Mihin perustuu ajatus, että tuo lisävirtapistokkeelle tuleva sähköntulo katkeaisi, jos ei kulutusta ole riittävästi? Minulla Gessussa otetaan lisälaitteiden releen ohjausvirta siitä, eli kulutusta on osapuilleen nolla. Hyvin toimii ja viive virrankatkaisun jälkeen on n.3 minuuttia. Tuo viivetoiminto on monessa kätevä. Navigaattori toimii virrankatkaisun jälkeen hetken ilman herjausta ja pimeällä lisävalot palavat mukavasti sen aikaa, kun ehtii itse sisälle. Eikä unohdu virta päälle lisälaitteisiin, joita onkin kytkettynä aika monta.![]()
Mikä järki on laittaa niitä peltipoliisihälytyksiä moottoripyörän navigaattoriin? Miksi motoristi noista välittäisi? *(kongo @ Huhti. 02 2008,17:10) kirjoitti
![]()
Jotta muistaa varoa jarruttelevia kotiloita?(Kunkku @ Huhti. 02 2008,21:17) kirjoitti
![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Niin ja eipä tuo Zumo omalla kohdallani ole vain ja ainoastaan mopo-käytössäEnemmän tuota tulee ajallisesti autossa käytettyä kuin mopottimessa.
Tere. Itelläni on -07 GT.ssä seuraavanlainen kytkentä: Akun edessä olevalta pistokkeelta heräte releelle ja akulta sit käyttö virta. Navi, radio ja PRM toimii releen jälkeen mut Autocom suoraan akulta. Miksi näin: kun pysähdyt ja sammutat moottorin niin ennen kypärän pois ottoa on monesti vielä juttua takaistuvan kanssa.(Juha T @ Huhti. 21 2007,13:59) kirjoitti
Ps on muuten 30sekkaa se virta päällä sammuttamisen jälkeen.
Nuukuttani olin ajatellut käyttää samaa laitetta autossa, ja vielä veneessäkin jos vaan karttojen asennus onnistuu(Kunkku @ Huhti. 02 2008,21:17) kirjoitti
k1200gt
Tyhjentää sitten akun parissa kolmessa päivässä pyörän seisoessa.(piisiepe @ Huhti. 03 2008,16:24) kirjoitti
Nimim. kokemusta on![]()
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."
Voisiko joku valaista mistä 1200GS:stä tuo eteen tulevan virtapistokkeen liitin löytyy?
Ei meinaan vaan satu silmään.![]()
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Kurkkaa tuolta: http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c....=167512
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."
Eteen tuleva pistoke on lisävaruste, joka asennetaan haaroittamalla siitä yhdesä ja ainoasta (satulan alla vasemmalla).(toma @ Huhti. 07 2008,16:53) kirjoitti
Ise hommasin vielä yhden lisäjohdon, jolla haaroitin toisesta kolmanteen. Saahan sen tietysti tehtyä itsekin, mutta halusin valmiiseen paikkaan valmiin haaroituspiuhan, että on helppo tarvittaessa purkaa.
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Kiitos ja kumarrus. Tuo saitti selitti kaiken.(jyrkis @ Huhti. 07 2008,18:57) kirjoitti
![]()
Näinhän se onkin kaikkein yksinkertaisinta tehdä, tosin taitaa samalla olla kaikkein kallein vaihtoehto. Tosin kun ostin jo Zumo 550:n ja Baehrilta Techmountin telineen, niin ei kai tuo piuha enää tässä konkurssissa tunnu.(hlpvu8 @ Huhti. 07 2008,19:07) kirjoitti
Mutta kerrankos tässä vaan kärvistellään![]()
Taisi se "BMW repair connector" -piuha jolla virran saa GPS-liittimestä ulos maksaa peräti parikymppiä kun sen Heinolta alkuvuodesta tilasin. Yllättävän halpa ollakseen mopovaraosa, ja vieläpä BMW-merkkinen![]()
R1200GSA '11
Menipä hankalaksi tämäkin piuha asia. RM Heinolta samoin kuin muiltakin jälleenmyyjiltä piuha päässyt loppumaan, ja eivät tiedä saavatko osaa jos ollenkaan. Suomen BMW ei näköjään tiedä, milloin saa osaa maahan. Päädyin sitten tonkimaan Germaanien sivuja, ja heti tärppäsi. Touratech:ltä löytyi valmis piuha GS:n ja Zumon väliin 42 eurolla.
