Mulle tarjottiin tuollaista otsikon mukaista mp-öljyä suht edulliseen hintaan irtotavarana. Onko kellään kokemuksia kyseisestä öljystä? Olen tähän asti käyttänyt castrol gps:ää ja motulia aiemmissa pyörissäni, ainakin ne on toiminut ihan ok. Pyöräni on gsx 1400 ja tarttis siihen vaihtaa pian uudet litkut.
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
No tuota kyseisen merkkistä öljyä ainakin käyttää yksi valkeakoskelainen +1000 heppaisessa 2.1l toyotan moottorissa ja on kuulemma ainoa öljy jolla turbo säästyy laakerivioilta joten ei se ihan huonoa voi olla.![]()
-Kehitys loppuu tyytyväisyyteen-
No, tuli tilattua sitten se öljy. Kokeilen millaista se on ja kerron tulokset. Luulisi ainakin olevan hyvää tavaraa ja tulee halvemmaksi ostaa vähän enemmän kerralla, kuin 4l:n kannu ja siihen litran kannu lisäksi, kun kerran mun pyörään menee suodattimen kanssa 4,8l öljyä.(Bencher @ Huhti. 19 2007,16:47) kirjoitti
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
Et tule pettymään, se on varmaa. Jos oikein halvalla sityä sait niin kerro ihmeessä mistä.
-Kehitys loppuu tyytyväisyyteen-
[QUOTE= (juice67 @ Huhti. 19 2007,19:45)]No ite pistin tallin perältä löytyneet Esso XT2 10W30 -öljyt sisään eikä mitään valittamista, kytkin ja vaihteet pelaa niinkuin ennenkin. Pöntössä olevan hintalapun mukaan kyseinen liukastin maksaa 20 litran pöntössä noin 2 euroa litra.Bencher,Huhti. 19 2007,16:47 kirjoitti
Suzukin manuskaakin kun lukee niin eipä noille öljyille ole juuri ihmeempiä vaatimuksia annettu, kunhan eivät sisällä kitkaa vähentäviä lisäaineita niin melkein öljy kuin öljy käy.
[QUOTE= (naukkis @ Huhti. 19 2007,22:01)]No kylläpä olet saanut halpaa öljyä jostain. Kyllä mulle tuo kendalli tuli maksamaan n. 3 kertaa enemmän, vaikka sain sen tutun kauppaa. Moto-Tapsa Oripäässä pyytää 209L:n tynnyristä omaan astiaan laitettuna 7 egee litra.(juice67 @ Huhti. 19 2007,19:45) kirjoitti
Öljyistä vielä sen verran, että kyllä ne varmaan suurin piirtein toimii pyörässä kuin pyörässä, mutta miten on moottorin kulumisen laita? Kaverini (joka on kova mp-mekaanikko) kertoi, että hänen bandiitista ja emännän(en muista mikä) pyörästä kulahti nokka-akselit epätavallisen nopsaan. Öljynä hän käytti jotain teboilin litkua, jota hän epäilee syyksi tähän.
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
No nuo API-luokathan kertoo suoraan miten moottori kuluu missäkin käytössä. Esimerkiksi ilmajäähdytteiseen moottoripyörän moottoriin kovassa ajossa kannattaa valita API CG-4-luokan täyttävää öljyä, tuo kyseinen luokitus on dieseleiden täyskaasu 24/7-käyttöön kuumissa olosuhteissa ja kertoo öljyn toimimisessa kuumissa olosuhteissa paljon paremmin kuin pelkkä kuuman pään viskositeetti, notkeaan öljyyn pohjautuvat 50-luokan öljyt eivät sitä täytä mutta jäykkään pohjautuvat 40-öljyt kylläkin. Tuollaiset CG-4 luokan öljyt kyllä on sen verta jäykkiä että mopon märkäkytkin on niiden kanssa vähän hankala kylmällä koneella, mutta osaan noista mopojenkin jäykimmistä öljyistä on hankittu purkin kupeeseen tuo CG-4 hyväksyntä.(juice67 @ Huhti. 21 2007,13:57) kirjoitti
Mopojen öljyillehän ei sinällään ole mitään omia luokituksia muuta kuin tuon märkäkytkimen suhteen, polttomoottori kuin polttomoottori vaatii öljyiltä ihan samoja ominaisuuksia, jostain syystä vain samat luokitukset omaava öljy saa 3-4 kertaa kovemman hinnan kupeeseensa kun siihen lisätään mopon kuva. Suzuki on tosin sen verta reilu valmistaja että ei edes suosittele mitään erikoisempia öljyjä moottoreihinsa.