Silloin tällöin puolivahingossa tulee hytti syliin
Vain suljetulla alueella/b-tapahtumissa
En todellakaan
Keulisin jos osaisin
Keulisin jos keulis
Pari kertaa on ohitustilanteessa noussu etunen reilusti ja kyllä se saa pulssin aikas koholle, nämä siis yrittämättä keulia.
Viimeinen vaihtoehto![]()
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
HAH!(oddsock @ Huhti. 17 2007,21:30) kirjoitti
Kirpputorilta saa fillarin kympillä. Ja keula nousee.
Viidellä kympillä saa taatusti mopon, jolla pystyy ajamaan kilometritolkulla nokka pystyssä.
Ei maksa satapiikki endurokaan paljon, käytettynä.
Keulimiseen tarvitaan vain tarpeeksi tyhjää takarenkaan takana ja kevyt fillari.
Julkisella paikalla keulimisessa pitää olla lisäksi tyhjä pää.
Tai täysi (sanon kiltisti): Pissaa.
Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.
Kerran on Nöpö hypännyt pystyyn, kun olin juuri radalla "oppinut" ajamaan isoilla kierroksilla. Lähdin sitten risteyksestä ~8000 kierroksilla ja siitä sitten, poikkis takapenkillä..
Sen jälkeen epäuskoista naurua loppumatkan ajan..
Nöpö.
Kerran keula irtosi vahingossa tiestä.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
En osaa, enkä opettele...eikä kyllä keulisi pyöräkään (hajoo kytkin ja irtoo tanko).![]()
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Haaveissani keulin,ja pari kertaa lähtenyt ihan vahingossa(TKoT @ Huhti. 17 2007,20:16) kirjoitti
Tosiasiassa haluaisin tuon taidon oppia,ei mitään kilometritolkulla,vaan jos nyt hallittu 10-50metriä kykenisi ilman pelkoa hallinnan menettämisestä. Onko hyviä kikkoja?Pyörä on se hornet 900![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Onko se puolivahinko jos ykkösellä nykäisee tangosta vähän samalla kun kaasuttaakeulan osaan nostaa, mutta otan sen heti alas, eli en osaa keulia. En varmaan keulisi, vaikka osaisinkin. Polkupyörällä osasin vielä vuosi sitten keulia periaatteessa vaikka kuinka pitkälle myös loivia mutkia(vinkkinä, noin vuoden harjoittelu riittää), mutta nyt on sekin jäänyt
![]()
Honda CBR 600F
Pari kertaa on täyskiihdytyksessä päässyt tapahtumaan moinen ihme ..
![]()
1-2-3 ja joskus tuurilla 4![]()
tää on kans mun vaihtoehto!!(Matso @ Huhti. 17 2007,20:25) kirjoitti
Yamaha XT660X
En vaan osaa.Paitsi tosi pienestä vauhdista melko pieniä pätkiä...
Ja jos ja kun taas innostun harjoittelemaan niin jossain tosi syrjässä.
Onhan se hienon näköstä joo, mutta älkää jaksako pelleillä kaupungissa se on todella typerää!
"Häpy With Honda..."
keulii keulii, hyvin keulii!
Näillä mennää!
Kokeilisin jos osaisin.![]()
MV Agusta Brutale 910R -08
Ex: Suzuki SV 1000S -06
joskus saattaa pikkusen etunen ilmailla...
-- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
On hauskempi olla seestymätön kusipää kuin tekopyhä kukkahattu(ahu54 @ Huhti. 18 2007,09:29) kirjoitti
Jos on tilaa, niin ei siinä ole mitää pahaa keulia. Elikäs jos ei vaaranna muita. Vaikka olis keskellä kaupunkia.
Ja kansa tykkää kun mopot keulii! Ajattele miten iloiseksi saat lapsetkin, kun keulit näyttävästi lastentarhan edestä![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
jos osaisin, niin ajaisin kokoajan, etupyörä ylös kytkettynä![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Keulii keulii...
