisista vuotoa aiheuttavista roskista, esim. hyvin ohuella rakotulkilla... (huom. erityinen varovaisuus) Jos öljyä on vuotanut pidemmän aikaa/paljon kannattanee tarkistaa öljyn määrä (pumppujen toiminta). Parhaassa tapauksessa ajoissa tehtynä ei maksa mitään ja aikaa n.5 min
    Itsellä vuotanut etuputket sekä viime että tämän kauden alussa. Asia korjaantunut ihan tavallisella filminpätkällä putsattaessa. Rakotulkki on kuitenkin metallia, joten naarmuttamisen vaara on olematon filmillä...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Jeps. kiitoksia neuvoista kaikille!
    Ei tällä hetkellä varaa korjaamoon viiä ku eturengaskin pitää vaihtaa niin filmillä putsasin ja toimii, ei näytä vuotavan enään... vai olisiko öljy loppu
    No nyt näyttäisi siirtyvän stefojen vaihto varmaan pari kuukautta (ens talveen )

Siitä vielä, että mistä tietää et siel on tarpeeksi öljyä, miten käyttäytyy jos toisessa iskarissa ei olekaan öljyä kuiten oli tullut melko reilusti pois.
    Pumppailin ja ei kyl vaikuttanut huonolta.
    vaikuttaako mutkissa?
    Helpoin tapa lienee korkit auki ,jouset pois,putket sisään ja mittaa kummastakin öljynpinnan.
    Omassakin joskus vuotaneet mutta eipä tuo itse ajoa ole pahemmin haitannut ehkä pohjannut herkemmin kuopissa.Eihän se nyt mikään superkeula muutenkaan ole mutta kulkee kuin juna raiteillaan.
    Kannattaa vaihtaa alkuperäiset stefat kuten täällä muutkin maininneet.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
    90 euroa maksoi stefojen + öljyjen vaihto alusta loppuun kun vein pyörän huoltoon. Ihan tarpeeksi.

Nyt on kuukausi huollosta, ja oikeastaan koko ajan tuon jälkeen on putkesta voinut hieman nähdä öljyä ajon jälkeen, eli silleen että sormi ei liikaannu pyyhkäistessä, mutta kuitenkin selvästi näkyy jouston raja puhtaan ja "öljytyn" putken välillä. En tuosta ensin välittänyt, korjaaja nimittäin sanoi, että asennuksessa käytettyä rasvaa voi vähän esiintyä, mutta nyt alkaa tuntumaan että eiköhän tuo kuitenkin ole öljyä, tänään näkyi itse asiassa jo hieman enemmänkin. Eli pitäisikö tässä nyt huolestua ja vedota takuutyöhön vai onko pieni "kalvo" normaalia? Aiemmin en kyllä muista sellaistakaan nähneeni, mutta en toki kytännyt putkia jatkuvasti toisin kuin nyt.

Niin ja olisin halunnut laittaa alkuperäiset stefat, mutta seppä oli sitä mieltä että ei mitään järkeä, kun "samoilta valmistajilta ne molemmat tulevat". Luotin ammattimieheen, oliko virhe? Tällä perusteella voisi varmaan vaatia korjausta ilman uusia työkuluja ainakin?
    Lainaa (Yömaha @ Kesä. 02 2007,02:26) kirjoitti
    90 euroa maksoi stefojen + öljyjen vaihto alusta loppuun kun vein pyörän huoltoon. Ihan tarpeeksi.

Nyt on kuukausi huollosta, ja oikeastaan koko ajan tuon jälkeen on putkesta voinut hieman nähdä öljyä ajon jälkeen, eli silleen että sormi ei liikaannu pyyhkäistessä, mutta kuitenkin selvästi näkyy jouston raja puhtaan ja "öljytyn" putken välillä. En tuosta ensin välittänyt, korjaaja nimittäin sanoi, että asennuksessa käytettyä rasvaa voi vähän esiintyä, mutta nyt alkaa tuntumaan että eiköhän tuo kuitenkin ole öljyä, tänään näkyi itse asiassa jo hieman enemmänkin. Eli pitäisikö tässä nyt huolestua ja vedota takuutyöhön vai onko pieni "kalvo" normaalia? Aiemmin en kyllä muista sellaistakaan nähneeni, mutta en toki kytännyt putkia jatkuvasti toisin kuin nyt.

