Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Olisiko kellään ideoita seuraavanlaisen vian korjaamiseksi?
    Pyöräni, Honda CBR 1000F -92, ei tahdo lähteä käymään. Kun koneen saa käymään se käy normaalisti. Startatessa moottori ei pyöri kunnolla, siis pyörii kovin hitaasti, ihan kuin starttimoottorissa ei olisi tarpeeksi voimaa. Koneeseen on vaihdettu starttikytkin. Kahta eri starttimoottoria on käytetty. Starttimoottorille tulee oikea jännite startatessa.

    Itseltäni alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan, että mitä pitäisi seuraavaksi tehdä.
  2. #2
    vikahan voi olla niinkin yksinkertainen kuin paska akku. käytä kuormitustestissä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  3. #3
    Helppo testaa antamalla auton akusta lisää virtaa, jos toimii paremmin niin vika akussa. Maajohto on myös mahdollinen pullonkaula, ja johonkin se virta joka tapauksessa menee, joten starttaisin muutaman kerran n. 10 sekkaa, ja etsisin sen jälkeen lämpöisiä liitoksia. Jos ainoa lämmin mitä löytyy on startti (ja kuski) eikä lisävirran antaminen auta, on vika varmaan startissa.

    Mainitsit että startin kytkin on vaihdettu, voiko olla että siinä mennyt jotain väärin ja jarruttaa starttatessa.

    Semmosia tuli nyt äkkisältään mieleen.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  4. #4
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Mites startin hiilet ja laakerit? Onko missä hapessa? Jos hiilet alkaa loppumaan niin voiman puutosta on tiedossa.
    Superbike #7
  5. #5
    jos pyörässä oleva akku on paskana, niin ainakaan oma ei jaksanu lähtee käyntiin apuvirrasta huolimatta. sen sijaan startti oli lähellä kärähtää. kokeiles muuten yleismittarilla sitä akkua että mimmonen jännite siellä patterissa on, ja sit kokeile mitä tapahtuu kun painat starttia.. jos jännite laskee useita voltteja niin selvähän tuo on.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  6. #6
    Auton akusta on koitettu jo antaa lisää virtaa. Ja starttia koitettu pyörittää suoraan auton akulla, siis pyörän omat sähkö systeemit ohitettu kokonaan, eikä se silti jaksa pyöriä.
    Tämä sama ongelma oli jo ennen kuin starttikytkin vaihdettiin.

    Tarttee tarkistaa nuo maadoitukset vielä.
  7. #7
    vinkkinä kerrottakoon että kaverin vf750 starttasi muttei käynnistynyt helposti vaan sai sahata ja sahata
    tutkimusen jälkeen vaihdettiin starttirele....
    nyt ei tarvi kuin hipaista käynnistysnappia niin hörähtää käymään... joten
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  8. #8
    Selvitän täsmälleen samanlaista ongelmaa tällä hetkellä. Samanlainen pyörä, sama vuosimalli, startin kytkin vaihdettu, startin rele ok, starttimoottori ok, homma mennyt jopa niin epätoivoiseksi että uuden kytkimen kanssa laitettu h#ndan FN4 öljyt. Uusi kytkin luistaa (piti muuten tilata ihan moottorin numerolla, miksi?) Alkaa ottaa pannuun koko väkkyrä. Jollain lisää vinkkejä?
  9.  
  10. #9
    Lainaa (Kujo @ Touko. 01 2007,19:27) kirjoitti
    Selvitän täsmälleen samanlaista ongelmaa tällä hetkellä. Samanlainen pyörä, sama vuosimalli, startin kytkin vaihdettu, startin rele ok, starttimoottori ok, homma mennyt jopa niin epätoivoiseksi että uuden kytkimen kanssa laitettu h#ndan FN4 öljyt. Uusi kytkin luistaa (piti muuten tilata ihan moottorin numerolla, miksi?) Alkaa ottaa pannuun koko väkkyrä. Jollain lisää vinkkejä?
    No niin, itse itseäni opastaen, syyllinen startin luistamiseen voi itse kytkimen lisäksi olla sysäyksenvaimentimen kuoleentuneet lautasjouset. Kaikenlaisia virityksiä sitä näkeekin, ja vielä tehtaan jäljiltä...