Katso äänestykset tulokset: Keulimisesta -

Äänestäjät
1045. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Silloin tällöin puolivahingossa tulee hytti syliin

    387 37,03%
  • Vain suljetulla alueella/b-tapahtumissa

    23 2,20%
  • En todellakaan

    178 17,03%
  • Keulisin jos osaisin

    342 32,73%
  • Keulisin jos keulis

    115 11,00%
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 144:sta
  1. #61
    Pari kertaa on ohitustilanteessa noussu etunen reilusti ja kyllä se saa pulssin aikas koholle, nämä siis yrittämättä keulia.
  2. #62
    Viimeinen vaihtoehto
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

    *Suzuki GSX-R 750 K1
  3. #63
    Lainaa (oddsock @ Huhti. 17 2007,21:30) kirjoitti
    Lainaa (Ton @ Huhti. 17 2007,21:28) kirjoitti
    On varaa kuluttaa molempia renkaita...
    Muttei varaa pyörään joka keulii?
    HAH!
    Kirpputorilta saa fillarin kympillä. Ja keula nousee.
    Viidellä kympillä saa taatusti mopon, jolla pystyy ajamaan kilometritolkulla nokka pystyssä.
    Ei maksa satapiikki endurokaan paljon, käytettynä.
    Keulimiseen tarvitaan vain tarpeeksi tyhjää takarenkaan takana ja kevyt fillari.
    Julkisella paikalla keulimisessa pitää olla lisäksi tyhjä pää.
    Tai täysi (sanon kiltisti): Pissaa.
    Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.
  4. #64
    Kerran on Nöpö hypännyt pystyyn, kun olin juuri radalla "oppinut" ajamaan isoilla kierroksilla. Lähdin sitten risteyksestä ~8000 kierroksilla ja siitä sitten, poikkis takapenkillä..

    Sen jälkeen epäuskoista naurua loppumatkan ajan..
    Nöpö.
  5. #65
    Kerran keula irtosi vahingossa tiestä.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  6. #66
    En osaa, enkä opettele...eikä kyllä keulisi pyöräkään (hajoo kytkin ja irtoo tanko).
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  7. #67
    Kaasun kanssa saan keulaa nostettua mutta en oikeasti keulia osaa.
    R1 -08
  8. #68
    Lainaa (TKoT @ Huhti. 17 2007,20:16) kirjoitti
    Tehdäänpäs katsaus tämänhetkiseen tilanteeseen (tais pari vuotta sitten olla vastaava kysely)

    Seurasin tuossa juuri kaupunkiajossa jonku aikaa kusiaisgigsua ja näytti rengas olevan enemmän ilmassa ku tiessä. Mutta täytyy tuo myöntää että joskushan tuo tuppaa reippaamissa lähdöissä nousemaan itselläkin. *Ja eihän revitä tästä sitten vetomies-kukkahattutaistoa, eihän
    Haaveissani keulin,ja pari kertaa lähtenyt ihan vahingossa
    Tosiasiassa haluaisin tuon taidon oppia,ei mitään kilometritolkulla,vaan jos nyt hallittu 10-50metriä kykenisi ilman pelkoa hallinnan menettämisestä. Onko hyviä kikkoja?Pyörä on se hornet 900
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  9. #69
    Onko se puolivahinko jos ykkösellä nykäisee tangosta vähän samalla kun kaasuttaa keulan osaan nostaa, mutta otan sen heti alas, eli en osaa keulia. En varmaan keulisi, vaikka osaisinkin. Polkupyörällä osasin vielä vuosi sitten keulia periaatteessa vaikka kuinka pitkälle myös loivia mutkia(vinkkinä, noin vuoden harjoittelu riittää), mutta nyt on sekin jäänyt
    Honda CBR 600F
  10. #70
    Ei nouse etupää kuin tunkalla ylös maasta...
  11. #71
    Pari kertaa on täyskiihdytyksessä päässyt tapahtumaan moinen ihme ..
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  12. #72
    1-2-3 ja joskus tuurilla 4
  13. #73
    Lainaa (Matso @ Huhti. 17 2007,20:25) kirjoitti
    Tosta puuttuu vaihtoehto
    Keulin kun tuntuu siltä missä ja milloin vain
    tää on kans mun vaihtoehto!!
    Yamaha XT660X
  14. #74
    En vaan osaa. Paitsi tosi pienestä vauhdista melko pieniä pätkiä...
    Ja jos ja kun taas innostun harjoittelemaan niin jossain tosi syrjässä.