Erinomaisia neuvoja läjäpäin mutta kysyn vielä lisää. Onko kukaan liittänyt Nokian N95 puhelinta Autocom sarjaan ? Oletteko saaneet puhelinosuuden toimimaan ja millaisella piuhalla? Toinen asia mihin GS1200 olette tunkeneet Autocom keskusyksikön, minulla on käsissä Active-PLUS mokkula ja ensi vilkaisulla en löytänyt "täydellistä" koloa boxille.
Alkuperäiseen kysymykseen virranottopaikasta:
Omasta mielestä navitelineeseen kannattaa ottaa jatkuva virta, kaikkiin muihin leluihin (Autocomiin erityisesti) sitten virtalukon takaa.
Näin navi on pystyssä myös pikku taukojan aikana ja on hereillä esim. heti tankilta lähtiessä. Tietty se tarvitsee muistaa sitten ottaa itse pois päältä, mutta se ei ole kovin iso ongelma kun eipä tuota Zumoa tule muutenkaan kovin pitkään yksikseen pyörään kiinni jätettyä.
Akku ei myöskään purkaudu vaikka telinepiuhat on akussa kiinni. FJRn akku jaksoi viime "talven" yli parilla käynnistyksellä ilman lisälatauksia.
Jatkuva virta saattaa kyllä aiheuttaa pientä liittimen hapettumisilmiötä, ainakin itsellä sellaista näkyy.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Toimivan piuhan saa RXTX.ltä(awaaja @ Huhti. 29 2008,08:23) kirjoitti
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Tilasin sieltä kuten PMR piuhat. Tuntuu olevan ainut paikka Suomessa mistä löytyy tavaraa ja mitä ei löydy tekevät.
Näin tuntuu toimivan. Jos pelkkä Autocom niin lisävirtapistokkeelta tuleva virta katkeaa jonkin ajan kuluttua ja sitten can-väylä käy haistelamassa ehkä noin viidenminuutin välein onko kuormaa eli taas on poweria ja soitin kuuluu 30 sekuntia sitten taas hiljaisuutta.kirjoitti
Jännää tässä on että riippuen käynnistysjärjestyksestä, laitaako kuulokkeet kiinni ennen vain jälkeen pyörän sähköjen tai käynnistyksen niin laite toimii
Ilmeisesti sitten kulutus on riittävän suuri ja can-väylä toteaa että jotain on langanpäässä ja syöttää lisää sähköä.
Kannattaa tarkistaa touratechin sivut, jos valmista haluaa ostaa. (www.touratech.de)Löysin sieltä suoraan gessun can- pistokkeeseen sopivan kaapelin omaan garmin gpsmap 60- retkinavigaattoriin. Se pistoke on 2007 mallissa ainakin ohjaustangon alla kaapelinippuihin teipattuna.(hlpvu8 @ Huhti. 20 2007,12:43) kirjoitti
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
Jokohan nykyisin saisi ostettua isoon gessuun tuon valmiin virtajohdon haaroitusliittimestä Zumoon pääkaupunkiseudulla? Jos joku tietää mistä niin ilmoitelkaahan. Olen tilaamassa Touratechiltakin jossakin vaiheessa palikoita pyörääni, mutten malttais odotella sinne asti kun sattuu tuo tankkikin olevan nyt irroitettuna valmiiksi...
R1250RT, R1200GS, G650X
Rissasen Tapsalta Turusta kannattaa kysellä valmista piuhaa BMW:n liittimeen, ainakin loppusyksyllä tarjotteli minullekin.
