Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 137:sta
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 01 2007,16:22) kirjoitti
    Lainaa (FJR -07 @ Elo. 01 2007,15:45) kirjoitti
    Lainaa (räme @ Elo. 01 2007,14:24) kirjoitti
    Yamaha myy lisätarvikkeena korkeampaa "tehtaan" plexiä, onkos jonkulla kokemuksia siitä?
    Juu 2007 FJR:ssä ompi moinen.
    Ihan ylä-asennossa on hyvä ku on ihana äänettömyys,mut alempana melkoinen meteli,,,
    Varsinki keväällä/syksyllä(testattu keväällä -3 ´c) lyömätön koska niinkuin mainitsin niin ylä-asennossaan ei "tuule" lainkaan,toki tekee pyörteen selän/niskan taakse...

Huh no olipa arvostelu...
    No ainaki parempi ku orkkis
    Minkä hintainen moinen värkki on? Oliko helppo vaihtaa?
    No tuota tuo meijän mopotinhan oli MP messumopona joten plexi vähäniinku oli siinä valmiiks...
    Joten hintaa en tiedä.

Vaihtaminen on todella helppoa...
    Tarvitset 3mm kuusiokolo avaimen+pienehkön ristipää ruuvarin.

Siinä plexin ala-osassa kun on pyöräsi värinen muovi jutska(plexin päällä) niin sen pohjassa/alla on 2kpl nuita pieniä kuusiokolo ruuveja (vas.laita-oik.laita)niin ne pois,sitte sitä muovi jutskaa laskemalla/nostamalla niin saa sen muovi jutskan pois ja sen alta paljastuu 7kpl muovi ruuveja(ristipää kannalla) ei muutaku ne pois ja plexi on irti .
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 01 2007,16:22) kirjoitti
    Yamaha myy lisätarvikkeena korkeampaa "tehtaan" plexiä, onkos jonkulla kokemuksia siitä?
    Itsellä on kanssa tätä nykyä tuo Yamahan pitkä touringpleksi...Mulla toimii mainiosti, oon 170 cm pitkä. Yläasennossa ei tosiaan tuule yhtään ja mulla ei tule pyörteitä laisinkaan kypärään.Kypäränä Schuberthin C2.

Näyttäis listahinta olevan Yamahalla muistaakseni 280 €, kallis mutta hyvä.
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
    Kaikkine kuluineen tuo Cee Beyleisin plexi maksoi n. 280,-, mutta on hintansa väärti. Vaihto on muutaman minuutin juttu; siihen tarvitaan muistaakseni 3 mm kuusiokoloavain sekä ristipääruuvimeisseli. Kuusiokoloavaimella kaksi plexin alalaidassa olevaa ruuvia auki jolloin myös plexin alaosassa oleva pyörän värinen muovikoriste irtoaa. Tämän jälkeen 8 kpl muovisia kiinnitysruuveja irti ja plexi on irti.
    Laiska, mutta päättäväinen.
    Lainaa (kilolokio @ Heinä. 29 2007,10:40) kirjoitti
    ...Nykytystesti: Ajat kolmosella nopeutta 60 km/h. Tasakaasulla tasaista nopeutta, rauhallisesti kuten kylillä ajetaan...
    No voi sun... en saanut nykimään. Ajoin vielä samoilla kierroksilla kakkosella ja nelosellakin, eikä nykiny. Onkohan mun FJR:ssä joku vika?
    Tiellä taas
    Moro

Tuossa taannoin Anttoo kyseli kokemuksia WP:n takapampusta (tyyppi 4014) ja nyt rohkenen jo jotakin lausua. Hiukan matkaa, pari päivää radalla, molempia yksin ja kaksin. Oli silloin tällöin pakko vilkaista rekisterikilpeen, ettei ole mopeti vaihtunut....niin paljon muuttui ajettavuus ja varsinkin säädettävyys tuon vaimentimen myötä. Vakion "pullataikinaperän" jälkeen tuon WP:n säätäminen napakaksi sai väkisin hymyn huulille radalla kurvaillessa.

