testing times stock K6 - stock K7 Fast Bikes UK
0-60: 2,92s K6 3,00s K7
0-100: 5,56s K6 5,59s K7
0-120: 7,32s K6 7,33s K7
top speed K6: 183 mph - K7: 184
max power K6: 160 bhp - K7: 165
max torque: 108Nm - 108Nm
Olipas mielenkiintoiset numerot (ja kiitokset postauksesta). Uusi on vaikeampi lähettää vai mistäköhän oli kiikastanut?
Yleensä uusi vuosimalli ei ole tonnikyykyissä ollut hitaampi. Oliskohan ollut yksilöeroja?
Ei ollut varttimailiaikoja? Ei varmaankaan, kun noilla selkärepuilla nykyisin tuppaavat mittailemaan.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Tuo tehoero vähän kummastuttaa, kun noin pieni on. Liekö tuo k7 ollut sitten todella huono yksilö. Suurin ero mitä olen käyristä nähnyt on 16hv k7:n hyväksi. k6 158hv ja k7 174hv. Sama penkki sama penkittäjä, sama ilman lämpötila ja paine, samat renkaat, saman verran ajetut yksilöt. Vain eri päivä. Putkiston vaihdolla saa painoa pois k7:sta 10kg!
Arrowin sivuilla K6 159hv ja K7 165hv. Aika samaa linjaa siellä kuten fastbiken testissäkin ja "virallisestihan" siinä pitäisi olla 7hv enemmän. Cycleworldin penkissä K6 154hv ja K7 160hv.
Mielestäni tuo 6hv ero tuntuu totuudenmukaisemmalta kuin 16hv.
Tuo suurin ero oli kws-motorsportin penkissä mitattu, jenkkilässä. Pelkästään k6:a siellä penkitetty n. 200kpl, jotta kyllä niillä pitäisi kohtalainen tuntuma olla asiasta. Käyrätkin kyllä löytyvät tuolta mp-foorumin puolelta, mutta niiden linkittäminen tuntuu aina tökkivän.
Erot ovat vaihdelleet eri testeissä melkoisesti. Itse oletin, että ero olisi yli 5 hp, koska kaksi eri suuntiin sojottavaa putkea mahdollistaa vapaamman virtauksen melurajojen puitteissa. Etua loiventaa uudet päästönormit. Tuo 15-20hp, jota ehdottaa myös Performance Bike, kuulostaa kovalta. Kyseessä olisi 1.2-1.5x hyppy kuin K1->K5. Moottori ei ole kuitenkaan muuttunut _niin_ paljoa. Mutta kesällähän se nähdään.
- JAM Racing Team -
K7:ssa on aavistuksen heikompi keskialue kuin K6:ssa. Eiköhän tuo ero selity sillä.
testing times stock K6 - stock K7 Fast Bikes UK
0-60: 2,92s K6 3,00s K7
0-100: 5,56s K6 5,59s K7
0-120: 7,32s K6 7,33s K7
top speed K6: 183 mph - K7: 184
max power K6: 160 bhp - K7: 165
max torque: 108Nm - 108Nm
"Powerwise:the midrange of the k7 has lost the astonishing kick from the previous bike that no rival has yet matched.It pulls hard, but side by side roll on tests from anywhere below 9000 rpm belong to the K6. Above that mark, the new bike scores.In a flat out race through the gears the K7 can hover over its higher peak, make its extra few horsepower count and drive away. remember though, you have to be on the stop and chasing the redline to play this advantage.Even on a track, you'll need to keep the revs up. i've got to say, while it's more work, it does add the 750's fun trash factor to the 1000's atomic power. It's a carnal, primal engine, like the new R1 and 04 zx 10R, but with even more performance and fantastic fuelling.....
"Ultimately, if I had to choose which one to keep, it would be the new bike.It's more future proof. The smoother pick-up and vastly adjustable suspension are real benefits, and I enjoy the more dramatic power character....
"You'll also recover all the weight gain and more, and probably a bunch of midrange too, when you replace the cans and catbox. The final few remaining K6s will be awesome bargains. Fortunately, they'll be wheeled out of showrooms to make way for a worthy successor."
vauhti korjaa virheet
GSX-R 1000 K7, KTM 450 exc 04.
Käyköhän tässä niinkuin kawan päivityksessä.Vanha 10r vs.uus 10r = Uudempi laiskempi![]()
Suk dik!
Eipä tuo 06-> kymppi ole ollut yhdessäkään näkemässäni testissä laiskempi vaan nimenomaan 5-10hp tehokkaampi. Painoa toki jotain ~5 kg enempi muistaakseni. Mutta kyllähän nuo uudet päästörajoitukset on niin tiukat että samanlaista kehitystä tehoissa ei enää näköjään tapahdu kuin esim. 2000 luvun alkupuolella ja painotkin tuntuu nousevan pikkuhiljaa.(anttari @ Maalis. 18 2007,19:01) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Eipä kukaan oo kehunu uutta 10rrää raa asta tehosta toisinkuin yleinen TIETO et vanha 10r ON tosi raaka peli(jukepoksi @ Maalis. 18 2007,19:07) kirjoitti
![]()
Suk dik!
No wanha 10r on raaka kun taasen uudenpi antaa tehon tasaisemmin ja on vakaanpi ajaa.(anttari @ Maalis. 18 2007,19:34) kirjoitti
Ei tämä uusikaan mikään lussu ole ja rauhallisemman käytöksen ansiosta nopeanpi kuin "vanhus"
Vaikka silti wanhassa vara parempi..
