Pitäisi saada ER5:seen pitempi vartiset peilit. Vakioilla ei nää oikeen muuta kuin omat kädet. Mistähän voisi löytää? Nyt varren pituus on mutkasta peilin reunaan 17cm, ja n5cm. pitäis saada lisää. En oo netstä oikeen löytäny. Paikallisesta liikkeestä kävin kysyys nii sais yhet, mut on vaa 3cm pidemmät. Oisko vinkkejä?
Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
Tuohon taitaisi käydä uusien peilien sijasta tällaiset. Itse ajattelin tuon tyyliset palaset sorvata tee-se-itse-puhdetöinä talvella ER-6:een, hieman turhan hintavat kun nuo muovin-/raudanpalat mun makuuni ovat...
Tiedä sitten jos tuollaisia saisi jostain halvemmallakin?
Noi näyttää ihan asiallisilta. Näinköhän löytäis mistään suomesta? Mikähän noiden nimi on suomeksi? Tai jos joku on ite tehnyt niin oisko antaa vinkkiä miten kannattaa tehä?
Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
Itse ajattelin tehdä vaan mahdollisimman yksinkertaisesti, eli:
1) Hommata/leikata pari sopivaa raudanpätkää, joista sitten vähän muotoilee tuon näköisiä kuin kuvissa
2) Toiseen päähän poraa reiän, josta saa sopivan pultin läpi kiinnitystä varten
3) Toiseen päähän myös reikä ja siihen sopivalla jenkatapilla jengat peiliä varten
4) Mustaa maalia päälle ja avot![]()
Ja kun tekee saman rosterista niin voi unohtaa kohdan 4(niemi23 @ Elo. 07 2006,23:13) kirjoitti
![]()
Paitsi jos haluaa niistä pyörän kahvojen/peilien varsien väriset(JK1.1 @ Elo. 08 2006,20:23) kirjoitti
![]()
Vai saako mustaa rosteria jostain?
fiksu idea kyllä ei ole tullut itselle mieleen vaikka tullut muutama tuhat kilometriä kateltua omaa kyynärpäätään täytyykin heti huomenna pyöräyttää moinen kalikka itse voin raportoida sitten ajavatko asiansa![]()
Kerro ihmeessä! Kaikenlaista pientä askartelua olisi talveksi mielessä, mutta kun ei ole hitsauskamoja tai muitakaan metallin työstämiseen tarvittavia vermeitä itsellä *(vuohi @ Elo. 09 2006,16:44) kirjoitti
Esimerkiksi sellaiset pienet sievät tukiraudat pehmeille sivulaukuille olis ihan jees, etteivät laukut hankaisi aivan suoraan takakatteita vasten. Takakahvojen ruuveihin sellaiset saisi varmasti kätevästi kiinni tuossa ER-6n:ssä, eikä tuollaisten taittelu/hitsailu sopivasta rauta- tai rosteritangon pätkästä olisi kummoinenkaan ponnistus kunnon työkaluilla...
olikin yllätys tuo riumpin peilin kiinnitys mekanismi tangossa on pystyssä ruuvi missä on reikä keskellä johon peili tulee ja sit koko höskä kiristetään mutterilla. tuosta aiheutui sen verta pään vaivaa ettei kerennyt kuin ideoimaan tänään mutta alkuviikosta pitäisi olla aikaa askarella vähän monimutkaisempikin palikka mutta raportoidaan sitten uudestaan
jos on tuollaisia "helppoja" metalli hommia kannattaa kysellä paikallisesta ammattikoulusta. toimitusaika voi olla vähän pitkä mutta hinta ei ole kyllä paha![]()
Tilasin EMC:stä suorakaiteen muotoiset peilit CB:een pyöreiden tilalle ja nyt näkyy taakse vallan mainiosti. Varret ei ehkä ole pidemmät mutta peilit tulee kuitenkin leveämmälle.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Tänään sain tommosen levityssarjan. Stormilta tilasin hintaa 39,90e. Hintava mutta siisti. Just kävin pätkän ajaas, ja oli muuten hyvä. Nyt näky kunnolla taakse. Levitystä tuli 4cm puolelleen, ja vaikutti yllättävän paljon. Suosittelen.