    Onhan se hienon näköstä joo, mutta älkää jaksako pelleillä kaupungissa se on todella typerää!
    "Häpy With Honda..."
  15. #75
    keulii keulii, hyvin keulii!
    Näillä mennää!
  16. #76
    Kokeilisin jos osaisin.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  17. #77
    1,2,3 välistä hytti pyrkii nuoseen, ja hyvin sattuu ni tarjotaan vielä 4
  18. #78
    joskus saattaa pikkusen etunen ilmailla...
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  19. #79
    Lainaa (ahu54 @ Huhti. 18 2007,09:29) kirjoitti
    Nuorten "ukkometsojen" touhua koko homma. Pitää vaan jotenkin pörhistellä, että huomattas.
    Vaarallista pyörälle, itselle ja syyttömille sivullisille.
    Suljetulla alueella saa jokainen kurittaa pyöräänsä ihan halujensa mukaan, mutta julkisilla paikoilla keulijat kyllä näyttävät koko kansalle sen, mitä ovat: Seestymättömiä kusipäitä.
    On hauskempi olla seestymätön kusipää kuin tekopyhä kukkahattu

    Jos on tilaa, niin ei siinä ole mitää pahaa keulia. Elikäs jos ei vaaranna muita. Vaikka olis keskellä kaupunkia.

    Ja kansa tykkää kun mopot keulii! Ajattele miten iloiseksi saat lapsetkin, kun keulit näyttävästi lastentarhan edestä
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #80
    jos osaisin, niin ajaisin kokoajan, etupyörä ylös kytkettynä
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  21. #81
    Keulii keulii...
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  22. #82
    Yleensä ratas pysyy maassa mutta joskus sitä on kiva nostatella, éli fiiliksen mukaan.
    Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
  23. #83
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 01 2007,18:28) kirjoitti
    Lainaa (ahu54 @ Huhti. 18 2007,09:29) kirjoitti
    Nuorten "ukkometsojen" touhua koko homma. Pitää vaan jotenkin pörhistellä, että huomattas.
    Vaarallista pyörälle, itselle ja syyttömille sivullisille.
    Suljetulla alueella saa jokainen kurittaa pyöräänsä ihan halujensa mukaan, mutta julkisilla paikoilla keulijat kyllä näyttävät koko kansalle sen, mitä ovat: Seestymättömiä kusipäitä.
    On hauskempi olla seestymätön kusipää kuin tekopyhä kukkahattu *

    Jos on tilaa, niin ei siinä ole mitää pahaa keulia. Elikäs jos ei vaaranna muita. Vaikka olis keskellä kaupunkia.

    Ja kansa tykkää kun mopot keulii! Ajattele miten iloiseksi saat lapsetkin, kun keulit näyttävästi lastentarhan edestä *
    Nojoo...
    Tästä ei pitänyt tulla "kukkahattujen" ja oliko se nyt "tykittäjien" välistä taistelua, siksi toteankin vaan, että näit väärin:
    "Tekopyhässä hatussa" ei ole kukkia. Ne on sulkia. Ja tästä tuli yksi lisää
    Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.
  24. #84
    suljetulla alueella tai paikassa jossa en häiritse muita.
  25. #85
    Lainaa (samu69 @ Touko. 01 2007,18:32) kirjoitti
    jos osaisin, niin ajaisin kokoajan, etupyörä ylös kytkettynä
    Juu, varmasti ainakin parien sakkojen verran. Mut jossain vaiheessa alkaa kyllä nöyrtymään. Ei keuliminen vaan taida olla kaiken sen rahan arvoista...
  26. #86
    Lainaa (MadMan @ Touko. 09 2007,09:48) kirjoitti
    Lainaa (samu69 @ Touko. 01 2007,18:32) kirjoitti
    jos osaisin, niin ajaisin kokoajan, etupyörä ylös kytkettynä *
    Juu, varmasti ainakin parien sakkojen verran. Mut jossain vaiheessa alkaa kyllä nöyrtymään. Ei keuliminen vaan taida olla kaiken sen rahan arvoista...
    Napsahtiko taas?
  27. #87
    Luulin jo, että meikän perusmopon eturengas nousee reilummin vain hartiavoimin. Lopulta tuli kaikki tai ei mitään -asenteella kokeiltua melko reipasta kiihdytystä kakkosella ja samalla rentoa lipsautusta kytkimellä. Uteliaisuus kyllä palkittiin muutaman kerran, mutta keikkuessa tuli aina turhan kiirus saada etunen alas. Pystyssä pysyy, mutta laskeutuu raskaasti. Siis pakko vastata: välillä omaksi viihdykkeeksi keulisin, jos osaisin
    Ei ole hyvyyttä yrittää olla parempi kuin huonoimmat