Niin ja olisin halunnut laittaa alkuperäiset stefat, mutta seppä oli sitä mieltä että ei mitään järkeä, kun "samoilta valmistajilta ne molemmat tulevat". Luotin ammattimieheen, oliko virhe? Tällä perusteella voisi varmaan vaatia korjausta ilman uusia työkuluja ainakin?
    melkein jokaisessa ko: aiheessa ollut jonkin moinen "varoitus" noista
    harakiri stefoista,lopputulos varmaankin noilla melkein aina tuo
    sama mitä tuossa sanoit,jos tuo huollon tehnyt on "väittänyt"
    noin kun sanoit,niin on joko laiskuuttaan (ei viitsi tilata alkup.)
    tai asiansa osaamaton,kyllä veisin pyörän näytille,ja pyytäisin
    kommenttia,mistä moinen johtuu.

PS. jos käyt näyttämässä,ihan mielenkiinnosta pistäisitkö sen
    kommentin tänne,olis mukava tietää.
    Lainaa (cartman @ Huhti. 20 2007,11:23) kirjoitti
    Lainaa (gs650gt @ Huhti. 20 2007,11:18) kirjoitti
    halpaa ku pensa!!!!
    varjele, mitä hintoja...

Mielestäni hinta on ihan kohtuullinen. Miksi tehdä itse, jos joku muu tekee sen puolestasi pientä korvausta vastaan?
    No onha se melko kallista lystiä kun korjaamolaskutus on jotain 50 euroa tunti?? Tuommoseehan ite stefat ja öljyt ei hirveesti maksa tietääkseni..
    zx-6r -02
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 20 2007,19:36) kirjoitti
    *TR-Pyörä Turku

otin itse pumput pois
    2h töitä
    stefat
    pölysuojat
    öljyt
    180€

Bike Forum Jyväskylä

70.-€ maksoi sama setti,hondaan (XX) kylläkin.
    Eli irrallisiin putkiin uudet öljyt,stefat ja pölysuojat.

Mietin tossa et onpa iso ero liikkeiden/kaupunkien hinnoittelussa.
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
    täälläpäi suomee makso 75e kun vein pumput irrallaan
    rotta
    Lainaa (V-boost @ Kesä. 02 2007,11:48) kirjoitti
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 20 2007,19:36) kirjoitti
    TR-Pyörä Turku

otin itse pumput pois
    2h töitä
    stefat
    pölysuojat
    öljyt
    180€

Bike Forum Jyväskylä

70.-€ maksoi sama setti,hondaan (XX) kylläkin.
    Eli irrallisiin putkiin uudet öljyt,stefat ja pölysuojat.

Mietin tossa et onpa iso ero liikkeiden/kaupunkien hinnoittelussa.
    Taitaa vaikuttaa, että vietkö pyörän huoltoon alkutalvesta vaiko kesken ajokautta... Jos talvella on huono työtilanne niin voit onnistua jopa muutaman euron tinkimään....
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Onks ketään tehnyt empiiristä tutkimusta aihessta, mitenkä putkien asennussuunta vaikuttaa putkien stefojen vuotamiseen? Eli siis onko putket normaalisuunnassa vaiko 180 astetta, eli ikäänkuin väärinpäin. Jotkut väittävät että tämä olisi se pro asento putkille...

Pointti on siis se että kerääkö se jommassa kummassa asennossa enemmän paskaa ja stefat menee nopeammin. Toki tämä orginal ja tarvikestefa tekijä vaikuttanee enemmän?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Lainaa (jarijii @ Kesä. 02 2007,09:28) kirjoitti
    PS. jos käyt näyttämässä,ihan mielenkiinnosta pistäisitkö sen
    kommentin tänne,olis mukava tietää.
    Joo väittihän se, eikä edelleenkään myöntänyt että orggiksissa olisi muuta kuin tuplasti kalliimpi hinta (ja koska orggisten mukana tulee myös pölysuojat, hinta on tavallaan nelinkertainen jos vanhat pölysuojat ovat vielä moitteettomat). Lisäteoria oli, että joku itikka olisi mennyt väliin, ja tämä olisi aiheuttanut vuodon (ajoin yli 3000 km tuossa välissä).

Työstä ei kuitenkaan veloittanut uudestaan - jos olisi veloittanut, niin olisin tehnyt valituksen Kuluttajaviranomaiselle.
  25.  
    Laitatutin just omaan zzr 600:seen etupään stefat+ pölysuojat ja samalla tietty putkiöljyt. Kokonaishinta 120 e liikkeessä kaikkineen osineen ja töineen. Ei musta paha hinta, ottaa ensikertalaiselta varmasti päivän aikaa (kaverilta meni 7h). Lisäksi voi vaatia erikoistyökaluja. Kannattaa varoa ainakin ettei kolhi putkia kiukuspäissään.