Ehdittiin myös tuossa viikolla säätää PC Bikefoxin penkissä ja sen myötä kone suht hyvään iskuun "rautaan" puuttumatta, siis vain komentaja+säätö.

Takanakilta heltisi 132,27 heppaa ja 134,17 nm vääntöä, kaasun on/off-luonne katosi kutakuinkin kokonaan. Ao. yksilö ei ole koskaan nypyttänyt pintakaasulla, eikä tee sitä nytkään....sikälis jos koskaan ajan pintakaasulla

t. Hanski
    possujono pilaa elämän
    Lainaa (-Hanski- @ Elo. 17 2007,21:56) kirjoitti
    Moro

Tuossa taannoin Anttoo kyseli kokemuksia WP:n takapampusta (tyyppi 4014) ja nyt rohkenen jo jotakin lausua. Hiukan matkaa, pari päivää radalla, molempia yksin ja kaksin. Oli silloin tällöin pakko vilkaista rekisterikilpeen, ettei ole mopeti vaihtunut....niin paljon muuttui ajettavuus ja varsinkin säädettävyys tuon vaimentimen myötä. Vakion "pullataikinaperän" jälkeen tuon WP:n säätäminen napakaksi sai väkisin hymyn huulille radalla kurvaillessa.

Ehdittiin myös tuossa viikolla säätää PC Bikefoxin penkissä ja sen myötä kone suht hyvään iskuun "rautaan" puuttumatta, siis vain komentaja+säätö.

Takanakilta heltisi 132,27 heppaa ja 134,17 nm vääntöä, kaasun on/off-luonne katosi kutakuinkin kokonaan. Ao. yksilö ei ole koskaan nypyttänyt pintakaasulla, eikä tee sitä nytkään....sikälis jos koskaan ajan pintakaasulla *

t. Hanski
    Kun en jaksanut selata aikaisempia kirjoituksia, jossa saattoi ollakin iskaristasi juttua mutta kysäisen jotta mitä se kustansi? Minkä vuosimallin FJR sulla on ?
    Sattumalta eilen näin FJR:n, jossa oli Öhlins. Ja kuski kertoi lähes saman tarinan. Nyt kyllä meni iskari vaihtoon.
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 01 2007,16:23) kirjoitti
    Lainaa (veikko h @ Elo. 01 2007,14:15) kirjoitti
    Tilasin omaan -07 malliin uuden plexin USAsta Cee Baileysiltä. Uusi on 100 mm korkeampi ja 50 mm leveämpi kuin alkuperäinen ja siinä on n.s. flippi, eli yläosa taivutettu. Onhan muuten aivan toisenlainen ajettava alkuperäiseen verrattuna.
    Paljonko tälle tuli hintaa ja oliko työläs vaihtaa?
    Vielä yksi pleksi vaihtoehto eli calsci amerikasta. Minulla on kuukauden kokemus, vaikuttaa erittäin hyvältä. Mallia löytyy eri pituisille. Hinta 185$, rahti 40€, tulli 36€ http://www.calsci.com/
    Lainaa (marax @ Heinä. 27 2007,16:57) kirjoitti
    Käytäkää FJR:ssä bensana ysikasia niin loppuu nykiminen ja käypi nätimmin muutenkin. Että kiitos taasen viherpipertäjille kun viisimiljoonaa suomalaista pitää pelastaa maailma saastumiselta ja joutuu käyttämään liian puhdasta bensaa.
    Ei vaan tarpeettoman suuren puristuskestävyyden omaavaa bensaa.

Ei se muuten sen puhtaampaa tai paremmin "tislattua" ole. Enemmän lisäaineistettua vain.