    ~Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the seat.~
    - The Nut
  28. #88
    Kuinka herkästi tuossa keulimissa on vaara että mopo nousee kokonaan pystyyn,ja heittäytyy selälleen?
    Olimme kaveri kanssa cafeteriassa nevski-prospektin varrella pietarissa kun kadulta kuului hirveä ujellus ja mopo heitti itsensä ympäri,mopo komeassa kaaressa tolppaan,kuski komessa kaaressa katuun,mutta ikävintä että matkustajana ollut pimu ei noussut omin jaloin vaan ietiin ambulanssilla,ties mikä oli kohtalo.Minulle tuli mieleen että oisko kaasutuksessa pojan käsi lipsahtanut liikoja vai hirttikö kaasu kiinni?
    Mutta pahalta näytti ja siksi kysyn että kunka herkästi voi karata selällee`?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  29. #89
    Eip
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  30.  
  31. #90
    Lainaa (adrenaliini @ Touko. 09 2007,10:37) kirjoitti
    Kuinka herkästi tuossa keulimissa on vaara että mopo nousee kokonaan pystyyn,ja heittäytyy selälleen?
    Olimme kaveri kanssa cafeteriassa nevski-prospektin varrella pietarissa kun kadulta kuului hirveä ujellus ja mopo heitti itsensä ympäri,mopo komeassa kaaressa tolppaan,kuski komessa kaaressa katuun,mutta ikävintä että matkustajana ollut pimu ei noussut omin jaloin vaan ietiin ambulanssilla,ties mikä oli kohtalo.Minulle tuli mieleen että oisko kaasutuksessa pojan käsi lipsahtanut liikoja vai hirttikö kaasu kiinni?
    Mutta pahalta näytti ja siksi kysyn että kunka herkästi voi karata selällee`?
    Ei se mopo ihan helposti ympäri keuli, jos yhtään osaa kaasua säännöstellä. Kytkimellä repimällä tietysti pitää pitää järki päässä. Raskaskeulainen pistää alussa enemmän vastaan ja "tasapainoasema" tuntuu kapeammalta.
    Mitä tehokkaampi, sitä helpompaa...kaasulla..

    Kyllä mun mopot ovat tuoneet etupyörän takaisin tonttiin ihan pelkällä kaasun hölläämisellä.

    Vauhti vakauttaa menoa, moottoritienopeudesta aloitettaessa hytti pystyyn pyörä kulkee kuin juna satoja metrejä, kun taas jostain hölkkävauhdista repimällä kulku on hoipertelevaa ilman hyrrävoimien apua.

    Vielä niille, jotka kuitenkin kokeilevat...siis suljetulla alueella... Jos pyörä ei ihan jaksa kaasulla vääntää etupyörää taivaalle, voi kytkimen sijaan (=turvallisempaa) kokeilla pompautusta.
    Kiihdyttää sopivalle tehoalueelle sopivalla vaihteella ja kääntää kahvan kaakkoon sekunniksi keulan kevittämiseksi ja välittömästi höllää kaasun, jolloin keula alkaa heti sukeltaa jarruuntumisen ansiosta. Keulan saavuttaessa alin piste, vääntää uudelleen läpät auki, joten etupään ylöspäin palauttava jousitus keventää keulaa ja helpottaa toimenpidettä.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen