Helkatti, kun menee hermot! Ajelu on ihanaa, pyörä on rakas ja varusteetkin kohtalaiset, mutta kypärä puristaa niin, että tuntuu että henki lähtee!Mulla on parin eri merkin kypärä ollut pitkässä ajossa päässä, ja kauhea jomotus parin tunnin päästä otsalohkossa! Sitten jos ostaa jonkun halpurin, joka heiluu päässä miten sattuu, niin tuota ongelmaa ei luonnollisesti ole. Liikkeessä tuota puristamista ei vielä huomaa, ja muutenkin hankalaa löytää istuvaa kypärää. Onkohan mun viisas otsalohko jotenkin poikkeavan mallinen
vai mistähän kiikastaa? Onkos muilla samanlaisia ongelmia, ja mitenkä ootte ratkaissut asian?
Kannattaa vaan jatkaa "oikean" potan metsästämistä. Noita kypäriä,
niinkuin otsalohkojakin, on niin monenmuotoista. Luulis että osaava
myyjä voisi auttaa valinnassa.
Voisko olla että kypäräsi on menosuunnassa ehkä liian iso-> ilmavirta
painaa otsaa kohti...?![]()
What's the difference between Buell and your wife?
After two years Buell still sucks...
jos painaa vain tietyltä kohtaan, niin koita painella kypärästä styrokseja siitä kohdalta, joillain tuo on helpottanut tuskaa.
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Tuttu ongelma, todella vaikeaa ollut löytää sopiva kypärä.
Nykyistä kypärääni olen muokannut sopivammaksi ihan vuolemalla pehmusteen alta löytyvää styroksia terävällä puukolla, ongelmana oli juuri tuo puristus otsan kohdalla. Se ei ainakaan omien kokemusteni perusteella vähene ajan myötä vaikka muilta osin kypärä väljistyykin käytön myötä.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Kypärää voi myös koittaa suurentaa puristavista paikoista. Napakasti peukalolla painelee puristavista kohdista. Toimii ainakin joissakin kypärissä ihan hyvin.
edit. enpäs ehtiny....
Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
Joo, täytyykin "louhia" kypärää hiemanTuo on niin ärsyttävä tunne kyllä. Olen useita merkkejä kokeillut, ja harva malli edes liikkeessä istuu tarpeeksi napakasti. Juuri viime loppukeväästä komian kypärän ostaneeni ei tekis mieli kypäräkaupoille. Sitäpaitsi ei ne myyjätkään kauheesti osannut siihen sanoa, vaikka asiasta sanoin.
Mutta on kyllä rasittavaa, kun tunnin parin ajon jälkeen on pakko pysähtyä, muuten tuntuu että lähtee järkikin päästä. Otsalla myös "kivan" näköinen punainen rantu ja kypärämyssykään ei alle passaa.
Minkä merkkinen kypärä mahtaa olla kyseessä?(Loca @ Huhti. 16 2007,14:28) kirjoitti
suzuki v-strom 650 -05
Ratkaisin saman otsalohkon helvetillisen jomotuksen vaihtamalla Shoein Araihin. Nyt ei paina ja ajaminen on nautinto.
Toki se teki "pikkuisen" loven otsan sijasta kukkaroon, mutta sen kestää helpommin kuin jatkuvan "vannekiristääpäätä" tunteen.
Osta Arai suosittelen lämpimästi, sopii meille rillipäillekin![]()
-Honda VFR 800X Crossrunner-
-Kawasaki Z 750 S-
-Suzuki GSF 600 S Bandit-
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
jep tuttu tunne tuo, itsellä jäi otsaan oikein rengas ajon jälkeen, eka potta liian löysä, toinen liian tiukka, monta merkkia ja mallia tuli kokeiltua enne kuin löytyi sopiva.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Mulla rutisti ensimmäinen kypärä otsaa niin että pahaa teki. Mutta pikkuhiljaa se väljistyi ja kahden kesän jälkeen kypärä oli hupunkin kanssa turhan iso..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
(jyk4 @ Huhti. 16 2007,17:09) kirjoitti
Tai jospa kallosi kutistui ...
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Heh, toivottavasti mullakin hieman löystyisi tai pää kutistuisi.En millään raaskisi vaihtaa, ja ei kai se Araikaan kaikille sovi? Eikä tosiaan myyjätkään muuta kuin olkaa kohauta, kun niille mainitsee. Ja myymälässä ei montaa tuntia kypärä päässä tule seisoskeltua
![]()
Mullakin meni kypärän kanssa 2 ensimmäistä ajokertaa helvetillisen päänsäryn kera, mutta sitten muotoutui päähän. Nyt on erinomainen, tosin niin tiukka, että edes huppua ei voi laittaa, muuten puristaa.
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Sano vaan argh argh. Mulla kypärän numero 64 ja silti ajoittain puristaa otsikosta. Johtunee huonommin olevasta alusmyssystä tai pitemmäksi jääneistä hiuksista.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Minäkin sovitin varmaan kaikki mallit päähäni ja kaikki tuntui puristavan otsasta. Viimeisenä koitin AGV Airtechiä ja sepä ei puristanu! Shuupertin S1 ei kans puristanu mut oli muuten outo.