Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 33:een 33:sta
  1. #31
    Lainaa (ZR-7herwood @ Huhti. 17 2007,18:06) kirjoitti
    Vaihdoin etuiskareihin öljyt ja nyt keula ei jousta kunnolla. Aikaisemmista öljyistä ei ole tietoa, kun ovat aikaisemman omistajan peruja tai sitten alkuperäiset. Telluun kuuluis Suzukin LS01 öljyt ja nyt sisään meni 10W. Jostain ulkomaanvoorumeilta olin saanut käsityksen, että 7,5W tai 10W vastaa alkuperäistä. Kaupan valikoimasta johtuen päädyin 10W:en.

    Nyt keula toimii niin, että pienillä joustoliikkeillä tuntuma on about ennallaan, mutta kovemmissa iskuissa kuten monttuihin ja patteihin ajaessa ei joustoa löydy vaan joustoalueesta jää käyttämättä pitkä siivu, mutta tuntuu kuin iskarit pohjaisivat. "Vähän pehmeetä ja alla kovaa."

    Osaisiko joku sanoa mitä tuo LS01 oikeasti vastaa? tai mikä noissa pumpuissa vois muuten mättää?

    11. päivä enskuuta on eka ratapäivä ja silloin noi sais olla viimeistään kunnossa ja uus takaiskarikin tullut.
    Moi, olen vastaavien iskareiden kanssa joskus pelannut (750 SRAD). Kannattaa tosiaan avata ne iskarit kokonaan (se pohjaruuvi pois ja liukuputket ulos emäputkista ja varmistaa, että tyhjenevät kunnolla. Samalla on helppo tarkistaa stefojen ja liukuputkien kunto. Tuo 485 ml on juurikin oikea määrä sillä huomautuksella, että öljymäärä pitää mitata vain ja ainoastaan pinnankorkeuden mittauksella (muistaakseni 420 tai 430 mm. Varmista vaikka RM-Heinolta tai huoltomanuaalista). Jos sinne jää vähänkään liikaa öljyä ja mittaat uudet sisään tilavuuden perusteella niin helposti tökkää juuri tuohon öljylukkoon.

    Tuo 10W öljy on hyvä valinta, jos ajat rataa tai muuten urheilullisempaa ajoa. Itse käytin samaa salvaa. Tuo keula on muuten pirun hyvä. Ei mielestäni häpeä juurikaan uudemmille Suzukeille (jos niitä nyt voi vertailukohtana pitää )



  2. #32
    Lainaa (wizard11 @ Huhti. 29 2007,22:47) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Huhti. 18 2007,21:31) kirjoitti
    Lainaa (NgkR @ Huhti. 17 2007,19:41) kirjoitti
    Sori että vähän varastan topiccia mutta mulla samaa ongelmaa projekti50cc:ssä.

    Vaihettiin öljyt, niin nytten kun iskarit pohjaa niin ne takeltelee kun tulee ylös. Alun iskarit toimii ihan normisti, mutta lähes pohjassa käydessään tulee töksähdellen vähän matkaa takaisin, mistä vois johtua moinen?
    Joo osaisko joku vastata tähänkin.

    Iskarit siis normit, eikä mitkään usd:t. Avattiin yläpäästä korkki ja lorotettiin vanhat pihalle, pumppailtiin iskaria ym. Sitten pistettiin uutta oikea määrä ja iskari jumittaa pohjassa

    Ongelma tulee myös yläpään korkki auki, eli kun painaa iskarin pohjaan niin sitä on hankala saada takaisin ylös, jää jotenkin jumittamaan sinne pohjaan. Sama ongelma oli jopa tyhjillä iskareilla, eli mistä vikaa vois koittaa bongata??
    Missään nimessä ei saisi jumittaa, olisko jousi välissä tai liu'ut loppu... Ilmaa?
    Kyseisessä moppessa jousi tulee ulkopuolelle eli sisällä ei ole mitään jousia...
  3.  
  4. #33
    Lainaa (Stobias @ Huhti. 30 2007,15:47) kirjoitti
    Oliko putki/putket vuotaneet öljyä ennen vaihtoa? Jos öljyä on ollut liian vähän, se voisi selittää muutoksen, etenkin jouston loppupäässä.

    Jos vaimennukset tuntuvat koko alueella erilaiselta niin ovat huollossa joko sekoittaneet säätösi, (jotkut keulat vaativat säätöihin kajoamista kasausvaiheessa) tai sitten uuden öljyn viskositeetti eroaa alkuperäisestä. Uusi öljy saattaa olla eri merkkistä tai sitten vanhan öljyn ominaisuudet olivat jo muuttuneet esim. siihen sekoittuneen veden ansiosta.
    Vasemman puolen stefa oli siis korkannu ja öljyä kerkes tuleen kohtuullisesti pihalle.

    Oletus on että öljyn viskositeetti on ny eri kuin alkuperäinen..
    en nopeesti ainakaan huomannu, että säätöihin olis tullu muutoksia.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12