Niin, kun lopultakin sain sen Wunderlich Xtreme- tuulisuojan ja asensin sen, niin tässä ensituntumaa: Edelleen kohisee, mutta se järjetön matalataajuinen pauke ja pöhinä loistaa poissaolollaan. Itse screeni näyttää vähän muotopuolelta ja taivutuskohdissa muovi on hiukan vaalentunut. Pystyasennossa ajovalot ja vilkut heijastuu enämmän kuin orkkis screenissä (pimeällä ajettaessa). Meno hiljeni kuitenkin niin paljon, että voi vetää ilman korvatulppia. Myös Wunderlichtin mekaaninen "cruise control" toimii mainiosti. Vielä kun siinä olisi vasenkätinen kierre...
Euroja palaa ja tuskaista kokeilua, jytinää,..... *Tuskin löytyy yhtä oikeaa kaikille sopivaa ratkaisua, mutta tässä ison miehen kokemukset aiheeseen.
R 1200 GS, korotettu Bemun penkki, kuskin pituus 194 cm, Schuberth S1 kypärä
Vakiopleksi: * *Äänekäs (pauketta) kaikissa asennoissa, vaikka kuinka yritti säätää kaltevuutta ja myös alareunan korkeutta Wunderlich:n kiinnikkeellä. *Tällä tulee toimeen, mutta ei ole kiva. *Kouluarvosana: 7,5
Wunderlich Ergo Screen: *Kehuttiin Moto 1 -lehdessä, ISO pleksi ja odotukset olivat korkealla. *Laitoin pleksin kiinni syksyllä ja uudestaan nyt keväällä. *Paha pettymys molemmilla kerroilla, ainakaan minun anatomialle tämä ei sovi missään säädöissä. *Suojaa hyvin isona, mutta pää vatkaa pyörteissä ja melu on kova. *Kouluarvosana 5 1/2, *Käytän paljon mielummin vakiopleksiä.
MRA:n R VarioTouringscreen, savunharmaa (säädettävällä spoilerilla, aavistus vakiopleksiä pienempi): * Yllätti minut todella positiivisesti. *Kypärän melu tasaista suhinaa (kuin nakupyörässä). *Antaa riittävän suojan. *Tästä minä tykkään ja on itse asiassa pirun hyvän näköinen. *Sai tyylikkyydessään jopa emännältä kehuja, aikaisemmin näitä ei ole tullut moottoripyörään liittyen. *Kouluarvosana 9. (Myös edellisessä pyörässäni pikku V-Strom pitkien kokeilujen jälkeen MRA:n Touring pleksi toimi parhaiten, jatkossa aloitan kokeilut aina MRA:lla) *