Mutta on se tosiaan hyvä, että me suomalaiset pelastamme koko maailman. Eihän tuohon muut tietysti pystyisikään
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Lainaa (lujo @ Elo. 29 2007,15:17) kirjoitti
    Vielä yksi pleksi vaihtoehto eli calsci amerikasta. Minulla on kuukauden kokemus, vaikuttaa erittäin hyvältä. Mallia löytyy eri pituisille. Hinta 185$, rahti 40€, tulli 36€ http://www.calsci.com/
    Tosta CalScista ja wannabe-calscistä on ollut täällä jo aiemmin juttuja. Mulla jo pari kesää käytössä.
    Lainaa (Anttoo @ Elo. 31 2007,22:27) kirjoitti
    Tosta CalScista ja wannabe-calscistä on ollut täällä jo aiemmin juttuja. Mulla jo pari kesää käytössä.
    Kuinka kauan kesti tuotteen saapuminen Suomeen tilauksesta? Coverit kyselee..... Ja mistä se sitten piti hakea, kun tulliakin piti maksaa?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 31 2007,22:57) kirjoitti
    Kuinka kauan kesti tuotteen saapuminen Suomeen tilauksesta? Coverit kyselee..... * Ja mistä se sitten piti hakea, kun tulliakin piti maksaa?
    Kesti kymmenkunta päivää ja tullista oli haettava. Tullimies avautti vielä paketin paikanpäällä ja tarkisti että sisältö on mitä piti.

Pleksi on ulkonäöllisesti vähän karumpi ja reunoiltaan viimeistelemättömämpi kuin orggis, mutta suhinat loppuu ja se on pääasia. Liian korkeaa ei kannata ottaa, alkaa ilma loppumaan parhailla helteillä kun ei saa riittävän alas - täytynee pari senttiä lyhentää talvella. Valmistajan sivuilla on suht hyvät ohjeet valintaa varten.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
    Lainaa (KariFi @ Elo. 31 2007,23:19) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 31 2007,22:57) kirjoitti
    Kuinka kauan kesti tuotteen saapuminen Suomeen tilauksesta? Coverit kyselee..... Ja mistä se sitten piti hakea, kun tulliakin piti maksaa?
    Kesti kymmenkunta päivää ja tullista oli haettava. Tullimies avautti vielä paketin paikanpäällä ja tarkisti että sisältö on mitä piti.

Pleksi on ulkonäöllisesti vähän karumpi ja reunoiltaan viimeistelemättömämpi kuin orggis, mutta suhinat loppuu ja se on pääasia. Liian korkeaa ei kannata ottaa, alkaa ilma loppumaan parhailla helteillä kun ei saa riittävän alas - täytynee pari senttiä lyhentää talvella. Valmistajan sivuilla on suht hyvät ohjeet valintaa varten.
    No niin. Tilattu on XXL screen. Pitäkää peukkuja että screenin toimitus käy yhtä kätevästi ja nopeasti minullekin.

V.Vesterinen
    Osittain samoja tuntemuksia on olut ko. pelistä.
    Olen vaan ihmetellyt Fjrästä paljon puhuttua tärinää tietyillä kierroksilla Omani ei kyllä tärise millään kierroksilla. (05)
    (Tai sitten oon niin puutunut äijä, että en huomaa mitään)
    Pc III jälkeen kaikki nykimiset ja "kuolleet" kohdat katosivat täysin. Kaasukäsi todella meinaa välillä puutua, ei sitä aina vaan rekisteröi, mutta kun niin moni on siitä maininnut, alkoi muisti palailla pätki....... *

Pleksinkin saa säädettyä, 188 kokoiselle äijällekin, 140 asti pleksi kokonaan pystyssä on aika hiljaista, mutta baanoilla kokeilin 180 asti, keventää keulaa ja ottaa tuulta, niin että meinaa lähteä lentoon
    Parhaiten plexin säätö menee nopeuden ja oman pituuden mukaan ja jos ja kun haluaa ajaa 160-230 niin ei siinä taida touring plexit tulla kysymykseen
    Itse ainakin tykkään ajella reippaasti, mihin mopo (sport)touring on enemmän tehty kuin esim. pannari.
    En ole takajousituksesta varsinaisesti mitään vikaa löytänyt ...silti öhlins ei varmasti peliä huononna.