TR-Pyörä
Ex-955i
Voiko moinen piuha olla oikeasti noin vaikea valmistaa, että niitä pitää oikein ulkomailta tilata?![]()
<p>2002-2014</p>
Kyse on siitä, että kun on piuha oikeanlaisella liittimellä niin ei tartte katkoa johtoja ja liittää vaan plugi kiinni niin se on siinä. Pysyy pyörän omat johdot alkuperäiskuosissaan.(C-A-D @ Tammi. 08 2009,06:33) kirjoitti
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Sekö on sitten sen arvoista... *(tapjar @ Tammi. 08 2009,07:49) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Tiedän monia jotka arvostavat alkuperäistä monestakin syystä: alkuperäinen on "pilaamaton", jotkut eivät osaa tehdä luotettavia liitoksia ja niistä saa seuraavat omistajat kärsiä kun liitoksiin menee vettä ja ne pätkii. Lähinnä ryöstäjä-tyyppinen abico- tms. liitin on syynä näihin jotka aiheuttaa harmeja vuosien saatossa. Toinen on tämä mobolismi, eli kunnioitetaan originaliteettia maalaisjärjestä piittaamatta. Jos yrität museoida joskus laitetta jonka johtosarja on pätkitty niin voi tulla mutkia matkaan. Kolmas syy on tietysti asennuksen helppous, ei tarvitse ruveta opettelemaan kuorimapihtien, juotoskolvin, liimapintaisen kutistesukan ja kuumailmapuhaltimen käyttöä.(C-A-D @ Tammi. 08 2009,10:57) kirjoitti
Noita sitten kukin punnitsee tykönänsä.
No joo. Tiedän/tunnen kyllä kaikki nuo esittämäsi perusteet. Jokainen valitsee mihin rahansa upottaa. Itse en ole ikinä näitä pyhinä pitänyt. Itse olen tunnistavinani kyllä huonot omatekeleet (joita tietty vältän). Kun lisävarusteita asentaa tarpeeksi, niin väkisinkin törmää maagiseen rajaan, jossa pitää uskaltaa käyttää sivuleikkureita, kolvia ja kutistesukkaa.(tapjar @ Tammi. 09 2009,12:25) kirjoitti
Jotkut käyttävät tuohon liikettä kuvitellen noiden osaavan. Omat kokemukset ovat tasan päinvastaiset. Liikkeet tekevät työtä tuntitaksalla ja noilla on siitä lähtevä tasan yksi prioriteetti. Omalle kohdalle on sattunut kaksi pyörää, jotka on hinattu pajalle/kotiin liikkeen tekemän hälytinasennuksen jäljiltä (pettäneen rosvoliittimen ja väärään - releen polttaneeseen - virtapiiriin kytketyn virtapiiriin takia).
Jos tuntee itsensä epävarmaksi ja vielä on ylimääräistä fyrkkaa taskussa, niin siitä vaan!
<p>2002-2014</p>
Niin justiin. Liikkeessä tehty ei ole laadun tae, useimmiten nuo ovat olleet juuri niitä ryöstäjävirityksiä jotka toimii ekoihin sateisiin asti.
Kyllä juottamalla ja liimakutistesukalla saa pomminvarman liitoksen.
Olen omaan Garmin GPSmap276C navigaattoriin ottanut R1100RS:n akulta virran, sulakkeen kanssa, Garminin omajohtosarja, kulutus niin pieni ettei haittaa vaikka on päällä pitemmänkin aikaa. Eihän sitä Navigaattoria voi jättää pyörään kiinni jos itse poistuu vaikkapa syömään ravintolaan. Se kyllä häipyy. Mieluimmin omassa taskussa. Hyvin pelittää, neuvot kytketty kypäräpuhelimeen (autocom) Opastaa hyvin Euroopassa, kun tarkat kartat ja reitit on ladattuna muistitikkuun.(sikakallis garmin tuote) No halpaa ja Hyvää ei ole olemassa.
Samaa Navigaattoria myyty BMW merkillä ja räätälöidyllä käyttiksellä. Kalliilla hinnalla.