- XT 660 R
Eikös niitäkin testejä ollut missä kawa 05vm ja 06vm olivat vastakkain. Radalla 06 oli nopeampi ja tehoissa myös se 5-10 hv enemmän kuten tuolla edellä mainittiinkin,moottorin luonne vaan erillainen ja tasaisempi että edellinen voi tuntua raaemmalta. Mutta aivan loistavia pelejä molemmat kuten nuo suzukitkin. Ja ei pidä tuijottaa uuden kiksun painoa koska tippuu kivasti kokorännillä samoihin kuten vanhemmassa.
Taitaapi ainakin allekirjoittaneella olla yksi ja sama kumpi loppupeleissä on nopeampi. Tärkeintähän ainakin minun mielestä on ajettavuus.![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Onneks ei tullu hommattua tollasta hidasta kooseiskaa![]()
Jep, samaa olen täällä kiitellyt(vahvajussi @ Maalis. 18 2007,21:17) kirjoitti
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Joo kyl harmittais, jos olis tollasen lussun ruoskan hankkinut(vahvajussi @ Maalis. 18 2007,21:17) kirjoitti
![]()
polkupyörä
ex ZX-6R 03
ex Nonster 600 01
Kavin viimeviikolla testaamassa kaverin kanssa radalla K5 vs. K7. Tuosta voi paatella kumpi pakenee suorilla:
http://www.youtube.com/watch?v=-U6cBMzMBPc
Kierrosajat meilla oli samat ja kaveri muutenkin ajoi mutkat kovempaa, joten erot suoranopeudessa ei johtunu ulostulosta. Mutta taisi menna tuo K7 takasin pajalle saadettavaksi(EMPro ecu jossa piti olla "nolla kartta"). Jotain vikaahan siina taytyy olla kun suoranopeus on kun 600:ssa.
Hieno pätkä! Kaverillasi taisi olla "märänkelin" asetukset päällä.![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Joo, siihen ecuun olisi saatavana "motogp tyylinen" luiston esto. Ilmeisesti se tarkottaa etta rajataan tehot varmuudenvuoksi niin alas ettei paase sutimaanMutta tuossa videossa K7:n ecussa piti kuitenkin olla vakion kartta ja taydet tehot.
Mulla on filsu+PC+slipari, muuten vakio. Joten K7:ssa pitaisi olla vahintaan samanverran paukkuja kun putkiviritteisessa K5:ssa.
Kohtahan sitä pääsee testaa
k5 ja k6 on jo ollu enkä usko että ne ton k7 huonommaksi tekee, menee vaan vähä aikaa että tottuu uutee.
K6 on besti
Kyy-yl
(Adolf @ Huhti. 13 2007,18:36) kirjoitti
![]()
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
5-8hp ero k6 ja k7 suzukin tehras ilmoittaa.
Hitaita nuo K6:t on, eilenkin yksi pyöri edessä vajaan 300 vauhdeissa eikä jaloista meinannut päästä
liekkö sekin vaikutti että siinä oli vaihdettu pienempi etulätkä että voi sentään siihen vedota kun ei pärjää![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Jopas nyt on kovat puheet(Vonikka @ Huhti. 14 2007,14:18) kirjoitti
Lähetään jokupäivä vetaseen uudelleen ni näkee kumpi se jaloissa pyörii
![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Mistähän erot. Katselen Bomber 3/2006 lehteä ja siinä K6 penkitettiin Vantaan Bike Word :ssä / "kone" Määttäsen toimesta.(kawa zx10 @ Maalis. 18 2007,11:06) kirjoitti
Takapallolta 168,1 hp / 11302 rpm ja 118 Nm / 8400 rpm *
ed...Tarkoitan poikkeemat K6 :sten välillä.
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Tuohon en tiedä vastausta,kavereiden kiksut jotka ovat penkeissä käyneet,(Viaber,Kx-center ja Bike doctor) ovat pääsääntösesti olleet 152-158hv takapyörältä. Siis edellämainitut vakioina,sliparilla n.4-8hv lisää ja kokoröörillä n.10-15hv. Tuo 168hv lähentelee vakiopyörien ennätystä takapyörältä.(Toyboy @ Huhti. 23 2007,16:36) kirjoitti
Bike-Worldin penkki on tunnetusti optimistinen. Ainakin 4hv enemmän tuo näyttää noilla tehoilla takarenkaalta kuin esim. KX-Centerin tai Viaberin penkki. Omassani oli viimevuonna KX-Centerissä 170hv ja Bike-Worldissa 174hv takapallolta samalla combolla.(kawa zx10 @ Huhti. 23 2007,21:43) kirjoitti
Kyllä silti tuo 168hv K6:sta (vakiosta?!) on ihan utopistinen. Jotain on mittauksessa mennyt munilleen. Jopa BW:n penkissä kaikki yli 164hv renkaalta vakiossa on liikaa, vaikka olisi miten hyvä yksilö.
Tänä vuonna sitten omasta lähti 180hv renkaalta KX-Centerissä, vaikka muutama detalji ei ollut kohdillaan. Esim paskainen, koko viime kesän ajettu filsu unohtui paikalleen (**ttu), ja takarengas oli ihan täysin loppu, eli pito oli hiukan kateissa.
Nuo kawa zx10:n lukemat ovat juuri niitä mitä K5/K6 malleista lähtee. Omastakin lähti silloin kun pyörän hommasin se tasan 160hv sliparilla Viaberissa. Se näyttää hyvin lähelle samaa kuin KX-Centerin penkki.
Nuo tehon lisäykset sliparilla/kokoputkistollakin menee just eikä melkeen niinku kawa zx10 kirjoittelee..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***