Penkki voisi olla paremmin muotoiltu ja topattu, * puutuu pitkillä matkoilla! Suuremmissa nopeuksissa yli 200 voblausilmiö tulee välillä kuvaan mukaan, silloin on ollut kaikki takalaukut ja tankkilaukku matkassa mukana.

Uudessa mallissahan runkoa on pidennetty, tai takasvingiä mm. voblauksen estämiseksi.
    Ja ne tehot oli 128 >135hp takanakilta ja nyt vääntää 1000rmp *tappiin asti, eli hyvästä padasta loihdittiin todella bueno

FJR 1300 ABS PC III
    Lainaa (varaeero @ Syys. 03 2007,22:16) kirjoitti
    Olen vaan ihmetellyt Fjrästä paljon puhuttua tärinää tietyillä kierroksilla Omani ei kyllä tärise millään kierroksilla. (05)

Pleksinkin saa säädettyä, 188 kokoiselle äijällekin...

Itse ainakin tykkään ajella reippaasti, mihin mopo (sport)touring on enemmän tehty kuin esim. pannari.

En ole takajousituksesta varsinaisesti mitään vikaa löytänyt ...silti öhlins ei varmasti peliä huononna.
    Tärinän häiritsevyys on yksilöllistä ja lisäksi riippuu vertailukohdasta. Aiemmin matkapyöriä ostomielessä koeajaessani oli hurja kokemus, kun jopa oma vanha öljyjäähy sepelimylly Suzuki Bandit tuntui käyvän turbiininpehmeästi yhden ainoan päivän koko ikänsä aikana.

Eli sen päivän, kun palautin meille yökylässä käyneen BMW R1200RT:n. Vastapainoakselit...ketut, sanon minä! Tai saattoi ollakin, oli siinä vastahankainen paino mukana joka risteyksessä

Että kävi Suska kauniisti...siihen saakka kun illalla töiden jälkeen hain FJR:n. Ei tuota tärinää ainakaan siinä yksilössä parin sadan kilometrin koeajolla huomannut ollenkaan. Suzuki kuski siis.

Mutta yhtä häiritsee pienikin nelikon hermostunut värinä, toista ison twinin rauhalliempi vapina. Ja ne kermapeput jotka eivät kestä kumpaakaan ajaa Pannarilla.

Päänahan korkeus lattiasta ei kerro motoristin mittasuhteista paljonkaan. Persjalkaisena esim. itselläni on selkää kuin keskimääräisellä 190 senttisellä, mitä minua pidemmät tuttavani jaksavat ihmetellä valittaessani ettei uusiin henkilöautoihin mahdu takapenkille.

Koetapa sen takajousituksen toimintaa pujottelemalla keskiviivan kahta puolta vaikka 80 nopeudella. Aloita vähän hitaammin, koska ainakin pre-2006 takajousituksesta tulee samanlainen kengurukeppi (boing-boing-boing...) kuin Bemun RT:stakin.

En suinkaan väitä tuota normaaliksi ajoksi, mutta se on hyvä demo jousituksen säädöistä ja vaimennuksen toiminnasta.

Rauhassa käännettäessä sekä FJR että RT kääntyvät Pannaria ketterämmin.

Mutta kun tiukka väistö saa molempien takajousituksen lyyhistymään ja kaarroksen oikaisu vielä ponnauttaa jousituksen ainakin takaisin normiasentoon ellei ylikin (boing...) niin se väistön jälkeinen palautus ei enää tunnukaan samalta kuin väistöön meno. Toisin kuin Pannarissa, joka omaan jäyhään tyyliinsä menee koko ajan vaaterissa (jos takajousitus on oikein säädetty)

Tuo on helppo korjata vaihtamalla parempi jousi/vaimennin, mutta tietysti ellei se vaivaa niin miksi vaivautua...
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Lainaa (ttuttu @ Syys. 02 2007,23:02) kirjoitti
    No niin. Tilattu on XXL screen. * Pitäkää peukkuja että screenin toimitus käy yhtä kätevästi ja nopeasti minullekin. *
    jumalattoman iso pleksi. Sahalla tietty saa pienemmäksi.
    Lainaa (Hannu59 @ Syys. 04 2007,13:28) kirjoitti
    Koetapa sen takajousituksen toimintaa pujottelemalla keskiviivan kahta puolta vaikka 80 nopeudella. Aloita vähän hitaammin, koska ainakin pre-2006 takajousituksesta tulee samanlainen kengurukeppi (boing-boing-boing...) kuin Bemun RT:stakin.

