Tänään ajellessa huomasin kun vaihtoi pieneltä isommalle tai toisin päin niin kuuluu sellainen kilahdus laatikosta.Sama juttu kun vapaalta laittaa vaihteen päälle niin kolahtaa.Aina noita ääniä ei kuulu.Olisko syytä suuremminkin huolestua?Cebari on jo kyllä -93 mallia joten olisko vaan ajan tuomia kulumia?
Mulla kolisee. Taitaa kuulua asiaan. Viisaammat korjaa
edit:Siis mun tekstiä... laatikkosta mulla kuulunu kolina koko ajan mitä mulla pyörä ollu. 3.:tta vuotta on nyt ollu mulla
Mun mopossa vaihteet meni kolahdellen kun moottori öljyt oli vähissä...![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
mulla kans loksahtaa pienillä kieroksilla varsinki ykönen ja kakkonen vaihtaessa.. Taas isommilla kierroksilla mennee kyllä melko äänettömästi. eiköhän tuo oo ihan normaalia ääntelyä. ei muuta ku![]()
Toiset ajaa töikseen, toiset tekee töitä ajaakseen.
CBR 600F -91
Sama juttu että pienillä kierroksilla kolisee mutta pääasia että toimii.Kyllä kai ton ikäsessä cebarissa pienet kolkotukset sallitaan
.
Alkais vähän epäilyttään ettei kytkin irrota ihan täydellisesti jos kovin kolahtelee. Toki ku ykkösen päälle laittaa niin kolahtelee mutta siihen ainakin mulla auttaa ku pari kertaa käyttää kaasua kytkin pohjassa ja antaa kierrosten laskea ja sitten vasta vaihe päälle. Mulla ei kovin pahasti kolahtele muut vaihteet. Ykkönen ja kakkonen vain kolahtaa. Muissa kuuluu vain pieni loksahdus.
Mutta jos se ei kovin isoa kolahdusta pidä niin tuskinpa siinä vikaa on. Ainahan nuo vähän kolahtaa.
Sama `vika`rahikaisen hornetissa,vai onko ominaisuus?
Ryyppy päällä vaihdetta laittaessa rasahtaa vielä enemmän,pyörä on huollettu ja tarkastettu mutta ei ollut vikaa.Saman ilmiön tekee kyllä suzukin 40hv perämoottori,isommalla tyhjäkäynnillä rasahtaa aina vaihdetta laittaessa.
Kysymykseen vastakymysys: Silloin tällöin liikennevaloihin liuttaessa ei meinaa löytää vapaata,tai liikennevaloista lähtiessä ei mene laakista ykkönen silmään,mutta kytkinkahvan painaa kerran pohjaan,sen jälkeen menee.
En ymmärrä tuosta moottoritekniikasta mitään,pappatunturin olen purkanut 25v sitten,jäi 2,5kg ylimääräisiä osia joille ei löytynyt paikkaa.
Mutta tosiaankin,onko tuo rasahteleminen mopoissa ja vastaavissa moottoreissa kuitenkin vain ominaisuus,eiväthän ne ole mitään kellotekniikan rattaistoja?
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Itsellä ainaki (kierrokset 5000->)paukahtaa vaihtaessa 1->2 sellasel voimal et sydämest lohkeaa pala pois.. Helvetin kamala ääni, joten en koskaa ykkösel kiihdytäkkää ku heitän heti kakkosen ku kierrokset menee 3000 paikkeille :F
636 -06
Tulpat korviin, auttaa tuohon.
Ainahan se vähän rasahtaa kun ei siellä mitään synkroja ole vaan suorakytkentä rattaat ne pärähtää jos/kun pyörintänopeus-eroa niiden välillä kuitenkin on.
Tuohon että liikennevaloissa ei mene 1 tupaan, niin kytkyrenkaat on pysähtyneet ja jääneet ns. päät vastakkain ja pitää vähä pyöräyttää että sattuu sakara loveen.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
No juu mutta ku vaihdepoljin tärisee siin ku ei meinaa mennä kakkosel ollenkaa ka kauhee pauke kuuluu(J.V. @ Huhti. 23 2007,18:10) kirjoitti
nojaa isoveli puheli et vaihda heti pienil kierroksil, tai vaihtoehtoisesti vedätä punarajan tuntumaa ja sit vaihda nii imasee nätisti vaihteen pesää. Tosin jälkimmäistä en ole uskaltanu kokeilla ku pelkään et rattaan palaset lentelee sen seuraksesta
![]()
![]()
636 -06
Taitaa olla ihan Hondan vakio-ominaisuus että laatikko kolisee. Mulla on VFR ainakin tosi ronkeli öljystä. Tällä hetkellä kokeilluista öljyistä Castrol on toiminut parhaiten (IMHO)
BMW F800GS -11
(Jari78 @ Huhti. 16 2007,21:17) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ei muuta kun kovaa ajoo, vanhat kolisee aina!!! mulla oli joskus -95 ja lisäsin vaan öljyä kun oli vähissä kolina pieneni mutta ei loppunut....pyörä oli mulla viä pari kesää sen jälkeen ja hyvin toimi!!!!![]()
Nou hätä.Öljyn viskositeetilla hieman vaikutusta asiaan.Mitä jäykemmät öljyt sitä varmemmin pykälät paukkuu.
Jos oikein homma häirittee niin tee vaihda pykälää silleen et ekax hieman nostat vaihdevipua sitten vähän kevennät ja sen jälkeen pykälä pääle..hankalaa..anna paukkua
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Nyt uusilla ketjulla ja rattailla kolina hävis.Johtu ilmeisesti niistä.Jukupliut että on mukava ajella
.