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Yleensä ratas pysyy maassa mutta joskus sitä on kiva nostatella, éli fiiliksen mukaan.
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
Nojoo...(Tylyttäjä @ Touko. 01 2007,18:28) kirjoitti
Tästä ei pitänyt tulla "kukkahattujen" ja oliko se nyt "tykittäjien" välistä taistelua, siksi toteankin vaan, että näit väärin:
"Tekopyhässä hatussa" ei ole kukkia. Ne on sulkia. Ja tästä tuli yksi lisää![]()
Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.
Juu, varmasti ainakin parien sakkojen verran. Mut jossain vaiheessa alkaa kyllä nöyrtymään. Ei keuliminen vaan taida olla kaiken sen rahan arvoista...(samu69 @ Touko. 01 2007,18:32) kirjoitti
Napsahtiko taas?(MadMan @ Touko. 09 2007,09:48) kirjoitti
Luulin jo, että meikän perusmopon eturengas nousee reilummin vain hartiavoimin. Lopulta tuli kaikki tai ei mitään -asenteella kokeiltua melko reipasta kiihdytystä kakkosella ja samalla rentoa lipsautusta kytkimellä. Uteliaisuus kyllä palkittiin muutaman kerran, mutta keikkuessa tuli aina turhan kiirus saada etunen alas. Pystyssä pysyy, mutta laskeutuu raskaasti. Siis pakko vastata: välillä omaksi viihdykkeeksi keulisin, jos osaisin![]()
Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat
~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
- The Nut
Kuinka herkästi tuossa keulimissa on vaara että mopo nousee kokonaan pystyyn,ja heittäytyy selälleen?
Olimme kaveri kanssa cafeteriassa nevski-prospektin varrella pietarissa kun kadulta kuului hirveä ujellus ja mopo heitti itsensä ympäri,mopo komeassa kaaressa tolppaan,kuski komessa kaaressa katuun,mutta ikävintä että matkustajana ollut pimu ei noussut omin jaloinvaan ietiin ambulanssilla,ties mikä oli kohtalo.Minulle tuli mieleen että oisko kaasutuksessa pojan käsi lipsahtanut liikoja vai hirttikö kaasu kiinni?
Mutta pahalta näytti ja siksi kysyn että kunka herkästi voi karata selällee`?
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Eip![]()
<p><strike>JiiÄm</strike></p>
Ei se mopo ihan helposti ympäri keuli, jos yhtään osaa kaasua säännöstellä. Kytkimellä repimällä tietysti pitää pitää järki päässä. Raskaskeulainen pistää alussa enemmän vastaan ja "tasapainoasema" tuntuu kapeammalta.(adrenaliini @ Touko. 09 2007,10:37) kirjoitti
Mitä tehokkaampi, sitä helpompaa...kaasulla..
Kyllä mun mopot ovat tuoneet etupyörän takaisin tonttiin ihan pelkällä kaasun hölläämisellä.
Vauhti vakauttaa menoa, moottoritienopeudesta aloitettaessa hytti pystyyn pyörä kulkee kuin juna satoja metrejä, kun taas jostain hölkkävauhdista repimällä kulku on hoipertelevaa ilman hyrrävoimien apua.
Vielä niille, jotka kuitenkin kokeilevat...siis suljetulla alueella... Jos pyörä ei ihan jaksa kaasulla vääntää etupyörää taivaalle, voi kytkimen sijaan (=turvallisempaa) kokeilla pompautusta.
Kiihdyttää sopivalle tehoalueelle sopivalla vaihteella ja kääntää kahvan kaakkoon sekunniksi keulan kevittämiseksi ja välittömästi höllää kaasun, jolloin keula alkaa heti sukeltaa jarruuntumisen ansiosta. Keulan saavuttaessa alin piste, vääntää uudelleen läpät auki, joten etupään ylöspäin palauttava jousitus keventää keulaa ja helpottaa toimenpidettä.![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96