En suinkaan väitä tuota normaaliksi ajoksi, mutta se on hyvä demo jousituksen säädöistä ja vaimennuksen toiminnasta.

Rauhassa käännettäessä sekä FJR että RT kääntyvät Pannaria ketterämmin.

Mutta kun tiukka väistö saa molempien takajousituksen lyyhistymään ja kaarroksen oikaisu vielä ponnauttaa jousituksen ainakin takaisin normiasentoon ellei ylikin (boing...) niin se väistön jälkeinen palautus ei enää tunnukaan samalta kuin väistöön meno. Toisin kuin Pannarissa, joka omaan jäyhään tyyliinsä menee koko ajan vaaterissa (jos takajousitus on oikein säädetty)

Tuo on helppo korjata vaihtamalla parempi jousi/vaimennin, mutta tietysti ellei se vaivaa niin miksi vaivautua...
    +1. Lussu mikä lussu.
    Ja ylipäätään progressiivinen jousitus ei ole kyllä mistään kotoisin. Vaihtoon lähtee sekä etu- että takapää juuri nyt.
    Lainaa (Anttoo @ Syys. 06 2007,19:44) kirjoitti
    No niin. Tilattu on XXL screen. Pitäkää peukkuja että screenin toimitus käy yhtä kätevästi ja nopeasti minullekin.
    190 senttiselle pitää kaiken olla vähän ISOMPAA kuin muille (hukkapätkille)! Mun kengännumero on 46, ajohanskat XXL kokoa, vaatteet pitää olla kalsareita myöten XL tai XXL. Kai nyt pleksinkin pitää olla XXL kokoa?

V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Syys. 06 2007,19:54) kirjoitti
    No niin. Tilattu on XXL screen. * Pitäkää peukkuja että screenin toimitus käy yhtä kätevästi ja nopeasti minullekin. *
    190 senttiselle pitää kaiken olla vähän ISOMPAA kuin muille (hukkapätkille)! Mun kengännumero on 46, ajohanskat XXL kokoa, vaatteet pitää olla kalsareita myöten XL tai XXL. Kai nyt pleksinkin pitää olla XXL kokoa? *
    jep. Parempi hieman liian iso kuin hieman liian pieni. Huomasin vain itsellä, että jo toi medium oli meikäläiselle (176cm) melkoinen läpykkä ja meikäläisen mopo erottuu parkkipaikalla kauas. Veikkaan, että XXL näkyy kuuhun asti. Siinä se on Kiinan muurin vieressä
    Lainaa (Anttoo @ Syys. 06 2007,20:34) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Syys. 06 2007,19:54) kirjoitti
    190 senttiselle pitää kaiken olla vähän ISOMPAA kuin muille (hukkapätkille)! Mun kengännumero on 46, ajohanskat XXL kokoa, vaatteet pitää olla kalsareita myöten XL tai XXL. Kai nyt pleksinkin pitää olla XXL kokoa?
    jep. Parempi hieman liian iso kuin hieman liian pieni. Huomasin vain itsellä, että jo toi medium oli meikäläiselle (176cm) melkoinen läpykkä ja meikäläisen mopo erottuu parkkipaikalla kauas. Veikkaan, että XXL näkyy kuuhun asti. Siinä se on Kiinan muurin vieressä
    Mulle on yks hailee, mille mun mopo tai minä näytän! Toimivuus on pääasia. Keskimittainen eli 165-180 senttinen saa sopivan mopon suoraan kaupan hyllyltä. Me muut joudumme keksimään/hankkimaan kaikenlaisia härpäkkeitä. Pätkät menevät suutarille korottamaan ajokenkiään, madallattavat mopon ym; pitkät pistävät satulan ylimpään asentoon tai jopa teettävät uuden istuimen. Konstit on monet, niin kuin sillä mummollakin, joka kissalla pöytää pyyhki!

V.Vesterinen
    Lainaa (varaeero @ Syys. 03 2007,22:16) kirjoitti
    Suuremmissa nopeuksissa yli 200 voblausilmiö tulee välillä kuvaan mukaan, silloin on ollut kaikki takalaukut ja tankkilaukku matkassa mukana.
    Tuota en kyllä itse huomannut. Mutta liekö laukkujen painosuhteet ja kyytiläinen vaikuttaneet asiaan.
    Tiellä taas
    Meni ton iskarin vaihdossa pitempään kuin ajattelin, toimitusaika oli rapiat 6 vkoa. Siis taakse tuli WP 4014 Spin hydraulisella säätimellä ja WP etujouset. Huollossa ilmeni, että vanhasta takaiskarista oli öljyt vuotaneet ja tässä on ajeltu melkeinpä pelkän takajousen vaimentamana jonkin aikaa. Mopotin oli edellisen kerran huollossa heinäkuun lopulla, joten tämä on varmuudella tapahtunut sen jälkeen. Nyt tällä '03 FJRllä on ajettu 52 tkm ja takaiskari täysin finitto. Mikä sitten lieneekään FJR:n tapauksessa normaali kulumisesta johtuva vaihtoväli vai onko joku muu syy. Iskarissa ei ollut mainittavia päällisiä vaurioita.
    No, joka tapauksessa kokemukset uudesta etu- ja takapäästä menee kevääseen, ei tällä saanut kuin parikymmentä kilometriä ajettua eilettäin. Jo tolla ajolla kyllä huomasi huomattavan eron, mikä eikä kylläkään ollut ihme.
    Niin ja iskari maksoi 1180€ ja etujousi 110€.
    Asiasta neljänteen: Vilkaiskaapas -06 FJR:n hintaa Moto-Raumassa.

V.Vesterinen
    Uusi -07 näkyy olevan 16.500...
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
    Lainaa (S.Haltia @ Marras. 16 2007,12:23) kirjoitti
    Sama vehje eli ylivuotinen. Siinä mallissa ei ole kahvalämppäreitä vakiona.

V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 16 2007,12:30) kirjoitti
    Eikös tuo ole '06 FJR? Näyttää vuosimalli merkitsevän enemmän kuin ajetut km:t, kun on tuota uutta halvempia ja kalliimpia '06 FJR käytettynä.
    Lainaa (Anttoo @ Marras. 16 2007,13:11) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 16 2007,12:30) kirjoitti
    Eikös tuo ole '06 FJR? Näyttää vuosimalli merkitsevän enemmän kuin ajetut km:t, kun on tuota uutta halvempia ja kalliimpia '06 FJR käytettynä.
    Nimenomaan 06 se on! Siitä saisi edukkaasti.... Harmi vain, että omistaa jo moisen.

V.Vesterinen
    Meillä ollu nyt parikesää -04 fjärrä, todella mukava ajella mamman kanssa ja yksin,toimii aina.Kerran käyty jänkhällä, meni vihellellen tonni sinne ja toinen takas viikonlopussa. Kerran käyny radalla ja kyllähän tuo toimi sieläkin.Nyt haaveissa vähän pitempiä reissuja
    Vertailutesti FJR, Kawa GTR ja Pannari: MCNNews December 2007.
    Sivu1
    Sivu2
    Sivu3
    Sivu4
    Sivu5
    Sivu6
    Sivu7
    Sivu8
    Sivu9
    Sivu 10
    Sivu11
  30.  
    Mun mopostahan löytyy samat voimat takanakilta, kuin niin julmaksi väitetystä uudesta GTR:stä
    Nyt tuli TODELLA hjuva fjiilis
    FJR 1300 ABS PC III
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen